abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81604763

Anvil, de meest ondergewaardeerde heavy metalband die ik ken. Deze Canadese band is (officieel) begonnen in 1978 (!), en sindsdien hebben ze 13 albums uitgebracht. De 14e wordt nu aan gewerkt. Slayer, Anthrax, Metallica, en nog vele andere bands zeggen dat Anvil grote invloed op ze heeft gehad, maar ondanks dit is Anvil nooit echt succesvol geworden.
Ze hebben nooit de erkenning gekregen die ze verdienen, de lead-zanger verdient zijn brood door voedselpakketten rond te brengen, en ze verdien(d)en niks met hun muziek.

In 2008 is een documentaire rond deze band uitgekomen, en sindsdien lijken ze toch enige erkenning te krijgen. Openingsact van AC/DC en Saxon, en hun (zelf uitgebrachte) album, This is Thirteen, is zelfs opnieuw uitgebracht door VH1 Classic Records.

Deze zeer indrukwekkende documentaire heeft ook een eigen topic op FOK!: Anvil! The story of Anvil (geniale metal docu)

Deze band verdient het echt om wat meer luisteraars te krijgen, dus hou je van (heavy) metal, probeer het echt een keer uit! Ik garandeer je dat nadat je de documentaire hebt gezien je mijn mening over ze deelt, het zijn gewoon toffe kerels!
pi_81604818
tvp
pi_81605935
die docu ga ik wel eens kijken...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_81605984
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:01 schreef bas-beest het volgende:
die docu ga ik wel eens kijken...
Moet je zeker doen Echt het kijken waard, overal wordt ie enorm geprezen en sommigen noemen het de beste rockumentary ooit.
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 13:00:41 #5
159915 -Menn0-
MNO
pi_81669689
tvp dan maar
,,/
pi_83622028
Ik zie ze 13 juli in de Melkweg
pi_84060406
Wow, wat een briljant optreden!
Eerst de documentaire nog een keer gezien (in de melkweg dus), van 20:00 tot 21:30.

Toen om 21:30 kwam de band op onder luid gejoel en gejuich, en ze begonnen met een foutloze versie van March of the Crabs.
De stemming zat er al meteen in, er waren echter een paar dronken shirtloze mongolen die een pit maakten, en gingen duwen en kutten. Maar daar heb ik me niet te veel aan geërgerd en ben ergens anders gaan staan, na een tijdje waren ze toch weg.

Maar man, wat een optreden Steve, a.k.a. Lips, is echt een toffe gozer, tussen de nummers door lulde hij wat met het publiek, maakte wat grapjes, etc. Lips had een oranje shirt met ''Bertje!'' er op aan, en vertelde nog dat hij bang was dat er niemand zou komen naar het optreden i.v.m. die huldiging, maar de zaal zat propvol! Dus dat vond hij tof.

Veel interactie met het publiek, Lips liep meerdere keren gewoon het podium af en stond midden in het publiek dikke solo's te geven Echt geniaal, denk niet dat er nog veel andere bands zijn die dat doen.

Hij lulde dus tussen de nummers door, hij is een echte entertainer. Ook sprak hij nog wat woorden over Dio, dat was ook wel tof. Natuurlijk kwam de dildo/vibrator na een tijdje ook tevoorschijn, en je zou je verbazen over hoe goed hij met een dildo gitaar kan spelen

Veel toffe dingen, vette gitaarsolo's van Lips, een zieke drumsolo van Robb, het leek wel alsof die solo niet eindigde man Hij bleef maar doorgaan die kerel, geloof dat ie wel 5-6 minuten nonstop bezig was. Ook die basgitarist is briljant, ruige kerel, en hij deed ook een paar nummertjes op een 12-snarige bass.

Ze sloten af met Metal on Metal, waarbij natuurlijk het hele publiek meezong. Nadat ze naar achter waren gelopen en iedereen ''We want more!'' schreeuwde kwamen ze uiteraard terug, om nog even Mothra ten gehore te brengen. Daarna gingen ze toch echt weg, maar ze kwamen na een kwartiertje terug om gewoon het publiek in te gaan om op de foto te gaan, te signeren, handjes te schudden, etc. Mijn pinpas is gesigneerd door Lips

Al met al echt een geniaal optreden, en de bandleden zijn ook geniaal.
pi_84068243
Heb ze gezien op Bospop !

Was erg gaaf net als de docu zeg maar
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:32:57 #10
175949 Lavinia_Humby
Music was my first love
pi_100123125
De muziek is nét niet mijn ding, maar vind die gasten wel sympatiek!
and it will be my last.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')