Tsja, dichter op elkaar bouwen ==> meer huizen verkopen...quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind het huis zelf wel aardig, maar in dat buurtje staan de huizen echt enorm op elkaar gestapeld. Best zonde, want in Flevoland is enorm veel ruimte, ik begrijp niet goed dat ze daar geen gebruik van maken?
Inderdaadquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, dichter op elkaar bouwen ==> meer huizen verkopen...
Wat dat betreft zijn mensen vreemd: heb je een huis met 2000 vierkante meter grond, afgelegen, is het nauwelijks iets waard.
Daarentegen als je op die 2000 vierkante meter 20 huizen propt, en het daarna "stadscentrum" noemt, betalen die 20 kopers per persoon meer voor dat hele kleine stukje dan die ene voor dat vrijstaande stuk land!
Samengevat: hoe dichter mensen op hun buren proppen, hoe meer ze er voor willen betalen! Vreemd...
Mensen wonen nu eenmaal graag dicht bij mekaar. Daarom heb je nu ook steden en dorpen. En tweepersoonsbedden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn mensen vreemd: heb je een huis met 2000 vierkante meter grond, afgelegen, is het nauwelijks iets waard.
Daarentegen als je op die 2000 vierkante meter 20 huizen propt, en het daarna "stadscentrum" noemt, betalen die 20 kopers per persoon meer voor dat hele kleine stukje dan die ene voor dat vrijstaande stuk land!
Samengevat: hoe dichter mensen op hun buren proppen, hoe meer ze er voor willen betalen! Vreemd...
Of je slaapt graag ruimquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef Liflaf het volgende:
Daarom heb je nu ook steden en dorpen. En tweepersoonsbedden.
Waarbij 80% wel eens last heeft van z'n buren...quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Een bizarre conclusie, zijn mensen dan toch zulke sociale dieren
De bouwproductie is flink ingestort daar doelde ik op. Dat er in reeds opgestarte projecten nog wat te koop is is logisch maar geen ontwikkelaar start nu nog grote nieuwe projecten op. Het bouwvolume daalt dus wat de prijsdaling ook beperkt (immers het nieuwe aanbod verdwijnt voor een groot deel)quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het nieuwbouw aanbod is nog nooit zo hoog geweest, de kranten staan vol met advertenties, met dikke vette letters "pak deze kans, het is nu of nooit" en zelfs het woord "korting" komt in elke advertentie terug. Dat je weinig nieuwbouw ziet verrijzen komt niet door het gebrekkige aanbod, maar het uitblijven van geplaatste orders
Inderdaadquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:41 schreef Liflaf het volgende:
[..]
Mensen wonen nu eenmaal graag dicht bij mekaar. Daarom heb je nu ook steden en dorpen. En tweepersoonsbedden.
Maar STEL dat mensen serieus veel geld hebben, dan willen ze weer IN de stad wonen, met een tuin van 2000 vierkante meter, zodat ze netto weer net zo ver van hun buren wonen.........quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar goed niet iedereen snapt dat
Nee netto hebben ze dan meer buren en voorzieningen op korte afstand liggen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar STEL dat mensen serieus veel geld hebben, dan willen ze weer IN de stad wonen, met een tuin van 2000 vierkante meter, zodat ze netto weer net zo ver van hun buren wonen.........
Natuurlijk, en dat snap ik ook wel, maar toch blijft het frapant om "8 hoog in de Bijlmer" een betere locatie te noemen dan bijvoorbeeld 30 km verderop met ruime tuin...quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee netto hebben ze dan meer buren en voorzieningen op korte afstand liggen.
Locatie daar draait alles om
30 km buiten Amsterdam met een redelijke verbinding die kant op is wel degelijk beter dan 8 hoog in de Bijlmer.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Natuurlijk, en dat snap ik ook wel, maar toch blijft het frapant om "8 hoog in de Bijlmer" een betere locatie te noemen dan bijvoorbeeld 30 km verderop met ruime tuin...
Daar wil ik nog niet wonen als het gratis is maar nu snap ik je gedachtegang een stuk beterquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Regio Dronten. Probleem is dat in deze regio de afgelopen jaren enorm veel 'dure' woningen gebouwd zijn en er dus redelijk wat leegstand is. In Dronten word een treinstation gebouwd i.v.m. met het doortrekken van de lijn Lelystad-Zwolle. Het gebied rond het station zou ontwikkeld worden i.s.m. projectontwikkelaars, door de crisis in de woningmarkt dreigt daar nu een flinke schep zand tussen de raderen te komen. De projectontwikkelaars willen plots niet meer investeren i.v.m. complete vraaguitval. Een kennis van mij heeft zijn appartement 'geannuleerd' omdat de projectontwikkelaar te laat begon met de bouw en niet kon aangeven wanneer er dan wel begonnen zou worden. De reden die men opgaf was dat er onvoldoende verkocht was. Er is een hoop vraag naar woonruimte, maar niet tegen de prijzen die de producenten wensen te krijgen. Van mij mag de crisis daarom nog even voortduren, dit zal volgens mij een mentaliteitsverandering in de markt teweeg brengen
Bullshit. Grond in het buitengebied met bouwbestemming of een verkoopbaar huis op een plek waar mensen willen wonen is goud waardquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet alle grond in het buitengebied met bouw bestemming is goud waard, ben je wel eens in de Noordoostpolder geweest? Daar staan genoeg huizen in 'buitengebied' die zo goed als onverkoopbaar zijn. Maar DAM vertel mij eens waar het wel goed wonen is, ik wil jouw gedachtegang nl. ook leren begrijpenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bullshit. Grond in het buitengebied met bouwbestemming of een verkoopbaar huis op een plek waar mensen willen wonen is goud waard
De laatste keer dat ik keek woonde er nog steeds mensen in het huis naast mijquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar mensen willen wonen, Leer eens lezen
Dan maken we er een weiland van voor de koeien, alles om de huizenprijs hoog te houdenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik uit Dronten kom zou ik dat inderdaad zeggen
Maar gelukkig woont er over 30 jaar geen hond meer en kan hopelijk de bulldozer eroverheen
Hij geeft dus eindelijk toe dat huizen duur zijn dankzij de HRA.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:10 schreef xenobinol het volgende:
Maxime Verhagen is inderdaad erg simpel bezig, triest om te zien dat ons land geleid word door dit soort mensen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |