Hmm, ik dacht je hebt niet gelijk! Maar volgens dagcaloriechecker op voedingscentrum.nl heb ik 917 kcal op!quote:Op maandag 17 mei 2010 19:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat meer eten? Je hebt vandaag niet genoeg gegeten volgens mij. Maximaal 1200 kcal geloof ik.
En dan geen appel of bakje yoghurt, dat tikt niet aan, 1200 is óók te weinig. Heb je iets van noten in huis? Zitten veel kcal in en zijn gezond.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:31 schreef j.t het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht je hebt niet gelijk! Maar volgens dagcaloriechecker op voedingscentrum.nl heb ik 917 kcal op!Ik dacht zelf veel meer
![]()
Vanavond maar wat erbij eten dan ...
Lekker! ziet er goed uit! ik heb vandaag ook veel groentjes op:quote:Op maandag 17 mei 2010 19:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Denk de hele dag aan eten, eet om de 2 uur en daar kan ik me echt op verheugen..
Gek toch hoe iedereen het anders beleeft en doet
Dit was het kleinste onderdeel van mijn diner.... Kabeljauw met groente [ afbeelding ]
Voor de rest nog aardappelen, hele blik dop/wortelen, hele komkommer (salade)
Uhm nee, weinig eigenlijk. heb nog eierkoeken, yoghur, kwark, dadels en cup-a-soup ... zoietsquote:Op maandag 17 mei 2010 19:33 schreef Chicolate het volgende:
[..]
En dan geen appel of bakje yoghurt, dat tikt niet aan, 1200 is óók te weinig. Heb je iets van noten in huis? Zitten veel kcal in en zijn gezond.
Loveli, darrrrrrling, aangezien je op het terrein van eten terecht enige autoriteit geniet, zou ik het op prijs stellen als je deze stelling nuanceert.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Biologisch betekent dat ze biologisch voer hebben gehad, scharrel betekent dat ze mochten wandelen.
Euh nee. Waarom zou dát biologisch zijn?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:43 schreef P.F het volgende:
Biologisch wil toch zeggen geen medicatie door het voer? Huh?
Omdat medicijnen eigenlijk niet aan een plant groeien dus niet "standaard" in de natuur voorkomen?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh nee. Waarom zou dát biologisch zijn?
Het idee achter de term biologisch is dat het min of meer in overeenstemming met de aard van de natuur gedaan wordt.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:52 schreef neen het volgende:
[..]
Omdat medicijnen eigenlijk niet aan een plant groeien dus niet "standaard" in de natuur voorkomen?
Wat dat betreft zou het een van de eisen voor het predicaat "biologisch" kunnen zijnmaar misschien ook wel niet
quote:VEEHOUDERIJ
()
Dierenwelzijn
Landbouwhuisdieren dienen op een zodanige wijze gehouden te worden dat zij hun
belangrijkste soorteigen gedrag kunnen uiten. Productiesystemen moeten
grondgebonden zijn met voor de dieren een voldoende grote (buiten)uitloop en
voldoende ruimte, licht en strooisel in de stal.
Voor de binnen- en buitenruimte waarover elk dier moet kunnen beschikken zijn
minimale oppervlakten voorgeschreven.
Gezondheidszorg
Voeding, verzorging en huisvesting moeten de dieren een optimale natuurlijke
weerstand tegen ziekten bieden. Bij behandeling van ziekten hebben natuurlijke en
homeopatische middelen de voorkeur. Als deze middelen niet toereikend zijn, is een
beperkt aantal behandelingen met gangbare geneesmiddelen toegestaan. Bij gebruik
van deze geneesmiddelen moet het dubbele van de wettelijk geldende
wachttermijnen worden aangehouden.
Registratie
Een aantal zaken rond het graslandgebruik en -beheer, ziekte en vruchtbaarheid van
de dieren dient geregistreerd te worden. In de administratie moet vooral de in- en
verkoop van goederen terug te vinden zijn.
Voer
Het te verstrekken voer moet biologisch zijn. Onder voorwaarden mag in het
voederrantsoen echter een beperkte hoeveelheid niet-biologische grondstoffen
worden verwerkt. Verder is een beperkt aantal toevoegingen aan het veevoer
toegestaan. Gewassen die aangeduid worden als “geproduceerd tijdens omschakeling
op biologische landbouw” mogen deel uitmaken van het voederrantsoen van volledig
biologische dieren.
Aankoop van vee
Alleen in uitzonderingsgevallen is het toegestaan om vee aan te kopen
van niet-biologische bedrijven.
Oh zoquote:Op maandag 17 mei 2010 20:05 schreef neen het volgende:
Dat er meerdere aspecten aan gebonden zijn snap ik wel hooralleen dacht ik dat je even bedoelde dat het wel/niet toedienen van medicatie niets te maken had met het keurmerk an sich. My bad.
Voor die laatste, appeltje - T al geprobeerd?quote:Op maandag 17 mei 2010 20:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hallo.
Even een juich voor Cali's huisje!.
Ik zit op de Mac van m'n zwager en ik begrijp er geen moer van. Waar is de End-toets, of page down, en hoe krijg ik in Safari meerdere internetpagina's tegelijk open?.
quote:Op maandag 17 mei 2010 20:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hallo.
Ik zit op de Mac van m'n zwager en ik begrijp er geen moer van. Waar is de End-toets, of page down, en hoe krijg ik in Safari meerdere internetpagina's tegelijk open?.
quote:Op maandag 17 mei 2010 20:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hallo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |