abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:34:08 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81679315
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Ik vind het huis zelf wel aardig, maar in dat buurtje staan de huizen echt enorm op elkaar gestapeld. Best zonde, want in Flevoland is enorm veel ruimte, ik begrijp niet goed dat ze daar geen gebruik van maken?
Tsja, dichter op elkaar bouwen ==> meer huizen verkopen...
Wat dat betreft zijn mensen vreemd: heb je een huis met 2000 vierkante meter grond, afgelegen, is het nauwelijks iets waard.
Daarentegen als je op die 2000 vierkante meter 20 huizen propt, en het daarna "stadscentrum" noemt, betalen die 20 kopers per persoon meer voor dat hele kleine stukje dan die ene voor dat vrijstaande stuk land!
Samengevat: hoe dichter mensen op hun buren proppen, hoe meer ze er voor willen betalen! Vreemd...
censuur :O
pi_81679606
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:

Wat dat betreft zijn mensen vreemd: heb je een huis met 2000 vierkante meter grond, afgelegen, is het nauwelijks iets waard.
Daarentegen als je op die 2000 vierkante meter 20 huizen propt, en het daarna "stadscentrum" noemt, betalen die 20 kopers per persoon meer voor dat hele kleine stukje dan die ene voor dat vrijstaande stuk land!
Samengevat: hoe dichter mensen op hun buren proppen, hoe meer ze er voor willen betalen! Vreemd...
Inderdaad

Een bizarre conclusie, zijn mensen dan toch zulke sociale dieren
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81679607
quote:

[..]

Mensen wonen nu eenmaal graag dicht bij mekaar. Daarom heb je nu ook steden en dorpen. En tweepersoonsbedden.
pi_81679654
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef Liflaf het volgende:
Daarom heb je nu ook steden en dorpen. En tweepersoonsbedden.
Of je slaapt graag ruim

Een vol tweepersoonsbed is niet altijd de garantie voor een goede 'nachtrust'.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:54:46 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81680270
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad

Een bizarre conclusie, zijn mensen dan toch zulke sociale dieren
Waarbij 80% wel eens last heeft van z'n buren...
pi_81684016
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 09:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het nieuwbouw aanbod is nog nooit zo hoog geweest, de kranten staan vol met advertenties, met dikke vette letters "pak deze kans, het is nu of nooit" en zelfs het woord "korting" komt in elke advertentie terug. Dat je weinig nieuwbouw ziet verrijzen komt niet door het gebrekkige aanbod, maar het uitblijven van geplaatste orders
De bouwproductie is flink ingestort daar doelde ik op. Dat er in reeds opgestarte projecten nog wat te koop is is logisch maar geen ontwikkelaar start nu nog grote nieuwe projecten op. Het bouwvolume daalt dus wat de prijsdaling ook beperkt (immers het nieuwe aanbod verdwijnt voor een groot deel)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81684096
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef Liflaf het volgende:

[..]

Mensen wonen nu eenmaal graag dicht bij mekaar. Daarom heb je nu ook steden en dorpen. En tweepersoonsbedden.
Inderdaad .

Maar goed niet iedereen snapt dat
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:35:08 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81684552
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad .

Maar goed niet iedereen snapt dat
Maar STEL dat mensen serieus veel geld hebben, dan willen ze weer IN de stad wonen, met een tuin van 2000 vierkante meter, zodat ze netto weer net zo ver van hun buren wonen.........
pi_81684649
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar STEL dat mensen serieus veel geld hebben, dan willen ze weer IN de stad wonen, met een tuin van 2000 vierkante meter, zodat ze netto weer net zo ver van hun buren wonen.........
Nee netto hebben ze dan meer buren en voorzieningen op korte afstand liggen.

Locatie daar draait alles om
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:40:03 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81684763
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee netto hebben ze dan meer buren en voorzieningen op korte afstand liggen.

Locatie daar draait alles om
Natuurlijk, en dat snap ik ook wel, maar toch blijft het frapant om "8 hoog in de Bijlmer" een betere locatie te noemen dan bijvoorbeeld 30 km verderop met ruime tuin...
pi_81684853
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Natuurlijk, en dat snap ik ook wel, maar toch blijft het frapant om "8 hoog in de Bijlmer" een betere locatie te noemen dan bijvoorbeeld 30 km verderop met ruime tuin...
30 km buiten Amsterdam met een redelijke verbinding die kant op is wel degelijk beter dan 8 hoog in de Bijlmer.
pi_81684895
Neehoor, de Bijlmer is geweldig. Vraag maar aan Job Cohen!
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:55:24 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81688116
Het hangt er maar net van af wat je voorkeur is. Toen ik op zoek was naar een huurhuis (via woningruil.nl ) viel het me op dat er een aantal heel goed gelegen, ruime eengezinswoningen beschikbaar was in dorpen hier in ruil voor wat dan maar ook in Rotterdam of ergens anders in de Randstad. Kwamen van asielzoekers die ivm het spreidingsbeleid hier in een dorp gezet waren, in de allereerste keus sociale woningbouw, die toch bij hun landgenoten in bijv de Bijlmer wonen wilden!
En dan heb je het over huurhuizen met 4 slaapkamers, 350 m2 grond, toplocaties!
The End Times are wild
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:33:22 #39
108367 Gallorini
über alles..
pi_81702440
tvp.

Tevens heb ik volgende week een afspraak met mijn aankoopmakelaar om voor de 2e keer bij een woning te gaan kijken. Hopelijk daarna voor een hypotheek gaan leuren
Hoi mam..
pi_81708254
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Regio Dronten. Probleem is dat in deze regio de afgelopen jaren enorm veel 'dure' woningen gebouwd zijn en er dus redelijk wat leegstand is. In Dronten word een treinstation gebouwd i.v.m. met het doortrekken van de lijn Lelystad-Zwolle. Het gebied rond het station zou ontwikkeld worden i.s.m. projectontwikkelaars, door de crisis in de woningmarkt dreigt daar nu een flinke schep zand tussen de raderen te komen. De projectontwikkelaars willen plots niet meer investeren i.v.m. complete vraaguitval. Een kennis van mij heeft zijn appartement 'geannuleerd' omdat de projectontwikkelaar te laat begon met de bouw en niet kon aangeven wanneer er dan wel begonnen zou worden. De reden die men opgaf was dat er onvoldoende verkocht was. Er is een hoop vraag naar woonruimte, maar niet tegen de prijzen die de producenten wensen te krijgen. Van mij mag de crisis daarom nog even voortduren, dit zal volgens mij een mentaliteitsverandering in de markt teweeg brengen
Daar wil ik nog niet wonen als het gratis is maar nu snap ik je gedachtegang een stuk beter
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81708324
quote:

[..]

Bullshit. Grond in het buitengebied met bouwbestemming of een verkoopbaar huis op een plek waar mensen willen wonen is goud waard
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81708481
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Bullshit. Grond in het buitengebied met bouwbestemming of een verkoopbaar huis op een plek waar mensen willen wonen is goud waard
Niet alle grond in het buitengebied met bouw bestemming is goud waard, ben je wel eens in de Noordoostpolder geweest? Daar staan genoeg huizen in 'buitengebied' die zo goed als onverkoopbaar zijn. Maar DAM vertel mij eens waar het wel goed wonen is, ik wil jouw gedachtegang nl. ook leren begrijpen
I'll sing you a lullaby.
pi_81708542
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Waar mensen willen wonen, Leer eens lezen
De laatste keer dat ik keek woonde er nog steeds mensen in het huis naast mij
I'll sing you a lullaby.
pi_81708883
Als ik uit Dronten kom zou ik dat inderdaad zeggen

Maar gelukkig woont er over 30 jaar geen hond meer en kan hopelijk de bulldozer eroverheen
pi_81709112
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik uit Dronten kom zou ik dat inderdaad zeggen

Maar gelukkig woont er over 30 jaar geen hond meer en kan hopelijk de bulldozer eroverheen
Dan maken we er een weiland van voor de koeien, alles om de huizenprijs hoog te houden
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:42:52 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81709713

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 21-05-2010 14:12:11 ]
pi_81713729
Ik hoor net op BNR dat bij de VVD de huizenprijzen niet dalen
I'll sing you a lullaby.
pi_81718873
Maxime Verhagen is inderdaad erg simpel bezig, triest om te zien dat ons land geleid word door dit soort mensen

I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:49:16 #49
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81720635
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:10 schreef xenobinol het volgende:
Maxime Verhagen is inderdaad erg simpel bezig, triest om te zien dat ons land geleid word door dit soort mensen

Hij geeft dus eindelijk toe dat huizen duur zijn dankzij de HRA.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:53:01 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81720805
Uiteindelijk is iedereen het wel eens over de effecten van de HRA op de woningmarkt. Er zijn twee partijen: mensen die vinden dat de huizenprijzen liefst zo hoog mogelijk zijn en mensen die ze het liefst zo laag mogelijk hebben. Daar gaat de discussie nog over.
Ik vind de groep die voor hoge huizenprijzen pleit niet helemaal rationeel. Ja, ik snap dat het gevoelsmatig minder leuk is wanneer de woning die je voor 100K kocht en ooit 300K waard was straks opeens maar 250K waard is, maar verder merk je daar eigenlijk toch niks van. Het blijft dezelfde woning. Zolang je niet gaat emigreren of sterft zul je toch in Nederland moeten wonen dus kun je niet cashen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')