katoen is er natuurlijk ook in dikkere varianten he. ik haak 't liefst met 'Softfun' van Scheepjeswol, dat is een mix van katoen (60%) en acryl (40%). splijt nauwelijks en is lekker zacht & soepel. puur katoen vind ik gauw te zwaar worden en wol vaak wat te pluizig/kriebelig. toch ben ik wel steeds meer fan van wol; heb inmiddels een paar tassen gemaakt van Rowan Pure Wool DK en heb ook nog een voorraadje Baby Cashmerino van Debbie Blissquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:27 schreef cropje het volgende:
Ik haak graag met de wol van Wibra en Zeeman, lekker goedkoop en ik vind het fijn hakenDie wol is voor haaknaald 3 of 4 prima, als je twee bollen tegelijk neemt kan je ook met naald 6, 7 of 8 werken, dat heb ik van de winter voor een aantal mutsjes gedaan.
Ik heb ook wat katoen, voor haaknaald 2 of 3, maar dat vind ik frustrerend langzaam gaan altijd.
Bij de witte boekenmarkt ligt deze en kost geen drol:quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:03 schreef Ilske het volgende:
[..]
Zo'n deken met verschillende blokken is echt een heel leuk idee, ik zat er laatst ook al aan te denken. Ik denk dat ik binnenkort voor mijn verjaardag een boek vraag met diverse blokken, dan is alles te combineren wat je zelf leuk vindt, misschien ook een idee voor jou?
http://www.bol.com/nl/p/e(...)002400767/index.html
Het is voor m'n wibra spul, voor catania heb ik 3 en 4 liggen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:48 schreef trui het volgende:
YPPY, is naald 5 niet te dik voor catania? ik dacht dat dat ongeveer geschikt was voor naald 3 of 3,5?
Oeh lijkt mij een leuk boekje. Is het heel aso als ik vraag of iemand die kan kopen voor mij? Hier heb je die winkels niet in de buurtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:12 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Bij de witte boekenmarkt ligt deze en kost geen drol:
[ afbeelding ]
Staat vol met blokken
[ afbeelding ]
En gewoon in het Nederlands
hmm, ken je wel de slip stitch (oftewel halve vaste)?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:10 schreef Lyssa het volgende:
Foundation: Ch 4.
Row 1: Sl st into 2nd ch from hook, sl st in next 2 sts.
Row 2: Ch 3, sl st back the row for the next 3 sts.
Row 3: Ch 3, sl st back the row for the next 3 sts.
Hoe moet ik dit zien? Ik kom er niet uit, het moet een pootje met 3 tenen worden. (En ook een hanekam van t kippetje)
[ afbeelding ]
Kippetje nu
Ohhh!! Zo is het een stuk makkelijker! Dankjewel!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:32 schreef trui het volgende:
[..]
hmm, ken je wel de slip stitch (oftewel halve vaste)?
dan dus eerst een ketting van 4 lossen. je gaat dan in dat rijtje van lossen terug haken, waarbij je de eerste steek overslaat en 2 halve vasten haakt (dan ben je alweer aan 't begin) dan haak je er weer een 'kettinkje' van 3 lossen aan vast, waarin je vervolgens op de terugweg in alle 3 steken een halve vaste haakt. dit herhaal je nog een keer, dan heb je dus drie tenen.
Ik heb hetzelfde probleem Anitra, ik wil het graag hebben als het inderdaad zo goedkoop is, maar geen witte boekenwinkel/boekenmarkt in onze buurt... misschien wil iemand het kopen en het me opsturen? blokkenboeken zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:12 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Bij de witte boekenmarkt ligt deze en kost geen drol:
[ afbeelding ]
Staat vol met blokken
[ afbeelding ]
En gewoon in het Nederlands
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |