abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81604749
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:34 schreef GerjoZ het volgende:
dan komen we tot dezelfde conclusie. No worries dus.


Maar toch beantwoord je de vragen dan niet...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_81605013
vragen? 2 vragen blijven er nog over.

Hoe lang ik denk dat ik recht heb op een aanbieding? Na 1 maand? half jaar? volgende eeuw?

Mijn antwoord staat er al. Niet dus.

Ik kan alleen hopen op de klanvriendelijkheid en dus coulance van Babypark.

Zoals ook gezegd, nee heb ik en ja kan ik krijgen.

Verder vroeg ik me af of ik eventueel de bestelling kan annuleren. Dat heb ik inmiddels teruggevonden. Annuleren kost me 15% van het aankoopnedrag en daar schiet ik dus niks mee op.

Gewoon even bellen dus en vriendelijk vragen.
Drommels...!
pi_81609481
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:44 schreef Civilian het volgende:
Mensen die denken altijd recht te hebben op korting, voor of na de actieperiode
Toen ik nog werkte bij de klantenservice van [een niet nader te noemen serviceprovider] kreeg men ook regelmatig klagende klanten aan de lijn.
Hadden ze een paar maanden geleden een abonnement afgesloten voor een jaar, maar wilden ze nu gebruik maken van een kortingsactie voor nieuwe abonnees.
En dan als "argument" aankomen met "Jullie zijn alleen maar goed voor nieuwe klanten, maar als loyale klant wordt je keihard genaaid . "

Nee inderdaad, net 2 maanden klanten met maar liefst het minimale jaarcontract, dát is de loyaliteit waar een ISP het van moet hebben .

Maar daar heb ik dus, met notabene toestemming van het hoofdkantoor daadwerkelijk de volgende uitleg op laten nemen in de procedure:

[Meneer/Mevrouw klantnaam,] als u vandaag een tijgerbrood koopt bij de bakker en morgen is het in de aanbieding.
Gaat u dan ook verontwaardigd bij de bakker langs om geld terug te eisen?

Enig verschil in dit geval is eventueel de orderbevestiging; in hoeverre is het mogelijk om die te annuleren?
Is het mogelijk, dan zou ik het daar op gooien. Gewoon stellen dat je anders de hele boel annuleert en elders gaat kijken of het nóg goedkoper kan dan die -10%
Echter heb ik zo'n vermoeden dat ze die orderbevestiging waterdicht in elkaar gebouwd hebben, dusseuuh... Succes bij de bakker!
I was an atheist until I realized I was God
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:27:47 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_81611996
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:44 schreef Civilian het volgende:
Mensen die denken altijd recht te hebben op korting, voor of na de actieperiode
Dat dus. Of zou je ook meer betaald hebben als de spullen ineens duurder waren dan toen jij ze bestelde?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:37:02 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81612280
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:47 schreef GerjoZ het volgende:
De algemene voorwaarden op de website verschillen dan die van de orderovereenkomst.

Kijk, ik bel evengoed wel. Ik vind het een beetje stijlloos. Op zaterdag weet je gerust wel dat je maandag begint met actieweken.

Dus Civilian, jij zou het ook lullig vinden als dit je overkomt.
In de praktijk weet echt niet iedere winkelmedewerker dit. Zeker niet de zaterdagkrachten bv.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:46:23 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81612560
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:22 schreef GerjoZ het volgende:
joh, ik stel gewoon een vraag.

Dat jullie een aankoop van 1800 euro vergelijken met 1 van 1,80 euro is echt schrijnend.
Nee het is niet schrijnend, omdat het hele idee van actie gelijk blijft. Jij koopt iets vooer de actie ingaat dus heb je er geen recht op. Daarnaast heb je al 10% korting gekregen en ik zou me verbazen als e rin de AV en actievoorwaarden niet ergens staat dat dekorting niet geldt icm andere kortingen.
quote:
Kijk bij sommige bedrijven wordt inderdaad gezegd dat sommige artikelen de dag erop in de aanbieding zijn. Bij het ene bedrijf weten ze wel hoe en wat en bij andere bedrijven idd pas om 5 uur 's middags de dag ervoor.

Ik vond nog een ander topic hier op Fok van ruim 2 jaar terug, daar wordt exact hetzelfde in gereageerd.

- breng je dan ook je kipfiletje terug?
- doe je dat dan ook met je wc-papier?
- verander je elke dag van supermarkt?

Makkelijke inkoppers, maar eenieder die het overkomt zal vast mijn vraag ook hebben en ook vast beroep doen op de klantvriendelijkheid van het bedrijf.

Zoals gezegd gaat het om een mooi bedrag waar je aardig boodschappen van kan doen............
Het gaat dan ook niet om het product dat je koopt, maar om het feit dat je bij een soortgelijke situatie in een supermarkt anderszou reageren dan je nu wil doen. In supermarkten gebeurt het vrijwel iedere week wel een keer dat je iets koopt dat de week erna in de aanbieding is, dan is het geen probleem. Nu het om een groter bedrag gaat wil je ineens kijken of je wel coulance kunt krijgen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou wellicht ook om coulance vragen en dat moet je ook gewoon doen. De verkoopster had je best mogen wijzen op de actie bv. Of de actie had best ergens in de winkel aangekondigd mogen worden. Maar recht ergens op heb je niet, ook niet op het ontbinden van de overeenkomst (tenzij er iets mis gaat met de zwangerschap staat als het goed is in de AV).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 mei 2010 @ 10:41:54 #32
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81614550
En... al gebeld?

Heb jaren in de detailhandel gewerkt en daar was de regel dat wanneer er een dag voor de actie het product gekocht was wij het verschil terugbetaalden. Met uitzondering van versproducten.

Echter geen enkele winkel is hier toe verplicht.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_81617727
Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd.

We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).

Daar ben ik erg blij mee!
Drommels...!
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:55:30 #34
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_81617806
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd.

We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).

Daar ben ik erg blij mee!
Toch jammer dat ze zo snel buigen, beetje bedrijf had je keihard uitgelachen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_81618212
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Toch jammer dat ze zo snel buigen, beetje bedrijf had je keihard uitgelachen.
Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.

Toch netjes dat ze de TS een beetje tegemoet zijn gekomen.
pi_81618245
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd.

We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).

Daar ben ik erg blij mee!
Dat hebben ze netjes opgelost dan!

Tip voor de volgende keer bij grote aankopen die geen haast hebben: wacht tot er een aanbieding is en schaf dan pas je producten aan.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:04:58 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81618256
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:54 schreef GerjoZ het volgende:
Ik heb net gebeld en de situatie uitgelegd.

We krijgen 2,5% extra korting op de hele order (ze moeten ergens een lijn trekken en dat is logisch).

Daar ben ik erg blij mee!
Netjes van ze
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:05:51 #38
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81618294
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.
Ja want voor klantenterreur die zich TOTAAL ONTERECHT tekort gedaan voelen moet je natuurlijk *altijd* zwichten
quote:
Toch netjes dat ze de TS een beetje tegemoet zijn gekomen.
Dat wel.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 mei 2010 @ 12:06:31 #39
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81618320
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Netjes van ze
heel netjes idd
En TS is er blij mee. Eind goed, al goed.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:06:43 #40
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_81618331
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja vooral, die willen alleen maar ontevreden klanten die op internet lopen te klagen en daarmee nog veel meer schade aandoen.

Toch netjes dat ze de TS een beetje tegemoet zijn gekomen.
Netjes dat ze het gedaan hebben, maar in mijn ogen totaal overbodig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:23:45 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81619005
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Netjes dat ze het gedaan hebben, maar in mijn ogen totaal overbodig.
In ogen van de leverancier niet, en die bepaald.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_81619250
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee het is niet schrijnend, omdat het hele idee van actie gelijk blijft. Jij koopt iets vooer de actie ingaat dus heb je er geen recht op. Daarnaast heb je al 10% korting gekregen en ik zou me verbazen als e rin de AV en actievoorwaarden niet ergens staat dat dekorting niet geldt icm andere kortingen.
[..]

Het gaat dan ook niet om het product dat je koopt, maar om het feit dat je bij een soortgelijke situatie in een supermarkt anderszou reageren dan je nu wil doen. In supermarkten gebeurt het vrijwel iedere week wel een keer dat je iets koopt dat de week erna in de aanbieding is, dan is het geen probleem. Nu het om een groter bedrag gaat wil je ineens kijken of je wel coulance kunt krijgen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou wellicht ook om coulance vragen en dat moet je ook gewoon doen. De verkoopster had je best mogen wijzen op de actie bv. Of de actie had best ergens in de winkel aangekondigd mogen worden. Maar recht ergens op heb je niet, ook niet op het ontbinden van de overeenkomst (tenzij er iets mis gaat met de zwangerschap staat als het goed is in de AV).
Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.

Maarja op internet vraag ik het altijd als er de volgende dag ineens een actie is. Tot nu toe altijd ook de korting gekregen. Dit is waarschijnlijk wel met de wet koop op afstand in het achterhoofd.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:32:06 #43
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81619396
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:28 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.
Bij iedere koopovereenkomst telt de prijs bij aangaan van de overeenkomst (tenzij anders vermeld). Dat de levering uitgesteld is, is iets anders. Al snap ik dat het voor een particulier niet gebruikelijk is. In het bedrijfsleven echter gebeurt het heel vaak dat de prijs wijzigt na een bestelling terwijl de goederen nog niet geleverd zijn.
quote:
Maarja op internet vraag ik het altijd als er de volgende dag ineens een actie is. Tot nu toe altijd ook de korting gekregen. Dit is waarschijnlijk wel met de wet koop op afstand in het achterhoofd.
Jep, dat denk ik ook.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 mei 2010 @ 12:34:14 #44
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_81619488
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:28 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Groot verschil voor mijn gevoel zou ook wel zijn dat je tubes tandpasta, dat tijgerbrood of die halve kilo kip filet meteen meeneemt en hier nog op zit te wachten.

Maarja op internet vraag ik het altijd als er de volgende dag ineens een actie is. Tot nu toe altijd ook de korting gekregen. Dit is waarschijnlijk wel met de wet koop op afstand in het achterhoofd.
En als nou blijkt dat ten tijde van de levering de grondstoffen superschaars zijn geworden en de productie eigenlijk 300 euro duurder is. Vergoed jij dan ook de 'schade' die de fabrikant lijdt? Of beroep jij je op je koopovereenkomst?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_81620049
ik ben er blij mee.

Ten opzichte van de laatste reactie wil ik enkel toevoegen dat een klant niet afhankelijk is van de leverancier, maar de leverancier wel van de klant.

Vandaar de term: de klant is koning.
Drommels...!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')