abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81794245
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:44 schreef Flashwin het volgende:
Waarom zou een mening niet kunnen bestaan uit louter een voor- of afkeur
Omdat het goedkoop is. Maar ja, ik zie het maar als een cultuurverschijnsel. Een goedkope cultuur brengt goedkope meningen met zich mee.
pi_81794315
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:57 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Omdat het goedkoop is. Maar ja, ik zie het maar als een cultuurverschijnsel. Een goedkope cultuur brengt goedkope meningen met zich mee.
Goedkoop is niet iets negatiefs. Mensen houden van goedkope dingen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_81794912
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:59 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Goedkoop is niet iets negatiefs. Mensen houden van goedkope dingen.
Goedkoop is niet negatief, omdát mensen van goedkope dingen houden?

Dat lijkt me niet zo'n goede maatstaf. Het is eerder zo dat mensen de neiging hebben van goedkope dingen te houden, net zoals mensen de neiging hebben om de makkelijkste weg te kiezen of zo veel mogelijk te bereiken met zo weinig mogelijk inspanning. Helaas kijken de meeste mensen niet verder dan hun neus lang is.
  zondag 23 mei 2010 @ 17:22:44 #254
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81795000
Ik mis de reactie op mijn post Ribbenburg.
pi_81795364
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:37 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting behoort absoluut te zijn. Ze ontleent haar bestaansrecht immers aan het feit dat niemand voor eens en voor altijd kan bepalen wat 'goed' en wat 'kwaad' is.
Niet alle acties, zoals deze, dragen bij aan de zoektocht naar wat goed en kwaad is. Ik denk niet dat John Stuart Mill acties zoals dit, die bedoelt zijn om eventuele reacties op te roepen en niet om een substantiële boodschap over te brengen, zou scharen onder het kopje vrijheid van meningsuiting.
  zondag 23 mei 2010 @ 18:24:31 #256
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_81796804
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:19 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet zo'n goede maatstaf. Het is eerder zo dat mensen de neiging hebben van goedkope dingen te houden, net zoals mensen de neiging hebben om de makkelijkste weg te kiezen of zo veel mogelijk te bereiken met zo weinig mogelijk inspanning. Helaas kijken de meeste mensen niet verder dan hun neus lang is.
De makkelijke weg is meestal de goede weg. De beste en meest effectieve oplossingen zijn vrijwel zonder uitzondering simpele oplossingen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 23 mei 2010 @ 18:50:09 #257
300558 Izaag
Don't tell me what I can&
pi_81797427
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:44 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Zoals Aryamehr zegt..vrijheid van mu behoort absoluut te zijn.
Waarom doet de inheemse bevolking dan zo moeilijk, wanneer bepaalde Marokkaanse straatjongeren meisjes voor hoeren uitmaken? Is toch ook vrijheid van meningsuiting?
  zondag 23 mei 2010 @ 18:55:53 #258
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_81797592
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:50 schreef Izaag het volgende:

[..]

Waarom doet de inheemse bevolking dan zo moeilijk, wanneer bepaalde Marokkaanse straatjongeren meisjes voor hoeren uitmaken? Is toch ook vrijheid van meningsuiting?
Het verstoord de openbare orde.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 23 mei 2010 @ 22:22:34 #259
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81808945
quote:

[..]

omdat meisjes werkelijkheid zijn en die mohammed een verzinsel is
<hr>
pi_81810316
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:22 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

omdat meisjes werkelijkheid zijn en die mohammed een verzinsel is
Bewijs of roep je zomaar wat?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_81811362
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:19 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd.
quote:

[..]

Je doet de "Mohammed-discussie" ongelooflijk tekort als je deze ook maar durft te vergelijken met het onvermogen van veel allochtoonse ouderen om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 23 mei 2010 @ 23:39:23 #262
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81813045
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:43 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Bewijs of roep je zomaar wat?
ja, een meisje kun je zien, aanraken en heeft een lichaam, mohammed komt alleen voor in een door de wetenschap als fictief omschreven boek.
<hr>
pi_81818081
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:34 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Ok, laten we een actie op gaan zetten waarbij we allemaal de holocaust gaan ontkennen, misschien wordt dat wetsartikel dan geschrapt. We kunnen ook collectief Mein Kampf gaan bestellen op internet en die stiekem in de bibliotheek leggen.

Laten we het volgend jaar op 4 mei plannen, of is die datum al bezet?
Je gaat een beetje voorbij aan wat ik zei. Hoe wil je het tekenen van een profeet vergelijken met het systematisch uithongeren, vernederen en vermoorden van miljoenen mensen op beestachtige wijze in concentratiekampen?

Ik denk dat wanneer jij een geallieerde was die voor het eerst een concentratiekamp zag, je duizenden malen meer en dieper geschokt zou zijn dan wanneer je een overtuigd moslim bent die plots een spotprent ziet van Mohammed.

Als je niet kunt inzien hoe verschrikkelijk de concentratiekampen waren en de holocaust op gelijke hoogte wilt stellen als het tekenen van de profeet Mohammed, dan ben je echt letterlijk ziek in je hoofd.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_81837909
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:49 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Een film als Jesus Christ Superstar of The Meaning of Life heeft natuurlijk vanuit Christelijke hoek de nodige kritiek gekregen, maar als zoiets over Mohammed gedaan zou worden zouden er denk ik de nodige doodsverwensingen komen.

Dat er bij een theater show ook van Christelijke hoek dreigementen kwamen en er werd opgeroepen tot moord. In zover zijn een bepaalde deel van moslims en christenen gelijk.
Kun je hier es bronnen van geven? Waren er Christelijke groeperingen die opriepen tot aanslagen toen die film uitkwam?
  maandag 24 mei 2010 @ 18:36:49 #265
pi_81838548
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:20 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kun je hier es bronnen van geven? Waren er Christelijke groeperingen die opriepen tot aanslagen toen die film uitkwam?
Nee. We zijn gezwicht voor de gristenterreur en hebben de film hier en daar verboden om een religieuze revolutie te voorkomen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_81862897
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je gaat een beetje voorbij aan wat ik zei. Hoe wil je het tekenen van een profeet vergelijken met het systematisch uithongeren, vernederen en vermoorden van miljoenen mensen op beestachtige wijze in concentratiekampen?

Ik denk dat wanneer jij een geallieerde was die voor het eerst een concentratiekamp zag, je duizenden malen meer en dieper geschokt zou zijn dan wanneer je een overtuigd moslim bent die plots een spotprent ziet van Mohammed.

Als je niet kunt inzien hoe verschrikkelijk de concentratiekampen waren en de holocaust op gelijke hoogte wilt stellen als het tekenen van de profeet Mohammed, dan ben je echt letterlijk ziek in je hoofd.
Als het zo bijzonder evident is dat deze geschiedenis zich heeft voltrokken is het toch raar dat het verboden is om het te ontkennen.

Waar het mij om gaat is dat wij ook onze verboden en geboden hebben qua meningsuiting, en dat we het totaal niet raar vinden om ons daaraan te houden. Kunnen we toch ook die van anderen respecteren?
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:23:50 #267
pi_81863206
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:14 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Als het zo bijzonder evident is dat deze geschiedenis zich heeft voltrokken is het toch raar dat het verboden is om het te ontkennen.
Klopt. Afschaffen.
quote:
Waar het mij om gaat is dat wij ook onze verboden en geboden hebben qua meningsuiting, en dat we het totaal niet raar vinden om ons daaraan te houden. Kunnen we toch ook die van anderen respecteren?
Ik ben een man. Moet ik elke dag denken aan al die vrouwen die menstrueren en daar rekening mee houden? Ik moet voor ik iets zeg eerst alle bewoners van deze planeet om hun mening vragen zodat ik daar rekening mee kan houden?

Ik heb respect voor ieders ideeën maar dat betekend niet meteen dat ik geen tekeningen meer maak of tampons ga kopen. Als iemand Mohammed zo belangrijk vind mag ie daar mee doen wat ie wil, maar het is ZIJN hobby en ik vindt het buitengewoon dom en arrogant om van de rest van de wereld te verlangen dat ze hun leven aanpassen aan jouw waandenkbeelden.
pi_81903444
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:14 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Nee, want onze verboden/geboden zijn namelijk geworteld in de samenleving, en dit dringt tot de kern door die je de sociale cohesie kan noemen. Neem als voorbeeld het gebod om rechts te rijden, om van links naar rechts te schrijven, om mensen bij een ontmoeting een hand te geven, om gekleed doch met open gelaat over straat te lopen, etc etc. Als je daar aan gaat morren of zelfs gaat zeggen dat andere gebruiken net zo veel respect verdienen dan maak je daar in feite alle gebruiken in kwestie waardeloos mee, dan is alles geoorloofd, alles is even goed, doe wat je wil.
Langzaam maar zeker ontheem je niet alleen de oorspronkelijk bevolking, maar ook de nieuwelingen. Je maakt onduidelijk wat nu van waarde is. Praktisch een hel, want je zult elkaar letterlijk en figuurlijke niet (goed) meer verstaan. Men zet zich vervolgens af, mensen worden nationalistisch of blijven zich sterk Turk / Moslim voelen. Mohammed Bouyeri is geboren en getogen in een Nederland waar alleen een anti-westers Islamisme voldoende identiteitsgevoel bood.
pi_81905791
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

ik vindt het buitengewoon dom ....

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:18:56 #270
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_81907870
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:39 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ja, een meisje kun je zien, aanraken en heeft een lichaam, mohammed komt alleen voor in een door de wetenschap als fictief omschreven boek.
Je overovergrootpa kan je ook niet aanraken...

Wat een gezwets.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')