abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81683526

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in San Francisco
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland: Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs) Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving. DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers. LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament. Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel. 50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8
    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Verenigde Staten van Amerika Deel 10
    Verenigde Staten van Amerika Deel 11
    Verenigde Staten van Amerika Deel 12
    Verenigde Staten van Amerika Deel 13
    Verenigde Staten van Amerika Deel 14
    Verenigde Staten van Amerika Deel 15
    Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
    Verenigde Staten van Amerika, deel 17
    Verenigde Staten van Amerika, deel 18
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
    Verenigde staten van Amerika - Deel 20
    Verenigde Staten van Amerika - deel 21
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 25

De OP vind je hier.
  • pi_81683719
    TVP!

Kogels in een supermarkt? Only in America.
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_81683972
    Ik TVP weer mee.

Ooit nog eens regelen om met m'n schoonvader naar de shooting range te gaan. Lijkt me... interessant.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_81684525
    Tijdens mijn militaire dienst heb ik wel voldoende geschoten voor de komende 40 jaar.
      donderdag 20 mei 2010 @ 18:37:55 #5
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_81684675
    Staat de Walmart er zo slecht op in de VS?
      donderdag 20 mei 2010 @ 18:43:46 #6
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81684905
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 17:50 schreef Omnifacer het volgende:
    Is WM zo impopulair ja?
    Als ik zie hoe druk het is op zaterdag, dan valt dat wel mee
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 20 mei 2010 @ 18:44:30 #7
    71919 wonderer
    pi_81684940
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 18:21 schreef OMG het volgende:
    Ik TVP weer mee.

Ooit nog eens regelen om met m'n schoonvader naar de shooting range te gaan. Lijkt me... interessant.
    Ik ben een paar jaar geleden geweest voor research voor mijn boek, schieten met een Walther PK. Wel vet Ik had nog best talent ook.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    pi_81685433
    Aangezien ik naar Texas ga verhuizen ben ik laatst ook naar een shooting range geweest Best grappig, maar ik vind darten net zo leuk.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_81693202
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 18:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben een paar jaar geleden geweest voor research voor mijn boek, schieten met een Walther PK. Wel vet Ik had nog best talent ook.
      donderdag 20 mei 2010 @ 21:58:12 #10
    71919 wonderer
    pi_81694476
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 21:36 schreef devzero het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Wheheh, zoiets ja
      donderdag 20 mei 2010 @ 22:54:35 #11
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81698133
    Nog steeds in Nederland. Ben vandaag in het AZ stadion geweest, ook wel een leuk veldje.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_81702510
    groetjes uit New Hampshire
      vrijdag 21 mei 2010 @ 01:10:09 #13
    71919 wonderer
    pi_81703261
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:35 schreef FS990 het volgende:
    groetjes uit New Hampshire
    Ook al? Het wordt nog druk hier
    pi_81703314
    Waarom is er eigenlijk niet zo'n kaartje van wie waar zit? Ik weet niet hoe je het maakt, maar dat hebben we/ze in het Utrecht-topic ook, best leuk!
      vrijdag 21 mei 2010 @ 01:21:03 #15
    71919 wonderer
    pi_81703463
    Die was er wel, ooit...Ergens.
    pi_81703929
    Ik heb een paar maanden geleden nog voor de "fun" geschoten. Een vriend woont in een boerengat dus toen heb met hem wat waterflesjes van het hek geschoten. Opzich wel leuk, maar toen ik er later als nuchtere nederlander over nadacht sloeg het helemaal nergens op.

@Maartena, als ras Alkmaarder ben ik wel benieuwd wat je in de kaasstad te doen hebt
    pi_81704195
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 01:13 schreef Mini_rulez het volgende:
    Waarom is er eigenlijk niet zo'n kaartje van wie waar zit? Ik weet niet hoe je het maakt, maar dat hebben we/ze in het Utrecht-topic ook, best leuk!
    In het Het grote 'Ik woon in...' topic (Deel 3) topic staat een lijstje. Geen idee of er een google map in zit, want hij weigert bij mij te laden momenteel
    pi_81704437
    Walmart

Toen ik in Amerika woonde, zijn een stel vrienden en ik een keer om 4 uur 's nachts naar Walmart gegaan om er verstoppertje te doen, gewoon omdat het kan en het groot genoeg is
    Everthing you can imagine is real.
    pi_81704886
    walmart, dan kijk ik altijd weer direct hiero om te zien of er weer wat nieuws op staat

http://www.peopleofwalmart.com/
    *plop*
    pi_81718492
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 02:17 schreef Carmw het volgende:
    Walmart

Toen ik in Amerika woonde, zijn een stel vrienden en ik een keer om 4 uur 's nachts naar Walmart gegaan om er verstoppertje te doen, gewoon omdat het kan en het groot genoeg is
    Hoi carmw

je moet maar eens proberen wanneer het druk is..
    pi_81732303
    TVP
    No amount of money ever bought a second of time.
    pi_81734036
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 19:10 schreef TigerXtrm het volgende:
    TVP
      vrijdag 21 mei 2010 @ 20:08:00 #23
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81734507
    Walmart: klotekwalitet, geen moraal en klotebehandeling voor personeel. Nee, ik blijf er weg.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_81734593
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 14:02 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Hoi carmw

je moet maar eens proberen wanneer het druk is..

Het was alleen nooit druk om 4 uur 's nachts Ik ben er ook wel eens geweest om gewoon wat te kopen.
    Black Friday daar gelaten natuurlijk
    Everthing you can imagine is real.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 21:11:14 #25
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81737976
    Walmart

In de 8 jaar dat ik in de VS woon.... is het aantal malen dat ik in een walmart ben geweest op 1 hand te tellen....
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_81739701
    Walmart.... meer iets voor de onderklasse...
      vrijdag 21 mei 2010 @ 22:00:48 #27
    71919 wonderer
    pi_81740678
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 21:42 schreef nickybolletje het volgende:
    Walmart.... meer iets voor de onderklasse...
    Mja, of voor mensen die van makkelijk (alles bij elkaar) en voordelig houden...

Ze hebben er helaas niet alles dus af en toe ook langs Shaw's, maar het scheelt echt veel geld als je daar je dagelijkse boodschappen haalt.
    pi_81740987
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 22:00 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ze hebben er helaas niet alles dus af en toe ook langs Shaw's, maar het scheelt echt veel geld als je daar je dagelijkse boodschappen haalt.
    Volgens mij is Shaw's duur. De goedkoopste super bij ons in de buurt is Market Basket. Maar dat trekt ook alweer gemene mensen net als de Walmart.
      vrijdag 21 mei 2010 @ 22:15:23 #29
    71919 wonderer
    pi_81741491
    Ja, Shaw's is zeg maar de appie en MB de Aldi/Lidl. Maar op de Heights zijn dat de enige alternatieven. Er zit een MB onderaan de heuvel en ook een hannaford.
    pi_81743535
    quote:

[..]

Precies. Vaak hebben we geen zin om meerdere winkels af te moeten gaan, dus halen we zoveel mogelijk bij Walmart. Overigens is het "huismerk" ook nog redelijk te doen.

Daarnaast scheelt het vaak wel wat met andere supermarkten, vooral handig als er maar 1 iemand is die werkt, zoals bij ons.
    Ik solliciteer als een dolle, weet het elke keer tot de laatste 2 te schoppen, maar toch wordt de andere kandidaat elke keer gekozen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_81751876
    En dan hebben we het nog niet over (imo nog een stapje erger dan walmart) de kmart of een "klere" zaak als tjmax
    quote:
    Is inderdaad een goed punt. Als ik op zaterdag morgen de week boodschappen doe, dan ga (=rij) ik langs a) de farmers market, b) de bakker, c) de viszaak, d) de supermarkt en e) 'coop' met 'lokaal' vlees. En daarr ben ik zo weer 2 uur mee zoet
    pi_81771343
    Vandaag als wisselgeld gekregen: een 50 cent coin.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 23:38:14 #33
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81776632
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 20:52 schreef devzero het volgende:
    Vandaag als wisselgeld gekregen: [ afbeelding ] een 50 cent coin.
    Huh, nog nooit gezien
    Ik heb wel een 2-dollar briefje thuis liggen.
    pi_81776855
    Die heb ik dan weer nooit in real life gezien.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 23:52:08 #35
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81777022
    Ik heb ook alle 50 state quarters verzameld. Ik mis alleen nog Guam van de 5 district-quarters.
      zaterdag 22 mei 2010 @ 23:53:08 #36
    71919 wonderer
    pi_81777056
    Ik geloof dat wij ook een paar van die munten hebben liggen. Is geinig om ermee te betalen, ze kijken je aan alsof het vals is
    pi_81777084
    Goh, ik wist niet eens dat er een 50 cent-munt bestond.
    Ik kan echt niks met dat muntgeld hier, het is allemaal zo klein dat je tig muntjes nodig zou hebben om alleen al een kop koffie te kopen dus ik krijg het telkens wel, maar als ik in de winkel sta betaal ik toch weer gewoon met briefjes en zo hoopt het zich alleen maar op. Misschien ga ik straks maar eens de vending machine hier beneden plunderen om er vanaf te komen.
    Nou ben ik hier ook nog niet lang, dus misschien wen ik er nog aan. Waar gebruiken jullie je kleingeld voor?
      zaterdag 22 mei 2010 @ 23:57:21 #38
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81777191
    Thuis in een potje gooien en na een maand in de coinstar flikkeren.
      zondag 23 mei 2010 @ 00:02:14 #39
    71919 wonderer
    pi_81777370
    we hebben iets van 5kilo aan pennies. De rest wordt gebruikt in frisdrankautomaten. Niet door mijn overigens, heheh. Soms betaal ik gepast, dan kijken ze je ook raar aan.
      zondag 23 mei 2010 @ 08:55:09 #40
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81782401
    quote:
    Tja, ik heb al aardig wat horrorverhalen gelezen over Walmart, wurgcontracten, en hoe ze goudeerlijke Amerikaanse winkeliers en bedrijven bijna letterlijk de strop om doen.

Niet dat ik nooit bij mega-concerns en mega-supermarkten kom natuurlijk, maar als het even kan geef ik mijn geld liever aan hen die zo goed en zo kwaad als het gaat hun zaak proberen te runnen, ipv naar de zakken van gierige geldmagnaten zoals bij Walmart.

Maar ik heb de luxe van keuze natuurlijk, en ik begrijp erg goed dat sommigen dat niet (meer) hebben.... in sommige plaatsen is Walmart de enige winkel waar je alles kan krijgen, en soms zelfs een van de weinig overgebleven supermarkten. Tja, dan kun je weinig anders natuurlijk.
    -
      zondag 23 mei 2010 @ 08:57:38 #41
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81782420
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 23:57 schreef Barcaconia het volgende:
    Thuis in een potje gooien en na een maand in de coinstar flikkeren.
    Dat doe ik ook.... alleen meestal 1 keer per jaar of zo. Ik heb standaard in wat de uitschuifbare asbak had moeten zijn in mijn auto ook een hele zut kwartjes zitten..... ik gebruik ze bijna nooit, maar het kan voorkomen dat ik toevallig bij het strand terecht kom, en daar bij de boulevard moet je betaald parkeren en hebben ze van die ouderwetse - nou ja digitale natuurlijk tegenwoordig - parkeermeters.
    -
      zondag 23 mei 2010 @ 09:01:47 #42
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81782454
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2010 03:45 schreef devzero het volgende:
    Is inderdaad een goed punt. Als ik op zaterdag morgen de week boodschappen doe, dan ga (=rij) ik langs a) de farmers market, b) de bakker, c) de viszaak, d) de supermarkt en e) 'coop' met 'lokaal' vlees. En daarr ben ik zo weer 2 uur mee zoet
    Trader Joe's voor de meeste dagelijkse spullen, en organisch vleesch.
    Albertson's voor de Organic Milk van een bepaald merk die ze alleen daar hebben.
    Een German Deli voor lekkernijtjes als leverworst, salami, ham, en kaas.....
    Een Italian Deli voor dezelfde lekkernijtjes, ligt er even aan waar ik ben.
    Vis haal ik bij Santa Monica Seafood of bij Whole Foods. Kost wat, maar dan krijg je geen stinkende vis.

Ik kan aardig wat van de dagelijkse zooi bij Trader Joe's halen, een onafhankelijke mini-markt keten, voornamelijk aan de westkust.
    -
      zondag 23 mei 2010 @ 09:03:03 #43
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81782462
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 22:51 schreef OMG het volgende:
    Ik solliciteer als een dolle, weet het elke keer tot de laatste 2 te schoppen, maar toch wordt de andere kandidaat elke keer gekozen.
    Vervelend!

Ik hoop dat het binnenkort toch een keer lukt zeg!
    -
    pi_81792386
    quote:
    Op zondag 23 mei 2010 09:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Trader Joe's voor de meeste dagelijkse spullen, en organisch vleesch.
    Albertson's voor de Organic Milk van een bepaald merk die ze alleen daar hebben.
    Een German Deli voor lekkernijtjes als leverworst, salami, ham, en kaas.....
    Een Italian Deli voor dezelfde lekkernijtjes, ligt er even aan waar ik ben.
    Vis haal ik bij Santa Monica Seafood of bij Whole Foods. Kost wat, maar dan krijg je geen stinkende vis.

Ik kan aardig wat van de dagelijkse zooi bij Trader Joe's halen, een onafhankelijke mini-markt keten, voornamelijk aan de westkust.
    TJs zit hier ook. Ik ga eigenlijk bij altijd naar Whole Foods, en dat is voornamelijk luiheid omdat er hier een twee blokken verderop zit. En als vegetarische knuffelhippie moet je eigenlijk wel om er een beetje bij te horen.
    pi_81828241
    Ik heb even een vraagje over de 55.000 green cards die jaarlijks verloot worden (als dat ten minste nog klopt).

Als ik me aanmeld voor zo'n green card en ik ben uiteindelijk één van de gelukkigen die er één krijgt, moet je dan binnen een bepaalde tijd naar Amerika verhuizen ofzo? Ik neem niet aan dat je met een green card in je zak nog even 10 jaar in Nederland kan blijven wonen en dan maar eens gaan verhuizen?
    pi_81841609
    Diversity Visa (DV) Lottery Instructions
    quote:
    22. HOW LONG DO APPLICANTS WHO ARE SELECTED REMAIN ENTITLED TO APPLY FOR VISAS IN THE
    DV CATEGORY?
    Persons selected in the DV-2011 lottery are entitled to apply for visa issuance only during fiscal year 2011,
    from October 1, 2010, through September 30, 2011. Applicants must obtain their visa or adjust status by
    the end of the fiscal year. There is no carry-over of DV benefits into the next year for persons who are
    selected but who do not obtain visas by September 30, 2010
    En over het algemeen vervalt een green card na 1 of 2 jaar als je niet in de US woont.

Overigens is de lottery voor 2011 al lang afgelopen en die voor 2012 opent pas in October, dus je moet nog even geduld hebben.
      maandag 24 mei 2010 @ 19:57:52 #47
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_81841975
    Kent er iemand iemand die wel is zo'n green card heeft "gewonnen"?

beetje kromme zin
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      maandag 24 mei 2010 @ 20:06:00 #48
    304185 highRr
    hoi haha.
    pi_81842353
    Beste ''Amerikanen'',

ik heb een vraagje, hij zal wss wel dom klinken

Is het leven in Amerika echt beter(Steden dan, geen platteland)? en met beter bedoel ik:

- Voedingsproducten (Eten,Drinken)
    - Wonen (Betere huurhuizen, gas en elektriciteitskosten)
    - Werken (Vaste banen en bijbanen)
    - Kleding (Goedkoper, mooier, een grotere assortiment aan de voorste 2 dingen)
    - buitenhuis-activiteiten (Bijvoorbeeld: Is daar paintballen(of een ander ding) doen goedkoper?)

Alvast bedankt
      maandag 24 mei 2010 @ 20:15:29 #49
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81842806
    Nee
    Ja
    Nee
    Ja
    - buitenhuis-activiteiten (Bijvoorbeeld: Is daar paintballen(of een ander ding) doen goedkoper?
    Ja
    pi_81843605
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef devzero het volgende:
    Diversity Visa (DV) Lottery Instructions
    [..]

En over het algemeen vervalt een green card na 1 of 2 jaar als je niet in de US woont.

Overigens is de lottery voor 2011 al lang afgelopen en die voor 2012 opent pas in October, dus je moet nog even geduld hebben.
    Ah dank je .

Ben nog mijn huiswerk aan het doen dus het duurt nog wel een tijdje voor het echt zo ver is .
    pi_81845746
    Nee.
    Nee.
    Nee.
    NEE.
    - buitenhuis-activiteiten (Bijvoorbeeld: Is daar paintballen(of een ander ding) doen goedkoper?)
    Ja.
      maandag 24 mei 2010 @ 21:15:31 #52
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81845885
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 21:12 schreef Shivo het volgende:
    Nee.
    Nee.
    Nee.
    NEE.
    Ja.
    Kleding is wel goedkoper, mode loopt wel wat achter.
    Huizen zijn ook goedkoper maar je moet wel de juiste vinden. Geen houten hutje op de hei zeg maar.
    pi_81846842
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 21:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Kleding is wel goedkoper, mode loopt wel wat achter.
    Huizen zijn ook goedkoper maar je moet wel de juiste vinden. Geen houten hutje op de hei zeg maar.
    Kleding is dus nee, want fatsoenlijke kleren (iets anders dan een vormloze Levi's en wit tshirt) is dus duurder (bovendien lastig om juiste maat te vinden). Huizen zijn juist veel duurder. Hier in Cambridge (en ook in Houston, mijn nieuwe plek vanaf oktober).
      maandag 24 mei 2010 @ 21:37:08 #54
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81847189
    Je moet ook niet in Cambridge gaan zitten Ik vind de huizenprijzen redelijk fatsoenlijk hier in Michigan. Zowel verhuur als verkoop.
    Merkkleding is niet duurder hoor, juist goedkoper. Spiikerbroeken van betere merken al levi's is ook goedkoper. Alleen echt modieuze kleding is wel minder aanwezig, maar ik let daar niet zò ontzettend veel op moet ik zeggen. Ik heb wel moeite met mooie schoenen vinden, dat is best klote.
    pi_81849760
    Tsja, Michigan is het drente van de VS, dus je legt de lat wel erg laag.
      maandag 24 mei 2010 @ 22:15:32 #56
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81849885
      maandag 24 mei 2010 @ 22:17:44 #57
    291037 Pantoffelsalade
    And the OSCAR goes to....
    pi_81850021
    oo hii!
    groetjes uit Vermont!
    --
      maandag 24 mei 2010 @ 22:18:38 #58
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81850074
    Wat voor weer is het daar nu?
      maandag 24 mei 2010 @ 22:21:14 #59
    71919 wonderer
    pi_81850263
    Hee, nog een New Englander, hoi
      maandag 24 mei 2010 @ 22:24:47 #60
    291037 Pantoffelsalade
    pi_81850474
    het is hier heet in VT
    pfieuw

t zal wel aan mn verwarming liggen

oo en..... binnekort een paar weken naar m'n uncle'tje in NYC
    can't wait!

[ Bericht 28% gewijzigd door Pantoffelsalade op 24-05-2010 22:33:49 ]
    --
    pi_81851414
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 22:24 schreef Pantoffelsalade het volgende:
    het is hier heet in VT
    pfieuw

t zal wel aan mn verwarming liggen

oo en..... binnekort een paar weken naar m'n uncle'tje in NYC
    can't wait!
    Mijn ouders zijn momenteel in Vermont, in de Green Mountains. Is dat wat?
      maandag 24 mei 2010 @ 22:48:48 #62
    291037 Pantoffelsalade
    pi_81851734
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 22:42 schreef Shivo het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn momenteel in Vermont, in de Green Mountains. Is dat wat?
    oke.
    ehm ja ligt eraan waar je bent en wat je trekt.
    ik vind VT persoonlijk een beetje saai. Er woont zo'n ranzige pedo naast me dusja..
    maar als je ouders willen genieten van natuur kan dat hier prima in de grote bossen!
    --
    pi_81857276
    Hoe lang woon je al in Vermont?
      dinsdag 25 mei 2010 @ 03:43:24 #64
    71919 wonderer
    pi_81857416
    Kijk, mijn town heeft de Belgische Pers gehaald http://www.hln.be/hln/nl/(...)-van-jongen-14.dhtml
      dinsdag 25 mei 2010 @ 06:16:57 #65
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81857613
    Ik zit weer op Schiphol. Over een paar uurtjes in Detroit.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 07:04:10 #66
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81857771
    En we zijn weer thuis. In de VS.

We hebben elkaar net misgelopen dan Barconia.
    -
      dinsdag 25 mei 2010 @ 07:29:10 #67
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81857887
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:06 schreef highRr het volgende:
    Is het leven in Amerika echt beter(Steden dan, geen platteland)? en met beter bedoel ik:

Het ligt er een beetje aan..... Qua voedingsproducten zit je in California bijvoorbeeld uitstekend. California is zo'n melting pot van culturen dat alle voedsel gewoon te krijgen is, inclusief Nederlandse zaken zoals Calve pindakaas en hagelslag - bij een rondrijdende Nederlandse SRV man.

Wonen is zeker beter. Maar niet perse goedkoper. Je krijgt er wel veel meer voor terug.... Ik bedoel, ik kom net uit Nederland waar vrienden van ons een "blokkendoos" hebben gekocht in Leidsche Rijn, en dat ziet er gewoon niet uit. Het is wel mooi van binnen qua ruimte en zo, maar het blijven lelijke huizen met piepkleine achtertuintjes..... en geen voortuin. Maar California is wel weer reteduur wat betreft woningen, en ZEKER duurder dan in Nederland. In Kansas of Idaho echter..... koop je voor $100k een kasteel.

Werken? Tja, je moet meer doen om een baan te krijgen, maar als je die eenmaal hebt kun je ook wel promoveren/carriere maken. Je zit niet vast in een salarisschaal zoals in Nederland, en ook als je MBO hebt gedaan kun je uiteindelijk manager-posities innemen terwijl daar binnen (grotere) bedrijven in Nederland HBO als verplichting bij staat. Je kunt dus veel makkelijker groeien. Maar om een baan te krijgen moet je wel meer doen als in Nederland, je moet continue in gedachten van HR blijven, dus constant blijven bellen etc. Ook kun je verder makkelijker ontslagen worden, dus aan "jaarcontracten" waar de werkgever een makkelijke opt-out heeft omdat ontslaan moeilijker is doet men niet aan.

Kleding? Ik merk weinig van verschillen eigenlijk..... maar je moet je kleding dan ook niet halen bij de "local mall" waar je overal dezelfde winkels ziet. Maar ik ben net in Alkmaar, Utrecht en Hoorn geweest, en de binnensteden daar hebben ook overal dezelfde winkels tegenwoordig..... Het is even zoeken naar de juiste boetiek zeg maar, maar keuze is er genoeg. De modestijl is vaak net even iets anders, mijn vrouw liep in 1998 bijvoorbeeld al met leggings + rok rond in Nederland, en die stijl is pas in 2008 in Nederland echt populair geworden.

Ik heb voor de gein in Alkmaar ook eens aan een drager van een "NY" logo t-shirt + pet gevraagd wat ie nu van Derek Jeter vond en die had zoiets van..... waar HEB je het over? Wel heb ik in Alkmaar weer een hoop leuke onafhankelijke winkels gevonden, maar daar leent een binnenstad zich ook meer voor. In de VS moet je die toch echt op gaan zoeken. Maar ze zijn er zeker wel, zeker in de badplaatsen langs de Californische kust.

Buitenhuis-activiteiten? De VS leeft daarop.... ligt er een beetje waar natuurlijk, en wat..... paintballen kun je overal wel doen denk ik, ik rij iig elke dag langs een paintball-shop waar je echt grof geld kunt uitgeven aan dat soort spullen, en een oud-collega van me heeft een compleet eigen uitrusting en doet mee aan competitie. Verder is er van alles te doen, in Zuid-California is vooral het bezitten van cross-motors en trikes/quads erg populair, en je ziet in het weekend dus heel veel mensen die met een camper + aanhanger vol met "toys" naar de woestijn trekken, en daar lekker gaan rondrijden. En om 05:00 's ochtends zie je hier enorm veel auto's met een surfplank op het dak, want de echte surfers gaan 's ochtends heel vroeg.... voor het werk dus, en voor er zwemmers in de zee zitten..... surfen.

Dingen als "fietsen" doet men alleen in natuurparken en langs de strandboulevards hier.
    -
    pi_81858534
    TVP

Ben me aan het orienteren op ... Florida. Ik weet 't, ik weet 't, ik heb eerder wel eens geschreven dat Florida het Belgie van de VS is, met goedkope meuk langs de weg, maar ik wil graag in een warm gebied wonen en er schijnen posities vrij te komen op een universiteit in het Noorden van Florida, in een relatief kleine universiteitsstad. Dat mag ik wel.

Ben overigens hier nog wel even zoet, dus het wordt waarschijnlijk 2012 of 2013.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 25 mei 2010 @ 08:59:31 #69
    291037 Pantoffelsalade
    pi_81858945
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 02:51 schreef devzero het volgende:
    Hoe lang woon je al in Vermont?
    ongeveer 2 jaar (met mijn ouders)
    eerst gingen we buiten NYC wonen maar m'n ouders doelden eingelijk op Vermont (Burlington)
    dusja daar maar heen gegaan
    Nu hoor ik dus sinds gisteren dat ze willen verhuizen naar Red River, Tennessee
    (wel een mooie geschiedenis met de Bell Witch maar meer ook niet)

maar in Nederland hebben we ook nog een huis staan, dus heel af en toe gaan we daar heen.
    --
    pi_81862336
    TVP
    pi_81876234
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 08:37 schreef Lyrebird het volgende:
    er schijnen posities vrij te komen op een universiteit in het Noorden van Florida, in een relatief kleine universiteitsstad. Dat mag ik wel.
    Heeft UF weer posities open? Gainesville schijnt een leuke studenten stad te zijn (van horen zeggen)
      dinsdag 25 mei 2010 @ 17:00:29 #72
    304185 highRr
    hoi haha.
    pi_81876519
    Aan jullie reacties te lezen ligt VS achter met mode.
    Ik dacht juist eigenlijk voor ons, Ik ben aan het overwegen om over circa 3 /4 jaar in Amerika te gaan studeren na mijn HBO. Weet niet zeker of dit doorgaat..
      dinsdag 25 mei 2010 @ 17:08:42 #73
    71919 wonderer
    pi_81876951
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 17:00 schreef highRr het volgende:
    Aan jullie reacties te lezen ligt VS achter met mode.
    Ik dacht juist eigenlijk voor ons, Ik ben aan het overwegen om over circa 3 /4 jaar in Amerika te gaan studeren na mijn HBO. Weet niet zeker of dit doorgaat..
    Ja, NYC enzo ligt voor. De rest van het land ligt achter
    pi_81877223
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 16:54 schreef devzero het volgende:

[..]

Heeft UF weer posities open? Gainesville schijnt een leuke studenten stad te zijn (van horen zeggen)
    Mmmm, ben je concurrentie? Dan houd ik mijn mond verder dicht.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 25 mei 2010 @ 17:33:48 #75
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81878230
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 07:04 schreef maartena het volgende:
    En we zijn weer thuis. In de VS.

We hebben elkaar net misgelopen dan Barconia.
    Ik zit nu in Detroit, jammer, we hadden bijna even handen kunnen schudden
    pi_81881062
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 17:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mmmm, ben je concurrentie? Dan houd ik mijn mond verder dicht.
    Nee hoor. De publieke universiteiten in florida hebben de afgelopen 2 jaren flink wat financiële klappen gehad, maar het lijkt er op dat het eindelijk een beetje beter gaat worden.
      woensdag 26 mei 2010 @ 07:15:32 #77
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81906210
    Even iets wat me opviel weer in Nederland.....

Weet iemand waarom Amerikanen (of in ieder geval Californiërs) hun hondenpoep wel netjes opruimen, meenemen, en weggooien in een prullenbak, en Nederlanders dit op een of andere manier gewoon weigeren te doen?

Zelfs in de binnenstad van Alkmaar moest ik een paar keer uitkijken dat ik niet in de stront trapte.
    -
    pi_81906681
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 07:15 schreef maartena het volgende:
    Even iets wat me opviel weer in Nederland.....

Weet iemand waarom Amerikanen (of in ieder geval Californiërs) hun hondenpoep wel netjes opruimen, meenemen, en weggooien in een prullenbak, en Nederlanders dit op een of andere manier gewoon weigeren te doen?

Zelfs in de binnenstad van Alkmaar moest ik een paar keer uitkijken dat ik niet in de stront trapte.
    Dit is een verschijnsel dat onder de noemer "sociale druk" valt. Kijk, eigenljik weten al die Nederlandse hondenbezitters best goed dat het ontzettend smerig is om de hondenpoep gewoon te laten liggen. Maar je voelt je zo'n sukkel als jij de poep van je hond wel opruimt, terwijl niemand anders dat doet. Vergelijk het met door rood licht rijden met een fiets. In Nederland is dat een sport. In de VS of Japan laat ik het wel om zoiets te doen. Of door rood licht lopen, ook zoiets. In Californie doe ik dat niet, omdat niemand anders dat doet, maar in Boston is dat heel normaal. Het doet gewoon pijn om te blijven staan, als alle andere mensen doorlopen bij rood.

Maar het zegt wel wat over de houding van een meerderheid van de Nederlanders als het om hondenpoep gaat. Het zijn gewoon een stel smeerlappen.
    pi_81955330
    Mijn stembiljet zit op de bus Je kunt je alleen afvragen of iemand die al 5.5 jaar weg is uit Nederland nog wel recht heeft om te stemmen
      vrijdag 28 mei 2010 @ 02:33:25 #80
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_82006910
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 08:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit is een verschijnsel dat onder de noemer "sociale druk" valt. Kijk, eigenljik weten al die Nederlandse hondenbezitters best goed dat het ontzettend smerig is om de hondenpoep gewoon te laten liggen. Maar je voelt je zo'n sukkel als jij de poep van je hond wel opruimt, terwijl niemand anders dat doet. Vergelijk het met door rood licht rijden met een fiets. In Nederland is dat een sport. In de VS of Japan laat ik het wel om zoiets te doen. Of door rood licht lopen, ook zoiets. In Californie doe ik dat niet, omdat niemand anders dat doet, maar in Boston is dat heel normaal. Het doet gewoon pijn om te blijven staan, als alle andere mensen doorlopen bij rood.

Maar het zegt wel wat over de houding van een meerderheid van de Nederlanders als het om hondenpoep gaat. Het zijn gewoon een stel smeerlappen.
    Dat dus idd . Ik zie hier af en toe mensen de hondenpoep opruimen, maar dat is echt 1 op de 10 mensen ofzo en door rood lopen / fietsen gebeurd onderhand vaker dan door groen lopen / fietsen .

(valkenswaard NL)
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 05:31 schreef devzero het volgende:
    Mijn stembiljet zit op de bus Je kunt je alleen afvragen of iemand die al 5.5 jaar weg is uit Nederland nog wel recht heeft om te stemmen
    Als het maar vvd is , anders kun je beter niet stemmen en je bezig houden met de us politiek .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
      zaterdag 29 mei 2010 @ 18:05:23 #81
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_82066457
    Oh, hier waren we. We gooien het zwembad open dit weekend.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 29 mei 2010 @ 18:07:29 #82
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_82066510
    Heerlijk! Echt geweldig weer hier nu. Vanmiddag ribfest in downtown, lekker bier zuipen en ribs proeven

Ik gooi dit weekend de hardtop van mijn Jeep. Als er geen regen meer aankomt gaan ook de deuren er uit. Maar nu nog even dicht laten (met softtop).
      zaterdag 29 mei 2010 @ 18:19:41 #83
    71919 wonderer
    pi_82066887
    Vandaag ben ik vier jaar in de VS Vanavond uit eten in het restaurant waar we de eerste dag ook gingen. Ik hou van tradities
      zaterdag 29 mei 2010 @ 18:22:07 #84
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_82066962
    4 jaar, pfoeh, dat is een hele tijd alweer
      zaterdag 29 mei 2010 @ 18:28:05 #85
    71919 wonderer
    pi_82067104
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 18:22 schreef Barcaconia het volgende:
    4 jaar, pfoeh, dat is een hele tijd alweer
    Yeah, best raar idee. Ik begin mijn leven nu wel in te delen in "voor en na" ik verhuisde. Dat had ik eerder nog niet echt, want bijna alles was toch voor.
    pi_82069324
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 18:19 schreef wonderer het volgende:
    Vandaag ben ik vier jaar in de VS Vanavond uit eten in het restaurant waar we de eerste dag ook gingen. Ik hou van tradities
    Leuk idee, ook wel romantisch. Applebees?

Hoe is het met de WK voorbereidingen in jullie respectievelijke woonomgevingen? Hier heeft een Nederlander geregeld dat een van de lokale sports bars open blijft als we met minimaal 50 man komen. De eerste wedstrijd is om 730am, dus dat is wel nodig.
      zaterdag 29 mei 2010 @ 19:48:59 #87
    71919 wonderer
    pi_82069964
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 19:31 schreef Shivo het volgende:

[..]

Hoe is het met de WK voorbereidingen in jullie respectievelijke woonomgevingen? Hier heeft een Nederlander geregeld dat een van de lokale sports bars open blijft als we met minimaal 50 man komen. De eerste wedstrijd is om 730am, dus dat is wel nodig.
    Ruby Tuesday (da's het eerste restaurant dat je vanaf de snelweg tegenkomt ) Dus vanavond BBQ baby back ribs en unlimited salad bar
      zaterdag 29 mei 2010 @ 19:53:32 #88
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_82070131
    quote:
    Hier om 4:30 dus.... en omdat het door de week is krijg je geen kroeg zo ver

Even wachten tot de volgende ronde dus.
    -
      zaterdag 29 mei 2010 @ 23:37:35 #89
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_82082968
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 18:07 schreef Barcaconia het volgende:
    Heerlijk! Echt geweldig weer hier nu.
    83F

Terwijl de lucht vrij droog is, toch heb ik een hekel aan de zon. Alles boven de 75F is klote.

Herfst waar ben je?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 29 mei 2010 @ 23:57:41 #90
    71919 wonderer
    pi_82084106
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 23:37 schreef popolon het volgende:

[..]

83F

Terwijl de lucht vrij droog is, toch heb ik een hekel aan de zon. Alles boven de 75F is klote.

Herfst waar ben je?
    Dat dus.
      zondag 30 mei 2010 @ 00:19:18 #91
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_82085377
    Ik ben trouwens alweer 8 jaar in de VS, waarvan 4 jaar Amerikaan.

Aankomst: 11 April 2002.
    Naturalisatie: 3 Maart 2006.
    -
      zondag 30 mei 2010 @ 02:39:31 #92
    71919 wonderer
    pi_82089568
    Zo, lekker gegeten, en toen nog even boodschappen gedaan.
      zondag 30 mei 2010 @ 02:57:17 #93
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_82089818
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 19:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ruby Tuesday (da's het eerste restaurant dat je vanaf de snelweg tegenkomt )
    Ruby's heeft, voor een keten, vrij goede eten hoor.
      zondag 30 mei 2010 @ 03:29:50 #94
    71919 wonderer
    pi_82090067
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 02:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Ruby's heeft, voor een keten, vrij goede eten hoor.
    Oh, zeker weten, vind het altijd fijn, daar eten. Die salad bar

Ik had ribs, net als vier jaar geleden

Normaal heb ik de combo's, twee mini-burgers met frietjes en salad bar voor $8.99. Goed en veel eten (ik ga er altijd weg met een uitpuilende maag) en goed te betalen
      zondag 30 mei 2010 @ 03:47:53 #95
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_82090162
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 23:37 schreef popolon het volgende:

[..]

83F

Herfst waar ben je?
    Zojuist de hele hardtop van mijn Jeep af gehaald. Laat de 90's maar komen!!
      zondag 30 mei 2010 @ 04:14:13 #96
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_82090258
    Oh, ik heb trouwens in Nederland ook weer de nodige WK support-artikelen ingeslagen..... inclusief vlaggetjes voor in de auto, opblaaskronen van de staatsloterij, en een baseball cap met "Holland" in typisch baseball lettertype....

Leuk
    -
    pi_82104915
    quote:

[..]

een bar bij de Garden? Zoja, dan hebben we dezelfde vriend. anyway, we hebben een beamer geregeld op het werk voor in de kantine. Daar ga ik dus de eerste wedstrijd van het nederlands elftal kijken. En anders via espn3 web feed. Die zenden ook bijna alle wedstrijden uit. Zo misschien ook nog ff een oefenwedstrijdje kijken.
    *plop*
      zondag 30 mei 2010 @ 16:40:18 #98
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_82105267
    Ik moet eigenlijk ook eens kijken of er niet een sportsbar is waar ze voor Nederland juichen. Moet toch lukken met al die Nederlanders in West-Michigan. Popolon, jij een idee?
    pi_82107058
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 16:32 schreef djmarshal het volgende:

[..]

een bar bij de Garden? Zoja, dan hebben we dezelfde vriend. anyway, we hebben een beamer geregeld op het werk voor in de kantine. Daar ga ik dus de eerste wedstrijd van het nederlands elftal kijken. En anders via espn3 web feed. Die zenden ook bijna alle wedstrijden uit. Zo misschien ook nog ff een oefenwedstrijdje kijken.
    Ja, Greatest Bar. Die gast die daarover mailde heet Geert. Ik kom er gister achter dat ik met de eerste wedstrijd in Californie ben en het is dus midden in de nacht opstaan wordt
      zondag 30 mei 2010 @ 17:37:32 #100
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_82107561
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 17:24 schreef Shivo het volgende:
    Ja, Greatest Bar. Die gast die daarover mailde heet Geert. Ik kom er gister achter dat ik met de eerste wedstrijd in Californie ben en het is dus midden in de nacht opstaan wordt
    Dat doe ik dus..... Wekker om 04:30, koffiepot avond van te voren klaarzetten en op 4:25 inprogrammeren..... en dan lekker met een bak koffie op de bank..... en in de rust even naar het einde van de straat lopen waar een 24/7 donut tentje zit op de hoek..... even wat suikertroep halen.

En daarna gewoon naar mijn werk.
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')