De gewone man gaat ook niet van Venlo naar Weert via Eindhoven, maar via Roermond.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als de hobbyisten er al niet uitkomen, hoe moet de gewone man dit soort zaken dan weten?
mja en dan loop je tegen het probleem aan dat je bij vervoerder 1 uit moet checken in Roermond en dan bij vervoerder 2 weer in moet checken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De gewone man gaat ook niet van Venlo naar Weert via Eindhoven, maar via Roermond.
Dat kan niet want de reismogelijk 'Venlo-Weert via Roermond' bestaat helemaal niet voor de chipkaart. Als je bij NS in- en uitcheckt berekent het systeem de prijs via de route en het tarief van NS. Via Eindhoven dus.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:44 schreef greavy het volgende:
De kortste route geldt ook met Veolia, Arriva, Syntus en Connexxion treinen.
Precies ja, de gewone man weet toch zeker niet welke vervoerder nou precies op welke lijn rijdt? De gewone man reist niet met NS of Veolia of whatever, maar met de trein.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
mja en dan loop je tegen het probleem aan dat je bij vervoerder 1 uit moet checken in Roermond en dan bij vervoerder 2 weer in moet checken.
Misschien dat ik het verkeerd uitlegde.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat kan niet want de reismogelijk 'Venlo-Weert via Roermond' bestaat helemaal niet voor de chipkaart. Als je bij NS in- en uitcheckt berekent het systeem de prijs via de route en het tarief van NS. Via Eindhoven dus.
Het zelfde bestaat nu ook al op een paar lijnen met papieren kaartjes: als je een kaartje Hengelo-Zupthen koopt betaal je voor de NS-route (en dus niet voor de kortste route). Bij de chipkaart zal het precies hetzelfde gaan.
Dit is natuurlijk onzin, dat staat duidelijk in de reisplanner aangegeven, op de CTA's op 't station en levensgroot op de trein zelf. De persoon die dat niet ziet is niet de gewone man maar de achterlijke gladiolenman.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Precies ja, de gewone man weet toch zeker niet welke vervoerder nou precies op welke lijn rijdt? De gewone man reist niet met NS of Veolia of whatever, maar met de trein.
het zal je verbazen hoeveel daarvan er in Nederland rondlopenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin, dat staat duidelijk in de reisplanner aangegeven, op de CTA's op 't station en levensgroot op de trein zelf. De persoon die dat niet ziet is niet de gewone man maar de achterlijke gladiolenman.
Juist niet: het probleem is dat dit traject uit het NS-tarief is gehaald, waardoor er altijd via Deventer gerekend wordt, maar je mag wel via Goor reizen. Wil je goedkoper uit zijn dan moet je juist een via-kaartje kopen via Goor.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Wanneer je van Hengelo naar Zutphen wilt, geeft de reisplanner de route met Syntus aan.
Wil je persé met de NS reizen, zal je een VIA-kaartje moeten gebruiken.
Ik ken niemand in de regio die niet snapt dat de NS hier niet meer rijdtquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zal je verbazen hoeveel daarvan er in Nederland rondlopen
Ja, en dan zeker bij een trip door Nederland 10x in- en uitchecken?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:27 schreef Ascendancy het volgende:
[....]
Dat is ook veel makkelijker dan dagkaarten laden.
Syntus hanteert het gewone tarief, er is alleen ruzie om de verdeling van de opbrengsten. Daarom moet je expliciet aangeven met welke vervoerder je wil reizen. En me de komst van de OV-chipkaart geldt dat niet alleen meer voor deze Syntus-lijnen maar voor alle reizen die langs verschillende routes met verschillende vervoerders mogelijk zijn. Je moet bij inchecken aangeven met welke vervoerder je gaat reizen. (het ergste voorbeeld wordt over een paar jaar Arnhem-Doetinchem waar twee verschillende vervoerders gaan rijden.)quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:06 schreef greavy het volgende:En daar heb je gelijk in. Zie het nu ook staan. Syntus handhaaft een ander tariefstelsel zo te zien.
Maar zoals ik al vermeldde, als je Venlo-Weert wilt doen, met de chipkaart, en niet uitcheckt in Eindhoven en weer incheckt, zal je het rechtstreekse tarief Venlo-Weert betalen.
Er zijn misschien 100 mensen in Nederland die zulke treinritjes maken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, en dan zeker bij een trip door Nederland 10x in- en uitchecken?
Vb: Zwijndrecht - Amsterdam - Alkmaar (in-uitcheck)- Enkhuizen - Lelystad (in-uitcheck) - Utrecht - Rhenen (In-uitcheck) - Arnhem en ga zo maar door.. Dat maakt het comfortabel zeg![]()
Dan laad ik liever een dagkaart erop, en check pas weer op mijn eindpunt uit (wat natuurlijk hetzelfde kan zijn als je beginpunt.)
Die site ken ik niet, maar ik weet wel dat een aantal regionale kranten ook dagkaarten verkopen voor 17,50. Je bestelt ze op internet en dan krijg je een e-ticket. Bijvoorbeeld hier.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:28 schreef Crientj het volgende:
Totaal ander vraagje;
http://www.koopem.nl/aanbiedingen/1745/ns-dagkaart-17-50#2192
Te vertrouwen of niet? ;o Zoek toch nog een dagkaart om een keertje weer overal heen te gaan
Die is zeker te vertrouwen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:28 schreef Crientj het volgende:
Totaal ander vraagje;
http://www.koopem.nl/aanbiedingen/1745/ns-dagkaart-17-50#2192
Te vertrouwen of niet? ;o Zoek toch nog een dagkaart om een keertje weer overal heen te gaan
Staat op Somda.. Echt een faal.quote:Stel 3409 had een defect en werd in Enschede gewisseld voor een ICM zodat trein 7986 tot Wierden kon worden gereden. Echter werd deze trein in Wierden op het bovenleiding loze spoor 3 binnen genomen. De stellen van trein 80180 (3x ICMm) zijn nu op weg naar Wierden om het gestrande stel weer onder de draad te trekken.
quote:Kunt u dan in ieder geval verzekeren dat de treinen op 1 januari 2008 zullen rijden?
(Manager AnsaldoBreda:) ,,De datum die ik kan geven is een datum die hoe dan ook afhankelijk zou zijn van andere data. Op dit moment zijn er geen absolute data. Laten we zeggen dat we eraan werken om al in 2007 de eerste leveringen te realiseren. Maar alles is afhankelijk van het moment waarop de trein op de lijn kan rijden en getest kan worden. We moeten geen valse verwachtingen voeden met valse informatie. We zijn daar heel transparant in.´´
2010?
,,Als het 2010 wordt krijg je de sleutel van deze fabriek. Dan kunnen we wel sluiten.´´
2009?
,,Daar durf ik om te wedden.´´
Gefeliciteerd U bent mogelijk een winnaar! Maak snel deze envelop open! En zie hoe U de gelukkige eigenaar kan worden van een FANTASTISCHE auto treinenfabriek!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:07 schreef James1988 het volgende:
Net dit weer tegengekomen, AnsaldoBreda reageert op kritiek
[..]!
Dacht dat het NRC nu de sleutels van dat bedrijf krijgt?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het bedrijf nog bestaat zeg ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |