we hadden eerst Ziggo, eigenlijk geen problemen mee gehad, maar nu zijn we overgestapt naar KPN (ik weet eigenlijk ook niet waarom) maarja, het zal wel..quote:
ja zelfs ziggo is beter jaquote:Op maandag 17 mei 2010 23:32 schreef Snaavel het volgende:
[..]
we hadden eerst Ziggo, eigenlijk geen problemen mee gehad, maar nu zijn we overgestapt naar KPN (ik weet eigenlijk ook niet waarom) maarja, het zal wel..
Dure woorden hierquote:Op maandag 17 mei 2010 23:36 schreef HenkieVdV het volgende:
2. Wel op poort 3 aangesloten van je Experiabox?
ik weet het niet, een of andere monteur heeft het geinstaleerd, ik was er niet bij..quote:Op maandag 17 mei 2010 23:36 schreef HenkieVdV het volgende:
dat moet je nooit doen, die monteur van kpn stellen het zo in dat alles geknepen wordt om bandbreedte te besparenquote:Op maandag 17 mei 2010 23:40 schreef Snaavel het volgende:
[..]
ik weet het niet, een of andere monteur heeft het geinstaleerd, ik was er niet bij..
Ja maar hoe kom ik op de pagina van dat ding, 192.168.1.1 werkt niet,..quote:Op maandag 17 mei 2010 23:34 schreef HenkieVdV het volgende:
1. Wijzig je kanaal eens van 1 naar 7?
2. Hmm vreemd.
3. Digitenne.
Doen ze dat echt?quote:Op maandag 17 mei 2010 23:42 schreef PeZu het volgende:
[..]
dat moet je nooit doen, die monteur van kpn stellen het zo in dat alles geknepen wordt om bandbreedte te besparen
en dan moeten ze tegen een flink tarief een keer langskomen om alle ste maken
kpn
Kijk even dan.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:40 schreef Snaavel het volgende:
[..]
ik weet het niet, een of andere monteur heeft het geinstaleerd, ik was er niet bij..
dsldevice.lan ?quote:Op maandag 17 mei 2010 23:42 schreef Snaavel het volgende:
[..]
Ja maar hoe kom ik op de pagina van dat ding, 192.168.1.1 werkt niet,..
dat is een ander ip bij thomson's
Ipconfig doen in cmd en dan kijken wat er achter de gateway staat, waarschijnlijk 192.168.2.254.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:42 schreef Snaavel het volgende:
[..]
Ja maar hoe kom ik op de pagina van dat ding, 192.168.1.1 werkt niet,..
dat is een ander ip bij thomson's
ja man anders verdient de kpn niksquote:
Ziggo, alsjeblieft zegquote:
Hier werkt het anders perfect hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 23:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ziggo, alsjeblieft zegDan kun je TS net zo goed gelijk aanraden om gewoon geen tv/internet te nemen
het is even gedoe om alles werkend te krijgen maar als het eenmaal werkt dan doet het ook superquote:Op maandag 17 mei 2010 23:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ziggo, alsjeblieft zegDan kun je TS net zo goed gelijk aanraden om gewoon geen tv/internet te nemen
Gewoon zeggen dat je het opzegt als ze dom gaan doen.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:50 schreef PeZu het volgende:
[..]
het is even gedoe om alles werkend te krijgen maar als het eenmaal werkt dan doet het ook super
maar owee als je wat wilt wijzigen
HAHAquote:
Ik heb sowieso de oude draadloze router terug gezet, dat andere signaal komt dus uit de xperiabox,quote:Op maandag 17 mei 2010 23:44 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ipconfig doen in cmd en dan kijken wat er achter de gateway staat, waarschijnlijk 192.168.2.254.
Kut climaxquote:Op maandag 17 mei 2010 23:52 schreef Snaavel het volgende:
[..]
Ik heb sowieso de oude draadloze router terug gezet, dat andere signaal komt dus uit de xperiabox,
met mijn oude draadloze router, heb ik nu 4 a 5 streepjes, dat probleem is dus nu opgelost..
ja ik probeerde op het IP van die thomson het wachtwoord te veranderen, vanmiddag...quote:Op maandag 17 mei 2010 23:50 schreef PeZu het volgende:
[..]
het is even gedoe om alles werkend te krijgen maar als het eenmaal werkt dan doet het ook super
maar owee als je wat wilt wijzigen
ja dat maakt indruk met zo'n klanten bestandquote:Op maandag 17 mei 2010 23:51 schreef deepart het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je het opzegt als ze dom gaan doen.
henk, kun je iets duidelijker zijn?quote:Op maandag 17 mei 2010 23:36 schreef HenkieVdV het volgende:
Hmm modem staat normaal op een standaard kanaal 1, als je dit zou aanpassen zou het ook al een stuk beter moeten werken. Maar goed om te horen.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:52 schreef Snaavel het volgende:
[..]
Ik heb sowieso de oude draadloze router terug gezet, dat andere signaal komt dus uit de xperiabox,
met mijn oude draadloze router, heb ik nu 4 a 5 streepjes, dat probleem is dus nu opgelost..
Oude speedtouch? 10.0.0.138quote:Op maandag 17 mei 2010 23:54 schreef Snaavel het volgende:
[..]
ja ik probeerde op het IP van die thomson het wachtwoord te veranderen, vanmiddag...
lukte niet... kon nergens vinden hoe het werkte..
Achterop je Experiabox zitten 4 ethernetpoorten, iTV hoort op poort 3 aangesloten te zijn. Neem aan dat de monteur dat wel goed heeft gedaan. Even 30 sec powercycle van je tuner? Als dat nog niet werkt en hij is echt heel erg traag zou ik even de helpdesk bellen..quote:
maar het ligt volgens mij echt aan dat apparaat, want na 1 zender gaan duurt echt gewoon 5 a 6 seconden..quote:Op maandag 17 mei 2010 23:59 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Achterop je Experiabox zitten 4 ethernetpoorten, iTV hoort op poort 3 aangesloten te zijn. Neem aan dat de monteur dat wel goed heeft gedaan. Even 30 sec powercycle van je tuner? Als dat nog niet werkt en hij is echt heel erg traag zou ik even de helpdesk bellen..
werkt dat dsldevice.lan tegenwoordig niet meer om in het menu'tje te komen van je router?quote:Op maandag 17 mei 2010 23:57 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Oude speedtouch? 10.0.0.138
ST780? 192.168.1.254
TG787 / 789 192.168.2.245,
en dan links in beeld Thuisnetwerk. Daarna midden in beeld WLAN: met daaronder je Speedtouch / Thompson SSID klikken, rechts bovenin configureren. Daar kan je alles zoals SSID, WPA code en kanaal aanpassen.
Dat is niet goed inderdaad.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:00 schreef Snaavel het volgende:
[..]
maar het ligt volgens mij echt aan dat apparaat, want na 1 zender gaan duurt echt gewoon 5 a 6 seconden..
Ja of speedtouch.lan maar werkt niet altijd.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:01 schreef baggerbart het volgende:
[..]
werkt dat dsldevice.lan tegenwoordig niet meer om in het menu'tje te komen van je router?
[Update] heb gekeken, staat gewoon aangesloten op poort 3..quote:Op maandag 17 mei 2010 23:59 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Achterop je Experiabox zitten 4 ethernetpoorten, iTV hoort op poort 3 aangesloten te zijn. Neem aan dat de monteur dat wel goed heeft gedaan. Even 30 sec powercycle van je tuner? Als dat nog niet werkt en hij is echt heel erg traag zou ik even de helpdesk bellen..
Ja dat is idd niet goed, al 30 seconde powercycle geprobeerd? Als je dat hebt gedaan kan je weinig verder en zou ik morgen even bellen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:04 schreef Snaavel het volgende:
[..]
[Update] heb gekeken, staat gewoon aangesloten op poort 3..
daar ligt het niet aan, het apparaat reageert gewoon sloom..
hoe gaat dat in gang dan? ik ben wel redelijk thuis in die dingen, maar het is nog helemaal nieuw, en moet het nog even uitproberen enzoquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:05 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja dat is idd niet goed, al 30 seconde powercycle geprobeerd? Als je dat hebt gedaan kan je weinig verder en zou ik morgen even bellen.
zal het morgen even proberen...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:08 schreef PeZu het volgende:
wat ook goed helpt is je xperia box isoleren van straling door hem in een teil met water te laten zinken
Gewoon ff 30 seconden de knop aan achterkant van de Tuner uitzetten en weer aanzetten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:07 schreef Snaavel het volgende:
[..]
hoe gaat dat in gang dan? ik ben wel redelijk thuis in die dingen, maar het is nog helemaal nieuw, en moet het nog even uitproberen enzo
http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.phpquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:09 schreef Snaavel het volgende:
nog een ding, kan iemand even dat linkje posten waar je je internet snelheid mee kan checken..?
kut ding dan gaat niet tot 120 mbquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:11 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
File van 50 of 100mb even gaan downloaden en kijken met welke overdrachtssnelheid dit gebeurt.
Veel als je het vergelijkt met 10 jaar geledenquote:
Ja dat klinkt echt niet goed man. Werk helaas zelf niet bij glasvezel dus weet verder weinig dingen. 50 mb zou bekabeld 15 seconden moeten duren en draadloos nog geen 30?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:15 schreef Snaavel het volgende:
Bestand van 50 mb doet die 3 minuten over..
op de kabel zou ik dan wel de volle 100% moeten hebben toch?
Want wij hebben het Glasvezel zilver pakket, dat is dus 50 Mb/s
Ja bekabeld direct op de experiabox zou je rond de 4 mb per seconde moeten halen en draadloos toch wel minimaal 2,5.quote:
tja, ik weet het ook niet..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:20 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja bekabeld direct op de experiabox zou je rond de 4 mb per sonde moeten halen en draadloos toch wel minimaal 2,5.
En dan toch overstappen naar KPNquote:
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:26 schreef bietelboer het volgende:
Hier een KPN xperiabox en werkt perfect, en vol ontvangst
Gast, ik bepaal niet op welke provider we gaan, ben blij dat het internet en tv wordt betaald...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:28 schreef ElectraPlectra het volgende:
[..]
En dan toch overstappen naar KPN![]()
![]()
Eigen schuld, dude.
Jep doen wij zeker ja! sukkel tuurlijk nietquote:Op maandag 17 mei 2010 23:42 schreef PeZu het volgende:
[..]
dat moet je nooit doen, die monteur van kpn stellen het zo in dat alles geknepen wordt om bandbreedte te besparen
en dan moeten ze tegen een flink tarief een keer langskomen om alle ste maken
kpn
quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:34 schreef Crank het volgende:
[..]
Jep doen wij zeker ja! sukkel tuurlijk niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |