abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:21:28 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_83536787
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:51 schreef Zinedinho het volgende:
Ik sta op het punt om een rekening te openen, ik twijfel alleen nog tussen MY of Aegon. Rente is bij beide persoonlijk 2.5%. Wie geeft mij het beslissende antwoord!?
Ik zit bij Aegon, maar als ik alles eerder had geweten had ik MY genomen. Mijn vriendin zit bij MY en ik moet zeggen dat dat tot nu toe wel goed werkt. Zeker wat service betreft. Het voordeel van Aegon is dat je met Eigen Stijl Sparen nog wat extra rente kunt genereren en dat je meerdere spaarpotten kunt maken.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:32:53 #77
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_83537271
Bij MoneYou kan je ook meerdere spaarpotten maken door meerdere rekeningen te openen.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:08:24 #78
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83538722
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:15 schreef Huttenkloas87 het volgende:
Dag mensen,

Zijn er hier ook mensen die aan groen sparen doen?
En dus geen 1,2% vermogensbelasting betalen?
Bij ASN Bank kan je groen sparen tegen 2,4% dus dat betekent hetzelfde als je niet groen spaart tegen 3,6%
Dan is ASN Bank groen sparen op dit moment toch veruit het voordeligst als je ook nog over je geld wilt kunnen beschikken iets wat bij een deposito niet kan.
Ik doe wel aan groen beleggen bij ASN en Triodos maar ken geen "groen sparen". Kan er op ASN site ook geen informatie over vinden.
  donderdag 1 juli 2010 @ 17:11:59 #79
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83538856
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:51 schreef Zinedinho het volgende:
Ik sta op het punt om een rekening te openen, ik twijfel alleen nog tussen MY of Aegon. Rente is bij beide persoonlijk 2.5%. Wie geeft mij het beslissende antwoord!?
Ik geef de voorkeur aan Aegon Eigen Stijl omdat je met de spaarpotopslagen een hogere rente krijgt.
Overigens staat mijn grootste spaarpot nu bij LeasePlan Bank voor 2,58% (rente wordt maandelijks aangepast en elke maand op de 1e van de maand op je rekening bijgeschreven - alles vrij opneembaar)
pi_83541917
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:08 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ik doe wel aan groen beleggen bij ASN en Triodos maar ken geen "groen sparen". Kan er op ASN site ook geen informatie over vinden.
Voor zover ik weet gelden de belastingvoordelen ook alleen voor groene risicodragende producten zoals obligatie- en aandelenfondsen en niet voor een veilige spaarrekening. Anders zou iedereen immers naar een groene bankrekening overstappen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_83547182
www.mistermoney.nl

daar staat asn bank bij groen sparen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 21:34:45 #82
862 Arcee
Look closer
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:52:31 #83
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83548254
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:04 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Voor zover ik weet gelden de belastingvoordelen ook alleen voor groene risicodragende producten zoals obligatie- en aandelenfondsen en niet voor een veilige spaarrekening. Anders zou iedereen immers naar een groene bankrekening overstappen.
Het belastingvoordeel geldt ook voor het Triodos Cultuurdeposito.
pi_83548327
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:04 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Voor zover ik weet gelden de belastingvoordelen ook alleen voor groene risicodragende producten zoals obligatie- en aandelenfondsen en niet voor een veilige spaarrekening. Anders zou iedereen immers naar een groene bankrekening overstappen.
Er zijn ook ‘groene’ deposito's zoals bij de ING. De rente is echter begin dit jaar ook gekelderd...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:56:37 #85
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_83548492
Het is zeker niet zo dat alle ASN spaarrekeningen onder groensparen vallen. Banken vermelden altijd duidelijk bij hun producten wanneer het hier wel onder valt, het is immers in het voordeel van de klant en daar pronken ze mee. Voor zo ver ik weet bestaan er geen vrij opneembare spaarrekeningen die hier onder vallen.

De ASN bank heeft alleen twee beleggingsfondsen met belastingvoordeel. De regeling is overigens dat je de beruchte 1,2% niet hoeft te betalen en daar bovenop nog eens 1,3% heffingskorting krijgt, 2,5% voordeel dus. Zit overigens wel een maximum bedrag aan vast van rond de 60.000 euro meen ik.

Dezelfde regeling geld overigens ook voor durfkapitaal en maatschappelijke beleggingen. Zelf heb ik een Cultuur Deposito bij Triodos. Zo'n deposito is, als je hem voor 10 jaar afsluit vergelijkbaar met een deposito van 4,9%. Nu is 10 jaar wel heel lang natuurlijk, maar de boete voor tussentijds opnemen is slechts 3%. Stel dat je hem na 2 jaar plundert, dan is de effectieve rente ongeveer gelijk aan wat je nu op een vrije spaarrekening zou krijgen. Zelf verwacht ik niet dat de rentes de komende 2 jaar erg sterk zullen stijgen, en al helemaal niet boven de 4,9%. Zelfs in top tijden worden de rentes niet veel hoger dan dat.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:58:09 #86
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83548581
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:33 schreef Huttenkloas87 het volgende:
www.mistermoney.nl

daar staat asn bank bij groen sparen?
Ik zie het. Maar de site is onvolledig. Ook Triodos biedt diverse duurzame spaarrekeningen aan.
ASN Bank is dus niet de enige.

En geen van deze spaarrekeningen biedt de zgn groene belastingvoordelen. Al vind ik het zelf wel fijn dat mijn geld alleen wordt uitgeleend aan duurzame ondernemers en niet maar aan de eerste de beste duitenpikker die gerust rijk wordt van kinderslavernij of wapenhandel.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:08:17 #87
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83561528
Hoe up to date is de OP ondertussen? 24 mei is al een tijdje terug...
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:58 schreef caroline88 het volgende:

[..]Al vind ik het zelf wel fijn dat mijn geld alleen wordt uitgeleend aan duurzame ondernemers en niet maar aan de eerste de beste duitenpikker die gerust rijk wordt van kinderslavernij of wapenhandel.
Ik spaar voor mezelf, niet voor m'n gemoedsrust. Als ze met de productie van clusterlandmijnen meer rente kunnen geven, vind ik dat prima.

[ Bericht 81% gewijzigd door RemcoDelft op 02-07-2010 10:21:45 ]
censuur :O
pi_83611138
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe up to date is de OP ondertussen? 24 mei is al een tijdje terug...
[..]

Ik spaar voor mezelf, niet voor m'n gemoedsrust. Als ze met de productie van clusterlandmijnen meer rente kunnen geven, vind ik dat prima.
Volgens mij nog redelijk up-to-date. De laatste weken weinig veranderingen geweest namelijk.
pi_83818275
Hoi!!

Ik ben nog niet zolang verhuist naar Nederland, en zocht nu een geschikte bank om mijn eerste rekening te openen. Waarschijnlijk/hopelijk heb ik in de tussentijd dat jullie reageren wel al iets gevonden :-) maar nu is het zo dat voor de meeste internetspaarrekeningen, zoals Moneyou en Leaseplanbank, de vereiste is dat je al een Nederlandse bankrekening hebt.

Mijn vraag dus naar jullie is, of jullie een bank kunnen aanraden met redelijke rente, die als soort van "eerste Nederlandse bankrekening" kan fungeren.

Thanks!
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:59:59 #90
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83818977
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:37 schreef ImEngine het volgende:
Hoi!!

Ik ben nog niet zolang verhuist naar Nederland, en zocht nu een geschikte bank om mijn eerste rekening te openen. Waarschijnlijk/hopelijk heb ik in de tussentijd dat jullie reageren wel al iets gevonden :-) maar nu is het zo dat voor de meeste internetspaarrekeningen, zoals Moneyou en Leaseplanbank, de vereiste is dat je al een Nederlandse bankrekening hebt.

Mijn vraag dus naar jullie is, of jullie een bank kunnen aanraden met redelijke rente, die als soort van "eerste Nederlandse bankrekening" kan fungeren.

Thanks!
Ik raad ASN Bank aan. Ze zijn 50 jaar en hebben een speciale actie. Bankrekening kost eerste jaar maar 0,75 per maand en credit card 10,- per jaar. Ze hebben geen bankkantoren, het is uitsluitend internetbankieren maar ze betalen wel 1% rente over je saldo op je rekening courant.
Ze hebben ook diverse spaar- en beleggingsprodukten maar je kunt ook alleen de bankrekening openen.
Oh ja credit card is optioneel, je wordt dus niet in een compleet bankpakket geduwd of je het wilt of niet.

En ik heb geen enkel probleem ervaren met het opgeven van de ASN Bank als tegenrekening voor spaarrekeningen bij andere banken.
pi_83876941
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:59 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ik raad ASN Bank aan. Ze zijn 50 jaar en hebben een speciale actie. Bankrekening kost eerste jaar maar 0,75 per maand en credit card 10,- per jaar. Ze hebben geen bankkantoren, het is uitsluitend internetbankieren maar ze betalen wel 1% rente over je saldo op je rekening courant.
Ze hebben ook diverse spaar- en beleggingsprodukten maar je kunt ook alleen de bankrekening openen.
Oh ja credit card is optioneel, je wordt dus niet in een compleet bankpakket geduwd of je het wilt of niet.

En ik heb geen enkel probleem ervaren met het opgeven van de ASN Bank als tegenrekening voor spaarrekeningen bij andere banken.
Bedankt voor de tip! Spijtig genoeg gaat deze bank ook niet, aangezien je voor de online aanvraag een Nederlandse stortingsrekening nodig hebt. Ik heb nog geen enkele Nederlandse rekening dus dit lukt niet. Ik denk dat ik dus voorlopig bij 1 van de grotere banken een aanvraag ga doen, om dan ergens een interessante internetspaarrekening te openen. Momenteel spreekt Aegon me daarbij erg aan.

Dus ja zal nu dan even kijken bij welke van de grootbanken ik het best kan gaan, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom!
pi_83877016
Je zult sowieso eerst een betaalrekening moeten openen, alvorens je een spaarrekening kunt openen. Dat geldt ook bij de grote banken.
pi_83877239
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:02 schreef k_man het volgende:
Je zult sowieso eerst een betaalrekening moeten openen, alvorens je een spaarrekening kunt openen. Dat geldt ook bij de grote banken.
Inderdaad, ik merk net dat het een terminologie misvatting was van mij. In België wordt er gesproken van zicht- en spaarrekening, en ik vond niet meteen het equivalent van die zichtrekening terug. In België heb ik altijd al bij dezelfde bank gezeten en is mijn zichtrekening (of betaalrekening) dus ook gekoppeld aan mijn spaarrekening. Vandaar dat ik 1 enkele bank altijd verbonden zag met de twee. Bedankt voor de verheldering! Nu kan ik alleszins verder.

[ Bericht 14% gewijzigd door ImEngine op 10-07-2010 11:25:14 ]
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:15:45 #94
1234 HiZ
Istanbullu
pi_83882003
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 01:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dus dat.!

Ik heb 10 % afgelost deze week omdat het rendement over spaargelden dusdanig laag is dat het voordeliger was om af te lossen.
Grappig, ik heb een variabele rente nog en die is de laatste anderhalf jaar lager dan de rente op mijn spaarrekening (het verschil wordt wel steeds kleiner) waar door ik nu meer rente op mijn spaargeld krijg dan ik aan mijn hypotheek betaal.

Ik hou het geld wel achter de hand voor als de situatie normaliseert. Dan is het eerste wat ik doe, mijn hypotheek aflossen (volledig).
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:09:13 #95
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83886340
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Grappig, ik heb een variabele rente nog en die is de laatste anderhalf jaar lager dan de rente op mijn spaarrekening (het verschil wordt wel steeds kleiner) waar door ik nu meer rente op mijn spaargeld krijg dan ik aan mijn hypotheek betaal.
Hier kan je leuk aan zien wat er niet klopt in de bankenbusiness... Elke euro spaargeld lenen ze dusdanig vaak uit, dat ze prima meer spaarrente kunnen betalen dan dat ze aan hypotheekrente ontvangen. Maar je kan op je klompen aanvoelen dat dat niet klopt...

Bank of Scotland geeft 2,4% rente op z'n internetspaarrekening, met een openingsbonus van 20 euro. Wellicht interessant.
censuur :O
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:40:33 #96
1234 HiZ
Istanbullu
pi_83887422
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier kan je leuk aan zien wat er niet klopt in de bankenbusiness... Elke euro spaargeld lenen ze dusdanig vaak uit, dat ze prima meer spaarrente kunnen betalen dan dat ze aan hypotheekrente ontvangen. Maar je kan op je klompen aanvoelen dat dat niet klopt...

Bank of Scotland geeft 2,4% rente op z'n internetspaarrekening, met een openingsbonus van 20 euro. Wellicht interessant.
Ik krijg op het moment 2.5% van Moneyou als ik het tot het einde van het kwartaal laat staan. Dat is het laatste jaar gemiddeld 0,7% meer dan ik aan rente op mijn hypotheek betaal (Resultaat in absolute cijfers is dus dat ik geld overhoud aan het niet aflossen van mijn schuld) . En ja, je hebt gelijk, dit is te gek voor woorden. Iedere keer als ik het sommetje maak voel ik me onzekerder over de algehele toestand van de economie.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:23:03 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83888712
Betaal je 1,8% rente op je hypotheek? Of heb je daar de HRA alvast vanafgehaald? Want dan moet je ook rekening houden met vermogensbelasting (afhankelijk van je spaarsaldo), etc.
Het blijft natuurlijk belachelijk dat de overheid het aanhouden van schulden aanmoedigt, en aflossen fiscaal onaantrekkelijk maakt.
censuur :O
pi_83889023
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier kan je leuk aan zien wat er niet klopt in de bankenbusiness... Elke euro spaargeld lenen ze dusdanig vaak uit, dat ze prima meer spaarrente kunnen betalen dan dat ze aan hypotheekrente ontvangen. Maar je kan op je klompen aanvoelen dat dat niet klopt...

Bank of Scotland geeft 2,4% rente op z'n internetspaarrekening, met een openingsbonus van 20 euro. Wellicht interessant.
Tot nu toe heb ik bij Bank of Scotland 1 euro gestort en 20 euro opgenomen
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:02:10 #99
1234 HiZ
Istanbullu
pi_83896225
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Betaal je 1,8% rente op je hypotheek? Of heb je daar de HRA alvast vanafgehaald? Want dan moet je ook rekening houden met vermogensbelasting (afhankelijk van je spaarsaldo), etc.
Het blijft natuurlijk belachelijk dat de overheid het aanhouden van schulden aanmoedigt, en aflossen fiscaal onaantrekkelijk maakt.
Dat is de bruto rente, wat in mijn geval ook nog de netto rente is. Feitelijk is de HRA voor mij een dode letter geworden. Vermogensbelasting betalen is voorlopig nog niet nodig door afromen kort voor het einde van het jaar.

P.S. ik ben nog altijd pislink over die 1.8% want het had eigenlijk 1.15% moeten zijn. Maar ik had mijn overeenkomst afgesloten onder nieuwe voorwaarden. Waarin een piepklein regeltje was opgenomen over het aanpassen van het basispercentage. Tja, en dan krijg je de 'ondezoeksplicht he' want ze hadden me de nieuwe algemene voorwaarden wel uitgereikt, maar ik wist niet dat daar op bladzijde 25 een punt in een komma was veranderd en een kleine bijzin was bijgeschreven.
  maandag 12 juli 2010 @ 16:20:09 #100
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_83962372
Dien eens een klacht in bij de AFM dan daarover.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')