18-05-2010Beste lezers !
Voor dat ik begin zal ik mij even voorstellen.
Ik ben SSB (So_Surreal_Baby), een jongen van 22 jaar, ik werk in de ICT, woon momenteel nog bij mijn ouders, maar ben bezig met het kopen van een huis.
De bedoeling van deze zogenaamde 'miniblog' is om van mij af te schrijven tijdens mijn proces om gezonder te leven.
Met dit topic hoop ik mezelf te helpen, zodat het als een stok achter de deur kan gaan werken.
Ik hoop ook dat ik jullie er wat aan hebben, misschien dat ik jullie kan inspireren om ook gezonden te leven, vind je het leuk om mijn voortgang bij te houden, misschien kan ik je helpen met tips of misschien kan jij mij helpen !
De nacht van zondag op maandag heb ik maar 2 uurtjes kunnen slapen omdat ik constant aan het nadenken hoe ik mijn leven op dit moment leid.
Ik rook al 2 jaar (zo'n 3 pakjes per week), ik drink bijna elk weekend wel, de laatste 2/3 maanden heb ik bijna elke week wel geblowd, en afgelopen zaterdag heb ik ook XTC gebruik.
Ook eet ik de laatste 2 jaar steeds ongezonder en sport ik al 2 jaar niet meer. (vroeger was ik heel actief met fitnessen en hardlopen)
Afgelopen weekend heb ik knallende ruzie met mijn vriendin gehad over het gebruik van de XTC en het regelmatige blowen de afgelopen tijd.
De nacht dat ik maar 2 uurtjes geslapen heb, heb ik nagedacht en ben ik tot de conclusie gekomen dat de lusten gewoon niet opwegen tegen de lasten.
Ik kwam tot de conclusie dat het het gewoon niet waard was, dat het tijd voor verandering is en dat ik er nu gewoon echt iets aan ga doen !
Ik ben tegen het slappe gelul van mensen die willen veranderen vanaf bijvoorbeeld 1 januari !
Ik wil veranderen omdat ik gewoon niet buiten adem wil zijn wanneer ik 2 hoog de trap op ren !
Ik wil niet over 10 jaar de helft van mijn hersencapaciteit weg geblowd hebben !
Ik wil niet vroegtijdig overlijden op een of ander vaag feest door het innemen van een slecht pilletje !
Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn op, als jullie nog vragen, opmerkingen of tips hebben hoor ik het graag !
Groetjes, SSB.
Update 1, 18-05-2010:Als eerst zal ik een foto van mijzelf posten, om te zien hoe ik er nu uit zie.
Mijn bedoeling is om dit vaker te en hopelijk verbetering te zien.
Deze voortgang ben ik van plan te maken door weer te beginnen met hardlopen (conditie), wandelen (verbranden van calorieën) en fitnessen (opbouwen van spieren)
Deze foto is 2 weken terug genomen op vakantie:
![]()
Vandaag is het dinsdag, ik ben nu sinds afgelopen zondag avond gestopt met roken.
Door de weeks ben ik niet bang dat ik weer in de verleiding kom, dit komt omdat ik toch altijd wel bezig ben.
Lastiger gaat het worden in het weekend, wanneer ik met mijn vrienden aan een biertje zit.
Vanavond ben ik ook van plan om weer te gaan sporten.
Ik weet nog niet of ik ga fitnessen of dat ik ga hardlopen.
Vanavond zal ik weer een update posten hoe dit gegaan is
[ Bericht 0% gewijzigd door So_Surreal_Baby op 20-05-2010 08:28:30 ]