abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 13:50:20 #101
159915 -Menn0-
MNO
pi_81532653
Doe mij maar een wereldtour inderdaad

Iemand nog plekje over?
,,/
pi_81532703
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:48 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Info's! DATA!
Deze maand in Drenthe nog toevallig?
Haha nee en info hmm.. ik PM wel ff
pi_81532753
http://www.3fm.nl/serioustalent/word-serioustalent

Naar mijn mening de beste manier om als je echt getalenteerd bent en ook nog zelf muziek kunt schrijven, een kans te hebben.
pi_81532786
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:52 schreef Lamon. het volgende:
http://www.3fm.nl/serioustalent/word-serioustalent

Naar mijn mening de best manier om als je echt getalenteerd bent en ook nog zelf muziek kunt schrijven, een kans te hebben.
En te eindigen als slaaf van de media, no thanks
  maandag 17 mei 2010 @ 13:55:52 #105
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_81532869
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:50 schreef -Menn0- het volgende:
Doe mij maar een wereldtour inderdaad

Iemand nog plekje over?
Ik weet vast wel wat in m'n hometown Wenen (AT) te regelen.
Ik heb connecties bij het Wiener Operagebouw. Was daar afgelopen jaar nog backstage!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_81533008
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:53 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Hmm, dat hou je helaas toch. Met Idols/X-factor nog veel meer zelfs.
Bandjes die het onafhankelijk doen in Nederland zijn er nauwelijks, maar bijvorbeeld PIAS is een erg prettige platenmaatschappij uit de Benelux, die hun artiesten wel enige vrijheid geven...
pi_81533041
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:59 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Hmm, dat hou je helaas toch. Met Idols/X-factor nog veel meer zelfs.
Bandjes die het onafhankelijk doen in Nederland zijn er nauwelijks, maar bijvorbeeld PIAS is een erg prettige platenmaatschappij uit de Benelux, die hun artiesten wel enige vrijheid geven...
Ik wil sowieso niet bij een platenmaatschappij terrecht komen . Ik hoef die commerciële shit niet, maar ik gun het degenen die zo'n carrière ambiëren van harte:)
pi_81533244
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:53 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Mwa, dat valt volgens mij enorm mee.
That's all folks!
pi_81533270
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:00 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Ik wil sowieso niet bij een platenmaatschappij terrecht komen . Ik hoef die commerciële shit niet, maar ik gun het degenen die zo'n carrière ambiëren van harte:)
Dat is de prijs die je betaalt als je beroemd wil worden hè...
pi_81533294
Gefeliciteerd
Redacted
pi_81533387
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Mwa, dat valt volgens mij enorm mee.
Ik heb bijvoorbeeld aan Idols en So You Wanna Be A Popstar meegedaan (wat overigens op zichzelf gewoon een leuke ervaring is), aan al dit soort dingen zit een contract verbonden waarmee de maatschappij uiteindelijk bepaald wat jij doet en wie jij bent. De kans dat je dus geleefd wordt.. is alleen al in dat opzicht vrij groot.

Ik kies voor m'n vrijheid, en hetzelfde geld voor mn bandleden, dus treden we zelf op en regelen we zelf ook alles. Niets en niemand die ons het gaat voorschrijven.
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:06 schreef Patrijz het volgende:

[..]

Dat is de prijs die je betaalt als je beroemd wil worden hè...
Je kunt ook beroemd worden zonder al die ongein
  maandag 17 mei 2010 @ 14:28:11 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_81534105
Stylisten... Laatst dan bij X Factor.
Die Badboyz gast met z'n supersized geekbril zonder glazen en geschoren kop met hanenkam.
Dat gaat toch nergens over? En zo'n Sumera, die wel kan zingen, die moet dan opbokken. Omdat haar manier van voorkomen niet aanstond. Gelukkig voor haar denk ik dan. Die komt er wel op een normale manier, zonder dat gefakete gedoe uit de commerciële tak.
Of dan zeggen ze dat een nummer dat de kandidaat heeft uitgezocht niet bij hem of haar past... alsof je dat voor iemand anders kunt bepalen?
Op eigen kracht kom je er ook wel! C1000; geen fratsen, dat scheelt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_81538286
Idols/Popstars is dan wel gelijk het meest extreem commerciële wat je kunt doen hè! Hoeft lang niet bij iedere platenmaatschappij zo te zijn...
pi_81538718
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:12 schreef Patrijz het volgende:
Idols/Popstars is dan wel gelijk het meest extreem commerciële wat je kunt doen hè! Hoeft lang niet bij iedere platenmaatschappij zo te zijn...
Niet dat dat iemand zijn of haar doel hoeft te zijn, moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar in de huidige Nederlandse muzieksfeer zul je toch een platenmaatschappij of een programma nodig hebben, de mensen die dat niet willen moeten gewoon tevreden zijn met het puur als hobby houden idd....
  maandag 17 mei 2010 @ 16:36:32 #115
52636 M2theC
You designed yourself
pi_81539405
Gefeliciteerd Menno! Nu moet je het komende jaar wel weer meedoen met deze mic natuurlijk
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_81540883
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:22 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Niet dat dat iemand zijn of haar doel hoeft te zijn, moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar in de huidige Nederlandse muzieksfeer zul je toch een platenmaatschappij of een programma nodig hebben, de mensen die dat niet willen moeten gewoon tevreden zijn met het puur als hobby houden idd....
Want? Omdat je het zonder platenmaatschappij niet zou kunnen maken?

Met een platenmaatschappij heb je vooralsnog geen garantie op fantastische roem, het grote geld etc. etc.
Daarom doen wij het op onze eigen manier. De mensen bereiken op een andere manier dan via de TV of Radio.
Maar je hebt gelijk, ieder moet het voor zichzelf weten. Alleen wel aangegeven dat je zonder platenmaatschappij niet direct kansloos bent
  maandag 17 mei 2010 @ 17:58:43 #117
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_81543164
Pluis heeft geen platenmaatschappij nodig om groot te worden. Die kan dat heel goed zelf, samen met haar band
  maandag 17 mei 2010 @ 18:00:47 #118
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_81543265
Gefeliciteerd!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_81543292
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:28 schreef shiznuts het volgende:
Stylisten... Laatst dan bij X Factor.
Die Badboyz gast met z'n supersized geekbril zonder glazen en geschoren kop met hanenkam.
Dat gaat toch nergens over? En zo'n Sumera, die wel kan zingen, die moet dan opbokken. Omdat haar manier van voorkomen niet aanstond.
Dat was gewoon een smoesje, omdat Gordon meer kans heeft om nu door te stromen met zijn bad boyz en dat ander mannelijk jurylid met Donny, en Angela kon moeilijk voor Sumera stemmen omdat zij de coach was van Kelvin. Het gaat daar echt niet om styling, zelfs niet meer om zang, maar nu om de wedstrijd bij de juryleden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 17 mei 2010 @ 18:04:24 #120
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_81543442
gefeliciteerd!!
Ik vond je 1e inzending beter dan deze maar toch
Voices tell me I'm the shit.
pi_81543487
Gefeliciteerd, Ook onze favoriet!
pi_81543708
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:10 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Ik heb bijvoorbeeld aan Idols en So You Wanna Be A Popstar meegedaan (wat overigens op zichzelf gewoon een leuke ervaring is), aan al dit soort dingen zit een contract verbonden waarmee de maatschappij uiteindelijk bepaald wat jij doet en wie jij bent. De kans dat je dus geleefd wordt.. is alleen al in dat opzicht vrij groot.

Ik kies voor m'n vrijheid, en hetzelfde geld voor mn bandleden, dus treden we zelf op en regelen we zelf ook alles. Niets en niemand die ons het gaat voorschrijven.
[..]

Je kunt ook beroemd worden zonder al die ongein
Dat laatste ben ik met je eens.

Ik ben alleen erg benieuwd hoe 3FM dat doet, er zijn nu ook bandjes Serious Talent waar je dat niet van had verwacht. Ik heb het idee dat 3FM het beste voor heeft met de muziek en de muzikanten zo goed als vrij laat in hun doen en laten en enkel bijstaan. Maar misschien zie ik dat te romantisch.
That's all folks!
pi_81544526
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:10 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens.

Ik ben alleen erg benieuwd hoe 3FM dat doet, er zijn nu ook bandjes Serious Talent waar je dat niet van had verwacht. Ik heb het idee dat 3FM het beste voor heeft met de muziek en de muzikanten zo goed als vrij laat in hun doen en laten en enkel bijstaan. Maar misschien zie ik dat te romantisch.
Idd, Serious Talent zet je gewoon wat in de picture en meer niet. Ik ben met m'n band ook ooit Serious Talent geweest, een aantal leuke optredens aan over gehouden o.a. Noorderslag & Metropolis.
PS4 online: micro_nl
pi_81544659
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:27 schreef guitarist het volgende:

[..]

Idd, Serious Talent zet je gewoon wat in de picture en meer niet. Ik ben met m'n band ook ooit Serious Talent geweest, een aantal leuke optredens aan over gehouden o.a. Noorderslag & Metropolis.
Waow wat tof! Gaaf.
Nee ik heb er persoonlijk nare ervaringen mee.. helaas.. dus mij niet gezien
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 18:32:03 #125
159915 -Menn0-
MNO
pi_81544727
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:27 schreef guitarist het volgende:

[..]

Maar eens eigen liedjes gaan maken dan
,,/
pi_81544882
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:30 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Waow wat tof! Gaaf.
Nee ik heb er persoonlijk nare ervaringen mee.. helaas.. dus mij niet gezien
Nare ervaringen met Serious talent persoonlijk?
Dat verbaast mij wel een beetje...
pi_81544912
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:35 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Nare ervaringen met Serious talent persoonlijk?
Dat verbaast mij wel een beetje...
Nee met dat soort dingen. Ik heb er gewoon niet zoveel vertrouwen in en ik wil door niets en niemand opge-eist worden
pi_81545298
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:35 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Nee met dat soort dingen. Ik heb er gewoon niet zoveel vertrouwen in en ik wil door niets en niemand opge-eist worden
Het klinkt echt alsof je het gewoon als hobby erbij wilt houden. Niets mis mee, maar daarmee word je niet bekend. Hard maar waar.
Ik ken een jongen die een contract bij Warner had, al wat jaren geleden, toen je nog wel wat meer eigen invloed had op wat je maakte. Hij was een goede muziek en tekstschrijver, heeft zelfs voor Liesbeth List nummers geschreven (zal jullie niet veel zeggen, maar dat is niet niets als je dat mag) en na 2 albums onder het contract, was zijn band nog steeds niet doorgebroken, tipparade met 1 enkel singletje was het beste wat ze hadden bereikt.
Ik vind het dapper maar niet realistisch klinken om te denken dat je wat gaat bereiken en denkt dat je er zonder hulp wel komt. Je hebt gewoon iets nodig, iig airplay, en dan lijkt Serious Talent, als je dan toch liever niet te erg in het commercieele gezemel wilt komen, me nog de meest prettige oplossing.
pi_81546187
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:43 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Het klinkt echt alsof je het gewoon als hobby erbij wilt houden. Niets mis mee, maar daarmee word je niet bekend. Hard maar waar.
Ik ken een jongen die een contract bij Warner had, al wat jaren geleden, toen je nog wel wat meer eigen invloed had op wat je maakte. Hij was een goede muziek en tekstschrijver, heeft zelfs voor Liesbeth List nummers geschreven (zal jullie niet veel zeggen, maar dat is niet niets als je dat mag) en na 2 albums onder het contract, was zijn band nog steeds niet doorgebroken, tipparade met 1 enkel singletje was het beste wat ze hadden bereikt.
Ik vind het dapper maar niet realistisch klinken om te denken dat je wat gaat bereiken en denkt dat je er zonder hulp wel komt. Je hebt gewoon iets nodig, iig airplay, en dan lijkt Serious Talent, als je dan toch liever niet te erg in het commercieele gezemel wilt komen, me nog de meest prettige oplossing.
Trust me ik ben bekender met mijn hobby dan jij denkt
Dat ik niet in de top 40 sta of met m'n kop op TV kom wil niet zeggen dat ik niet bekend zou zijn.
Binnen bepaalde groepen hebben we een prima naam en daar ben ik tevreden mee .
Wij gaan namelijk voor de act, een performance, een verhaal, ondersteund en doorvoed met de muziek. Dat gaat niet in een business die alleen maar draait om het werven van zieltjes voor commerciële meuk en gillende tienermeisjes .

Je bent nogal bevooroordeeld ten opzichte van mensen die het niet via een "ik-wil-like-famouz-worden" manier doen. Mensen die via Serious Talent hun ding laten zien, belopen een hele andere muzikale carrière dan ik. Is niets mis mee maar dat maakt mij niet minder ook niet als ik alles zelf wil doen.

Zonder Serious Talent speel ik namelijk volgend jaar wel in Cornwall en Glastonbury... dussss
pi_81546419
Inderdaad, de hitlijsten bereiken moet als artiest je doel ook niet zijn vind ik. Als je in bepaalde "kringen" gewaardeerd wordt is dat al meer dan genoeg voldoening lijkt me. En daarnaast de voldoening van het kunnen doen wat je leuk vindt. Veel belangrijker dan je single in de top 40 of zo.
pi_81546561
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:01 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Glastonbury... dussss
Dat is idd indrukwekkend, aangezien dat 1 van de meest smaakvolle festivals ooit is.
Mag ik vragen hoe dat zo gekomen is?

(..en op wel tijdstip en welk podium jullie spelen, want dat maakt ook wel degelijk uit, als het een niet zo prettig tijdstip is en het publiek een beetje achterblijft, zal je toch weer op die ene talentscout die misschien tussen het publiek loopt moeten rekenen, zo is het nou eenmaal..)
pi_81546649
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:09 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Dat is idd indrukwekkend, aangezien dat 1 van de meest smaakvolle festivals ooit is.
Mag ik vragen hoe dat zo gekomen is?

(..en op wel tijdstip en welk podium jullie spelen, want dat maakt ook wel degelijk uit, als het een niet zo prettig tijdstip is en het publiek een beetje achterblijft, zal je toch weer op die ene talentscout die misschien tussen het publiek loopt moeten rekenen, zo is het nou eenmaal..)
Faeriefest Wordt in Mei en Oktober gehouden, en dat zijn precies de plaatsen en evenementen waar we op willen treden.
En Glastonbury is geen festival, maar een plaats.

Connecties . Gewoon brutaal zijn en vragen of er mogelijkheden zijn om je ding te kunnen doen .
pi_81546855
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:11 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Faeriefest Wordt in Mei en Oktober gehouden, en dat zijn precies de plaatsen en evenementen waar we op willen treden.
En Glastonbury is geen festival, maar een plaats.

Connecties . Gewoon brutaal zijn en vragen of er mogelijkheden zijn om je ding te kunnen doen .
http://www.glastonburyfestivals.co.uk/

Glastonbury is de grondplek van festivals, niet zo truttig doen.
Maar dan nog, wat verwacht je, je eigen nummers via I-tunes te gaan verkopen, of zelf nummers op een website aan te bieden, of je eigen kaartjes ooit te gaan printen.
Serieus, als je echt wat wilt bereiken maar alles wat ook maar enige invloed op "je eigen ding" zou kunnen hebben wilt afschieten, wat is het idee dan?
pi_81547077
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:16 schreef Lamon. het volgende:

[..]

http://www.glastonburyfestivals.co.uk/

Glastonbury is de grondplek van festivals, niet zo truttig doen.
Maar dan nog, wat verwacht je, je eigen nummers via I-tunes te gaan verkopen, of zelf nummers op een website aan te bieden, of je eigen kaartjes ooit te gaan printen.
Serieus, als je echt wat wilt bereiken maar alles wat ook maar enige invloed op "je eigen ding" zou kunnen hebben wilt afschieten, wat is het idee dan?
Als jij denigrerend doet naar mensen die op een "andere" manier hun muziek verspreiden doe ik lekker truttig.
Dat doen we al. We verkopen Merchandise, CD's, shirts, visitekaartjes zijn momenteel in de maak evenals postcards, we doen het gewoon op onze eigen manier en dat gaat prima
En het idee? Vrijheid en het uiten van je eigen ding en je niet tegen laten houden door de "borders" van de maatschappij.
pi_81547370
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:20 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Als jij denigrerend doet naar mensen die op een "andere" manier hun muziek verspreiden doe ik lekker truttig.
Dat doen we al. We verkopen Merchandise, CD's, shirts, visitekaartjes zijn momenteel in de maak evenals postcards, we doen het gewoon op onze eigen manier en dat gaat prima
En het idee? Vrijheid en het uiten van je eigen ding en je niet tegen laten houden door de "borders" van de maatschappij.
Het is helemaal mijn bedoeling niet om denigrerend te doen, ik WIL juist dat het zo werkt, ik geloof er enkel niet in, dus wil ik graag overtuigd worden van het tegenovergestelde.
Jezus, mijn favo artiest is Elliott Smith, dat duidt nou niet echt op fan van pure commercie zijn, alleen ik ben gewoon bang dat je compromissen zult moeten maken als je er echt in verder wilt, that's all.
pi_81547396
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:26 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Het is helemaal mijn bedoeling niet om denigrerend te doen, ik WIL juist dat het zo werkt, ik geloof er enkel niet in, dus wil ik graag overtuigd worden van het tegenovergestelde.
Jezus, mijn favo artiest is Elliott Smith, dat duidt nou niet echt op fan van pure commercie zijn, alleen ik ben gewoon bang dat je compromissen zult moeten maken als je er echt in verder wilt, that's all.
Nou je hoeft niet bang te zijn hoor .. want dat komt heus wel goed
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 19:28:10 #137
159915 -Menn0-
MNO
pi_81547447
*Groupie meldt zich
,,/
pi_81547621
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:28 schreef -Menn0- het volgende:
*Groupie meldt zich
Wat ga jij doen, ook gewoon "je eigen ding" zonder hulp in de toekomst, jij BENT tenslotte gekozen als de meest talentvolle hier.
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 19:33:09 #139
159915 -Menn0-
MNO
pi_81547712
Ik heb echt geen flauw idee.... Weet niet eens waar ik zou moeten beginnen (behalve dan eindelijk eens eigen nrs maken haha)....
,,/
pi_81547773
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:33 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb echt geen flauw idee.... Weet niet eens waar ik zou moeten beginnen (behalve dan eindelijk eens eigen nrs maken haha)....
En groupieseks met elfjes
pi_81547956
Pluis hebben jullie nou al een website of zoiets?
Youtubekanaal?
Twitter? oké vergeet dat
Myspace?
Iets?
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 19:40:39 #142
159915 -Menn0-
MNO
pi_81548113
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:34 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

En groupieseks met elfjes
Haha, dus zo kom je aan een platencontract
,,/
pi_81548129
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:37 schreef Desunoto het volgende:
Pluis hebben jullie nou al een website of zoiets?
Youtubekanaal?
Twitter? oké vergeet dat
Myspace?
Iets?
Website, Twitter, Hyves ( ), Facebook, Myspace en Youtube
pi_81548165
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:40 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Haha, dus zo kom je aan een platencontract
Nee zo leerden wij elkaar toch kennen?
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 19:44:29 #145
159915 -Menn0-
MNO
pi_81548299
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:41 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Nee zo leerden wij elkaar toch kennen?
owja! Had ook iets te maken met hamster-seks enzo
,,/
pi_81548320
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:44 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

owja! Had ook iets te maken met hamster-seks enzo
Juist. Je krijgt nog bericht over eventuele nakomelingen hahaha
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 19:48:12 #147
159915 -Menn0-
MNO
pi_81548474
Alimentatie

Haha dit topic gaat echt nergens meer over inmiddels
,,/
pi_81548672
Hamsterseks? Wát?
  maandag 17 mei 2010 @ 19:53:19 #149
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_81548754
pi_81548858
ahh
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 19:55:03 #151
159915 -Menn0-
MNO
pi_81548868
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:51 schreef Desunoto het volgende:
Hamsterseks? Wát?
Hamsters die seks hebben, duh!
,,/
pi_81548922
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:48 schreef -Menn0- het volgende:
Alimentatie

Haha dit topic gaat echt nergens meer over inmiddels
Hoeft natuurlijk ook niet, maar ik ben altijd benieuwd naar de visie van anderen, ik heb me vandaag weer opgegeven voor een beroerd betaalde figuratie in een film van IDTV, gewoon in de hoop wat meer te kunnen netwerken. (acteren is mijn ding. )
Ik kan dus niet zonder een beetje commercieele hulp, dus ik vraag me af of dat in de muziekindustrie nou ook zo werkt, en ik denk persoonlijk toch van wel.
pi_81549051
zo, goeienavond !
Ja doei.
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 19:58:44 #154
159915 -Menn0-
MNO
pi_81549072
Oei met dat soort dingen moet je niet bij mij wezen haha ik ben echt een bedroom rocker!
,,/
pi_81549303
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:58 schreef -Menn0- het volgende:
Oei met dat soort dingen moet je niet bij mij wezen haha ik ben echt een bedroom rocker!
De grote vraag is natuurlijk, wil je er wat mee in de toekomst? Want dan moeten dat soort dingen toch in je hoofd gaan spelen.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:07:03 #156
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_81549512
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:55 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Hoeft natuurlijk ook niet, maar ik ben altijd benieuwd naar de visie van anderen, ik heb me vandaag weer opgegeven voor een beroerd betaalde figuratie in een film van IDTV, gewoon in de hoop wat meer te kunnen netwerken. (acteren is mijn ding. )
Ik kan dus niet zonder een beetje commercieele hulp, dus ik vraag me af of dat in de muziekindustrie nou ook zo werkt, en ik denk persoonlijk toch van wel.
Heel de muziekindustrie leunt op wie je kent, het hele media & entertainment wereldje, zonder contacten ga je helemaal nergnes komen hoe goed je ook bent.
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 20:07:49 #157
159915 -Menn0-
MNO
pi_81549554
Ja maar let's face it zoals ieder jongetje met een voetbal pro wilt worden, wilt iedere jongen met een gitaar dit ook....
,,/
  maandag 17 mei 2010 @ 20:13:19 #158
125915 Dribbel_
pi_81549852
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:07 schreef -Menn0- het volgende:
Ja maar let's face it zoals ieder jongetje met een voetbal pro wilt worden, wilt iedere jongen met een gitaar dit ook....
Mja het is ook maar net wat je ervoor wil doen in wat je wil bereiken, het blijft gewoon keihard werken en dat kost gewoon een hoop energie naast da tje ook dingen moet kunnen uiteraard
  maandag 17 mei 2010 @ 20:14:21 #159
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_81549895
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:55 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Nou ja, je ding volgen is één ding. Jezelf dwingen als een paard oogkleppen op te doen en te generaliseren is een tweede. Alles is mogelijk, op welke manier dan ook en je hoeft je niet altijd in te likken en over je heen te laten lopen. Als iets geforceerd gaat dan ga je dat merken aan het resultaat. Leuk dat Maaike Popstars won, maar wie kent dat kind nog? Je kunt het beter hebben van talent. Kijk naar een Caro Emerald. Die is gewoon bezig gegaan met haar passie. Houd je van muziek? Studeer aan het conservatorium en ben er mee bezig. Op een gegeven moment heb je je talent zo uitgebouwd, ben je zo goed (en toch jezelf), dan heb je daar alleen nog erkenning voor nodig. Iemand die dezelfde visie deelt. Talentenjachten zijn leuk, maar je wordt in een mal gevormd en moet je niet focussen op wat je deed, maar op wat je gaat doen. En dat hoeft niet te zijn wat jij wil.

Mijn tip... zoek het niet op, wordt niet afhankelijk. Doe gewoon je best en blijf jezelf en heb vertrouwen. Als je goed bent dan krijg je heus de erkenning die je verdient. Ik denk bovendien dat je mensen hebt die ten koste van alles de aandacht willen en voor een vol stadion willen optreden en mensen die liever in de ogen van hun publiek kijkt in een wat beslotener optreden. En dat jij dat minder vindt of vindt onderdoen, dat is een kwestie van perspectief. Ik vind dat laatste veel nobeler en de extra wealth en fame zijn misschien geinig, maar zonder kun je het in de branche ook prima redden zonder in een kartonnen doos te slapen en leef je allicht nog gelukkiger ook. Ik gok dat jij gaat voor de hollywood-actor-stijl... dure pakken, overal chicks en af en toe zal het misschien zo zijn, maar een hoop in die wereld is niet wat het lijkt.
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 20:17:47 #160
159915 -Menn0-
MNO
pi_81550103
En wie wil mij daarbij helpen?
,,/
  maandag 17 mei 2010 @ 20:21:28 #161
125915 Dribbel_
pi_81550322
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:17 schreef -Menn0- het volgende:
Je moet naam opdoen, platenmaatschappijen enz is gewoon puur business zij betalen jou en willen daarvoor wat terugzien. Zodra ze geld gaan pompen in iemand die niemand kent moeten ze wel een heel bijzonders vertrouwen in je hebben dat je echt geweldig bent en een groot risico nemen ze weten immers niet hoe het aanslaat bij het publiek.
Daarnaast is een fanbase een belangrijk onderdeel heb je fans en naam opgebouwd dan heb jij zo'n maatschappij wat te bieden en dan kan je aan komen kloppen nu heeft het nog totaal geen zin.

Gewoon veel optredens doen vooral en laten zine wat je kan
  maandag 17 mei 2010 @ 20:22:35 #162
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_81550392
quote:
Ik had ooit een band: Rebound. Is nooit wat geworden. Maar zelf liedjes schrijven is heel leuk. Gebruik ervaringen, dromen... Je hoeft er niet per se voor te gaan zitten. Je moet in jezelf een knop weten om te zetten. Vaak begin je met wat tabs en een neurie. Houd dat in je hoofd en doe wat anders. Om een gegeven moment wordt een neurie tekst. Op dat moment moet je het opschrijven voordat je het vergeet en uitwerken. Het is geen taboe om vaak gebruikte akkoordcombo's te gebruiken. Vaak werkt dat gewoon en je persoonlijke twist eraan geven kan altijd. Met goede eigen songs onderscheid je je van de meuk. Je kunt niet eeuwig teren op covers.
  maandag 17 mei 2010 @ 20:28:19 #163
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_81550686
Ik vond net op een oude site (ik had een site voor onze band gemaakt bedacht ik me net) nog een mooie spreuk:
'Power is everything, respect is more than that' ~ Shiz (2002)
  maandag 17 mei 2010 @ 20:33:51 #164
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_81551040
goed gedaan menno!!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 20:42:40 #165
159915 -Menn0-
MNO
pi_81551560
Thanks

Nou dan donderdag maar eens ff optreden
,,/
pi_81551694
quote:
Zelfinitiatief man, zelf iets schrijven waar je echt trots op bent, dan sturen naar 3FM en gewoon kijken wat het wordt, je weet dat ze meelezen, dus dat helpt al.
pi_81553140
maar jullie 'pro's' weten dan vast wel wel programma ik het beste kan gebruiken om zowel beeld als geluid op te nemen en te bewerken en zulks?
Ja doei.
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 21:11:20 #168
159915 -Menn0-
MNO
pi_81553431
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:45 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Zelfinitiatief man, zelf iets schrijven waar je echt trots op bent, dan sturen naar 3FM en gewoon kijken wat het wordt, je weet dat ze meelezen, dus dat helpt al.
Ja het schrijven lukt niet echt.... Maar donderdag weer lekker optreden
,,/
  maandag 17 mei 2010 @ 21:13:00 #169
125915 Dribbel_
pi_81553541
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
maar jullie 'pro's' weten dan vast wel wel programma ik het beste kan gebruiken om zowel beeld als geluid op te nemen en te bewerken en zulks?
Opnemen van geluid kan ja Adobe Audion oid gebruiken (niet gratis maarja downloaden kan altijd he )
Voor het heel simpel bewerken van beeld volstaat windows moviemaker wel, en anders kan je aan de slag met adobe premier of zo'n soort programma
pi_81553792
adobe heb ik nog wel een CD'tje van liggen.. eens kijken wat daar allemaal opstaat. Is en uitgebreide versie, Photoshop staat hier iig al wel van geinstalleerd
Ja doei.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:20:55 #171
125915 Dribbel_
pi_81554094
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:16 schreef motorbloempje het volgende:
adobe heb ik nog wel een CD'tje van liggen.. eens kijken wat daar allemaal opstaat. Is en uitgebreide versie, Photoshop staat hier iig al wel van geinstalleerd
Als je nog specifieke dingen moet weten kan je altijd een pm sturen dan kan ik je er vast mee helpen
pi_81554188
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:11 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ja het schrijven lukt niet echt.... Maar donderdag weer lekker optreden
Muziek of tekst, met tekst kan ik je namelijk wel helpen, ik heb vele jaren samen met iemand tekst en muziek geschreven, muzikaal schiet ik tekort, maar teksten (mits leidraad) ben ik wel goed in.
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 21:23:15 #173
159915 -Menn0-
MNO
pi_81554240
Teksten en zanglijnen

[ Bericht 6% gewijzigd door -Menn0- op 17-05-2010 21:30:16 ]
,,/
pi_81554377
ah joh, mensen worden beroemd met

eh eh eh eh

sjalaliesjalala

baby baby baby

oh oh oh

owhowhoooooo

enzo !
Ja doei.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:26:21 #175
125915 Dribbel_
pi_81554444
Teksten maken dan ook bijzonder weinig uit het gaat vooral om de zanglijnen
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2010 @ 21:30:29 #176
159915 -Menn0-
MNO
pi_81554717
Ninja edit
,,/
pi_81554779
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:25 schreef motorbloempje het volgende:
ah joh, mensen worden beroemd met

eh eh eh eh

sjalaliesjalala

baby baby baby

oh oh oh

owhowhoooooo

enzo !
Nou ja, niet zo overdreven cynisch, Acda en de Munnik (niet mijn smaak verder ofzo) hebben dankzij teksten echt wel wat bereikt.
Ik vind het best lullig dat mensen teksten van een nummer altijd maar als nodeloos bijvoegsel zien.
Jij zong Winter van Tori Amos ooit, ook een tekst van niets dan?
pi_81554857
ja, neem die post vooral op als 'alle teksten zijn zo'
!

dude, ik doelde alleen te zeggen dat er ook mensen met die teksten beroemd en succesvol worden, meer niet
Ja doei.
pi_81555022
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Teksten maken dan ook bijzonder weinig uit het gaat vooral om de zanglijnen
Dribbel snapt het!

De melodie staat voorop, daarna wordt er pas naar de tekst gekeken. Want zelfs de meest diepzinnige poëzie wordt niet geluisterd als de manier waarop het gezongen is niet mooi is.
pi_81555154
op het FoodLovers Festival (wat verder niet echt een succes was) stond een jonge vrouw op te treden met eigen liedjes super leuk, gitaartje had ze, ook keyboard speelde ze zelf en ze maakte er een leuk verhaaltje van. Gewoon een mooie stem en leuke en mooie liedjes, super, zo zou ik ook wel 's wat willen doen

vandaag ook 2 meisjes in de wc op de uni, die blijkbaar net een bandje hadden, en ze hadden het alleen maar over 'meer optreden en veel geld verdienen' dat vond ik echt zo jammer !
Ja doei.
pi_81555698
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
ja, neem die post vooral op als 'alle teksten zijn zo'
!

dude, ik doelde alleen te zeggen dat er ook mensen met die teksten beroemd en succesvol worden, meer niet
Uiteraard, maar dat betekent niet dat een tekst geen toevoegende waarde kan hebben, nu doe je net alsof enkel dat soort mongolenliedjes succes hebben. Er zijn superveel mensen die naar tekst en muziek luisteren, dus singer/songwriter is nog steeds geliefd. En gelukkig maar.
pi_81555889
gefeliciteeeerd!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark and professionals built the Titanic.
pi_81569092
Gefeliciteerd
pi_81569124
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:47 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat betekent niet dat een tekst geen toevoegende waarde kan hebben, nu doe je net alsof enkel dat soort mongolenliedjes succes hebben. Er zijn superveel mensen die naar tekst en muziek luisteren, dus singer/songwriter is nog steeds geliefd. En gelukkig maar.
nee, dat haal jij uit mijn post.
Ja doei.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:40:30 #185
260431 drumminggod
Ik zeg: Doen!
pi_81588353
Gefeliciteerd -Menn0- !

je had een stem van mij
Mijn piek is kwijt
  FOK!fotograaf dinsdag 18 mei 2010 @ 19:21:05 #186
159915 -Menn0-
MNO
pi_81590017
Thanks

Volgende filmpje klinkt vast beter met zo'n apparaat:

,,/
  FOK!fotograaf dinsdag 18 mei 2010 @ 19:21:47 #187
159915 -Menn0-
MNO
pi_81590040
Wat ik me alleen afvraag: wat moet ik met een MZQ 1 microphone clip zonder standaard
,,/
pi_81594812
Gefeliciflapstaaart
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  FOK!fotograaf woensdag 19 mei 2010 @ 18:29:00 #189
159915 -Menn0-
MNO
pi_81636867
Mic is binnen! Mooi ding!

Fok! bedankt!
Mensen die hebben gestemd bedankt!
Mensen die later mijn cd gaan kopen: alvast bedankt!
Mensen die later mijn villa met 8 auto's en 300 gitaren gaan betalen: bedankt!
Mensen die mij afkraken waardoor ik in een dip raak en mijn carrière verpest: you bastards!! (of zoiets.....)
,,/
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:54:28 #190
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_81648223
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:29 schreef -Menn0- het volgende:

Fok! bedankt!
Mensen die mij afkraken waardoor ik in een dip raak en mijn carrière verpest: you bastards!! (of zoiets.....)
Carrière verpesten? Met een manager als ik zeker? Dacht het niet.
Heb je al gepakt!? Touren gaan we. Beginnen in the big apple, dan Vegas, Sydney, Singapore, Tokio, Moscow, Berlijn en Londen. Speciaal voor deze gelegenheid en ons drukke schema heb ik kunnen regelen dat Pinkpop (ondanks de naam) het eerstvolgende weekend ná Pinksteren plaatsvindt. De menigte wordt op wat moois getrakteerd. Ik heb ook wat collabs geregeld, het wordt een feestje. Elvis (King of rock 'n roll)... Michael Jackson (King of pop), leuk allemaal, maar er is maar één KING. Er is maar één -Menn0-. En denk eraan! Er is maar één persoon in de wereld die dat allemaal managen kan.
pi_81657278
Sodemieters dat is snel !
Willem-Jan van Puffelen
pi_81657440
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:29 schreef -Menn0- het volgende:

Fok! bedankt!

Elfjes die mijn groupie zijn: HURRAYY
Die was je nog vergeten
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 00:37:02 #193
159915 -Menn0-
MNO
pi_81658529
How could I haha
,,/
pi_81658824
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:37 schreef -Menn0- het volgende:
How could I haha

Rauzer gaat me stalken.. ik vind dat idee een beetje eng
  FOK!fotograaf donderdag 20 mei 2010 @ 00:48:27 #195
159915 -Menn0-
MNO
pi_81658864
Stalken? Why?
,,/
pi_81658883
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:48 schreef -Menn0- het volgende:
Stalken? Why?
Ik weet het niet
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:50:17 #197
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81658912
Zou wel hilarisch zijn als je met een goede mic ineens slecht klinkt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_81658983
WTF is up met je UserIcon, Pluis.
pi_81659018
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:52 schreef guitarist het volgende:
WTF is up met je UserIcon, Pluis.
Beetje in de WK mood met een irritante sinaasappel
pi_81659048
Je vorige was leuker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')