Gelijk een vervolgorder plaatsen als het materieel over 20 jaar al is afgeschreven, de V300!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het bedrijf nog bestaat zeg ...
quote:Van: James1988
Aan: Redactie binnenland NRC Next
Geachte heer/mevrouw,
In december 2005 stond er in uw krant een interview met de projectleider Stefano Fannucci AnsaldoBreda, over de problemen en vertragingen met de V250-hogesnelheidstreinen die NS Hispeed door AnsaldoBreda laat bouwen.
In dat interview stond onderstaand fragment:
<citaat>
Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
(...)
2010?
"Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten."
<einde citaat>
Inmiddels is het jaar 2010 al bijna half verstreken, en er zijn inderdaad een paar treinstellen in Nederland. Deze rijden echter nog niet in reguliere reizigersdienst, en het laatste nieuws wat mij heeft bereikt is dat er talloze problemen zijn waardoor deze stellen terug moeten naar de fabriek.
Het lijkt erop dat het AnsaldoBreda ook niet in 2010 gaat lukken om alle stellen geleverd te krijgen, in tegenstelling tot eerder gemaakte afspraken.
Bij deze mijn vraag: wanneer gaat u terug naar Italië, om de door dhr. Fannucci beloofde sleutel van de fabriek op te halen?
Met vriendelijke groet,
James1988
stel was op doorreis en was daar ff aan de kant gezet om later opgehaald te wordenquote:Op zondag 23 mei 2010 14:09 schreef KapiteinT het volgende:
Is dat bij de fabriek ofzo? Als het daar vol staat moet je met creatieve oplossingen komen.
Goed mogelijk.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Is er weer koper gejat? Of gewoon een stel grappenmakers?
Dat zou goed kunnen.quote:Op zondag 23 mei 2010 20:07 schreef busfoto.nl het volgende:
Op internet een figuur kunnen vinden met de koperprijzen over de afgelopen vijf jaar. Ik weet niet precies hoeveel kilo je kan krijgen voor deze bedragen (Pond), maar het lijkt wel te tonen dat de prijs tussen mei 2006 en mei 2008 nog bijna 30% hoger lag. Lag het aantal koperdiefstallen toen (nog) hoger?
[ afbeelding ]
ik vind het een wonder dat die gast het overleefd. De zuiging bij 300 km/h lijkt mij vrij heftig. Volgens mij moet je dan lood in je schoenen hebben of 250 kg wegen om nog te kunnen blijven staan. Buiten dat om lijkt me de herry ook niet om uit te staan. Zeker niet wanneer ie trein de tunnel inschiet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:47 schreef Socios het volgende:
Gaat men serieus gewoon ICE-tunnels in om dit te filmen?![]()
De maker heeft de filmpjes dan ook als ondertitel "Video over de zuigwerking" gegeven. Wil daarmee blijkbaar laten zien dat dat wel meevalt. Alhoewel je wel echt een gigantische randdebiel moet zijn om dat zo te gaan uitproberen.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:28 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ik vind het een wonder dat die gast het overleefd. De zuiging bij 300 km/h lijkt mij vrij heftig. Volgens mij moet je dan lood in je schoenen hebben of 250 kg wegen om nog te kunnen blijven staan. Buiten dat om lijkt me de herry ook niet om uit te staan. Zeker niet wanneer ie trein de tunnel inschiet.
Ach, het is waar je van houdt.. De man hing aan het raam omdat deze de trein zou hebben gemist, en alle deuren al gesloten waren..quote:"Treinsurfer geen treinsurfer"
De man die zaterdag zwaar gewond is geraakt op het Centraal Station, was geen treinsurfer. Dat beweert het Wolfert Lyceum, de werkgever van de 23-jarige man uit Delft.
De man zou in de nacht van zaterdag op zondag klem zijn komen te zitten, toen hij op het laatste moment de trein in wilde stappen. Hij werd meegesleurd en kwam tussen de trein en het perron terecht.
Het slachtoffer, een docent wiskunde, ligt met een klaplong, een paar gebroken ribben, een gebroken arm en een zware hersenschudding op de Intensive-Care-afdeling van het Erasmus MC. Hij is buiten levensgevaar, maar wordt onder narcose gehouden.
De politie blijft bij haar lezing, dat er sprake was van treinsurfen. Meerdere getuigen zouden hebben gezien dat hij aan een openstaand raam zou hebben gehangen. Bovendien waren bij het vertrek van de trein alle deuren gesloten, heeft de machinist van de trein tegenover de politie verklaard.
Gisteren met de bus over dat traject gegaan, schijnbaar over een lengte van 8 kilometer...quote:Op zondag 23 mei 2010 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Is er weer koper gejat? Of gewoon een stel grappenmakers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |