Als het een klassieke muzieknerd is dan hoeven er toch helemaal geen streepjes in te staan? Dan volstaat een spatie.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:38 schreef Lienekien het volgende:
Is het een nerd op gebied van klassieke muziek of van de muzieknerds eentje van het klassieke soort? Beide interpretaties zijn mogelijk en afhankelijk van welke interpretatie je bedoelt, komt het streepje na klassieke of na muziek.
Naja van mijn vader, die had het beloofd maar hij zit nu in Afrika en was dat vergeten. Hij kan het nog wel proberen te internetbankieren naar mij toe, maar geen idee of dat op tijd lukt. Van mijn moeder en stiefvader wil ik liever geen geld lenen. Vrienden vind ik ook moeilijk, tenminste als het om zo'n hoog bedrag gaat. Maar ik denk wel dat ik het aan een vriendin vraag als het niet lukt met mijn vader. Ach komt wel goed hoor, denk ik. Ben alleen een beetje zenuwachtig, gewoon voor alles, er hangt veel af van die toetsenquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:42 schreef Ewelina het volgende:
Oei shiny. Maar volgende week heb je toch al stufi binnen? Is er anders niet iemand van wie je kan lenen?
Waarom kost dat geld dan? Wat voor een eindexamens zijn dat?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:22 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik baal trouwens als een stekker. Ik moet dus 2 eindexamens maken volgende week maar dat kost me dus bij elkaar 160 euro en dat heb ik nu gewoon niet. En das kut, want dat betekend dat ik misschien niet naar de uni kan in september. Bleeuuh. Ik haat student zijn op dit moment.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:46 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Waarom kost dat geld dan? Wat voor een eindexamens zijn dat?
tsjaa ik ben alleen nog maar middelbareschool examens gewendt![]()
Als je 21 jaar bent en je hebt niet het goeie diploma om naar de uni te gaan kun je een colloqium doctum doen, een toelatingstoets. Ik heb een havo diploma dus bij mij bestaat dat uit twee vwo examens: Engels en Frans, die allebei 80 euro kosten om te doen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:46 schreef Noukjee het volgende:
[..]
Waarom kost dat geld dan? Wat voor een eindexamens zijn dat?
tsjaa ik ben alleen nog maar middelbareschool examens gewendt![]()
Hehe ik probeerde het heel snel te vergetenquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]Je examen Nederlands heb je geskipt zeker?
sorry, zo'n gruwelijke taalfout kan ik niet zomaar voorbij laten gaan![]()
Kun je niet rood staan? Anders aanvragen bij de bank. Het zou echt zonde zijn als je niet naar de uni kunt in sept!quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:22 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik baal trouwens als een stekker. Ik moet dus 2 eindexamens maken volgende week maar dat kost me dus bij elkaar 160 euro en dat heb ik nu gewoon niet. En das kut, want dat betekend dat ik misschien niet naar de uni kan in september. Bleeuuh. Ik haat student zijn op dit moment.
Vind ik een beetje tricky, maar zou wel kunnen ja.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kun je niet rood staan? Anders aanvragen bij de bank. Het zou echt zonde zijn als je niet naar de uni kunt in sept!
Ik ben niet 100% zeker, maar ik mis de onderbouwing. De regel met adjectief en substantief kan ik ook niet staven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als het een klassieke muzieknerd is dan hoeven er toch helemaal geen streepjes in te staan? Dan volstaat een spatie.
Hoe is het eigenlijk afgelopen laatst Uniek, heb je er nog een test aan gewaagd?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Hooooi, ben ik thuis komen er wolken... Nouja, jammertjes dan.
Lijst:
O: Kwark met aardbeien
T's: appel, peer, boterham bressot, tomaat, lammetjesthee (ineens zin in??)
L: 2 boterhammen rookvlees, kom kerriesoep met ballen, 2 bekers melk
T's: 2 wortelen, boterham bressot, blokje choco.
D: Eigengemaakte aspergesoep met gerookte zalm, zelfgemaakte maatlijdsalade met tonijn, rijst, mosterddressing.
Gewoon lekker wel gaan zingenquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:02 schreef P.F het volgende:
Ik luister nooit muziek in de bus, gister dus wel,
en ik zoOMG ge-wel-di-ge muziek! Dit is zooo geweldig, dit moet ik vaker doen! (Singer songwriter)
En dan ben ik 5 minuten heel vrolijk en dan opeens slaat mijn stemming om omdat ik dan baal dat ik nooit zo zou kunnen zingen. Stom he![]()
En vervolgens luister ik echt heeel lang geen muziek meer in de bus
Dat is lief van PF!quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:04 schreef P.F het volgende:
SDB heb je ING? Dan wil ik je wel 80 euro overmaken als het per se vandaag moet?
(heb net 133 huursubsidie gehad en 61 zorgtoeslag ) (de andere 80 heb ik zelf nodig om van te etenMaar volgens mij komt de stufi morgen al!)
Ik heb 3 jaar geleden voor het eerst gezongenquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:04 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Gewoon lekker wel gaan zingenoefening baart kunst!! En zingen is leuk
Ik had het nog eens nagevraagd nadat ik in jouw linkje zag staan dat je bij uitdrukkingen met losse woorden (doe het zelf) waar je iets achter plakt alleen de laatste twee woorden aan elkaar plakt en de rest een streepje krijgt (doe-het-zelfzaak).quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben niet 100% zeker, maar ik mis de onderbouwing. De regel met adjectief en substantief kan ik ook niet staven.
Ja dat had een vriendin van mij ook, en dat verpest zoveelquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:05 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb 3 jaar geleden voor het eerst gezongenIk durfde nooit meer nadat iemand in groep 1 oid zei dat ik niet kon zingen..
Nu klinkt m'n stem niet meer als snel praten, er begint melodie in te komen (quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:06 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja dat had een vriendin van mij ook, en dat verpest zoveel![]()
Gewoon lekker meezingen met muziek als je thuis bent, of onder de douche, of op de fiets (ik word altijd helemaal blij als ik iemand op de fiets hoor zingen!![]()
)
O wat kut! Nou roep maar als je het nodig hebt? Ik kan het niet heeel lang uitlenen, maar als het snel geregeld moet etc, roep maar!quote:
Na het weekendquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk afgelopen laatst Uniek, heb je er nog een test aan gewaagd?
Als ik te nieuwsgierig ben, gewoon zeggen
Wat ben je toch ook een lieverd he.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:08 schreef P.F het volgende:
[..]
O wat kut! Nou roep maar als je het nodig hebt? Ik kan het niet heeel lang uitlenen, maar als het snel geregeld moet etc, roep maar!
Ha, ik ook. Geheel in stijl, vriendlief beware en de rest van de wereld mag ook opbokken. Zo'n stemmingquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:10 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Na het weekend
Maar ben zo strontchagrijnig en heb het gevoel dat ik zometeen verschrikkelijk uit ga vallen om niks, dat ik denk het wel goed zit
oh haha oke, mijn moeder noemt dat altijd kinderthee =Pquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Noukjee, lammetjesthee is thee met veel melk en veel suiker...
Bij la place mag je wel meer eten
Mijn moeder noemt dat altijd fiess =Pquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:20 schreef Noukjee het volgende:
[..]
oh haha oke, mijn moeder noemt dat altijd kinderthee =P
neem ik ook wel eens maar dan met 2 zoetjes ipv suiker
Goed plan trouwens, ik ga eens even een theetje zetten
Eten we regelmatig, pourqoi?quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Klinkt als een puik plan corwin. Lust je broccoli?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
MerlijnOh, die naam ken ik, van een interview in NRC ooit. Die manier van componeren doet me denken aan Four van John Cage, dat heb ik ooit gedaan bij een vak over muziek op University College. Als het daarop lijkt is het inderdaad niet echt nieuw, zoals Laureline zegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb al eerder met hem gewerkt. Ik vind zijn muziek doorgaans niet zo leuk om uit te voeren, maar voor t publiek is het, als ze het trucje nog niet kennen, een hele belevenis. vaak met geluid vanuit de zaal enzo, en door elkaar, herhalinkjes, vrije tempi en erg gericht op klanken en echo. hij heeft wel gave dingen gedaan op cyprus bijvoorbeeld, waar muziek gemaakt werd door de turkse en griekse kant, tegelijk, samen 1 compositie (start getimed met stopwatch). muziek over de muur zogezegd...
Ik kreeg gisteren een mailtje dat de stufi morgen al komt!quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:42 schreef Ewelina het volgende:
Oei shiny. Maar volgende week heb je toch al stufi binnen? Is er anders niet iemand van wie je kan lenen?
-edit- Oh, ik zie dat Shiny daar niks aan heeft, sorry.
Verder sorry als ik iets belangrijks over het hoofd zie, ik ben nog aan het bijlezen maar ik moet het een beetje stiekem doen hier op de uni.
Are you pondering what I'm pondering?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:55 schreef anna82 het volgende:
Oh wat balen SDB, het komt vast goed en als het echt niet lukt dan leggen we toch allemaal wat in voor een trustfund van 160 euro?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |