Precies, dat dus. Marlinde, je bent vast een prima moeder, maar ik vind het gewoon niet zo slim. En ik kan -als ik dat zeg - niet vantevoren aanvoelen hoe erg jij je dat aantrekt. Je had gewoon kunnen zeggen 'oooh, hoe zit dat dan volgens jullie' in plaats van zo aanvallend terug te reageren en je vriend erbij te halen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:24 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Je moet niet zo onzeker zijn! Je bent niet per definitie een slechte moeder, maar misschien kun je dingen wat handiger aanpakken. Het is niet de norm, noch wordt het aangeraden om kinderen met 3,5 maand bijvoeding te geven. Dat weet je zelf ook wel. Dat daar vervolgens kritiek op geleverd wordt, lijkt me vrij normaal, want volgens mij is dat niet het standaard advies van cb, huisarts, medische whatevers.
Dat jij dat risico wilt lopen, en het nodig vindt voor je dochter, dat moet je zelf weten, maar op een forum proberen mensen je te 'onderwijzen', whatever, daar het niet erg gezond is voor een kindje. Maar niemand zegt: Marlinde is een slechte moeder. Dat maak jij ervan....
Toen Claire nog heel klein was, kreeg ze nog weleens de hik ofzo langs de kant en dat slaat altijd over in brullen. Aangezien ik nooit in m'n eentje was (dat durfde ik ook niet) ging iemand anders haar troosten. Maar ik heb ook weleens tegen de zwemjuf gezegd dat ze even op Elise moest passen en zelf naar Claire gelopen. Eigenlijk vindt Claire het prachtig en kijkt d'r ogen uit. In het begin viel ze nog wel in slaap, maar de laatste weken niet meer (terwijl ze thuis om dezelfde tijd altijd slaapt).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:31 schreef DaviniaHR het volgende:
sidney, dat kan natuurlijk ook. aviva aan de kant ernaast. maar wat doe je dan als claire gaat huilen?ach, mss moet ik het maar gewoon eens proberen en ophouden met mutsen
Komt hij dan naar jullie slaapkamer om dat te vertellen???quote:Op woensdag 19 mei 2010 07:59 schreef ymme het volgende:
Mart heeft een nieuwe gewoonte ontwikkeld. Al een paar nachten op rij, komt hij tussen 02:00 en 05:00 dat hij niet meer goed in bed ligt. Hij ligt dan helemaal bovenin zonder dekens dus. En wilt dan hebben dat ik hem weer goed leg, speen geef en dan slaapt hij weer verder tot 07:00 uur.Best grappig, maar ben dit helemaal niet gewend joh
Zo en nu eerst maar eens eventjes bij lezen.
Thijs houdt ook van dat popje!quote:Op woensdag 19 mei 2010 07:41 schreef freecell het volgende:
ow en Florian houdt van....
POPJE!
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je 'daar reageerde ze niet goed op'? Daan krijgt ook aangepaste voeding (Omneo) maar het duurt wel 2 weken voor ze er aan gewend zijn hè. Heb je zowel Friso als Nutrilon geprobeerd? Dat kan ook nog wel eens schelen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:42 schreef Marlinde het volgende:
Happy: Dat hadden we geprobeerd, maar reageerde ze helemaal niet goed op. Ze word nu steeds rond 06:00 wakker dan komt ze rond 9:30, 13:00, 16:00, 19:00 en om 00:00
Speentje pakt ze dan niet, want ze heeft écht honger. Zoethouden heb ik al op verschillende manieren geprobeerd, maar als mevrouw honger heeft, dan wil ze NU eten
Voor zover ik weet geeft Nutriton geen extra voedingswaarde. Het dikt de voeding alleen in. Toch?quote:
Ja maar als het langer in het maagje blijft (net als rijstebloem, dat geeft ook geen extra waarde) dan blijft een kindje ook langer verzadigd..quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:52 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet geeft Nutriton geen extra voedingswaarde. Het dikt de voeding alleen in. Toch?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:16 schreef Keshet het volgende:
Ik loop een beetje acher, sorry ladies!
Freecell, hoe is 't met jou?![]()
Teigetje is neusbril-loos!Ze krijgt sinds gisteren geen coffeïne meer. (Coffeïne prikkelt het ademhalingscentrum in je hersenen waardoor je minder snel vergeet om adem te halen.)
Het duurt nog een paar dagen voor het helemaal uit haar lichaam is verdwenen. Als ze dan nog steeds haar neusbril niet nodig heeft dan gaat ze werken aan een 'schone lijst'. Dat houdt in dat ze dan 48 uur geen saturatiedalingen en/of incidenten mag hebben. Haalt ze die 48 uur dan gaat ze mee naar huis!
Het behalen van die schone lijst is vaak nog wel een heel drama, dat kan een flink aantal pogingen kosten.
Maar, het naar huis komen komt nu dus echt dichterbij!![]()
Het drinken van haar flesjes naar nog niet echt denderend. Ze krijgt nu 8 voedingen van 50 cc per keer. Als ze de helft van een flesje op krijgt is het veel. De rest krijgt ze dan via haar sonde. Ook krijgt ze nog niet alle voedingen per fles, als ze echt vast ligt te slapen laten ze d'r lekker slapen.![]()
Dit betekent wel dat de kans heel groot is dat we haar thuis sondevoeding moeten gaan geven. D. en ik beginnen deze week met de training daarvoor. Best spannend!
Voor de statistieken: Ze weegt nu 2640 gram en is 42,5 centimeter lang.
Speciaal voor BrightEyes en alle andere Winnie the Pooh liefhebbers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een lekker meisje is het toch!
En wat heerlijk dat dat thuiskomen nu echt in zicht lijkt! Hopelijk gaat die schone lijst snel lukken!***
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |