abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81511637

Wow! Wat ik gisteren heb mogen zien, een werkelijk geniale documentaire over de metalband Anvil. Echt een must voor mensen met enige affiniteit met muziek en goeie docu's.

Korte samenvatting:

Op hun veertiende sluiten vrienden Robb Reiner en Steve 'The lips' Kudlow een pact om tot hun dood te blijven rocken. Ze worden onthaald als de goden van de Canadese metal en beïnvloeden een hele generatie muzikanten waaronder bands als Metallica, Slayer en Anthrax. Desondanks breken ze zelf echter nooit helemaal door. Nu lopen ze in de vijftig en hopen met hun dertiende album en een Europese tour alsnog hun jeugddromen te verwezenlijken.
Een hilarische, maar ook ontroerende autobiografische documentaire over de vriendschap tussen twee muzikanten die ondanks vele tegenslagen nooit hun idealen hebben opgegeven.

Buitengewoon ontroerend en ijzersterk. Iemand deze docu al gezien? Wie 'm nog niet gezien heeft; gauw aanschaffen! Dit is echt één van de beste (muziek)documentaires die ooit verschenen is (imo).
Ik ben ook absoluut fan geworden van deze legendarische metalband.
pi_81604802
Ik heb maar één woord voor deze documentaire: indrukwekkend.

Echt enorm mooi om te zien dat ze toch echt hun hele leven geven voor hun muziek, de meeste mensen zouden al opgegeven hebben na een paar jaar, maar deze gasten blijven gewoon doorgaan. Echt een prachtige documentaire.

Ik heb ook een topic over ze gemaakt in MUZ: Anvil
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:04:06 #3
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_81606039
Echt een fantastische documentaire! Ik dacht eerst dat het een persiflage was op metalbands want het was allemaal zo typisch en voorspelbaar: het uiterlijk van de bandleden, de fans en de afgezaagde interviews.

En de tour die ze maakten in Europa met die Tiziana, er ging van alles mis en aan het einde van de tour hadden ze nergens betaalt gekregen

Ik heb er in ieder geval wel van genoten, leuk om te zien dat die gasten al die jaren nog steeds voor succes en erkenning vechten
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_81606135
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:04 schreef Blue-eyes het volgende:
En de tour die ze maakten in Europa met die Tiziana, er ging van alles mis en aan het einde van de tour hadden ze nergens betaalt gekregen
Dat was mooi ja (en kut voor hun natuurlijk), dat ie ging flippen tegen die gast in dat kleine kroegje
Dacht dat ze gingen vechten ofzo, die gasten begrepen Anvil amper omdat ze niet fatsoenlijk Engels spreken
En daarna die advocaat die gelijk zn kaartje geeft Uiteindelijk hadden ze toch nog ¤100 gekregen

Maar wel genaaid voor ze dat er zó veel mis ging tijdens één tourtje, ze hadden wel echt pech.
pi_83622047
13 juli Melkweg, eerst om 20:00 de docu en daarna treden ze op

Ik ben present
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:13:48 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_83628062
Metal on metal
It's the only way
To hell with tomorrow
Let's live for today
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_83640961
AC, she'll go either way
DC, she'll blow you away
pi_83643076
Steve Kudlow voetbalt inmiddels ook bij FC Barcelona, om een centje bij te verdienen.

pi_83668424
zit het nu te kijken
briljante docu
goede band
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_84060532
Gisteren de docu gezien in de Melkweg, waarna ze optraden. Was echt tof.
pi_84107855
pi_84108086
Schitterend, tranen in m'n ogen bij die volle zaal met jappanners

Die sik staat 'm trouwens een stuk beter dan zonder
pi_89827634
*schop*
Ik heb hem nu ook gezien. Het is het verhaal van This is Spinal Tap dat jaren later werkelijkheid wordt. Ik kon niet anders dan enorm met deze mannen mee te leven, en ze het succes te gunnen waar ze al meer dan 30 jaar voor vochten. Soms stonden de tranen me bijna in de ogen, bijvoorbeeld bij die rampzalige Oost-Europese tour waar ze 5 weken vrij voor moesten nemen, en vervolgens verdwaalden, treinen misten, sliepen in vertrekhallen en niet betaald kregen omdat ze ergens te laat kwamen en er maar 7 toeschouwers waren. Dat je dat nog mee moet maken als 50+ muzikant...mooi was het toen het eindigde met een succesvol optreden in Japan, iets wat ze voor het laatst overkwam ook in Japan maar dan 25 jaar geleden. De cirkel was rond.

Ook als je niet van Heavy Metal houdt is dit een aanrader. Het is een ontroerend verhaal van hoop en doorzettingsvermogen, je dromen volgen en nooit opgeven. Al denk ik dat je dit alleen kan als je in een droom leeft, en niet helemaal in de werkelijkheid. Welke band blijft het nou 30 jaar proberen en hopen op een grote doorbraak? Er zijn zelfs geen bands die uberhaupt zo lang bij elkaar zijn gebleven. Ja, behalve de Stones.
  zondag 12 december 2010 @ 12:18:11 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_89828424
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:49 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat je dat nog mee moet maken als 50+ muzikant...mooi was het toen het eindigde met een succesvol optreden in Japan, iets wat ze voor het laatst overkwam ook in Japan maar dan 25 jaar geleden. De cirkel was rond.
Daar is wel vals gespeeld. Dat succesvolle optreden zou chronologisch gezien ergens in 't midden van de docu moeten zitten. Voorbeeld van gekke Japanners die alles fantastisch vinden en voor elk fossiel massaal zouden opduiken, daarna ging Anvil gewoon terug verder met in de marge wegkwijnen.

De docu werd wel een succes en daardoor werd Anvil zelf ook terug populairder, dus je zou kunnen zeggen dat het gefakete einde later werkelijkheid werd, maar toch... als deze documentaire was geflopt, dat was de conclusie van het geheel dus een flagrante leugen geweest.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_89828556
quote:
2s.gif Op zondag 12 december 2010 12:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daar is wel vals gespeeld. Dat succesvolle optreden zou chronologisch gezien ergens in 't midden van de docu moeten zitten. Voorbeeld van gekke Japanners die alles fantastisch vinden en voor elk fossiel massaal zouden opduiken, daarna ging Anvil gewoon terug verder met in de marge wegkwijnen.

De docu werd wel een succes en daardoor werd Anvil zelf ook terug populairder, dus je zou kunnen zeggen dat het gefakete einde later werkelijkheid werd, maar toch... als deze documentaire was geflopt, dat was de conclusie van het geheel dus een flagrante leugen geweest.
Oh, dat wist ik niet. Maar dan nóg zouden ze altijd nog 'Big in Japan' zijn...al is dat synoniem voor 'gefaald in de Westerse wereld'.
pi_89828655
Die docu was een tijd terug op Belgische TV geloof ik, toen heb ik 'm gezien. Deed me inderdaad sterk aan Spinal Tap denken.
Respect voor gasten dat ze het zo volhouden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')