abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81602635
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:24 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Je moet niet zo onzeker zijn! Je bent niet per definitie een slechte moeder, maar misschien kun je dingen wat handiger aanpakken. Het is niet de norm, noch wordt het aangeraden om kinderen met 3,5 maand bijvoeding te geven. Dat weet je zelf ook wel. Dat daar vervolgens kritiek op geleverd wordt, lijkt me vrij normaal, want volgens mij is dat niet het standaard advies van cb, huisarts, medische whatevers.

Dat jij dat risico wilt lopen, en het nodig vindt voor je dochter, dat moet je zelf weten, maar op een forum proberen mensen je te 'onderwijzen', whatever, daar het niet erg gezond is voor een kindje. Maar niemand zegt: Marlinde is een slechte moeder. Dat maak jij ervan....
Precies, dat dus. Marlinde, je bent vast een prima moeder, maar ik vind het gewoon niet zo slim. En ik kan -als ik dat zeg - niet vantevoren aanvoelen hoe erg jij je dat aantrekt. Je had gewoon kunnen zeggen 'oooh, hoe zit dat dan volgens jullie' in plaats van zo aanvallend terug te reageren en je vriend erbij te halen.

En trouwens, ik heb ook helemaal niks tegen jou, alleen maar tegen deze beslissing en al helemaal tegen een CB dat dit adviseert.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_81603076
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:31 schreef DaviniaHR het volgende:
sidney, dat kan natuurlijk ook. aviva aan de kant ernaast. maar wat doe je dan als claire gaat huilen? ach, mss moet ik het maar gewoon eens proberen en ophouden met mutsen
Toen Claire nog heel klein was, kreeg ze nog weleens de hik ofzo langs de kant en dat slaat altijd over in brullen. Aangezien ik nooit in m'n eentje was (dat durfde ik ook niet) ging iemand anders haar troosten. Maar ik heb ook weleens tegen de zwemjuf gezegd dat ze even op Elise moest passen en zelf naar Claire gelopen. Eigenlijk vindt Claire het prachtig en kijkt d'r ogen uit. In het begin viel ze nog wel in slaap, maar de laatste weken niet meer (terwijl ze thuis om dezelfde tijd altijd slaapt).
Voor ik weg ga van huis zorg ik altijd dat ze heeft gedronken en als ik thuis kom krijgt ze weer.
Gewoon eens proberen, je krijgt er vast snel handigheid in!
overigens is ze de laatste 2 keer niet mee geweest. Ze heeft het zo heet langs de kant dat ik het niet fijn vind daarom is oma met haar gaan wandelen

Nog even jompelen voor het goede nieuws van Keshet, dat het maar heel goed mag gaan zonder de neusbril enzo en dat pakje

En heel oneerbiedig daar achteraan veel sterkte voor Simmu en Sandrax. Ik duim voor goed nieuws voor Kiro!
pi_81605763
Keshet, ik snap dat je Teigetje dan liever thuis hebt als het alleen nog om het flesdrinken gaat. Ik vind het ontzettend knap dat je zo lang hebt gekolfd. Maar ja, met zo'n minimale opbrengst is het niet de moeite waard meer. Die tijd die je aan kolven zou besteden kan je nu veel beter besteden aan het knuffelen en verzorgen van je kleine meid.
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:55:00 #154
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_81607695
Keshet: wat een geweldig nieuws.
En wat betreft de borstvoeding...ik ken weinig mensen die zoveel uithoudingsvermogen hebben als jij. Je mag oprecht reuze trots zijn op jezelf!
  woensdag 19 mei 2010 @ 06:09:24 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81609903
goedemorgen

@Keshet wat goed nieuws! Ik ga duimen dat je kleine meisje het goed volhoudt zonder extra zuurstof! super hoor... en wat groeit ze mooi
en je hoeft je echt helemaal niet schuldig te voelen over het kolven, je hebt het geprobeerd; je hebt van alles geprobeert om de productie op peil te houden, dat is niet gelukt. kan je helemaal niets aan doen. Klaar...
(en respect voor het doorzetten, ik weet hoe moeilijk het kan zijn in een vrij normale situatie, en kan me voorstellen dat jij in het begin het er erg moeilijk mee hebt gehad, gezien de situatie).

@davinia; *stopt vingers in de oren* lees ik daar sprong??? hebben we een sprong voor de boeg? neej toch? neeeeeeeeeej???
(uh of hebben we het over de sprong die Evie denk ik ongeveer 2-3 weken geleden kan hebben gehad?)
(de sprong waarna ze ineens kon gillen en kraaien enzo? zou natuurlijk best kunnen).

@schema's: Evie drinkt momenteel 4 of 5 voedingen op een dag. Maar denk dat Evie ook wel 7 kg of meer is. (en 5,5 maand). (straks zullen we het weten.).
Bij 4 voedingen is het vaak dit: 10, 14, 18 en 21:30 (tijden bij benadering, soms een half uur eerder of later, maar wij voeden ook nog steeds op verzoek.) en bij 5 voedingen: 10: 14, 17, 19:30 en 21:30. Maar ik denk dat Evie zelf een beetje tussen de 4 en 5 hangt en we binnen een paar weken op 4 voedingen zitten. (aangezien ze dan ook echt bijvoeding gaat krijgen.).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_81610289
Goedemorgen!

Voedingsdiscussie: ik doe niet meer mee met de discussie Florian krijgt volgende week nog geen bijvoeding. Het interesseert hem ook niet trouwens, dat scheelt natuurlijk wel.

Keshet: je hebt best lang gekolfd toch? Terwijl je het heel druk had én een tegenpartelend lijf Ik was eerder gestopt denk ik

Zometeen naar het CB en ik zie er een beetje tegenop
Prikjes, das al vervelend, maar Florian slaapt overdag best goed, maar 's nachts is het echt puin en ik ben even niet zo goed gewapend (slechte nacht gehad ) tegen mensen die gaan zeggen dat ik hem moet laten huilen oid...
En verder heeft hij wat eczeem/smet in zijn hals (al heel lang en met sudo houd ik het nèt een beetje ok, maar je ziet het wel) en hij heeft een mount everest aan berg

Gelukkig gaat TARA mee

ow en Florian houdt van....
POPJE!

compleet afgesabbeld, nu al Dat ding is megagroot en Leander interesseerde zich niet voor knuffeltjes.... Dus we zagen het niet aankomen!
pi_81610386
Het is ook wel een heel leuk popje Free...

Keshet, wat ziet Teigetje er als een echt tijgertje superstoer uit! En nu afwachten dus of het 48 uur goed gaat... ben zo benieuwd, ook hoe het voor jullie dan "ineens" zal zijn om haar thuis te hebben. Lijkt me wel heel speciaal. Weet je al hoe en wanneer met je werk?
pi_81610466
Mart heeft een nieuwe gewoonte ontwikkeld. Al een paar nachten op rij, komt hij tussen 02:00 en 05:00 dat hij niet meer goed in bed ligt. Hij ligt dan helemaal bovenin zonder dekens dus. En wilt dan hebben dat ik hem weer goed leg, speen geef en dan slaapt hij weer verder tot 07:00 uur. Best grappig, maar ben dit helemaal niet gewend joh

Zo en nu eerst maar eens eventjes bij lezen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:08:56 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81610557
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:59 schreef ymme het volgende:
Mart heeft een nieuwe gewoonte ontwikkeld. Al een paar nachten op rij, komt hij tussen 02:00 en 05:00 dat hij niet meer goed in bed ligt. Hij ligt dan helemaal bovenin zonder dekens dus. En wilt dan hebben dat ik hem weer goed leg, speen geef en dan slaapt hij weer verder tot 07:00 uur. Best grappig, maar ben dit helemaal niet gewend joh

Zo en nu eerst maar eens eventjes bij lezen.
Komt hij dan naar jullie slaapkamer om dat te vertellen???

Ligt hij niet in een slaapzakje?
pi_81610599
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:41 schreef freecell het volgende:
ow en Florian houdt van....
POPJE!
[ afbeelding ]
Thijs houdt ook van dat popje!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:17:19 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81610658
Wat leuk dat Thijs en Florian van hetzelfde popje houden.
pi_81610743
Goedemorgen!

Keshet, wat goed dat het thuiskomen van Teigetje steeds dichterbij komt!

Over die 4 voedingen. Bij ons op het cb gaven ze bij 4 maanden aan dat ze al langzaam naar 4 voedingen zou kunnen (ze was toen 5750 gram). Dat heb ik niet direct gedaan, maar sinds vorige week zit ze wel op 4 voedingen, en ze zal nu denk ik zo'n 6250 gram wegen denk ik (wilde gok..). Die grens van 7 kilo hebben ze daar niet aangegeven. Maar goed, ze doet het er prima op!
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:25:34 #163
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_81610771
Om nog 1 keer terug te komen op gisteren: We stoppen voorlopig nog met de fruithapjes, maar dan heb ik wel een vraag: Als Tessa nou steeds eerder komt voor haar flesjes, wat moet je dan doen?
Zo zag haar schema normaal eruit:
7:00 200ml incl voeding
11:00 200ml incl voeding
15:00 200ml incl voeding
18:00 60ml 1 schepje 3 rijstebloem met een lepel
douchen
19:00 140ml 5 schepjes in fles
slapen
00:00 200ml incl schepjes en 5 rijstebloem

Ze zit nu dus aan haar max van voeding. Ik heb de avondvoeding kunnen rekken door een papje te geven, daarna te douchen en daarna nog een kleiner flesje, maar overdag komt ze nu dus ook steeds vroeger.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:32:45 #164
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81610860
Marlinde, krijgt Tessa al voeding voor hongerige baby's? En hoeveel eerder wordt ze wakker dan? Eventjes een speentje geven wil hier nog wel eens helpen voor even (maar geen uur ofzo) Is ze niet even zoet te houden met een wandelingetje in de wagen, verschonen, spelen in de box?
pi_81610886
Marlinde, moet je haar voor de voeding van 7:00 's morgens wakker maken? Ik ben er verder niet ervaren in, maar misschien is het anders een idee om meer tijd tussen de eerste en laatste fles te laten zitten?

Lisa zit al meer dan een week op het volgende schema (maar die is pas 5,5 week natuurlijk)
06:00 120+4 schepjes
10:00 120+4 schepjes
14:00 120+4 schepjes
18:00 120+4 schepjes
22:00 150+5 schepjes (waarvan 2 schepjes voor hongerige baby's)
pi_81610893
Marlinde, ik zou proberen om even tijdelijk terug te gaan naar 6x voeding op een dag en dan steeds weer 150/6 (eventueel met een beetje rijstebloem in de laatste fles, maar geen papje of zo)... Minke heeft tijdelijk ook een "terugval" gehad, waarop ze steeds meer wilde (ook naar aanleiding van een week buikgriep). Toen inderdaad maar vaker flesje gegeven maar dan met minder in de fles. Een weekje later zat ze gewoon weer netjes op 5x 180/6 en toen ook gewoon om de 4 uur ongeveer. Dat was ook rond de 3,5 maand trouwens bedenk ik me nu... wellicht toch iets sprong-achtigs?

Misschien kun je dit eens proberen, baat het niet dan schaadt het niet....
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:42:53 #167
300054 Marlinde
pi_81611006
Happy: Dat hadden we geprobeerd, maar reageerde ze helemaal niet goed op. Ze word nu steeds rond 06:00 wakker dan komt ze rond 9:30, 13:00, 16:00, 19:00 en om 00:00
Speentje pakt ze dan niet, want ze heeft écht honger. Zoethouden heb ik al op verschillende manieren geprobeerd, maar als mevrouw honger heeft, dan wil ze NU eten

Nikki: Nee, ze word nu zelf wakker. Een week of 3 geleden werd ze zelfs af en toe om 09:00 wakker! Nu dus al om 06:00.
Ik ben bang dat als ik de fles om 22:00 al geef dat ze dan om 04:00 komt..

Lijnloos: Dat is misschien wel een idee ja Het papje geef ik, omdat ik daarmee tijd kan rekken. Ze is daar zo'n half uur mee bezig en anders wil ze dus om 18:00 al de fles.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_81611104
Marlinde, Tessa krijgt toch ook de voeding tegen spugen en krampjes? Je kunt eventueel nog proberen die voeding te mengen met de voeding voor hongerige baby's, dat doen wij bij Lisa ook. En wat lijnloos zegt is inderdaad ook het proberen waard. Ik hoop voor je dat je weer snel je volijke mini terug hebt.
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:49:27 #169
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81611113
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:42 schreef Marlinde het volgende:
Happy: Dat hadden we geprobeerd, maar reageerde ze helemaal niet goed op. Ze word nu steeds rond 06:00 wakker dan komt ze rond 9:30, 13:00, 16:00, 19:00 en om 00:00
Speentje pakt ze dan niet, want ze heeft écht honger. Zoethouden heb ik al op verschillende manieren geprobeerd, maar als mevrouw honger heeft, dan wil ze NU eten
Hoe bedoel je 'daar reageerde ze niet goed op'? Daan krijgt ook aangepaste voeding (Omneo) maar het duurt wel 2 weken voor ze er aan gewend zijn hè. Heb je zowel Friso als Nutrilon geprobeerd? Dat kan ook nog wel eens schelen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:49:30 #170
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81611117
Marlinde, overleg ook eens met een kinderarts. Tessa was natuurlijk best wel licht toen ze geboren werd; misschien heeft ze wat in te halen?
A grand adventure has begun.
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:51:16 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81611157
En nutritron?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:52:56 #172
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81611192
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:51 schreef Ticootje het volgende:
En nutritron?
Voor zover ik weet geeft Nutriton geen extra voedingswaarde. Het dikt de voeding alleen in. Toch?
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:58:55 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81611319
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:52 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet geeft Nutriton geen extra voedingswaarde. Het dikt de voeding alleen in. Toch?
Ja maar als het langer in het maagje blijft (net als rijstebloem, dat geeft ook geen extra waarde) dan blijft een kindje ook langer verzadigd..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:03:25 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81611404
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:16 schreef Keshet het volgende:
Ik loop een beetje acher, sorry ladies!

Freecell, hoe is 't met jou?

Teigetje is neusbril-loos! Ze krijgt sinds gisteren geen coffeïne meer. (Coffeïne prikkelt het ademhalingscentrum in je hersenen waardoor je minder snel vergeet om adem te halen.)
Het duurt nog een paar dagen voor het helemaal uit haar lichaam is verdwenen. Als ze dan nog steeds haar neusbril niet nodig heeft dan gaat ze werken aan een 'schone lijst'. Dat houdt in dat ze dan 48 uur geen saturatiedalingen en/of incidenten mag hebben. Haalt ze die 48 uur dan gaat ze mee naar huis!
Het behalen van die schone lijst is vaak nog wel een heel drama, dat kan een flink aantal pogingen kosten.
Maar, het naar huis komen komt nu dus echt dichterbij!

Het drinken van haar flesjes naar nog niet echt denderend. Ze krijgt nu 8 voedingen van 50 cc per keer. Als ze de helft van een flesje op krijgt is het veel. De rest krijgt ze dan via haar sonde. Ook krijgt ze nog niet alle voedingen per fles, als ze echt vast ligt te slapen laten ze d'r lekker slapen.
Dit betekent wel dat de kans heel groot is dat we haar thuis sondevoeding moeten gaan geven. D. en ik beginnen deze week met de training daarvoor. Best spannend!

Voor de statistieken: Ze weegt nu 2640 gram en is 42,5 centimeter lang.

Speciaal voor BrightEyes en alle andere Winnie the Pooh liefhebbers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een lekker meisje is het toch!
En wat heerlijk dat dat thuiskomen nu echt in zicht lijkt! Hopelijk gaat die schone lijst snel lukken!
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:05:18 #175
300054 Marlinde
pi_81611447
Nikki: Ja klopt. Ook het mengen heb ik geprobeerd.

Happy: We hebben 2 pakken opgemaakt, dus ze heeft echt de tijd gehad om eraan te wennen. Ik heb geen nutrilon geprobeerd, had van het CB begrepen dat je niet zomaar 'mag' overstappen op een ander merk voeding?

Keshet: Ik moet pas in juni weer Maar als de andere tips niks doen, bel ik wel of ik eerder langs mag komen

Tricootje: Mag je zomaar overstappen op een ander merk?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')