Dat is wel heel kort door de bocht.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:17 schreef Noin het volgende:
Aan de ene kant mooi om te lezen, aan de andere kant lelijk.
Verschrikkelijk om te zien hoeveel macht er bij 1 partij ligt, en hoeveel onmacht en frustratie dat oplevert bij de andere partij. Mooi om te zien dat 'er ook goede Joden zijn' (sorry voor deze uitdrukking).
Ik denk dan: als we nou eens 10 Chomsky's in de Isrealische regering zouden hebben was de oorlog allang voorbij geweest. Als we dan ook nog eens 10 arabische Chomsky's bij Hamas hebben rondlopen zouden alle grenzen gewoon weer open kunnen.
Het kan allemaal zo simpel zijn, maar er is zoveel haat en onrecht dat ik twijfel of het ooit nog goed komt.
Natuurlijk, oorlog bestaat alleen maar omdat mensen dat willen. Als die aan de macht zijn dan krijg je oorloge. Israël heeft niets maar dan ook helemaal niets gedaan waaruit blijkt dat ze vrede willen. Ooit was er eentje aan de macht, maar diens beveiliging bleek nogal ver onder normaal Israelisch peil.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:17 schreef Noin het volgende:
Ik denk dan: als we nou eens 10 Chomsky's in de Isrealische regering zouden hebben was de oorlog allang voorbij geweest.
Afgezien daarvan zou de vrijheid van meningsuiting belangrijker moeten zijn dan het minderwaardigheidscomplex van een paar rechtse zionistische fanaten die zich verschuilen achter een davidster.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:52 schreef zoalshetis het volgende:
wetenschappelijk een bewonderingswaardige man. maar verder? mensen lijken te denken dat een professor altijd op elk gebied de waarheid in pacht heeft. wrong.
Dit soort postings lijken me een juiste illustratie van het feit dat het conflict in het Midden-Oosten voorlopig niet kan worden opgelost. Jouw postings komen net zo dogmatisch en fanatiek over als die van overtuigde zionisten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:02 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Afgezien daarvan zou de vrijheid van meningsuiting belangrijker moeten zijn dan het minderwaardigheidscomplex van een paar rechtse zionistische fanaten die zich verschuilen achter een davidster.
Diezelfde fanaten vreten namelijk nog steeds uit de ruif van de Amerikaanse belastingbetaler (waaronder die van Chomsky).
Hoe meer discussie over het handelen van Israël, hoe beter. Decennialang was dat in het Westen niet mogelijk. Israël was heilig en alle Palestijnen waren terroristen. Het is geweldig dat dit tij nu aan het keren is.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:09 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dit soort postings lijken me een juiste illustratie van het feit dat het conflict in het Midden-Oosten voorlopig niet kan worden opgelost. Jouw postings komen net zo dogmatisch en fanatiek over als die van overtuigde zionisten.
Dit soort topics lokken louter de voortdurend zelfde discussie uit.
En dan ook nog wat wijze functionarissen in elk ander land in het Midden Oosten natuurlijk. Israël is niet het enige probleemland.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:17 schreef Noin het volgende:
Ik denk dan: als we nou eens 10 Chomsky's in de Isrealische regering zouden hebben was de oorlog allang voorbij geweest. Als we dan ook nog eens 10 arabische Chomsky's bij Hamas hebben rondlopen zouden alle grenzen gewoon weer open kunnen.
Het zal pas effect hebben als evangelisch Amerika anders over Israël (en moslims) gaat denken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe meer discussie over het handelen van Israël, hoe beter. Decennialang was dat in het Westen niet mogelijk. Israël was heilig en alle Palestijnen waren terroristen. Het is geweldig dat dit tij nu aan het keren is.
Dat is een kwestie van tijd. Je hoort steeds vaker de voorspelling dat Israël over 50 jaar niet meer bestaat.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het zal pas effect hebben als evangelisch Amerika anders over Israël (en moslims) gaat denken.
Hoe oud ben jij als ik vragen mag? De Palestijnen zijn al sinds de jaren zeventig het troetelkindje van progressief Nederland. Jouw stelling is dan ook volstrekte onzin.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe meer discussie over het handelen van Israël, hoe beter. Decennialang was dat in het Westen niet mogelijk. Israël was heilig en alle Palestijnen waren terroristen. Het is geweldig dat dit tij nu aan het keren is.
Inderdaad, uitsluitend onder groeperingen die geen standing hadden en niets in de melk te brokkelen. Dat begint nu te veranderen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij als ik vragen mag? De Palestijnen zijn al sinds de jaren zeventig het troetelkindje van progressief Nederland. Jouw stelling is dan ook volstrekte onzin.
En onder de Palestijnen natuurlijk. Ook daar is amper bereidheid tot compromissen. De eenzijdige benadering van de problematiek zoals je die in verschillende postings hier ziet, zijn daar typische voorbeelden van.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:21 schreef waht het volgende:
[..]
En dan ook nog wat wijze functionarissen in elk ander land in het Midden Oosten natuurlijk. Israël is niet het enige probleemland.
Ook al onzin. Het waren ook toen veelal opinieleiders. De jaren zeventig waren de gloriejargen voor progressief Nederland. Het door jou geuite Calimero-gevoel komt niet overeen met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, uitsluitend onder groeperingen die geen standing hadden en niets in de melk te brokkelen. Dat begint nu te veranderen.
Opinieleiders? Daar mag je me voorbeelden van geven. Het was kritiek in de marge die niet serieus werd genomen of opgevolgd.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:36 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ook al onzin. Het waren ook toen veelal opinieleiders. Het door jou geuite Calimero-gevoel komt niet overeen met de werkelijkheid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Egypt%E2%80%93Israel_Peace_Treatyquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Natuurlijk, oorlog bestaat alleen maar omdat mensen dat willen. Als die aan de macht zijn dan krijg je oorloge. Israël heeft niets maar dan ook helemaal niets gedaan waaruit blijkt dat ze vrede willen. Ooit was er eentje aan de macht, maar diens beveiliging bleek nogal ver onder normaal Israelisch peil.
Wat precies klopt er niet aan mijn reactie?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:09 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dit soort postings lijken me een juiste illustratie van het feit dat het conflict in het Midden-Oosten voorlopig niet kan worden opgelost. Jouw postings komen net zo dogmatisch en fanatiek over als die van overtuigde zionisten.
Dit soort topics lokken louter de voortdurend zelfde discussie uit.
Dit terwijl de Sabra's (originele joodse inwoners van Israel) bloedbroeders zijn van de Palestijnen, en ze dus buiten hun verschillende geloven beiden evenveel "recht" hebben om daar te wonen als je het van die kant bekijkt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:34 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
En onder de Palestijnen natuurlijk. Ook daar is amper bereidheid tot compromissen. De eenzijdige benadering van de problematiek zoals je die in verschillende postings hier ziet, zijn daar typische voorbeelden van.
Jouw postings zijn eenzijdig, ongenuanceerd en simplistisch. Ze komen ook behoorlijk ongeïnformeerd over trouwens. Dat komt een genuanceerde discussie over het onderwerp niet ten goede. Ze zijn typerend voor de benadering waarbij er in dit conflict sprake zou zijn van 'goed' en 'fout', zoals je die ook aan de andere kant van het spectrum tegenkkomt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:54 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Wat precies klopt er niet aan mijn reactie?
Dagbladen als De Volkskrant en weekbladen als Vrij Nederland stonden in die tijd vol met verhalen over die prachtige bevrijdingsbewegingen als de PLO. Ook binnen Nieuw Links waren veel mensen met sympathie voor de Palestijnse zaak.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Opinieleiders? Daar mag je me voorbeelden van geven. Het was kritiek in de marge die niet serieus werd genomen of opgevolgd.
Ik bedoel niets met de volgende vraag, maar hoe zou jij - als Palestijn - het verzet organiseren? Ben ik eigenlijk best benieuwd naar.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dit terwijl de Sabra's (originele joodse inwoners van Israel) bloedbroeders zijn van de Palestijnen, en ze dus buiten hun verschillende geloven beiden evenveel "recht" hebben om daar te wonen als je het van die kant bekijkt.
Het blijft lastig, als ik hoor dat een Israelische zakenvriend van mijn vader elke dag weer hoopt en bid dat zijn dochter (in het leger) niet wordt geraakt door een palestijnse hobbyraket, en zijn schoonzoon als buschauffeur doodsbang is als er een persoon in een regenjas in stapt, dan is het nog een lange weg.
en wat vind jij van die voorspellingen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van tijd. Je hoort steeds vaker de voorspelling dat Israël over 50 jaar niet meer bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |