abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82669085
@ sjoemie_82:
+ Het contrast tussen de helder blauwe lucht en de donkere wolken eronder.
+ Heerlijke kleuren!
- Onderste wolken vind ik onderaan net iets te donker.

vrijdag 11 juni 2010 @ 17:23:54 #127
35662 Heintje
Gears of War.
pi_82674198
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 15:37 schreef Danielle_ het volgende:
@ sjoemie_82:
+ Het contrast tussen de helder blauwe lucht en de donkere wolken eronder.
+ Heerlijke kleuren!
- Onderste wolken vind ik onderaan net iets te donker.

[ afbeelding ]
+ Erg mooie kleuren.
+ De kleuren van het fruit passen goed bij elkaar, de kleur van de vlinder staat in een mooi contrast daarop. Het zijn allebei felle kleuren.

- De rotte bananen schillen vind ik er niet echt mooi bij, niet dat felle wat de rest wel heeft.

Deze foto heb ik gemaakt voor dit topic: [FOT spelletje] Wie geeft mij.... deeltje 2
Met als onderwerp oranje.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_82709448
Leuk , die selectieve kleuren pakken goed uit in deze foto, zeker goed met deze compositie
Het stoort mij wel een beetje dat ik een halve tekst zie
Waarschijnlijk is het mooier zonder tekst ,maar wanneer er toch wat staat zou ik wel alles willen lezen.

Mijn foto is een crosspost, maar ik ben benieuwd naar commentaar.

Vandaag ging ik op pad met mijn ND filter, uiteindelijk zijn die foto's niets geworden, maar toen ik in een weiland stond, had ik achter me publiek staan, die zette ik toen op de foto, en dat was uiteindelijk best een leuke foto geworden

[ Bericht 0% gewijzigd door Xlarge op 12-06-2010 16:02:46 ]
  zaterdag 12 juni 2010 @ 16:32:11 #129
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_82710586
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:56 schreef Xlarge het volgende:
Leuk , die selectieve kleuren pakken goed uit in deze foto, zeker goed met deze compositie
Het stoort mij wel een beetje dat ik een halve tekst zie
Waarschijnlijk is het mooier zonder tekst ,maar wanneer er toch wat staat zou ik wel alles willen lezen.

Mijn foto is een crosspost, maar ik ben benieuwd naar commentaar.

Vandaag ging ik op pad met mijn ND filter, uiteindelijk zijn die foto's niets geworden, maar toen ik in een weiland stond, had ik achter me publiek staan, die zette ik toen op de foto, en dat was uiteindelijk best een leuke foto geworden

[ afbeelding ]
+ Origineel standpunt, de standaard koeienfoto's met weiland kennen we nu inmiddels wel en daarom is 't altijd wel fijn als er eentje uitspringt.
+ Lekkere blauwe lucht.
+ Goed scherp!
- Het wit is nogal uitgebeten, vooral bij de rug van de koe loopt het wit over op de wolken.
- Scheve horizon.

So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
pi_82711955
Toffe koeienfoto. Bij mij luisteren ze nooit als ik ze op die manier wil laten poseren.

En de horizon is niet scheef trouwens hoor, is gewoon een beetje het UWA-effect.
pi_82718416
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:32 schreef eightone. het volgende:

[..]

+ Origineel standpunt, de standaard koeienfoto's met weiland kennen we nu inmiddels wel en daarom is 't altijd wel fijn als er eentje uitspringt.
+ Lekkere blauwe lucht.
+ Goed scherp!
- Het wit is nogal uitgebeten, vooral bij de rug van de koe loopt het wit over op de wolken.
- Scheve horizon.

[ afbeelding ]
Dank je voor je commentaar, het wit is inderdaad uitgebeten, ik zal hem morgen nog eens door PS halen
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:17 schreef Omniej het volgende:
Toffe koeienfoto. Bij mij luisteren ze nooit als ik ze op die manier wil laten poseren.

En de horizon is niet scheef trouwens hoor, is gewoon een beetje het UWA-effect.
Deze koeien gingen er echt voor staan, ze hadden er zin in, of ik doorbrak hun herkauw routine , ik heb een hele serie kunnen maken
Ik had ook niet het idee dat de horizon scheef is, misschien idd het wijde bereik.
pi_82720215
+ lijnenspel, en mooi zwart wit
- lijkt een beetje overbelicht in het midden van de foto bij het raam

I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:06:05 #133
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_82720542
Oeh hier is over nagedacht. Ik ben meestal niet zo van dit soort foto's gewoon omdat mijn interesse meer uitgaat naar portret fotografie maar ik vind de compositie erg mooi je blijft er echt even naar kijken! Ik vind de omzetting van zwartwit ook erg mooi.

Joyce
19jaar.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:16:47 #134
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_82721041
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:06 schreef xjoyce het volgende:
Oeh hier is over nagedacht. Ik ben meestal niet zo van dit soort foto's gewoon omdat mijn interesse meer uitgaat naar portret fotografie maar ik vind de compositie erg mooi je blijft er echt even naar kijken! Ik vind de omzetting van zwartwit ook erg mooi.

[ afbeelding ]
Mooie ogen Mooi oog!
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
pi_82725775
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:06 schreef xjoyce het volgende:

[ afbeelding ]
Dit is vrij moeilijk voor mij omdat ik eigenlijk helemaal niets heb met portret foto's.

+ Kleuren zijn erg goed gekozen.
- Dat je haar andere oog niet kan zien geeft een beetje een raar beeld. Haar hand is wat overbelicht en die zwarte leegte onder haar hand is wat storend.

pi_82728080
+ sterke compositie / goeie kleuren / lekker scherp waar nodig
- onduidelijkheid wat het is,... wat wil deze foto zeggen of brengen? Ik blijf focussen op die onscherpe lampen,... en het blijft vaag qua betekenis allemaal.

Hierbij een allereerste (!) test van m'n nieuwe 100mm macrolens,... hedenmiddag

pi_82729262
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:07 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Dit is vrij moeilijk voor mij omdat ik eigenlijk helemaal niets heb met portret foto's.

+ Kleuren zijn erg goed gekozen.
- Dat je haar andere oog niet kan zien geeft een beetje een raar beeld. Haar hand is wat overbelicht en die zwarte leegte onder haar hand is wat storend.

[ afbeelding ]
Damn, wat een perspectief-mindfuck is dit zeg. Hoe staat die 'trap' daar in godsnaam? 't Is een schuin weglopende muur, maar de trap staat helemaal recht in beeld en staat dus in werkelijkheid scheef? Of wat?

@Joyce: best een fijn portret op zich, al vind ik het missende oog een beetje vreemd. Waarschijnlijk zou ik juist wat meer van het gezicht hebben bedekt, zodat je het begin van de oogkas ook niet meer ziet. Nu wordt het gezicht nét op een ongemakkelijk punt afgesneden. Het draadje in de nek leidt ook iets te veel af eigenlijk. Kleuren en scherpte zijn wel . Haar oog springt er lekker uit en de matchende nagellak is wel een leuk detail.
pi_82729286
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:17 schreef Ekoyt het volgende:
+ sterke compositie / goeie kleuren / lekker scherp waar nodig
- onduidelijkheid wat het is,... wat wil deze foto zeggen of brengen? Ik blijf focussen op die onscherpe lampen,... en het blijft vaag qua betekenis allemaal.

Hierbij een allereerste (!) test van m'n nieuwe 100mm macrolens,... hedenmiddag

[ afbeelding ]
+ Mooie kleuren goede scherpte
- Die schaduwrant aan de achterkant van de roze bloemen vind ik minder en dat sommige blaadjes van het roze over het gele heen gaan.

Mijn eerste poging hier:
  zondag 13 juni 2010 @ 01:18:14 #139
293607 Photogenic
You ask, quietly, to borrow it
pi_82729795
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:56 schreef Stansfield het volgende:

[..]

- Die schaduwrant aan de achterkant van de roze bloemen vind ik minder en dat sommige blaadjes van het roze over het gele heen gaan.

Mijn eerste poging hier:
[ afbeelding ]
Fibonacci!
pi_82734948
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:56 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Mijn eerste poging hier:
[ afbeelding ]
+ Erg gave foto. Mooie compositie ook
- Eigenlijk niks, wellicht dat hij in zwart wit nog indrukwekkender is.
pi_82776699
+ Mooi van kleur en je wordt goed het beeld ingetrokken.
- Hoekje rechtsboven had je imo beter weg kunnen klonen. Misschien mooier als een kwartslag gedraaid.

Hierbij een fotootje van mij van afgelopen zaterdat op theShootOut (fotografie evenement in Hengelo)

pi_82821228
+dof/achtergrond
-gezichtsuitdrukking van die troela

Voor wat foto's, kijk hier
pi_82896460
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 08:16 schreef polariteit het volgende:
+dof/achtergrond
-gezichtsuitdrukking van die troela

[ link | afbeelding ]
+ Mooi sfeertje (kleuren, soft), bijna dromerig
+ Leuke compositie, had hem zelf waarschijnlijk precies in het midden genomen maar dit is veel speelser
- Lijkt niet helemaal recht genomen, maar dat kan gezichtsbedrog zijn (toch lijkt hij daardoor scheef)
- Het zwarte kader voegt weinig toe, maar dat is iets persoonlijks

woensdag 16 juni 2010 @ 19:34:23 #144
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_82898314
+lichtval door de ramen
+afbladderede verf en algehele staat van verval
+mooie compositie
-het licht achter de ramen kan ik niet echt thuisbrengen(die oranje vlekken zeg maar)

Vanmiddag voor het eerst met mijn nieuwe camera op pad geweest, hij is lastiger dan ik dacht dus de vogel is niet helemaal scherp hij was te snel

[ Bericht 1% gewijzigd door Surf_Bunny op 16-06-2010 20:33:52 ]
1 Minuut stilte voor de storm
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:48:55 #145
287850 RikKer93
Serious shit
pi_82905483
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:34 schreef Surf_Bunny het volgende:
+lichtval door de ramen
+afbladderede verf en algehele staat van verval
+mooie compositie
-het licht achter de ramen kan ik niet echt thuisbrengen(die oranje vlekken zeg maar)

Vanmiddag voor het eerst met mijn nieuwe camera op pad geweest, hij is lastiger dan ik dacht dus de vogel is niet helemaal scherp hij was te snel
[ afbeelding ]
+ Mooie compositie met de zon linksboven en de vogel rechtsmidden.

- Zijn er niet (dat de vogel onscherp is vind ik zelf geen probleem)

Naatje_1 : Het is toch wat met die rikker
Men denkt van hem, hij is een pennenlikker
Maar hij zit gewoon achter fok
en niet in een ambtenaarshok
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:04:06 #146
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_82944683
moeilijk..
had graag meer gezien van t grote gebouw op de achtergrond aangezien daar erg veel details in zitten.
t is wel een apart contrast tussen alle nieuwbouw gebouwen in. maar mischien dat iemand anders wat meer de technische kant kan beoordelen.

groter
"you gotta preserve the present for those in the future"
pi_82959242
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:04 schreef Ladysin het volgende:
moeilijk..
had graag meer gezien van t grote gebouw op de achtergrond aangezien daar erg veel details in zitten.
t is wel een apart contrast tussen alle nieuwbouw gebouwen in. maar mischien dat iemand anders wat meer de technische kant kan beoordelen.

groter
+ kleuren heerlijk lente(bijna zomer)
+ compositie
- ja eh zet er de volgende keer iets lelijks op anders heb ik geen min punt

mijn poging na wat geruzie met mijn camera
  vrijdag 18 juni 2010 @ 02:02:31 #148
167923 appelsjap
All the above
pi_82963585
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:30 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

+ kleuren heerlijk lente(bijna zomer)
+ compositie
- ja eh zet er de volgende keer iets lelijks op anders heb ik geen min punt

mijn poging na wat geruzie met mijn camera
[ afbeelding ]
+ compositie vind ik erg goed, zo van achteren genomen zeg maar.
+ actiefoto!
+scherpte
- te krap gekropt, veelste krap!

[ Bericht 3% gewijzigd door appelsjap op 18-06-2010 10:03:05 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:03:57 #149
167923 appelsjap
All the above
pi_82967357
Mijne:
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:20:46 #150
22273 Dizer
Save the beard!
pi_82970047
+ lekker scherp
+ mooie uitsnede
- Mis de warmte op een of andere manier

Friends don't let friends remain beardless...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')