Ik hoorde vandaag om 5 uur pas dat wij morgen beginnen met een 20% kortings actie.(weliswaar een andere keten)quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:47 schreef GerjoZ het volgende:
De algemene voorwaarden op de website verschillen dan die van de orderovereenkomst.
Kijk, ik bel evengoed wel. Ik vind het een beetje stijlloos. Op zaterdag weet je gerust wel dat je maandag begint met actieweken.
Dus Civilian, jij zou het ook lullig vinden als dit je overkomt.
Dat dus, dingen zijn niet altijd bekend, plus ik neem aan dat je korting hebt bedongen bij zo'n aankoop en meestal geldt die 10% alleen op de winkeladviesprijs.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:48 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag om 5 uur pas dat wij morgen beginnen met een 20% kortings actie.(weliswaar een andere keten)
Maar dus dit is niet geheel logisch
Nee, want als ik dergelijke hoeveelheden bestel ga ik sowieso langs of doe ik 't telefonisch om korting af te dwingen. Werkt ook primaquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:47 schreef GerjoZ het volgende:
De algemene voorwaarden op de website verschillen dan die van de orderovereenkomst.
Kijk, ik bel evengoed wel. Ik vind het een beetje stijlloos. Op zaterdag weet je gerust wel dat je maandag begint met actieweken.
Nee natuurlijk niet, je hebt het toch op die dag en datum gekocht, toen gold die actie nog niet. Als nou de prijs met 10% omhoog gaat hoef je die toch ook niet te betalen? Vaak weten mensen op de vloer van winkels niet wanneer de nieuwe acties ingaan, want dan zouden ze de verkopen kunnen beïnvloeden. Dus je kunt coulance vragen aan de winkel, maar recht heb je er echt niet op.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:16 schreef GerjoZ het volgende:
wij hebben 10% staffelkorting gekregen zaterdag, maar die korting krijg je bij bestelbedragen hoger dan 1500 euro.
Ik constateer dat ik die staffelkorting bovenop deze actiekorting zou moeten krijgen...
Met dat verschil dat ik dan vandaag had moeten bestellen ipv afgelopen zaterdag.
Ik zoek gewoon opties. We hebben voor bijna 1800 euro dingen besteld, dus 10% is toch 180 euro en dan wil ik wel weten of ik ergens in mijn recht sta.
Ik ga het uiteraard gewoon netjes vragen of dit gedaan kan worden, maar als ze dat niet willen dan zou ik bijvoorbeeld de overeenkomst willen beëindigen en opnieuw bestellen. Of zoiets.
Ik begin die actieweken niet, dat doen zij de dag na onze bestelling!
Ik vraag gewoon om coulance. Meer niet.
Maar op grond waarvan zou je de overeenkomst dan willen beëindigen?quote:Ik ga het uiteraard gewoon netjes vragen of dit gedaan kan worden, maar als ze dat niet willen dan zou ik bijvoorbeeld de overeenkomst willen beëindigen en opnieuw bestellen. Of zoiets.
Het is niet stijlloos. Annuleren die hap. Je mag je toch bedenken?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:47 schreef GerjoZ het volgende:
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is niet stijlloos. Annuleren die hap. Je mag je toch bedenken?
Een week later terugkomen en dan alles kopen met WEL korting.
Of:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:02 schreef CartWOman het volgende:
[..]
![]()
Daarom verwacht ik dat ze de korting na een gesprek wel zullen geven, geeft anders teveel rompslomp.
heb je het gekocht via postrorde, telefoon, internet of aan de deur?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:58 schreef GerjoZ het volgende:
op grond van het recht op bedenktijd.
Joh! Wij plannen ook altijd een actie na de bestelling van een specifieke klant!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:16 schreef GerjoZ het volgende:
wij hebben 10% staffelkorting gekregen zaterdag, maar die korting krijg je bij bestelbedragen hoger dan 1500 euro.
Ik constateer dat ik die staffelkorting bovenop deze actiekorting zou moeten krijgen...
Met dat verschil dat ik dan vandaag had moeten bestellen ipv afgelopen zaterdag.
Ik zoek gewoon opties. We hebben voor bijna 1800 euro dingen besteld, dus 10% is toch 180 euro en dan wil ik wel weten of ik ergens in mijn recht sta.
Ik ga het uiteraard gewoon netjes vragen of dit gedaan kan worden, maar als ze dat niet willen dan zou ik bijvoorbeeld de overeenkomst willen beëindigen en opnieuw bestellen. Of zoiets.
Ik begin die actieweken niet, dat doen zij de dag na onze bestelling!
Ik vraag gewoon om coulance. Meer niet.
Het gaat er puur om dat jij het stijlloos vindt en dat je min of meer toch wel vindt dat je recht hebt op een korting die er niet was toen jij je spullen kocht. NIET dat je probeert die korting alsnog te krijgen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:22 schreef GerjoZ het volgende:
joh, ik stel gewoon een vraag.
Dat jullie een aankoop van 1800 euro vergelijken met 1 van 1,80 euro is echt schrijnend.
Kijk bij sommige bedrijven wordt inderdaad gezegd dat sommige artikelen de dag erop in de aanbieding zijn. Bij het ene bedrijf weten ze wel hoe en wat en bij andere bedrijven idd pas om 5 uur 's middags de dag ervoor.
Ik vond nog een ander topic hier op Fok van ruim 2 jaar terug, daar wordt exact hetzelfde in gereageerd.
- breng je dan ook je kipfiletje terug?
- doe je dat dan ook met je wc-papier?
- verander je elke dag van supermarkt?
Makkelijke inkoppers, maar eenieder die het overkomt zal vast mijn vraag ook hebben en ook vast beroep doen op de klantvriendelijkheid van het bedrijf.
Zoals gezegd gaat het om een mooi bedrag waar je aardig boodschappen van kan doen............
Ja, maar ik ben me er ook van bewust dat:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:29 schreef GerjoZ het volgende:
goed, dan vraag ik je eerlijke mening:
Jij hebt al een tijdje gekeken naar een bepaald type videocamera.
Deze kost 1500 euro, zowel in de winkel als op internet.
Dus jij gaat zaterdag naar de winkel, koopt hem voor 1500 euro.
Maandag zie jij dat diezelfde winkel hem aanbiedt voor 1350 euro.
Vind jij dan niet dat de verkoper je wellicht had kunnen informeren?
Ja natuurlijk. Ga ik dan op hoge poten doen alsof ik er RECHT op heb? Nee.quote:en nog een gewetensvraag:
baal je dan niet als een stekker?
Johquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:22 schreef GerjoZ het volgende:
Dat jullie een aankoop van 1800 euro vergelijken met 1 van 1,80 euro is echt schrijnend.
Kijk bij sommige bedrijven wordt inderdaad gezegd dat sommige artikelen de dag erop in de aanbieding zijn. Bij het ene bedrijf weten ze wel hoe en wat en bij andere bedrijven idd pas om 5 uur 's middags de dag ervoor.
Ik vond nog een ander topic hier op Fok van ruim 2 jaar terug, daar wordt exact hetzelfde in gereageerd.
Makkelijke inkoppers, maar eenieder die het overkomt zal vast mijn vraag ook hebben en ook vast beroep doen op de klantvriendelijkheid van het bedrijf.
Zoals gezegd gaat het om een mooi bedrag waar je aardig boodschappen van kan doen............
Dat dusquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Joh
ik probeer gewoon duidelijk te krijgen wat nu precies je punt is en waar voor jou de grens ligt... En of de vergelijking nu is met een kilotje kip, een paar schoenen of de inrichting van je kinderkamer dat maakt mijns inziens niet uit?
Daarom ook mijn vraag tot hoelang je denkt recht te hebben op die aanbieding; is dat de week erna nog, is dat de maand na het bestellen nog of is dat tot het moment dat de kinderkamer bij je afgeleverd is. Dat vraag is dus puur omdat ik benieuwd ben welk standpunt je daarin aanneemt.
En om eerlijk te zijn, als het mij zou overkomen zou ik balen. Natuurlijk. Maar ergens is het ook gewoon pech hebben omdat een aanbieding altijd de week erna kan voorkomen. Wil een bedrijf me toch tegemoet komen, dan is dat super. Willen ze dat niet, nja pech dan...
Maar toch beantwoord je de vragen dan niet...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:34 schreef GerjoZ het volgende:
dan komen we tot dezelfde conclusie. No worries dus.
Toen ik nog werkte bij de klantenservice van [een niet nader te noemen serviceprovider] kreeg men ook regelmatig klagende klanten aan de lijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:44 schreef Civilian het volgende:
Mensen die denken altijd recht te hebben op korting, voor of na de actieperiode
Dat dus. Of zou je ook meer betaald hebben als de spullen ineens duurder waren dan toen jij ze bestelde?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:44 schreef Civilian het volgende:
Mensen die denken altijd recht te hebben op korting, voor of na de actieperiode
In de praktijk weet echt niet iedere winkelmedewerker dit. Zeker niet de zaterdagkrachten bv.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:47 schreef GerjoZ het volgende:
Nee het is niet schrijnend, omdat het hele idee van actie gelijk blijft. Jij koopt iets vooer de actie ingaat dus heb je er geen recht op. Daarnaast heb je al 10% korting gekregen en ik zou me verbazen als e rin de AV en actievoorwaarden niet ergens staat dat dekorting niet geldt icm andere kortingen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:22 schreef GerjoZ het volgende:
Het gaat dan ook niet om het product dat je koopt, maar om het feit dat je bij een soortgelijke situatie in een supermarkt anderszou reageren dan je nu wil doen. In supermarkten gebeurt het vrijwel iedere week wel een keer dat je iets koopt dat de week erna in de aanbieding is, dan is het geen probleem. Nu het om een groter bedrag gaat wil je ineens kijken of je wel coulance kunt krijgen.quote:Kijk bij sommige bedrijven wordt inderdaad gezegd dat sommige artikelen de dag erop in de aanbieding zijn. Bij het ene bedrijf weten ze wel hoe en wat en bij andere bedrijven idd pas om 5 uur 's middags de dag ervoor.
Toch jammer dat ze zo snel buigen, beetje bedrijf had je keihard uitgelachen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd.
We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).
Daar ben ik erg blij mee!
Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Toch jammer dat ze zo snel buigen, beetje bedrijf had je keihard uitgelachen.
Dat hebben ze netjes opgelost dan!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).
Netjes van zequote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
Ja want voor klantenterreur die zich TOTAAL ONTERECHT tekort gedaan voelen moet je natuurlijk *altijd* zwichtenquote:Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.![]()
Dat wel.quote:Toch netjes dat ze de TS een beetje tegemoet zijn gekomen.
heel netjes iddquote:
Netjes dat ze het gedaan hebben, maar in mijn ogen totaal overbodig.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.![]()
Toch netjes dat ze de TS een beetje tegemoet zijn gekomen.
In ogen van de leverancier niet, en die bepaald.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Netjes dat ze het gedaan hebben, maar in mijn ogen totaal overbodig.
Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee het is niet schrijnend, omdat het hele idee van actie gelijk blijft. Jij koopt iets vooer de actie ingaat dus heb je er geen recht op. Daarnaast heb je al 10% korting gekregen en ik zou me verbazen als e rin de AV en actievoorwaarden niet ergens staat dat dekorting niet geldt icm andere kortingen.
[..]
Het gaat dan ook niet om het product dat je koopt, maar om het feit dat je bij een soortgelijke situatie in een supermarkt anderszou reageren dan je nu wil doen. In supermarkten gebeurt het vrijwel iedere week wel een keer dat je iets koopt dat de week erna in de aanbieding is, dan is het geen probleem. Nu het om een groter bedrag gaat wil je ineens kijken of je wel coulance kunt krijgen.
Begrijp me niet verkeerd. Ik zou wellicht ook om coulance vragen en dat moet je ook gewoon doen. De verkoopster had je best mogen wijzen op de actie bv. Of de actie had best ergens in de winkel aangekondigd mogen worden. Maar recht ergens op heb je niet, ook niet op het ontbinden van de overeenkomst (tenzij er iets mis gaat met de zwangerschap staat als het goed is in de AV).
Bij iedere koopovereenkomst telt de prijs bij aangaan van de overeenkomst (tenzij anders vermeld). Dat de levering uitgesteld is, is iets anders. Al snap ik dat het voor een particulier niet gebruikelijk is. In het bedrijfsleven echter gebeurt het heel vaak dat de prijs wijzigt na een bestelling terwijl de goederen nog niet geleverd zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:28 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.
Jep, dat denk ik ook.quote:Maarja op internet vraag ik het altijd als er de volgende dag ineens een actie is. Tot nu toe altijd ook de korting gekregen. Dit is waarschijnlijk wel met de wet koop op afstand in het achterhoofd.
En als nou blijkt dat ten tijde van de levering de grondstoffen superschaars zijn geworden en de productie eigenlijk 300 euro duurder is. Vergoed jij dan ook de 'schade' die de fabrikant lijdt? Of beroep jij je op je koopovereenkomst?quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:28 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.
Maarja op internet vraag ik het altijd als er de volgende dag ineens een actie is. Tot nu toe altijd ook de korting gekregen. Dit is waarschijnlijk wel met de wet koop op afstand in het achterhoofd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |