Dat klopt, het was een finalepoule. Zweden zat erbij en de vierde deelnemer was Spanje. De laatste wedstrijd ging tussen Uruguay en Brazilie en Zweden en Spanje. Zweden en Spanje konden al geen kampioen meer worden. Brazilie stond 1 punt voor op Uruguay en had genoeg aan een gelijkspel om wereldkampioen te worden. In een bomvol Maracana won Uruguay echter met 2-1.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:49 schreef steefstijf het volgende:
ja die weet ik.
Er was een finalepoule ipv 1 wedstrijd. Wie de andere teams waren weet ik niet precies, volgens mij zat zweden er ook bij...
Nee.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:13 schreef steefstijf het volgende:
jawohl.
Weet je ook het verhaal rondom deze finale?
Nee.quote:
Ja, WK1990.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:25 schreef steefstijf het volgende:
Thijs Libregts dan (ik twijfelde tussen die 2)
portugal?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:30 schreef steefstijf het volgende:
Welke voetbalgrootmacht stond nog nooit in een WK finale?
Een land dat al sinds mensenheugnis tot de toplanden in het voetbal wordt gerekend.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:32 schreef Salamando het volgende:
Oman natuurlijk
weet niet wat je onder een voetbalgrootmacht verstaat?
een land als Kroatie doet het ook altijd wel redelijk, mag je die dan ook tot topland rekenen?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:37 schreef steefstijf het volgende:
[..]
Een land dat al sinds mensenheugnis tot de toplanden in het voetbal wordt gerekend.
portugal is nu bijvoorbeeld aardig groot en in 1966 werden ze 3e maar ze hebben hele lange periodes gehad waarin ze niet eens deelnamen.
Kroatie doet pas mee sinds 1998 en dit jaar niet geplaatst. Neenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:49 schreef Salamando het volgende:
[..]
een land als Kroatie doet het ook altijd wel redelijk, mag je die dan ook tot topland rekenen?
Toch een gokje: Bergomi?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:12 schreef steefstijf het volgende:
Hij komt me bekend voor maar ik weet het niet...
Helaas was ie geblesseerd in 82quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:16 schreef OmniRocket het volgende:
als Tong hier was had hij het vast geweten!
Geenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef OmniRocket het volgende:
Wie was de eerste vrouwelijke scheidsrechter op het WK?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |