Vergeet niet dat echt niet iedereen (the middle class) het kan betalen.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:22 schreef Deetch het volgende:
tja zolang de gek er voor betaald zal het wel doorgaan. vergeet niet dat vooral de laatste olie geen klap meer op zal brenegn en dus elke olie maatschappij er bij gebaat is hun beschikbare olie zo snel mogelijk te lozen.
Hoe sneller we de peak-oil zijn gepasseerd hoe beter en hoe meer kansen er zijn voor alternatief omdat deze vanzelf economisch rendabel worden. Dat was al te merken voor de crisis en zal dus als deze crisis min of meer overwonnen is onverminderd door zetten.
Mja...nu investeren in alternatieve energie nu het nog "goedkoop" is wel ja. Het is alleen aan jouw.quote:Dus eigenlijk moet je nu je energie vast laten zetten?
Dus kernenergie is het enige antwoord nog?quote:Op maandag 17 mei 2010 17:31 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Vergeet niet dat echt niet iedereen (the middle class) het kan betalen.
Alternatieven zullen juist duurder worden, er gaat onzettend veel olie in het maken van een wind/zonnepark. En het duurt ook nog eens erg lang, plus dat nog langzamer gaat als olie steeds duurder wordt. Natuurlijk gaat de vraag explosief/ponentieel stijgen, maar dat betekend ook niet gelijk dat het aanbod er is.
Kan jij je hierin vinden?
[..]
Mja...nu investeren in alternatieve energie nu het nog "goedkoop" is wel ja. Het is alleen aan jouw.
Nee joh, dat is ook al passé. Bij kernenergie heb je ook onacceptabele afvalstoffen en crap. De oplossing ligt in electromagnetische kaas.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus kernenergie is het enige antwoord nog?
Electromagnetische kaasquote:Op maandag 17 mei 2010 21:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee joh, dat is ook al passé. Bij kernenergie heb je ook onacceptabele afvalstoffen en crap. De oplossing ligt in electromagnetische kaas.
Salvador je bent verkeerd geinformeerd.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:56 schreef Salvad0R het volgende:
Ik geloof niet dat er te weinig olie is.
De één na de andere nieuwe bron wordt ontdekt, Peak Oil is mijn inziens een hoax om de prijzen op te drijven en nog meer accijns belastingen en heffingen te eisen.
Het werkelijke probleem is de technologie van olieverbranding zelf, met name de vervuiling die komt kijken bij het gebruik er van. Onze afhankelijkheid van olie gaat zwaar ten koste van onze portemonnee en gezondheid, terwijl er genoeg alternatieve energiebronnen gepatenteerd zijn in de afgelopen eeuw om iedereen op de aardbol gratis energie en transport te verschaffen.
die nieuwe bronnen zijn geen nieuwe bronnen, dat waren moeilijk te onginnen cq onrendabele bronnen. Maar door de huidige prijzen worden ook die bronnen rendabel....quote:Op maandag 17 mei 2010 21:56 schreef Salvad0R het volgende:
Ik geloof niet dat er te weinig olie is.
De één na de andere nieuwe bron wordt ontdekt, Peak Oil is mijn inziens een hoax om de prijzen op te drijven en nog meer accijns belastingen en heffingen te eisen.
Het werkelijke probleem is de technologie van olieverbranding zelf, met name de vervuiling die komt kijken bij het gebruik er van. Onze afhankelijkheid van olie gaat zwaar ten koste van onze portemonnee en gezondheid, terwijl er genoeg alternatieve energiebronnen gepatenteerd zijn in de afgelopen eeuw om iedereen op de aardbol gratis energie en transport te verschaffen.
Hey, wat mij betreft was de olie gister al op, dat wij in een op olie gebaseerde samenleving en met een op olie gebaseerde economie leven is niet mijn keuze. Wat mij betreft waren onder andere Tesla's uitvindingen meteen op de markt gebracht toen ze gepatenteerd werden.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:27 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Salvador je bent verkeerd geinformeerd.
Zegmaar gerust veel sneller. In ongeveer 100 jaar hebben wij grotendeels alle olie opgemaakt die de aarde in miljoenen jaren heeft aangemaakt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:27 schreef semexo het volgende:
Olie is een product wat uit het binnenste van de aarde komt. Probleem is alleen dat wij het sneller consumeren dan de aardkern het aanmaakt.
Eng idee, maar wel realistisch, helaasquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:36 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Zegmaar gerust veel sneller. In ongeveer 100 jaar hebben wij grotendeels alle olie opgemaakt die de aarde in miljoenen jaren heeft aangemaakt.
Ze hadden na de industrieele revolutie en grote olievondsten al een beleid moeten maken dat er restricties moeten komen op olieconsumptie. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd nu, maar nu gaan we de gevolgen zien van de mensheid die zichzelf in een hoekje heeft gepompt.
Alsof er geen zeilschepen gebouwd kunnen worden, sterker nog, er zijn al grote vrachtschepen die t.b.v. brandstofbesparing van die rigide zeilmasten hebbenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:04 schreef semexo het volgende:
Dat gaat straks een grote hongersnood worden, gezien alle voedseltransport afhankelijk is van olie.
Dan nog is dit percentage veeeeeel te klein.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:36 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Alsof er geen zeilschepen gebouwd kunnen worden, sterker nog, er zijn al grote vrachtschepen die t.b.v. brandstofbesparing van die rigide zeilmasten hebben
quote:Op maandag 17 mei 2010 23:55 schreef spermanent het volgende:
tvp voor einde van de wereld zoals wij hem kennen
En de boosheid die volgende generatie zal opwekken als ze in films zien dat de middenklasse nog gewoon kon vliegen.quote:
Oh, dat is mooi, dat wist ik niet. Misschien zijn er nog wel meer plekken op aarde waar olie gevonden gaat worden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ah joh... lekker back to basic is goed voor ons voortbestaan en het voortbestaan van de aarde. Daarbij zal de olie alleen niet INEENS op zijn. Het gaat geleidelijk aan en we werken, weliswaar (te) langzaam, aan alternatieven. De vraag naar olie zal op den duur vast wel gaan afnemen, hoewel het nu volgens mij alleen nog maar stijgende is.
Het punt is volgens mij nu dat de landen die het hardste olie verbruiken, de minste bronnen hebben. Daar zal ooit misschien ook nog wel een gezellig conflict uit gaan ontstaan. Daarnaast zijn er ook nog grote (pas) ontdekte bronnen waar we nu nog niet of iig amper bij kunnen. Bijvoorbeeld voor de kust van Brazilië.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |