Maar toch beantwoord je de vragen dan niet...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:34 schreef GerjoZ het volgende:
dan komen we tot dezelfde conclusie. No worries dus.
Toen ik nog werkte bij de klantenservice van [een niet nader te noemen serviceprovider] kreeg men ook regelmatig klagende klanten aan de lijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:44 schreef Civilian het volgende:
Mensen die denken altijd recht te hebben op korting, voor of na de actieperiode
Dat dus. Of zou je ook meer betaald hebben als de spullen ineens duurder waren dan toen jij ze bestelde?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:44 schreef Civilian het volgende:
Mensen die denken altijd recht te hebben op korting, voor of na de actieperiode
In de praktijk weet echt niet iedere winkelmedewerker dit. Zeker niet de zaterdagkrachten bv.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:47 schreef GerjoZ het volgende:
De algemene voorwaarden op de website verschillen dan die van de orderovereenkomst.
Kijk, ik bel evengoed wel. Ik vind het een beetje stijlloos. Op zaterdag weet je gerust wel dat je maandag begint met actieweken.
Dus Civilian, jij zou het ook lullig vinden als dit je overkomt.
Nee het is niet schrijnend, omdat het hele idee van actie gelijk blijft. Jij koopt iets vooer de actie ingaat dus heb je er geen recht op. Daarnaast heb je al 10% korting gekregen en ik zou me verbazen als e rin de AV en actievoorwaarden niet ergens staat dat dekorting niet geldt icm andere kortingen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:22 schreef GerjoZ het volgende:
joh, ik stel gewoon een vraag.
Dat jullie een aankoop van 1800 euro vergelijken met 1 van 1,80 euro is echt schrijnend.
Het gaat dan ook niet om het product dat je koopt, maar om het feit dat je bij een soortgelijke situatie in een supermarkt anderszou reageren dan je nu wil doen. In supermarkten gebeurt het vrijwel iedere week wel een keer dat je iets koopt dat de week erna in de aanbieding is, dan is het geen probleem. Nu het om een groter bedrag gaat wil je ineens kijken of je wel coulance kunt krijgen.quote:Kijk bij sommige bedrijven wordt inderdaad gezegd dat sommige artikelen de dag erop in de aanbieding zijn. Bij het ene bedrijf weten ze wel hoe en wat en bij andere bedrijven idd pas om 5 uur 's middags de dag ervoor.
Ik vond nog een ander topic hier op Fok van ruim 2 jaar terug, daar wordt exact hetzelfde in gereageerd.
- breng je dan ook je kipfiletje terug?
- doe je dat dan ook met je wc-papier?
- verander je elke dag van supermarkt?
Makkelijke inkoppers, maar eenieder die het overkomt zal vast mijn vraag ook hebben en ook vast beroep doen op de klantvriendelijkheid van het bedrijf.
Zoals gezegd gaat het om een mooi bedrag waar je aardig boodschappen van kan doen............
Toch jammer dat ze zo snel buigen, beetje bedrijf had je keihard uitgelachen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd.
We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).
Daar ben ik erg blij mee!
Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Toch jammer dat ze zo snel buigen, beetje bedrijf had je keihard uitgelachen.
Dat hebben ze netjes opgelost dan!quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd.
We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).
Daar ben ik erg blij mee!
Netjes van zequote:Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd.
We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).
Daar ben ik erg blij mee!
Ja want voor klantenterreur die zich TOTAAL ONTERECHT tekort gedaan voelen moet je natuurlijk *altijd* zwichtenquote:Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.![]()
Dat wel.quote:Toch netjes dat ze de TS een beetje tegemoet zijn gekomen.
heel netjes iddquote:
Netjes dat ze het gedaan hebben, maar in mijn ogen totaal overbodig.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.![]()
Toch netjes dat ze de TS een beetje tegemoet zijn gekomen.
In ogen van de leverancier niet, en die bepaald.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Netjes dat ze het gedaan hebben, maar in mijn ogen totaal overbodig.
Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee het is niet schrijnend, omdat het hele idee van actie gelijk blijft. Jij koopt iets vooer de actie ingaat dus heb je er geen recht op. Daarnaast heb je al 10% korting gekregen en ik zou me verbazen als e rin de AV en actievoorwaarden niet ergens staat dat dekorting niet geldt icm andere kortingen.
[..]
Het gaat dan ook niet om het product dat je koopt, maar om het feit dat je bij een soortgelijke situatie in een supermarkt anderszou reageren dan je nu wil doen. In supermarkten gebeurt het vrijwel iedere week wel een keer dat je iets koopt dat de week erna in de aanbieding is, dan is het geen probleem. Nu het om een groter bedrag gaat wil je ineens kijken of je wel coulance kunt krijgen.
Begrijp me niet verkeerd. Ik zou wellicht ook om coulance vragen en dat moet je ook gewoon doen. De verkoopster had je best mogen wijzen op de actie bv. Of de actie had best ergens in de winkel aangekondigd mogen worden. Maar recht ergens op heb je niet, ook niet op het ontbinden van de overeenkomst (tenzij er iets mis gaat met de zwangerschap staat als het goed is in de AV).
Bij iedere koopovereenkomst telt de prijs bij aangaan van de overeenkomst (tenzij anders vermeld). Dat de levering uitgesteld is, is iets anders. Al snap ik dat het voor een particulier niet gebruikelijk is. In het bedrijfsleven echter gebeurt het heel vaak dat de prijs wijzigt na een bestelling terwijl de goederen nog niet geleverd zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:28 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.
Jep, dat denk ik ook.quote:Maarja op internet vraag ik het altijd als er de volgende dag ineens een actie is. Tot nu toe altijd ook de korting gekregen. Dit is waarschijnlijk wel met de wet koop op afstand in het achterhoofd.
En als nou blijkt dat ten tijde van de levering de grondstoffen superschaars zijn geworden en de productie eigenlijk 300 euro duurder is. Vergoed jij dan ook de 'schade' die de fabrikant lijdt? Of beroep jij je op je koopovereenkomst?quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:28 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.
Maarja op internet vraag ik het altijd als er de volgende dag ineens een actie is. Tot nu toe altijd ook de korting gekregen. Dit is waarschijnlijk wel met de wet koop op afstand in het achterhoofd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |