Yeah! Feel-bad topic.

Ik moet echt serieus 20 kilo afvallen. Eens in het half jaar doe ik goed mijn best, val ik 5 kilo af, en daarna komt het er weer bij. Los van mijn bierbuik is het ook een persoonlijkheids-afknapper dat ik dit niet gewoon fix.
Ik heb problemen met lange commitments. Voor mij is alles alleen in het "nu". Ik kan helemaal voor iets gaan en meer geven dan de anderen doen, maar ik heb altijd in mijn achterhoofd dat het over een maand over kan zijn. Over alles dat een langere tijdspanne betreft ben ik super twijfelachtig. Zo ben ik nu al meer dan een jaar aan het beslissen of ik nou wel of niet kinderen wil, elke dag zit ik er wel een uur over te wikken en wegen, en ik weet het nog steeds niet.
Ik ben ook een workaholic. Ik ben nu aan het stoppen, maar ik ben nog wel in de afkick-fase, waarin ik thuis continu de drang voel om werk erbij te pakken, slecht slapen als dingen niet af zijn, etc.... Voordeel is dan wel weer dat ik financieel nu goed erbij zit. Als het stoppen lukt kan dit een opknapper worden.
Ik blow vrij veel. Dat is vooral een externe afknapper. Ik vind het zelf geen probleem, mijn vriendin ook niet want die blowt ook regelmatig. Maar vrouwen in mijn doelgroep vinden het in 't algemeen vrij kansloos als je boven de 25 bent, en daar zit ook wel wat in.
Ook nog een chronische ziekte inderdaad. Voor serieuze partners niet per se een afknapper, maar ik ben wel wat minder flexibel, ik heb goede/slechte dagen en dat maakt dingen plannen lastiger. Plus je merkt het ook wel aan me als het slechter gaat, dan kom ik sjagrijnig over en zo. En ik heb dan nooit zin om erover te praten omdat ik alles al tien keer gehoord heb en het toch niet helpt.
Ik zou het eigenlijk aan mijn vriendin moeten vragen, die weet er vast nog wel een paar, maar mijn laatste afknapper is dat ik soms onverwacht slecht reageer op kritiek, dus ik weet niet of dat slim is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel