abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81597884
Hallo,

dit zal vast wel ergens tussen de topics staan, maar de zoekfunctie leverde mij nog niet veel op.

Het volgende is het geval.

Mijn vriendin en ik hebben zaterdag bij Babypark in Zaandam een kinderkamer, kinderwagen en bijbehorende spullen besteld.

Vandaag kijken wij op internet om de spullen te laten zien aan de ouders en prompt zien we dat er actieweken in zijn gegaan en dat echt alles ongeveer 10% korting heeft. De medewerkster van Babypark heeft ons hier niet op gewezen en dat vinden wij toch best wel lullig.

De spullen hebben wij niet eerder dan in september nodig, maar toch.

Verder hebben wij niks betaald, maar wel een orderbevestiging ondertekend.

Mijn vraag is dus of ik gewoon simpelweg kan opbellen met het verzoek of wij een nieuwe orderbevestiging met die 10% korting erin of zijn wij gebonden aan de overeenkomst?

Ik hoor het graag.

Gr
Gerjo
Drommels...!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:42:32 #2
270782 Tazar_Yoot
Je moet wat.
pi_81597993
Lees de algemene voorwaarden eens
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:44:51 #3
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_81598169
Mensen die denken altijd recht te hebben op korting, voor of na de actieperiode
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:45:39 #4
294616 Regulator
Regulators! Mount up!
pi_81598215
Ze zijn je niks verplicht, maar als ze moeilijk doen hierover zijn ze wel erg zielig.
Regulators we regulate any stealing of his property
and we're damn good too
But you can't be any geek off the street,
gotta be handy with the steel if you know what I mean, earn your keep!
pi_81598327
De algemene voorwaarden op de website verschillen dan die van de orderovereenkomst.

Kijk, ik bel evengoed wel. Ik vind het een beetje stijlloos. Op zaterdag weet je gerust wel dat je maandag begint met actieweken.

Dus Civilian, jij zou het ook lullig vinden als dit je overkomt.
Drommels...!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:48:35 #6
270782 Tazar_Yoot
Je moet wat.
pi_81598431
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:47 schreef GerjoZ het volgende:
De algemene voorwaarden op de website verschillen dan die van de orderovereenkomst.

Kijk, ik bel evengoed wel. Ik vind het een beetje stijlloos. Op zaterdag weet je gerust wel dat je maandag begint met actieweken.

Ik hoorde vandaag om 5 uur pas dat wij morgen beginnen met een 20% kortings actie.(weliswaar een andere keten)
Maar dus dit is niet geheel logisch
pi_81599122
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:48 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]

Ik hoorde vandaag om 5 uur pas dat wij morgen beginnen met een 20% kortings actie.(weliswaar een andere keten)
Maar dus dit is niet geheel logisch
Dat dus, dingen zijn niet altijd bekend, plus ik neem aan dat je korting hebt bedongen bij zo'n aankoop en meestal geldt die 10% alleen op de winkeladviesprijs.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:59:55 #8
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_81599280
quote:

Nee, want als ik dergelijke hoeveelheden bestel ga ik sowieso langs of doe ik 't telefonisch om korting af te dwingen. Werkt ook prima
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_81600326
wij hebben 10% staffelkorting gekregen zaterdag, maar die korting krijg je bij bestelbedragen hoger dan 1500 euro.

Ik constateer dat ik die staffelkorting bovenop deze actiekorting zou moeten krijgen...

Met dat verschil dat ik dan vandaag had moeten bestellen ipv afgelopen zaterdag.

Ik zoek gewoon opties. We hebben voor bijna 1800 euro dingen besteld, dus 10% is toch 180 euro en dan wil ik wel weten of ik ergens in mijn recht sta.

Ik ga het uiteraard gewoon netjes vragen of dit gedaan kan worden, maar als ze dat niet willen dan zou ik bijvoorbeeld de overeenkomst willen beëindigen en opnieuw bestellen. Of zoiets.

Ik begin die actieweken niet, dat doen zij de dag na onze bestelling!

Ik vraag gewoon om coulance. Meer niet.
Drommels...!
pi_81601197
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:16 schreef GerjoZ het volgende:
wij hebben 10% staffelkorting gekregen zaterdag, maar die korting krijg je bij bestelbedragen hoger dan 1500 euro.

Ik constateer dat ik die staffelkorting bovenop deze actiekorting zou moeten krijgen...

Met dat verschil dat ik dan vandaag had moeten bestellen ipv afgelopen zaterdag.

Ik zoek gewoon opties. We hebben voor bijna 1800 euro dingen besteld, dus 10% is toch 180 euro en dan wil ik wel weten of ik ergens in mijn recht sta.

Ik ga het uiteraard gewoon netjes vragen of dit gedaan kan worden, maar als ze dat niet willen dan zou ik bijvoorbeeld de overeenkomst willen beëindigen en opnieuw bestellen. Of zoiets.

Nee natuurlijk niet, je hebt het toch op die dag en datum gekocht, toen gold die actie nog niet. Als nou de prijs met 10% omhoog gaat hoef je die toch ook niet te betalen? Vaak weten mensen op de vloer van winkels niet wanneer de nieuwe acties ingaan, want dan zouden ze de verkopen kunnen beïnvloeden. Dus je kunt coulance vragen aan de winkel, maar recht heb je er echt niet op.

Toen ik nog in retail werkte hadden wij elke maand een wisseling van de acties, die dan de eerste maandag van die maand in gingen. Wij kregen daarvoor de materialen en de informatie op die maandag ochtend aangeleverd en moesten dan voor de opening van de shop de boel ombouwen.
pi_81601319
quote:
Maar op grond waarvan zou je de overeenkomst dan willen beëindigen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_81602839
op grond van het recht op bedenktijd.
Drommels...!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:59:37 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81602930
quote:

Het is niet stijlloos. Annuleren die hap. Je mag je toch bedenken?

Een week later terugkomen en dan alles kopen met WEL korting.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_81603064
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Het is niet stijlloos. Annuleren die hap. Je mag je toch bedenken?

Een week later terugkomen en dan alles kopen met WEL korting.

Daarom verwacht ik dat ze de korting na een gesprek wel zullen geven, geeft anders teveel rompslomp.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:05:37 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81603250
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:02 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Daarom verwacht ik dat ze de korting na een gesprek wel zullen geven, geeft anders teveel rompslomp.
Of:

"Wij willen korting"
- "Nee"
"Wij willen annuleren"
- "Op grond waarvan?"
"Omdat we geen korting krijgen"
- "I think not "
pi_81603362
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:58 schreef GerjoZ het volgende:
op grond van het recht op bedenktijd.
heb je het gekocht via postrorde, telefoon, internet of aan de deur?

nee? dan heb je, indien je rechtsbekwaam bent, helemaal geen rechten qua retourneren, annuleren of wat dan ook. dan ben je gewoon afhankelijk van de coulance van de winkelier...
pi_81603466
ik ben nog ff aan het rondsnorren geweest, maar idd, ik heb er blijkbaar geen recht op.

Ik vind het toch vervelend. Dus ik ga morgen gewoon even bellen.

Nee heb ik, ja kan ik krijgen. Hangt idd van de klantvriendelijkheid af.

Ik laat het nog wel even weten hier.
Drommels...!
pi_81603772
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:16 schreef GerjoZ het volgende:

Joh! Wij plannen ook altijd een actie na de bestelling van een specifieke klant!

Ga je morgen ook terug naar de AH omdat je kilotje kip deze week in de aanbieding is? Of naar de ETOS omdat je deze week de 3e tube tandpasta gratis krijgt terwijl je verdorie net vorige week 2 tubes hebt gekocht?

Je kunt het altijd proberen morgen, ben benieuwd wat er uit komt. Je hebt, zoals je zelf ook al aangaf, nergens recht op...
Hoelang denk je trouwens aanspraak te kunnen maken op een nieuwe actie? Volgende maand krijg je misschien wel 20% korting. Heb je daar dan ook recht op?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_81604103
joh, ik stel gewoon een vraag.

Dat jullie een aankoop van 1800 euro vergelijken met 1 van 1,80 euro is echt schrijnend.

Kijk bij sommige bedrijven wordt inderdaad gezegd dat sommige artikelen de dag erop in de aanbieding zijn. Bij het ene bedrijf weten ze wel hoe en wat en bij andere bedrijven idd pas om 5 uur 's middags de dag ervoor.

Ik vond nog een ander topic hier op Fok van ruim 2 jaar terug, daar wordt exact hetzelfde in gereageerd.

- breng je dan ook je kipfiletje terug?
- doe je dat dan ook met je wc-papier?
- verander je elke dag van supermarkt?

Makkelijke inkoppers, maar eenieder die het overkomt zal vast mijn vraag ook hebben en ook vast beroep doen op de klantvriendelijkheid van het bedrijf.

Zoals gezegd gaat het om een mooi bedrag waar je aardig boodschappen van kan doen............
Drommels...!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:24:32 #20
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81604186
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:22 schreef GerjoZ het volgende:

Dat jullie een aankoop van 1800 euro vergelijken met 1 van 1,80 euro is echt schrijnend.

Kijk bij sommige bedrijven wordt inderdaad gezegd dat sommige artikelen de dag erop in de aanbieding zijn. Bij het ene bedrijf weten ze wel hoe en wat en bij andere bedrijven idd pas om 5 uur 's middags de dag ervoor.

Ik vond nog een ander topic hier op Fok van ruim 2 jaar terug, daar wordt exact hetzelfde in gereageerd.

Makkelijke inkoppers, maar eenieder die het overkomt zal vast mijn vraag ook hebben en ook vast beroep doen op de klantvriendelijkheid van het bedrijf.

Zoals gezegd gaat het om een mooi bedrag waar je aardig boodschappen van kan doen............
Het gaat er puur om dat jij het stijlloos vindt en dat je min of meer toch wel vindt dat je recht hebt op een korting die er niet was toen jij je spullen kocht. NIET dat je probeert die korting alsnog te krijgen.
pi_81604432
goed, dan vraag ik je eerlijke mening:

Jij hebt al een tijdje gekeken naar een bepaald type videocamera.

Deze kost 1500 euro, zowel in de winkel als op internet.

Dus jij gaat zaterdag naar de winkel, koopt hem voor 1500 euro.

Maandag zie jij dat diezelfde winkel hem aanbiedt voor 1350 euro.

Vind jij dan niet dat de verkoper je wellicht had kunnen informeren?

en nog een gewetensvraag:

baal je dan niet als een stekker?
Drommels...!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:32:31 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81604581
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:29 schreef GerjoZ het volgende:
goed, dan vraag ik je eerlijke mening:

Jij hebt al een tijdje gekeken naar een bepaald type videocamera.

Deze kost 1500 euro, zowel in de winkel als op internet.

Dus jij gaat zaterdag naar de winkel, koopt hem voor 1500 euro.

Maandag zie jij dat diezelfde winkel hem aanbiedt voor 1350 euro.

Vind jij dan niet dat de verkoper je wellicht had kunnen informeren?
Ja, maar ik ben me er ook van bewust dat:

- Het een bedrijf is, geen vriend waar je iets koopt
- Het personeel nou eenmaal minder belang heeft zulke opmerkingen te maken dan een eigenaar.
- ik nog steeds geen RECHT heb op de korting die de volgende dag wel van kracht is.
quote:
en nog een gewetensvraag:

baal je dan niet als een stekker?
Ja natuurlijk. Ga ik dan op hoge poten doen alsof ik er RECHT op heb? Nee.
Ga ik proberen de korting alsnog te krijgen: ja.
pi_81604601
quote:

Joh

ik probeer gewoon duidelijk te krijgen wat nu precies je punt is en waar voor jou de grens ligt... En of de vergelijking nu is met een kilotje kip, een paar schoenen of de inrichting van je kinderkamer dat maakt mijns inziens niet uit?
Daarom ook mijn vraag tot hoelang je denkt recht te hebben op die aanbieding; is dat de week erna nog, is dat de maand na het bestellen nog of is dat tot het moment dat de kinderkamer bij je afgeleverd is. Dat vraag is dus puur omdat ik benieuwd ben welk standpunt je daarin aanneemt.

En om eerlijk te zijn, als het mij zou overkomen zou ik balen. Natuurlijk. Maar ergens is het ook gewoon pech hebben omdat een aanbieding altijd de week erna kan voorkomen. Wil een bedrijf me toch tegemoet komen, dan is dat super. Willen ze dat niet, nja pech dan...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:34:16 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81604681
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Joh

ik probeer gewoon duidelijk te krijgen wat nu precies je punt is en waar voor jou de grens ligt... En of de vergelijking nu is met een kilotje kip, een paar schoenen of de inrichting van je kinderkamer dat maakt mijns inziens niet uit?
Daarom ook mijn vraag tot hoelang je denkt recht te hebben op die aanbieding; is dat de week erna nog, is dat de maand na het bestellen nog of is dat tot het moment dat de kinderkamer bij je afgeleverd is. Dat vraag is dus puur omdat ik benieuwd ben welk standpunt je daarin aanneemt.

En om eerlijk te zijn, als het mij zou overkomen zou ik balen. Natuurlijk. Maar ergens is het ook gewoon pech hebben omdat een aanbieding altijd de week erna kan voorkomen. Wil een bedrijf me toch tegemoet komen, dan is dat super. Willen ze dat niet, nja pech dan...
Dat dus
pi_81604703
dan komen we tot dezelfde conclusie. No worries dus.

Drommels...!
pi_81604749
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:34 schreef GerjoZ het volgende:
dan komen we tot dezelfde conclusie. No worries dus.

Maar toch beantwoord je de vragen dan niet...
pi_81605013
vragen? 2 vragen blijven er nog over.

Hoe lang ik denk dat ik recht heb op een aanbieding? Na 1 maand? half jaar? volgende eeuw?

Mijn antwoord staat er al. Niet dus.

Ik kan alleen hopen op de klanvriendelijkheid en dus coulance van Babypark.

Zoals ook gezegd, nee heb ik en ja kan ik krijgen.

Verder vroeg ik me af of ik eventueel de bestelling kan annuleren. Dat heb ik inmiddels teruggevonden. Annuleren kost me 15% van het aankoopnedrag en daar schiet ik dus niks mee op.

Gewoon even bellen dus en vriendelijk vragen.
Drommels...!
pi_81609481
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:44 schreef Civilian het volgende:
Toen ik nog werkte bij de klantenservice van [een niet nader te noemen serviceprovider] kreeg men ook regelmatig klagende klanten aan de lijn.
Hadden ze een paar maanden geleden een abonnement afgesloten voor een jaar, maar wilden ze nu gebruik maken van een kortingsactie voor nieuwe abonnees.
En dan als "argument" aankomen met "Jullie zijn alleen maar goed voor nieuwe klanten, maar als loyale klant wordt je keihard genaaid . "

Nee inderdaad, net 2 maanden klanten met maar liefst het minimale jaarcontract, dát is de loyaliteit waar een ISP het van moet hebben .

Maar daar heb ik dus, met notabene toestemming van het hoofdkantoor daadwerkelijk de volgende uitleg op laten nemen in de procedure:

[Meneer/Mevrouw klantnaam,] als u vandaag een tijgerbrood koopt bij de bakker en morgen is het in de aanbieding.
Gaat u dan ook verontwaardigd bij de bakker langs om geld terug te eisen?

Enig verschil in dit geval is eventueel de orderbevestiging; in hoeverre is het mogelijk om die te annuleren?
Is het mogelijk, dan zou ik het daar op gooien. Gewoon stellen dat je anders de hele boel annuleert en elders gaat kijken of het nóg goedkoper kan dan die -10%
Echter heb ik zo'n vermoeden dat ze die orderbevestiging waterdicht in elkaar gebouwd hebben, dusseuuh... Succes bij de bakker!
I was an atheist until I realized I was God
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:27:47 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_81611996
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:44 schreef Civilian het volgende:
Dat dus. Of zou je ook meer betaald hebben als de spullen ineens duurder waren dan toen jij ze bestelde?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:37:02 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81612280
quote:

In de praktijk weet echt niet iedere winkelmedewerker dit. Zeker niet de zaterdagkrachten bv.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:46:23 #31
65960 sanger
pi_81612560
quote:

Nee het is niet schrijnend, omdat het hele idee van actie gelijk blijft. Jij koopt iets vooer de actie ingaat dus heb je er geen recht op. Daarnaast heb je al 10% korting gekregen en ik zou me verbazen als e rin de AV en actievoorwaarden niet ergens staat dat dekorting niet geldt icm andere kortingen.
quote:

Het gaat dan ook niet om het product dat je koopt, maar om het feit dat je bij een soortgelijke situatie in een supermarkt anderszou reageren dan je nu wil doen. In supermarkten gebeurt het vrijwel iedere week wel een keer dat je iets koopt dat de week erna in de aanbieding is, dan is het geen probleem. Nu het om een groter bedrag gaat wil je ineens kijken of je wel coulance kunt krijgen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou wellicht ook om coulance vragen en dat moet je ook gewoon doen. De verkoopster had je best mogen wijzen op de actie bv. Of de actie had best ergens in de winkel aangekondigd mogen worden. Maar recht ergens op heb je niet, ook niet op het ontbinden van de overeenkomst (tenzij er iets mis gaat met de zwangerschap staat als het goed is in de AV).
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 mei 2010 @ 10:41:54 #32
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81614550
En... al gebeld?

Heb jaren in de detailhandel gewerkt en daar was de regel dat wanneer er een dag voor de actie het product gekocht was wij het verschil terugbetaalden. Met uitzondering van versproducten.

Echter geen enkele winkel is hier toe verplicht.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_81617727
Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd.

We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).

Daar ben ik erg blij mee!
Drommels...!
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:55:30 #34
152789 karr-1
pi_81617806
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:

We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).

Toch jammer dat ze zo snel buigen, beetje bedrijf had je keihard uitgelachen.
pi_81618212
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Toch jammer dat ze zo snel buigen, beetje bedrijf had je keihard uitgelachen.
Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.

Toch netjes dat ze de TS een beetje tegemoet zijn gekomen.
pi_81618245
quote:

Dat hebben ze netjes opgelost dan!

Tip voor de volgende keer bij grote aankopen die geen haast hebben: wacht tot er een aanbieding is en schaf dan pas je producten aan.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:04:58 #37
65960 sanger
pi_81618256
quote:

Netjes van ze
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:05:51 #38
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81618294
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.
Ja want voor klantenterreur die zich TOTAAL ONTERECHT tekort gedaan voelen moet je natuurlijk *altijd* zwichten
quote:
Dat wel.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 mei 2010 @ 12:06:31 #39
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81618320
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Netjes van ze
heel netjes idd
En TS is er blij mee. Eind goed, al goed.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:06:43 #40
152789 karr-1
pi_81618331
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Netjes dat ze het gedaan hebben, maar in mijn ogen totaal overbodig.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:23:45 #41
65960 sanger
pi_81619005
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Netjes dat ze het gedaan hebben, maar in mijn ogen totaal overbodig.
In ogen van de leverancier niet, en die bepaald.
pi_81619250
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee het is niet schrijnend, omdat het hele idee van actie gelijk blijft. Jij koopt iets vooer de actie ingaat dus heb je er geen recht op. Daarnaast heb je al 10% korting gekregen en ik zou me verbazen als e rin de AV en actievoorwaarden niet ergens staat dat dekorting niet geldt icm andere kortingen.
[..]

Het gaat dan ook niet om het product dat je koopt, maar om het feit dat je bij een soortgelijke situatie in een supermarkt anderszou reageren dan je nu wil doen. In supermarkten gebeurt het vrijwel iedere week wel een keer dat je iets koopt dat de week erna in de aanbieding is, dan is het geen probleem. Nu het om een groter bedrag gaat wil je ineens kijken of je wel coulance kunt krijgen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou wellicht ook om coulance vragen en dat moet je ook gewoon doen. De verkoopster had je best mogen wijzen op de actie bv. Of de actie had best ergens in de winkel aangekondigd mogen worden. Maar recht ergens op heb je niet, ook niet op het ontbinden van de overeenkomst (tenzij er iets mis gaat met de zwangerschap staat als het goed is in de AV).
Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.

Maarja op internet vraag ik het altijd als er de volgende dag ineens een actie is. Tot nu toe altijd ook de korting gekregen. Dit is waarschijnlijk wel met de wet koop op afstand in het achterhoofd.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:32:06 #43
65960 sanger
pi_81619396
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:28 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.
Bij iedere koopovereenkomst telt de prijs bij aangaan van de overeenkomst (tenzij anders vermeld). Dat de levering uitgesteld is, is iets anders. Al snap ik dat het voor een particulier niet gebruikelijk is. In het bedrijfsleven echter gebeurt het heel vaak dat de prijs wijzigt na een bestelling terwijl de goederen nog niet geleverd zijn.
quote:
Maarja op internet vraag ik het altijd als er de volgende dag ineens een actie is. Tot nu toe altijd ook de korting gekregen. Dit is waarschijnlijk wel met de wet koop op afstand in het achterhoofd.
Jep, dat denk ik ook.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 mei 2010 @ 12:34:14 #44
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81619488
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:28 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

En als nou blijkt dat ten tijde van de levering de grondstoffen superschaars zijn geworden en de productie eigenlijk 300 euro duurder is. Vergoed jij dan ook de 'schade' die de fabrikant lijdt? Of beroep jij je op je koopovereenkomst?
pi_81620049
ik ben er blij mee.

Ten opzichte van de laatste reactie wil ik enkel toevoegen dat een klant niet afhankelijk is van de leverancier, maar de leverancier wel van de klant.

Vandaar de term: de klant is koning.
Drommels...!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')