Als ik zie hoe druk het is op zaterdag, dan valt dat wel meequote:
Ik ben een paar jaar geleden geweest voor research voor mijn boek, schieten met een Walther PK. Wel vetquote:Op donderdag 20 mei 2010 18:21 schreef OMG het volgende:
Ik TVP weer mee.
Ooit nog eens regelen om met m'n schoonvader naar de shooting range te gaan. Lijkt me... interessant.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ben een paar jaar geleden geweest voor research voor mijn boek, schieten met een Walther PK. Wel vetIk had nog best talent ook.
Wheheh, zoiets jaquote:
Ook al? Het wordt nog druk hierquote:
In het Het grote 'Ik woon in...' topic (Deel 3) topic staat een lijstje. Geen idee of er een google map in zit, want hij weigert bij mij te laden momenteelquote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Waarom is er eigenlijk niet zo'n kaartje van wie waar zit? Ik weet niet hoe je het maakt, maar dat hebben we/ze in het Utrecht-topic ook, best leuk!
Hoi carmwquote:Op vrijdag 21 mei 2010 02:17 schreef Carmw het volgende:
Walmart![]()
Toen ik in Amerika woonde, zijn een stel vrienden en ik een keer om 4 uur 's nachts naar Walmart gegaan om er verstoppertje te doen, gewoon omdat het kan en het groot genoeg is
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:02 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Hoi carmw![]()
je moet maar eens proberen wanneer het druk is..
Mja, of voor mensen die van makkelijk (alles bij elkaar) en voordelig houden...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:42 schreef nickybolletje het volgende:
Walmart.... meer iets voor de onderklasse...
Volgens mij is Shaw's duur. De goedkoopste super bij ons in de buurt is Market Basket. Maar dat trekt ook alweer gemene mensen net als de Walmart.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mja, of voor mensen die van makkelijk (alles bij elkaar) en voordelig houden...
Ze hebben er helaas niet alles dus af en toe ook langs Shaw's, maar het scheelt echt veel geld als je daar je dagelijkse boodschappen haalt.
Precies. Vaak hebben we geen zin om meerdere winkels af te moeten gaan, dus halen we zoveel mogelijk bij Walmart. Overigens is het "huismerk" ook nog redelijk te doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is inderdaad een goed punt. Als ik op zaterdag morgen de week boodschappen doe, dan ga (=rij) ik langs a) de farmers market, b) de bakker, c) de viszaak, d) de supermarkt en e) 'coop' met 'lokaal' vlees. En daarr ben ik zo weer 2 uur mee zoetquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:00 schreef wonderer het volgende:
Huh, nog nooit gezienquote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:52 schreef devzero het volgende:
Vandaag als wisselgeld gekregen: [ afbeelding ] een 50 cent coin.
Tja, ik heb al aardig wat horrorverhalen gelezen over Walmart, wurgcontracten, en hoe ze goudeerlijke Amerikaanse winkeliers en bedrijven bijna letterlijk de strop om doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:00 schreef wonderer het volgende:
Dat doe ik ook.... alleen meestal 1 keer per jaar of zo. Ik heb standaard in wat de uitschuifbare asbak had moeten zijn in mijn auto ook een hele zut kwartjes zitten..... ik gebruik ze bijna nooit, maar het kan voorkomen dat ik toevallig bij het strand terecht kom, en daar bij de boulevard moet je betaald parkeren en hebben ze van die ouderwetse - nou ja digitale natuurlijk tegenwoordig - parkeermeters.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:57 schreef Barcaconia het volgende:
Thuis in een potje gooien en na een maand in de coinstar flikkeren.
Trader Joe's voor de meeste dagelijkse spullen, en organisch vleesch.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:45 schreef devzero het volgende:
Is inderdaad een goed punt. Als ik op zaterdag morgen de week boodschappen doe, dan ga (=rij) ik langs a) de farmers market, b) de bakker, c) de viszaak, d) de supermarkt en e) 'coop' met 'lokaal' vlees. En daarr ben ik zo weer 2 uur mee zoet
Vervelend!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:51 schreef OMG het volgende:
Ik solliciteer als een dolle, weet het elke keer tot de laatste 2 te schoppen, maar toch wordt de andere kandidaat elke keer gekozen.
TJs zit hier ook. Ik ga eigenlijk bij altijd naar Whole Foods, en dat is voornamelijk luiheid omdat er hier een twee blokken verderop zit. En als vegetarische knuffelhippie moet je eigenlijk wel om er een beetje bij te horen.quote:Op zondag 23 mei 2010 09:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Trader Joe's voor de meeste dagelijkse spullen, en organisch vleesch.
Albertson's voor de Organic Milk van een bepaald merk die ze alleen daar hebben.
Een German Deli voor lekkernijtjes als leverworst, salami, ham, en kaas.....
Een Italian Deli voor dezelfde lekkernijtjes, ligt er even aan waar ik ben.
Vis haal ik bij Santa Monica Seafood of bij Whole Foods. Kost wat, maar dan krijg je geen stinkende vis.
Ik kan aardig wat van de dagelijkse zooi bij Trader Joe's halen, een onafhankelijke mini-markt keten, voornamelijk aan de westkust.
En over het algemeen vervalt een green card na 1 of 2 jaar als je niet in de US woont.quote:22. HOW LONG DO APPLICANTS WHO ARE SELECTED REMAIN ENTITLED TO APPLY FOR VISAS IN THE
DV CATEGORY?
Persons selected in the DV-2011 lottery are entitled to apply for visa issuance only during fiscal year 2011,
from October 1, 2010, through September 30, 2011. Applicants must obtain their visa or adjust status by
the end of the fiscal year. There is no carry-over of DV benefits into the next year for persons who are
selected but who do not obtain visas by September 30, 2010
Ah dank jequote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef devzero het volgende:
Diversity Visa (DV) Lottery Instructions
[..]
En over het algemeen vervalt een green card na 1 of 2 jaar als je niet in de US woont.
Overigens is de lottery voor 2011 al lang afgelopen en die voor 2012 opent pas in October, dus je moet nog even geduld hebben.
Kleding is wel goedkoper, mode loopt wel wat achter.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:12 schreef Shivo het volgende:
- Voedingsproducten (Eten,Drinken)
Nee.
- Wonen (Betere huurhuizen, gas en elektriciteitskosten)
Nee.
- Werken (Vaste banen en bijbanen)
Nee.
- Kleding (Goedkoper, mooier, een grotere assortiment aan de voorste 2 dingen)
NEE.
- buitenhuis-activiteiten (Bijvoorbeeld: Is daar paintballen(of een ander ding) doen goedkoper?)
Ja.
Kleding is dus nee, want fatsoenlijke kleren (iets anders dan een vormloze Levi's en wit tshirt) is dus duurder (bovendien lastig om juiste maat te vinden). Huizen zijn juist veel duurder. Hier in Cambridge (en ook in Houston, mijn nieuwe plek vanaf oktober).quote:Op maandag 24 mei 2010 21:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Kleding is wel goedkoper, mode loopt wel wat achter.
Huizen zijn ook goedkoper maar je moet wel de juiste vinden. Geen houten hutje op de hei zeg maar.
Mijn ouders zijn momenteel in Vermont, in de Green Mountains. Is dat wat?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:24 schreef Pantoffelsalade het volgende:
het is hier heet in VT
pfieuw
t zal wel aan mn verwarming liggen![]()
oo en..... binnekort een paar weken naar m'n uncle'tje in NYC
can't wait!
oke.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:42 schreef Shivo het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn momenteel in Vermont, in de Green Mountains. Is dat wat?
Het ligt er een beetje aan..... Qua voedingsproducten zit je in California bijvoorbeeld uitstekend. California is zo'n melting pot van culturen dat alle voedsel gewoon te krijgen is, inclusief Nederlandse zaken zoals Calve pindakaas en hagelslag - bij een rondrijdende Nederlandse SRV man.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:06 schreef highRr het volgende:
Is het leven in Amerika echt beter(Steden dan, geen platteland)? en met beter bedoel ik:
- Voedingsproducten (Eten,Drinken)
- Wonen (Betere huurhuizen, gas en elektriciteitskosten)
- Werken (Vaste banen en bijbanen)
- Kleding (Goedkoper, mooier, een grotere assortiment aan de voorste 2 dingen)
- buitenhuis-activiteiten (Bijvoorbeeld: Is daar paintballen(of een ander ding) doen goedkoper?)
ongeveer 2 jaar (met mijn ouders)quote:
Heeft UF weer posities open? Gainesville schijnt een leuke studenten stad te zijn (van horen zeggen)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:37 schreef Lyrebird het volgende:
er schijnen posities vrij te komen op een universiteit in het Noorden van Florida, in een relatief kleine universiteitsstad. Dat mag ik wel.
Ja, NYC enzo ligt voor. De rest van het land ligt achterquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:00 schreef highRr het volgende:
Aan jullie reacties te lezen ligt VS achter met mode.
Ik dacht juist eigenlijk voor ons, Ik ben aan het overwegen om over circa 3 /4 jaar in Amerika te gaan studeren na mijn HBO. Weet niet zeker of dit doorgaat..
Mmmm, ben je concurrentie? Dan houd ik mijn mond verder dicht.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:54 schreef devzero het volgende:
[..]
Heeft UF weer posities open? Gainesville schijnt een leuke studenten stad te zijn (van horen zeggen)
Ik zit nu in Detroit, jammer, we hadden bijna even handen kunnen schuddenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:04 schreef maartena het volgende:
En we zijn weer thuis. In de VS.
We hebben elkaar net misgelopen dan Barconia.
Nee hoor. De publieke universiteiten in florida hebben de afgelopen 2 jaren flink wat financiële klappen gehad, maar het lijkt er op dat het eindelijk een beetje beter gaat worden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mmmm, ben je concurrentie? Dan houd ik mijn mond verder dicht.
Dit is een verschijnsel dat onder de noemer "sociale druk" valt. Kijk, eigenljik weten al die Nederlandse hondenbezitters best goed dat het ontzettend smerig is om de hondenpoep gewoon te laten liggen. Maar je voelt je zo'n sukkel als jij de poep van je hond wel opruimt, terwijl niemand anders dat doet. Vergelijk het met door rood licht rijden met een fiets. In Nederland is dat een sport. In de VS of Japan laat ik het wel om zoiets te doen. Of door rood licht lopen, ook zoiets. In Californie doe ik dat niet, omdat niemand anders dat doet, maar in Boston is dat heel normaal. Het doet gewoon pijn om te blijven staan, als alle andere mensen doorlopen bij rood.quote:Op woensdag 26 mei 2010 07:15 schreef maartena het volgende:
Even iets wat me opviel weer in Nederland.....
Weet iemand waarom Amerikanen (of in ieder geval Californiërs) hun hondenpoep wel netjes opruimen, meenemen, en weggooien in een prullenbak, en Nederlanders dit op een of andere manier gewoon weigeren te doen?
Zelfs in de binnenstad van Alkmaar moest ik een paar keer uitkijken dat ik niet in de stront trapte.
Dat dus iddquote:Op woensdag 26 mei 2010 08:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is een verschijnsel dat onder de noemer "sociale druk" valt. Kijk, eigenljik weten al die Nederlandse hondenbezitters best goed dat het ontzettend smerig is om de hondenpoep gewoon te laten liggen. Maar je voelt je zo'n sukkel als jij de poep van je hond wel opruimt, terwijl niemand anders dat doet. Vergelijk het met door rood licht rijden met een fiets. In Nederland is dat een sport. In de VS of Japan laat ik het wel om zoiets te doen. Of door rood licht lopen, ook zoiets. In Californie doe ik dat niet, omdat niemand anders dat doet, maar in Boston is dat heel normaal. Het doet gewoon pijn om te blijven staan, als alle andere mensen doorlopen bij rood.
Maar het zegt wel wat over de houding van een meerderheid van de Nederlanders als het om hondenpoep gaat. Het zijn gewoon een stel smeerlappen.
Als het maar vvd isquote:Op donderdag 27 mei 2010 05:31 schreef devzero het volgende:
Mijn stembiljet zit op de busJe kunt je alleen afvragen of iemand die al 5.5 jaar weg is uit Nederland nog wel recht heeft om te stemmen
Yeah, best raar idee. Ik begin mijn leven nu wel in te delen in "voor en na" ik verhuisde. Dat had ik eerder nog niet echt, want bijna alles was toch voor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:22 schreef Barcaconia het volgende:
4 jaar, pfoeh, dat is een hele tijd alweer
Leuk idee, ook wel romantisch. Applebees?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:19 schreef wonderer het volgende:
Vandaag ben ik vier jaar in de VSVanavond uit eten in het restaurant waar we de eerste dag ook gingen. Ik hou van tradities
Ruby Tuesday (da's het eerste restaurant dat je vanaf de snelweg tegenkomtquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:31 schreef Shivo het volgende:
[..]
Leuk idee, ook wel romantisch. Applebees?
Hoe is het met de WK voorbereidingen in jullie respectievelijke woonomgevingen? Hier heeft een Nederlander geregeld dat een van de lokale sports bars open blijft als we met minimaal 50 man komen. De eerste wedstrijd is om 730am, dus dat is wel nodig.
Hier om 4:30 dus.... en omdat het door de week is krijg je geen kroeg zo verquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:31 schreef Shivo het volgende:
Hoe is het met de WK voorbereidingen in jullie respectievelijke woonomgevingen? Hier heeft een Nederlander geregeld dat een van de lokale sports bars open blijft als we met minimaal 50 man komen. De eerste wedstrijd is om 730am, dus dat is wel nodig.
83Fquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:07 schreef Barcaconia het volgende:
Heerlijk! Echt geweldig weer hier nu.
Dat dus.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:37 schreef popolon het volgende:
[..]
83F
Terwijl de lucht vrij droog is, toch heb ik een hekel aan de zon.Alles boven de 75F is klote.
Herfst waar ben je?
Ruby's heeft, voor een keten, vrij goede eten hoor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ruby Tuesday (da's het eerste restaurant dat je vanaf de snelweg tegenkomt)
Oh, zeker weten, vind het altijd fijn, daar eten. Die salad barquote:Op zondag 30 mei 2010 02:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Ruby's heeft, voor een keten, vrij goede eten hoor.
Zojuist de hele hardtop van mijn Jeep af gehaald. Laat de 90's maar komen!!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:37 schreef popolon het volgende:
[..]
83F
Terwijl de lucht vrij droog is, toch heb ik een hekel aan de zon.Alles boven de 75F is klote.
Herfst waar ben je?
een bar bij de Garden? Zoja, dan hebben we dezelfde vriend. anyway, we hebben een beamer geregeld op het werk voor in de kantine. Daar ga ik dus de eerste wedstrijd van het nederlands elftal kijken. En anders via espn3 web feed. Die zenden ook bijna alle wedstrijden uit. Zo misschien ook nog ff een oefenwedstrijdje kijken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:31 schreef Shivo het volgende:
[..]
Leuk idee, ook wel romantisch. Applebees?
Ja, Greatest Bar. Die gast die daarover mailde heet Geert. Ik kom er gister achter dat ik met de eerste wedstrijd in Californie ben en het is dus midden in de nacht opstaan wordtquote:Op zondag 30 mei 2010 16:32 schreef djmarshal het volgende:
[..]
een bar bij de Garden? Zoja, dan hebben we dezelfde vriend. anyway, we hebben een beamer geregeld op het werk voor in de kantine. Daar ga ik dus de eerste wedstrijd van het nederlands elftal kijken. En anders via espn3 web feed. Die zenden ook bijna alle wedstrijden uit. Zo misschien ook nog ff een oefenwedstrijdje kijken.
Dat doe ik dus..... Wekker om 04:30, koffiepot avond van te voren klaarzetten en op 4:25 inprogrammeren..... en dan lekker met een bak koffie op de bank..... en in de rust even naar het einde van de straat lopen waar een 24/7 donut tentje zit op de hoek..... even wat suikertroep halen.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:24 schreef Shivo het volgende:
Ja, Greatest Bar. Die gast die daarover mailde heet Geert. Ik kom er gister achter dat ik met de eerste wedstrijd in Californie ben en het is dus midden in de nacht opstaan wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |