abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81573687
18-05-2010

Beste lezers !

Voor dat ik begin zal ik mij even voorstellen.
Ik ben SSB (So_Surreal_Baby), een jongen van 22 jaar, ik werk in de ICT, woon momenteel nog bij mijn ouders, maar ben bezig met het kopen van een huis.

De bedoeling van deze zogenaamde 'miniblog' is om van mij af te schrijven tijdens mijn proces om gezonder te leven.
Met dit topic hoop ik mezelf te helpen, zodat het als een stok achter de deur kan gaan werken.
Ik hoop ook dat ik jullie er wat aan hebben, misschien dat ik jullie kan inspireren om ook gezonden te leven, vind je het leuk om mijn voortgang bij te houden, misschien kan ik je helpen met tips of misschien kan jij mij helpen !

De nacht van zondag op maandag heb ik maar 2 uurtjes kunnen slapen omdat ik constant aan het nadenken hoe ik mijn leven op dit moment leid.
Ik rook al 2 jaar (zo'n 3 pakjes per week), ik drink bijna elk weekend wel, de laatste 2/3 maanden heb ik bijna elke week wel geblowd, en afgelopen zaterdag heb ik ook XTC gebruik.
Ook eet ik de laatste 2 jaar steeds ongezonder en sport ik al 2 jaar niet meer. (vroeger was ik heel actief met fitnessen en hardlopen)
Afgelopen weekend heb ik knallende ruzie met mijn vriendin gehad over het gebruik van de XTC en het regelmatige blowen de afgelopen tijd.
De nacht dat ik maar 2 uurtjes geslapen heb, heb ik nagedacht en ben ik tot de conclusie gekomen dat de lusten gewoon niet opwegen tegen de lasten.

Ik kwam tot de conclusie dat het het gewoon niet waard was, dat het tijd voor verandering is en dat ik er nu gewoon echt iets aan ga doen !

Ik ben tegen het slappe gelul van mensen die willen veranderen vanaf bijvoorbeeld 1 januari !
Ik wil veranderen omdat ik gewoon niet buiten adem wil zijn wanneer ik 2 hoog de trap op ren !
Ik wil niet over 10 jaar de helft van mijn hersencapaciteit weg geblowd hebben !
Ik wil niet vroegtijdig overlijden op een of ander vaag feest door het innemen van een slecht pilletje !

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn op, als jullie nog vragen, opmerkingen of tips hebben hoor ik het graag !

Groetjes, SSB.

Update 1, 18-05-2010:

Als eerst zal ik een foto van mijzelf posten, om te zien hoe ik er nu uit zie.
Mijn bedoeling is om dit vaker te en hopelijk verbetering te zien.
Deze voortgang ben ik van plan te maken door weer te beginnen met hardlopen (conditie), wandelen (verbranden van calorieën) en fitnessen (opbouwen van spieren)

Deze foto is 2 weken terug genomen op vakantie:

Vandaag is het dinsdag, ik ben nu sinds afgelopen zondag avond gestopt met roken.
Door de weeks ben ik niet bang dat ik weer in de verleiding kom, dit komt omdat ik toch altijd wel bezig ben.
Lastiger gaat het worden in het weekend, wanneer ik met mijn vrienden aan een biertje zit.

Vanavond ben ik ook van plan om weer te gaan sporten.
Ik weet nog niet of ik ga fitnessen of dat ik ga hardlopen.

Vanavond zal ik weer een update posten hoe dit gegaan is

[ Bericht 0% gewijzigd door So_Surreal_Baby op 20-05-2010 08:28:30 ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:14:57 #2
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_81573767
Succes krullenbol
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:15:43 #3
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81573797
tof, ik ben benieuwd hoe het je vergaat!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81574025
Ik volg! Ben benieuwd
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:21:55 #5
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_81574066
Succes ermee. Als je er echt voor wilt gaan, dan lukt het ook. Waarschijnlijk krijg je wel ergens een dip, waar je doorheen moet zien te komen.

Ik ben ook actief bezig om het zwembandje voor de zomer er zoveel mogelijk af te krijgen.
Ik heb 101kg gewogen, weeg nu 84. Kilo's interesseren me verder niet zo, als het er allemaal maar een beetje goed uitziet, daarom doe ik nu 3x per week krachttraining, gevolgd door een interval loopband training van 24 minuten. Plus nog één a twee keer per week badminton op een redelijk niveau. Over een week of 3 het vetpercentage weer eens meten (zat bij laatste meting van enkele weken geleden rond de 20%).

Volgens mij geldt dit ook voor alle dingen die je beschrijft. Ga ervoor, dan lukt het je. Je bent blijkbaar tot een inzicht gekomen. Geef er inderdaad gevolg aan en doe zoveel mogelijk dat je hierbij kan helpen, bijvoorbeeld hier posten :p
I spoke proper England since I was a children.
pi_81574418
Alvast bedankt voor de positieve reacties !

Ik vind mezelf niet dik, ik heb geen slecht figuur maar ook niet echt een goed figuur, wat vinden jullie ?
Ik ben momenteel 1.90 lang en woog laatst iets van 90 kilo, dat ga ik vanavond weer even wegen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:30:20 #7
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_81574430
Als ik het zo lees hoef je niet gezonder te doen.

Je hebt een leven zoals de gemiddelde Nederlander.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:30:50 #8
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_81574447
Netjes! Ik ben zelf ook bezig met zoiets en het is wel een verademing hoor
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:31:38 #9
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_81574481
Kledingtip: Geen BB onderbroek als zwembroek. Dat is ghey
Leer spaties gebruiken!
pi_81574613
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:30 schreef HugoBaas het volgende:

Haha

Ik voel me gewoon ongezond en dat straal ik de laatste maanden ook uit.
Ook ben ik erg snel moe de laatste tijd, hoe vroeg ik ook naar bed ga en hoe laat ik er ook uit ga, ik heb altijd problemen met mijn bed uitkomen en word later op de dag weer moe.

Dit is niks medisch hoor, ik begin gewoon lui te worden, het ontbreekt gewoon aan zelfdiscipline
pi_81574641
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:31 schreef Bootje84 het volgende:
Kledingtip: Geen BB onderbroek als zwembroek. Dat is ghey
Ja dat doe ik ook nooit vaak, alleen had ik per ongeluk de binnenbroek van de zwembroek uit de zwembroek gescheurd.
pi_81574659
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:30 schreef HugoBaas het volgende:

Hoeft? Als hij dat toch graag wil.
Succes in ieder geval
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:35:50 #13
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_81574670
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:35 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja dat doe ik ook nooit vaak, alleen had ik per ongeluk de binnenbroek van de zwembroek uit de zwembroek gescheurd.
Dit keer vergeef ik je
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:35:52 #14
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_81574671
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:34 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Haha

Ik voel me gewoon ongezond en dat straal ik de laatste maanden ook uit.
Ook ben ik erg snel moe de laatste tijd, hoe vroeg ik ook naar bed ga en hoe laat ik er ook uit ga, ik heb altijd problemen met mijn bed uitkomen en word later op de dag weer moe.

Dit is niks medisch hoor, ik begin gewoon lui te worden, het ontbreekt gewoon aan zelfdiscipline
Ahh ok ik snap je.

Als je je door wat aanpassingen beter voelt zou ik zeggen ga ervoor en succes.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_81574888
Zouden jullie mij wat informatie kunnen geven over het avondeten en het sporten ?

Wegens mijn werk ben ik altijd pas 6 uur thuis, precies rond het eten dus.
Is het verstandiger om te gaan fitnessen of hardlopen voor of na het avondeten ?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:42:27 #16
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_81574935
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Zouden jullie mij wat informatie kunnen geven over het avondeten en het sporten ?

Is het verstandiger om te gaan fitnessen of hardlopen voor of na het avondeten ?
Ik train meestal een uur/anderhalf uur na het eten.
pi_81575069
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:42 schreef Torrio het volgende:

[..]

Ik train meestal een uur/anderhalf uur na het eten.
Maar dan nog zorg ik dat ik niet teveel avondeten op heb anders krijg ik buikpijn.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:47:27 #18
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_81575094
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:46 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar dan nog zorg ik dat ik niet teveel avondeten op heb anders krijg ik buikpijn.
Nee klopt, ik eet daarna altijd nog flink.
pi_81575137
Ok duidelijk, maar hoe zit het dan met hardlopen ?

Ik begreep dat je dan namelijk het eten wat je zojuist gegeten hebt gaat verbranden in plaats van je reserves (vet).
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:49:03 #20
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_81575145
quote:

Ik zorg dat ik voor het sporten wel iets eet om te kunnen verbranden. Een liga continu bijvoorbeeld. Daarna ga ik sporten. Wil geen eten verbranden, maar vet :p

Na de training eet ik, maar opletten dat je niet meteen naar de koolhydraten grijpt. Neem veel groenten, vlees (kip) en een beetje koolhydraten. Je hoeft an sich geen dingen te laten, als je er maar op let dat je ze met mate neemt. Als je later nog honger hebt, pak je magere yoghurt of kwark (eiwitten).
I spoke proper England since I was a children.
pi_81575267
quote:

smorgen na het ontbijt effe een uurtje zweten is een motiverend begin van de dag, vind ik.
.
pi_81575327
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:52 schreef Golden_Pauper het volgende:

[..]

smorgen na het ontbijt effe een uurtje zweten is een motiverend begin van de dag, vind ik.
Dat zou dus alleen op zaterdag en zondag kunnen ivm mijn werk van maandag t/m vrijdag.
pi_81575366
hoe laat begin je met werk dan?
.
pi_81575379
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:54 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Dat zou dus alleen op zaterdag en zondag kunnen ivm mijn werk van maandag t/m vrijdag.
Of je staat eerder op....
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:56:07 #25
286002 Jaja..
das gek.
pi_81575416
Hoi TS,

ik zit een beetje met 't zelfde. Ik ben 3 jaar jonger dan jij.
Ik leef ongezond in de zin van dat ik leef(de) op cola en snoep, laatste tijd toch wel 1/2 keer per week blowde en geen fruit at. Oh ja, en ik drink gewoon veel in het weekend als ik uitga. En ik had gewoon een slechte leefstijl in de zin van dat ik lui was en weinig deed.
Inmiddels drink ik vooral heel veel minder cola, heb ik sinds koniginnedag niet geblowd, eet ik veel minder snoep en af en toe fruit. Drinken valt dan weer een beetje tegen, maar dat was ook niet het grootste probleem. M'n luiheid moet ik nog hard werken, ik werk inmiddels wel iets harder, maar ik moet me er nog steeds heel erg toe zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')