abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81703136
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:25 schreef Morrigan het volgende:
Wel jammer dat er nog een steeds een taboe rust op zelfverminking. Ik denk ook niet dat er 1 specifieke reden voor is, maar ik geloof wel dat het verslavend werkt.
Dat taboe heerst er omdat veel mensen geloven dat het aandachttrekkerij is, wat in sommige gevallen ook zo is natuurlijk, maar dat heeft ook een onderliggende oorzaak. En mensen zijn allergisch voor emotioneel instabiele personen (zie: labiel)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:11:00 #102
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_81703274
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:02 schreef DeBassist het volgende:
misschien dat ze door de tijdelijke lichamelijke pijn de geestelijke pijn vergeten ?
Dat vooral.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:05 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Dat gecombineerd met een schreeuw om aandacht.
Wrong, meestal doen mensen hun uiterste best om dit stil te houden. Er zijn vast vaak vermoedens, maar de omgeving zal er zelf achter moeten komen.

Onderstaande vat het wel goed samen:
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:09 schreef fantasielozenaam het volgende:
- omdat ze veel haat naar zichzelf toe voelen en zichzelf daarom pijn willen doen
- omdat ze veel geestelijke pijn hebben en dit willen verdoven door middel van lichamelijke pijn
- omdat ze aandacht willen vestigen op hun problemen
pi_81703797
Automutilatie, een verslaving

Voor velen is automutilatie een verslaving. Nu klinkt dat misschien vreemd in de oren. Hoe kan zoiets een verslaving worden? Kenmerk van een verslaving is dat de persoon van een bepaalde toestand of stof afhankelijk is. Dit is bij automutilatie ook het geval.

Bij een verslaving is het vaak zo dat de situatie of de stof iets positiefs oplevert. Het beschadigen van je lichaam kan het gevoel geven dat alle andere problemen naar de achtergrond verdwijnen. De persoon is op dat moment bezig met het beschadigen en de wond die daardoor ontstaat. Op die manier hoeft hij of zij niet meer bezig te zijn met alle achterliggende gevoelens en problemen. Het levert dus iets op. Alleen al door deze situatie kan automutilatie verslavend zijn. Maar bedenk wel: dit is slechts tijdelijk. Wanneer het moment van zelfbeschadiging voorbij is, zullen alle gevoelens net zo heftig terugkomen en is het probleem nog steeds niet opgelost.

Wat daarnaast een belangrijke rol speelt, is dat er door het beschadigen van het lichaam een stofje vrij kan komen, genaamd endorfine.

"Pijnstillende stof die het lichaam zelf aanmaakt. Endorfine kan ook een gevoel van geluk of euforie geven, of een roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning (bijvoorbeeld intensief sporten)."
(Bron: EMcare (2009). Endorfine. http://www.werkendlichaam.nl)

Endorfine komt niet alleen vrij bij het sporten, ook bij het eten van chocolade of suikers én bij automutilatie. De Endorfines kunnen een gevoel van geluk veroorzaken en kunnen pijnonderdrukkend werken. Dit is in veel gevallen de oorzaak van het feit dat automutilatie erg verslavend kan werken.

Soms is automutilatie geen lichamelijke verslaving, maar een geestelijke verslaving. Sommige mensen vinden het erg moeilijk om over hun problemen te praten of missen veel liefde en genegenheid in hun leven. Wanneer zij merken dat anderen zich ineens meer zorgen over hen maken of vaker de tijd nemen met hen te praten, kan het hen stimuleren in moeilijke situaties weer te automutileren. Dit is echter niet bij iedereen het geval.

http://www.automutilatie-site.nl/
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_81712106
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:11 schreef zyx1981 het volgende:

Wrong, meestal doen mensen hun uiterste best om dit stil te houden. Er zijn vast vaak vermoedens, maar de omgeving zal er zelf achter moeten komen.

Meisje bij mij op schookl niet. Die had de vellen nog los op haar arm hangen.
Maar dat zal wel een uitzondering zijn. Met d'r voodoo poppetjes en ghotic slettengedrag.
pi_81715427
Ik ken wel mensen die zich voor mij snijden.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:52:37 #106
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_81718048
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:57 schreef laforest het volgende:
leg uit ?
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:01:56 #107
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81718462
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:00 schreef Paul het volgende:
Ik heb nooit begrepen dat er mensen zijn die zichzelf in de armen/polsen snijden.
Waarom doen ze dit?
En waarom doen meestal alleen meisjes dit?
I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real

NIN - Hurt
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:02:58 #108
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81718509
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:57 schreef laforest het volgende:
voor jou of door jou?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:04:04 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81718546
Ik snij me in mijn vingers omdat ik soms loopt te kutten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:09:59 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81718819
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:34 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is aan eenvoudig iets eten.

Net zoals ik niet begrijp dat mensen zich moedwillig gaan liggen verminken. Behalve dan om zelfmoord te plegen, natuurlijk.
Dus omdat jij het niet begrijpt is het maar dom en zielig?
De psyche is een vreemd iets, je hebt geluk als je zelf sterk in je schoenen staat, heb ik ook.
Maar dat betekend niet dat je het inlevingsvermogen van een visstick moet hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_81718897
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:52 schreef DeBassist het volgende:

[..]

leg uit ?
Soms snijden mensen zich voor mij en mag ik het bloed proeven.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:20:10 #112
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81719323
Wat ben jij ziek. Gat-ver-damme!
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:21:07 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81719378
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:11 schreef laforest het volgende:

[..]

Soms snijden mensen zich voor mij en mag ik het bloed proeven.
Hopenlijk wel met een bloedtest van te voren? Anders is het toch ook een vorm van zelfdestructie ( bewust ongezonde risico's nemen)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_81719800
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hopenlijk wel met een bloedtest van te voren? Anders is het toch ook een vorm van zelfdestructie ( bewust ongezonde risico's nemen)
Je denk dat ik dat zo maar met willekeurige mensen dat doe?
Das heel intiem en erotisch.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:32:31 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81719882
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:30 schreef laforest het volgende:

[..]

Mensen die jij kent hebben natuurlijk geen HIV of Hepatitus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:34:03 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81719947
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:30 schreef laforest het volgende:

[..]

Dan nog, ik zie het net als seks, met een nieuwe partner altijd eerst een testje voor dat het condoom er af gaat.
Misschien is ze wel te vertrouwen, maar was bv haar ex dat ook? of de ex van die ex? enz.
pi_81720002
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan nog, ik zie het net als seks, met een nieuwe partner altijd eerst een testje voor dat het condoom er af gaat.
Ja nou dat is voor mij niet anders hoor.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:43:33 #118
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81720353
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:35 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja nou dat is voor mij niet anders hoor.

Dan is het toch prima, was ook maar een vraag hoor.
pi_81720681
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan is het toch prima, was ook maar een vraag hoor.
Mijn partners sneden zich meestal om twee redenen: Om andere pijn te vergeten/te overstemmen of omdat ze het opwindend vonden en of het voor mij deden.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:31:21 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81725470
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:01 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain

NIN - Hurt
en verder on topic mensen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_81731606
Het is een uiterst destructieve vorm van uiting, zoals al gezegd was kan het een soort van zelfstraf zijn. Of een manier om de innerlijke pijn proberen te overstemmen met fysieke pijn, het is verslavend en het effect duurt niet lang. Het kan uiteraard ook aandachttrekkerij zijn of een combinatie van verschillende vormen van destructieve uiting. Zelfs drugsgebruik kan er onder vallen, en ook het zetten van tattoo's in enkele gevallen.

Ik deed het weleens in m'n jeugd, ik was toen erg depressief. Ik moet er nu echt niet meer aan denken, wat er ook gebeurt.
pi_81733458
Zodat ze zich door de pijn een levend persoon voelen.
Overigens snijden niet alleen meisjes.
pi_81733462
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:01 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain

NIN - Hurt
Wat een verschrikkelijk afgezaagde tekst.
ROBODEMONS..................|:(
pi_81733570
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:42 schreef Tijgertje. het volgende:
Dat is niet de meest voorkomende reden.
pi_81733676
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:42 schreef Tijgertje. het volgende:
Zoiets is natuurlijk persoonlijk. Snijden kan ook heel rustgevend zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_81734909
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:44 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat is niet de meest voorkomende reden.
Er wordt ook niet gevraagd naar de meest voorkomende reden.
pi_81737561
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:17 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Er wordt ook niet gevraagd naar de meest voorkomende reden.
Nee, maar door je formulering zouden mensen dat wel kunnen denken
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:42:40 #128
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_81750777
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:50 schreef laforest het volgende:

[..]

Mijn partners sneden zich meestal om twee redenen: Om andere pijn te vergeten/te overstemmen of omdat ze het opwindend vonden en of het voor mij deden.
Partners? Je hebt een voorkeur voor labiele vrouwen?
Overal verstand van.
pi_81760852
Ik vind het een beetje moeilijk om er over te praten. Ik vind het vervelend op Fok! door mogelijke reacties en door onbegrip terwijl ik er juist er graag over wil praten en dat ook een goede therapie is. Maar dat is heel moeilijk hier op Fok!.
Want het kan dus heel triggerend werken.. en daar heb ik mee leren om te gaan, om triggers te vermijden en
ook praten met lotgenoten, want ik was ook eens gebanned van een forum, terecht, omdat sommige dingen
gewoon keihard kunnen binnenkomen en die SNAP/SWITCH stemmingswisseling in 1 keer bruut kunnen forceren. Ongewild.. geen aanstellerij. En dat maakt het zoooo moeilijk om er over te praten.

Eigenlijk wil ik er best wel veel over vertellen, ik heb diverse vormen van AM gekend, ook ervaringen van anderen en heb een kleine 3 weken geleden zelf nog een aanval gehad.. en dat wou ik helemaal niet, maar toch was het gebeurt, de laatste keer was 1 jaar geleden. Maar goed, ik wil het heel graag uitleggen en er over praten maar ik durf dat eigenlijk niet op Fok! Omdat het zo hard kan backfiren en daarmee triggeren.
Dat is echt erg. En voor heel veel mensen niet te begrijpen.
Dan wil je er over praten, het uitleggen, bezig zijn met je genezing/acceptatie/oplossing zoeken/er mee leren te leven... en dan wordt je keihard afgeblaft of belachelijk gemaakt en aanstellerij en aandachttrekkerij etc etc.
Tot aan het ontkennen van wetenschappelijk bewezen en aantoonbare stoornissen/psychische aandoeningen aan toe..

Dat is iets wat heel, heeeeel , heeeeeeeeeeeeeel moeilijk is.. En dan doel ik niet op een fluwelen handschoentje, want dat wil ik al helemaal niet! Het is lastig.. heel lastig.. Maar ik weet dat er bordies zijn op Fok die ik "ken" van andere forums.. en die zullen zich hier wel in herkennen.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 14:56:25 #130
285174 Evienne
never odd or even
pi_81761144
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:44 schreef Autidude het volgende:
Ik vind het een beetje moeilijk om er over te praten. Ik vind het vervelend op Fok! door mogelijke reacties en door onbegrip terwijl ik er juist er graag over wil praten en dat ook een goede therapie is. Maar dat is heel moeilijk hier op Fok!.
Want het kan dus heel triggerend werken.. en daar heb ik mee leren om te gaan, om triggers te vermijden en
ook praten met lotgenoten, want ik was ook eens gebanned van een forum, terecht, omdat sommige dingen
gewoon keihard kunnen binnenkomen en die SNAP/SWITCH stemmingswisseling in 1 keer bruut kunnen forceren. Ongewild.. geen aanstellerij. En dat maakt het zoooo moeilijk om er over te praten.

Eigenlijk wil ik er best wel veel over vertellen, ik heb diverse vormen van AM gekend, ook ervaringen van anderen en heb een kleine 3 weken geleden zelf nog een aanval gehad.. en dat wou ik helemaal niet, maar toch was het gebeurt, de laatste keer was 1 jaar geleden. Maar goed, ik wil het heel graag uitleggen en er over praten maar ik durf dat eigenlijk niet op Fok! Omdat het zo hard kan backfiren en daarmee triggeren.
Dat is echt erg. En voor heel veel mensen niet te begrijpen.
Dan wil je er over praten, het uitleggen, bezig zijn met je genezing/acceptatie/oplossing zoeken/er mee leren te leven... en dan wordt je keihard afgeblaft of belachelijk gemaakt en aanstellerij en aandachttrekkerij etc etc.
Tot aan het ontkennen van wetenschappelijk bewezen en aantoonbare stoornissen/psychische aandoeningen aan toe..

Dat is iets wat heel, heeeeel , heeeeeeeeeeeeeel moeilijk is.. En dan doel ik niet op een fluwelen handschoentje, want dat wil ik al helemaal niet! Het is lastig.. heel lastig.. Maar ik weet dat er bordies zijn op Fok die ik "ken" van andere forums.. en die zullen zich hier wel in herkennen.
Bij deze, reactie van ervaringsdeskundige. Tot nu toe heb ik op Fok bemerkt dat in R&P heel serieus, zonder getroll, gepraat kan worden over deze onderwerpen! Hangt een beetje af van je eigen instelling, een backfire gebeurt niet voor niks, meestal zijn dat ook de minder serieuze topics of users. Als je jezelf niet laat verleiden in te gaan op getroll, kun je hier je verhaal echt wel kwijt, en hele nuttige reacties oogsten.

Desnoods stuur je me een pm, ik worstel namelijk ook bijna dagelijks met triggers en het ontwijken daarvan...
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:00:35 #131
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_81761222
Aanmaak van dopamine?
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_81761804
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:56 schreef Evienne het volgende:

[..]

Bij deze, reactie van ervaringsdeskundige. Tot nu toe heb ik op Fok bemerkt dat in R&P heel serieus, zonder getroll, gepraat kan worden over deze onderwerpen! Hangt een beetje af van je eigen instelling, een backfire gebeurt niet voor niks, meestal zijn dat ook de minder serieuze topics of users. Als je jezelf niet laat verleiden in te gaan op getroll, kun je hier je verhaal echt wel kwijt, en hele nuttige reacties oogsten.

Desnoods stuur je me een pm, ik worstel namelijk ook bijna dagelijks met triggers en het ontwijken daarvan...
Mijn emmertje is voorlopig nog lang niet gevuld.. dus ik kan wel wat hebben en ik weet dat hier in R&P het heel goed zit, en Re is een topmod.. Maar als hij niet online is, of die ander (excuus dat ik je naam niet weet) dan kan het zoo fout gaan heh.. Want ik heb dit topic gelezen en ik zie ook over aandacht trekken en aan iedereen laten zien. En bij mijn aanval was ik ook online en heb ik ook foto's geplaatst.. netjes volgens de "bordie" regels met waarschuwing en onder een spoiler... Maar dat was niet bedoeld als aandacht trekken.. althans.. niet in de vorm zoals men graag denkt. Alsof ik er trots op ben.. Ik wil er over praten, ik wil dingen die ik lees recht trekken of uitleggen hoe het zit. Maar dat is best lastig. Want mensen denken dat dat aandacht trekken is.. maar dat is het niet... of wel, maar dan in positieve vorm. Zorgen dat erg een negatieve blik of onbegrip meer is, nogmaals ABSOLUUT geen fluwelen handschoentjes, dat is ook weer zo'n Noob gedachte.. Denk je dat een bordie zit te wachten op een fluwelen behandeling en ooooh wat ben je zielig? Think again..

Waarom denk je dat het zo'n fucked up kut stoornis is.. alsof je er blij of trots op moet zijn.. Dat je ook ff lekker ergens terecht kan met je verhaal... En NEE niet voor aandacht.. maar voor oplossing zoeken..
Borderline is namelijk te "genezen" discussie liep in ander topic... je kan het wegfilteren, er mee om leren gaan.

En alsof alles aan borderline slecht is.. dat negatieve, en ook over 1 kam scheren.. want er zijn nog zoveel verschillen.. Wat is snijden.. ik las over aders, leegbloeden.. dat is geen AM maar ZM en iedereen noemt het snijden en ECHT snijden komt ook voor hoor, maar weet je dat de meeste meer doen aan krassen.. Dat gaat onbewust bewust... nog zoiets om lastig uit te leggen.. net als de ervaring op zich.
Maar het is idd een stress relief, je voelt ook geen fysieke pijn.. of gaat net zo lang door totdat je het wel voelt, maar het is een uitlaatklep die totale voldoening geeft en er voor zorgt dat je niet totaal doorflipt..
Het is inderdaad een uitlaatklep voor geestelijke pijn/frustratie.. een extreem hoge frustratie, hét toppunt/ boilingpoint/ kookpunt.. BOEM!!

En ja ik had ook foto's gepost dus, niet "openbaar" .. maar dat ging dus echt niet om "aandacht trekken" maar om uitleggen/ schaamte / verwerken / er over praten.. Want het is nu lekker weer, maar na 3 weken kan ik nog steeds beter niet met korte mouwen over straat, zelfs bekenden mogen het niet zien.. Internet is anoniem.. Dit geneest ook wel, blijft wel wat van over maar dat zie je nauwelijks.. totdat ik ga bruinen..
Maar dat doe ik nooit, en als het wel weer zichtbaar wordt dan wordt het dus weer lange mouwen. En dat is mijn eigen schuld, maar leuk is het niet, ben er ook echt niet trots op.. Het is ZWAAR KUT!! Maarja..

Sommige mensen begrijpen het, sommige mensen niet.. zo is het met alles in het leven.
pi_81762607

Deel 1 moet je helaas skippen naar minuut 2:00 ..
Maar het is heel knap wat ze heeft gedaan en best wel een goede "docu"

En het is voor iedereen anders..
pi_81762672
Algemene opmerking: zelfbeschadigend gedrag is natuurlijk wel een kenmerkend symptoom voor een borderline persoonlijkheidsstoornis, maar lang niet de enige psychiatrische diagnose waarbij zelfbeschadigend gedrag (dat inderdaad moet worden onderscheden van suïcidaal gedrag) voorkomt.
pi_81762809
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef dotKoen het volgende:
Algemene opmerking: zelfbeschadigend gedrag is natuurlijk wel een kenmerkend symptoom voor een borderline persoonlijkheidsstoornis, maar lang niet de enige psychiatrische diagnose waarbij zelfbeschadigend gedrag (dat inderdaad moet worden onderscheden van suïcidaal gedrag) voorkomt.
Dat is ook waar AM is niet automatisch gekoppeld aan BPS/ERS
pi_81764721
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:07 schreef Autidude het volgende:

[..]

Dat is ook waar AM is niet automatisch gekoppeld aan BPS/ERS
Het is niet, maar wordt helaas vaak wel.
pi_81765066
tis dus best wel sick dat je lichamelijke pijn boven geestelijke pijn verkiest... dan moet je wel erg ver zijn. Maar ik geloof best dat het troost kan betekenen voor sommige mensen.
Lambo of Rekt
pi_81765528
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:29 schreef EggsTC het volgende:
tis dus best wel sick dat je lichamelijke pijn boven geestelijke pijn verkiest... dan moet je wel erg ver zijn. Maar ik geloof best dat het troost kan betekenen voor sommige mensen.
Mensen verkiezen het dan ook niet, maar het is een symptoom van een psychiatrisch ziektebeeld.
pi_81765552
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:29 schreef EggsTC het volgende:
Het is lastig uit te leggen maar op het moment zelf doet het dus echt geen pijn, sterker nog.. ik stop pas als het pijn begint te doen.. Ik weet dat het lastig is om te begrijpen, het is dan ook niet voor niets een stoornis en dus iets abnormaals. Het is een soort van afleiding.. de energie die je door frustratie of woede hebt laat zich los in het slaan/slopen/alles kapot/snijden of krassen en dan ben je het kwijt.. En dan volgt er meteen weer een depri droevige en schaamte periode. Meestal dan of in andere woorden, over het algemeen gesproken.

Nog vreemder is dat ik er nu gewoon heel rationeel over kan praten, ik zelfs de oorzaken weet etc.. daarom is het ook een lange tijd goed gegaan.. maar toch.. Het is een PATS!!! FLITS!!! en weg ben je..
Stemmingswisseling ten top... op zijn aller aller uiterste..
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:02:14 #140
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_81765900
Littekens van binnen, littekens van buiten. Maar alleen de uiterlijke worden opgemerkt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_81766181
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:47 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Mensen verkiezen het dan ook niet, maar het is een symptoom van een psychiatrisch ziektebeeld.
Ze verkiezen het wel... het lichamelijke aspect hebben ze liever dan het geestelijke, ze snijden om het geestelijke te "vergeten".
Lambo of Rekt
pi_81766194
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:48 schreef Autidude het volgende:

[..]

Het is lastig uit te leggen maar op het moment zelf doet het dus echt geen pijn, sterker nog.. ik stop pas als het pijn begint te doen.. Ik weet dat het lastig is om te begrijpen, het is dan ook niet voor niets een stoornis en dus iets abnormaals. Het is een soort van afleiding.. de energie die je door frustratie of woede hebt laat zich los in het slaan/slopen/alles kapot/snijden of krassen en dan ben je het kwijt.. En dan volgt er meteen weer een depri droevige en schaamte periode. Meestal dan of in andere woorden, over het algemeen gesproken.

Nog vreemder is dat ik er nu gewoon heel rationeel over kan praten, ik zelfs de oorzaken weet etc.. daarom is het ook een lange tijd goed gegaan.. maar toch.. Het is een PATS!!! FLITS!!! en weg ben je..
Stemmingswisseling ten top... op zijn aller aller uiterste..
Ik ken ook mensen die dat doen/gedaan hebben... en ik kan me er wat bij voorstellen. Maar het blijft sick.
Lambo of Rekt
pi_81766782
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ze verkiezen het wel... het lichamelijke aspect hebben ze liever dan het geestelijke, ze snijden om het geestelijke te "vergeten".
Nee, zo rationeel zijn maar weinig beslissingen, zeker niet bij psychiatrische stoornissen.
pi_81766819
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die dat doen/gedaan hebben... en ik kan me er wat bij voorstellen. Maar het blijft sick.
Daar heb je helemaal gelijk in,, het is zwaar abnormaal.. het is ook een ziekte/stoornis.
Maar het is net zo sick om dat soort mensen te "discrimineren" ,,, nogmaals, de fluwelen handschoen is absoluut niet nodig.. sterker nog.. LIEVER NIET!! dat zullen veel bordies erkennen. Het is ook geen schenkstroop style.. (de zielige stumpert) Het ligt totaal anders, en is heel moeilijk te begrijpen..
Want ik kan een super prima gozer zijn.. helemaal geweldig, super lief en alles..

Maar zie het dan heel simpel uitgelegd als de film Gremlins... zo'n lief gizmo poppetje... schattig.. knuffelig, heel lief en al... totdat je eten geeft na middennacht.. Alleen dan kan dat dus elk moment gebeuren.. en moet je het woord eten veranderen in; individuele triggers..
Het is bijna niet anders te omschrijven.

Maar het aller aller ergste is dat mensen het gaan bagataliseren en afdoen als aanstellerij of aandachttrekkerij.. net als dat elk druk kind ADHD heeft etc etc.. Het "handboek en media" werk..
Allemaal mensen met verstand ervan.. net als mensen die een enkele of misschien een dubbele ervaring persoonlijk hebben meegemaakt en daarna over 1 kam gaan scheren. Simpele en kortzichtige mensen.
Dat telt trouwens in alles door... het gaat niet voor niets fout in de wereld en in de economie.. en dat is niet de schuld van borderliners. Maar het zijn wel de borderliners die daar extra veel moeite mee hebben en daar maar wat al te graag iets aan willen doen.. Noem het desnoods een soort van nieuwe tijds hippies ofzo... Net als dat je de term nieuwe tijds kinderen hebt

Ik weet niet precies of ik nu duidelijk ben en of ik mij nu goed verwoord hebt maar ik ben al weer verdwaald in gedachtes. En dat zijn dan weer mijn andere stoornissen.. want BPS is bij mij een comorbide stoornis.
pi_81769839
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:34 schreef Autidude het volgende:Maar zie het dan heel simpel uitgelegd als de film Gremlins... zo'n lief gizmo poppetje... schattig.. knuffelig, heel lief en al... totdat je eten geeft na middennacht.. Alleen dan kan dat dus elk moment gebeuren.. en moet je het woord eten veranderen in; individuele triggers..
Het is bijna niet anders te omschrijven.
Dat vind ik nou een prachtige omschrijving. Eigenlijk ben ik zelf ook een soort gremlin.
signatuurloos
pi_81770120
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:09 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat vind ik nou een prachtige omschrijving. Eigenlijk ben ik zelf ook een soort gremlin.
Hij is niet helemaal van mijzelf maar vanaf een borderline forum waar ik kwam, en waar we met een groepje eigenlijk wel tot diezelfde conclusie kwamen.

En dan hadden we steun aan dit filmpje:

"The sorry song by Gizmo" Treffender kon/kan bijna niet.
pi_81770761
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:02 schreef mazaru het volgende:
Littekens van binnen, littekens van buiten. Maar alleen de uiterlijke worden opgemerkt.
Dit is trouwens ook heel mooi omschreven
pi_81775902
Zoals al een aantal keer is gezegd: om dingen te vergeten, te verdringen.

Op het moment dat je jezelf snijdt/pijn doet, voel je het op den duur niet meer. Het wordt een verslaving.

De meesten doen het niet voor de aandacht, dat zeker niet. Maar zoals bij alles heb je mensen die het voor anderen 'verpesten'. Daarom heeft een groot deel van jullie dus het idee dat automutilatie een schreeuw om aandacht is.
  zondag 23 mei 2010 @ 00:38:36 #149
304184 demi-xx
Het leven is een film.
pi_81778686
Volgensmij om zichzelf te straffen.
Iedereen acteert.
pi_81779740
Misschien om endorfine binnen te krijgen! Ik denk dat het gewoon begint uit zelf mede lijden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')