Ja, daar snap ik dus geen zak van....quote:Op zondag 16 mei 2010 12:51 schreef Waterhoentje het volgende:
Hm ik post liever geen foto maar ik heb nu 3 lagen, als ik het in een middenscheiding doe is de eerste laag zo'n schuine van iets onder mijn kin tot een paar cm eronder. Dan heb ik een laag tot iets onder mijn schouder, en dan eindigt de laatste boven mijn borst. Maar in een middenscheding hangt het heel saai en lelijk, en ik had altijd een zijscheiding. Nu met zijscheiding is het aan een kant twee lagen en aan de andere kant liggen die lagen op elkaar, ze mengen opzich wel ok maar alsnog is het niet mooi. Het moet gewoon echt even groeien. De kapster kan er ook niks meer mee doen zei ze, want die eerste had het model gewoon geruineed. En echt kort in een bob wil ik nu niet. (Maar dit is meer voor LIF). Ik steil mijn haar want met slag is het al helemaal lelijk omdat het niet handelbaar is dan, en zeker nu lijkt het superkort zonder steilen (ik had het eerst ver onder mijn borst)
Niks mis mee!quote:Op zondag 16 mei 2010 12:53 schreef Waterhoentje het volgende:
[ afbeelding ] Zo ongeveer los, maar het valt veel lelijker. Bovendien heb ik geen hoofd voor een middenscheiding, te rond.
je bent dan ook een manquote:Op zondag 16 mei 2010 12:51 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ja, daar snap ik dus geen zak van....
Daar ben ik dus ook bang voor ja, zeker na die vliegramp die heel dichtbij kwam voor me. Ik dacht, dat had met iemand die ik ken kunnen gebeuren en dan jank ik over mijn haar. Maar het gevoel gaat maar niet weg:(quote:Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef Leandra het volgende:
Hemel, als je hier al zo van ondersteboven raakt wat doe je jezelf dan aan als je door een ongeluk of ziekte (tijdelijk) kaal wordt?
Ik weet het. Ik heb heel veel onverwerkte issues, van fysieke mishandeling tot aanranding etc.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef TNA het volgende:
Je drukte over je kapsel is slechts een uiting van onderliggende problemen. Gelukkig geef je zelf al aan naar de huisarts te gaan.
Wat dat kapsel betreft: niemand let er zo op als jijzelf.
Oh wacht, je wíl gewoon drama maken. Je zoekt het zelfs op, elke aanleiding om je kut te voelen lijk je aan te grijpen.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef Waterhoentje het volgende:
[..]
je bent dan ook een man.
Mijn vriend en familie zeggen allemaal dat het normaal /mooi valt, maar ik wil het gewoon weer een lengte:(. Dat jessica Simpson plaatje is ook slechts een indicatie, zo goed valt het echt niet. Ik wacht nu tot de bovenste laag uitgroeit zodat het iets beter valt en ik met een paar maanden alles 1 lengte kan doen:(
Maar zodra ik een meisje zie dat haar haar heeft zoals ik vorige week voel ik me ontiegelijk misselijk en ben ik jaloers. Ook al is ze verder gewoon lelijk.
Als er iets killing is voor je "mooie meid" zelfbeeld dan is dat het wel, dus ik snap werkelijk niet dat een paar verkeerd zittende plukjes haar nu zo dramatisch kunnen zijn.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:58 schreef Waterhoentje het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik heb heel veel onverwerkte issues, van fysieke mishandeling tot aanranding etc.
quote:Op zondag 16 mei 2010 13:00 schreef Diepzinnig het volgende:
Oh god wat een ramp,stel je niet zo aan kind.
Ze is dan ook een vrouw!quote:Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh wacht, je wíl gewoon drama maken. Je zoekt het zelfs op, elke aanleiding om je kut te voelen lijk je aan te grijpen.
Weet je, ik vond jouw posts altijd wel goed, maar nu zeg je echt iets kwetsends. Was jij niet dat meisje dat niet wist of ze nou bi was of lesbisch? Dan zeg ik toch ook niet 'dat doe je voor aandacht'? Ik hoef helemaal geen aandacht, denk je dat ik het leuk vind om me zo rot te voelen? Als ik aandacht wil ga ik wel me optutten ofzo.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh wacht, je wíl gewoon drama maken. Je zoekt het zelfs op, elke aanleiding om je kut te voelen lijk je aan te grijpen.
dat was voor ik besliste veel werk te maken van mijn uiterlijk, zodat mensen niet op me neerkeken...quote:Op zondag 16 mei 2010 13:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er iets killing is voor je "mooie meid" zelfbeeld dan is dat het wel, dus ik snap werkelijk niet dat een paar verkeerd zittende plukjes haar nu zo dramatisch kunnen zijn.
Anyhood; zorg dat je hulp krijgt, en dan bedoel ik niet mbt je haar.
Het wordt wel met de minuut ongeloofwaardiger....quote:Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Waterhoentje het volgende:
[..]
dat was voor ik besliste veel werk te maken van mijn uiterlijk, zodat mensen niet op me neerkeken...
Ik heb het al laten bijwerken maar met laagjes zit het niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:08 schreef Copycat het volgende:
Wat een ge-dramaqueen van het Rapunseltype. Als je je zekerheid uit je haar moet halen en je met zware termen als 'depressie' smijt als je een bad hair week hebt, zou ik inderdaad snel gaan werken aan een gezond totaalzelfbeeld.
Mijn kapsel was laatst ook niet zoals ik het wilde. Ik lach erom, maak een nieuwe afspraak bij de kapper en het wordt tot volle tevredenheid bijgewerkt. Het leven is met dit soort futiliteiten zo moeilijk als dat je het zelf maakt.
Je voelt je wel erg lekker in die slachtofferrol. Heb je expres je haar laten verneuken?quote:Op zondag 16 mei 2010 13:07 schreef Waterhoentje het volgende:
Oh, want als je gemeen tegen me bent voel ik me beter? Het is ook lastig te snappen voor iemand met een normaal aantal zelfvertrouwen denk ik.
Als ik me zo lekker voelde had ik wel wat ergers verzonnen toch? Ik probeer juist uit die gedachte te komen.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:11 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je voelt je wel erg lekker in die slachtofferrol. Heb je expres je haar laten verneuken?
Dat mág je best zeggen en dat is ook gezegd. Maar wat een ander daar over denkt (en zeker fokkers) interesseert mij niet zo. Dus als jij mij nu niet meer lief vindt, nou ja:quote:Op zondag 16 mei 2010 13:03 schreef Waterhoentje het volgende:
[..]
Weet je, ik vond jouw posts altijd wel goed, maar nu zeg je echt iets kwetsends. Was jij niet dat meisje dat niet wist of ze nou bi was of lesbisch? Dan zeg ik toch ook niet 'dat doe je voor aandacht'? Ik hoef helemaal geen aandacht, denk je dat ik het leuk vind om me zo rot te voelen? Als ik aandacht wil ga ik wel me optutten ofzo.
Je maakt er wel topics over...quote:Op zondag 16 mei 2010 13:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat mág je best zeggen en dat is ook gezegd. Maar wat een ander daar over denkt (en zeker fokkers) interesseert mij niet zo. Dus als jij mij nu niet meer lief vindt, nou ja:![]()
Gelukkig ben ik nog nooit zo laag gezonken om een dramatisch topic te maken over een verneukt kapsel. En eerlijk gezegd, twijfels over je geaardheid lijken me wel iets dramatischer dan jouw bad hairday. Mens, draag het in een staart de komende 3, 4 weken en dan is er niks meer aan de hand.quote:
Idd, nogal een verschil of het over iets gaat wat wel overgaat of iets wat niet overgaat....quote:Op zondag 16 mei 2010 13:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik nog nooit zo laag gezonken om een dramatisch topic te maken over een verneukt kapsel. En eerlijk gezegd, twijfels over je geaardheid lijken me wel iets dramatischer dan jouw bad hairday. Mens, draag het in een staart de komende 3, 4 weken en dan is er niks meer aan de hand.
Mensen die hier alleen op je kapsel ingaan zijn kortzichtig, maar je had zelf het topic niet moeten openen met de focus op je kapsel.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:23 schreef Waterhoentje het volgende:
Nou, ik heb duidelijk gezegd dat dat kapsel het GETRIGGERD heeft. Mijn probleem is niet mijn kapsel allen. Mijn probleem is onzekerheid, depressie en paniekaanvallen. En dat kapsel gaat wel over. Maar dit zit dieper. Daarom post ik er een topic over. Bovendien is elk gevoel even belangrijk. Het gaat er om hoe iemand iets ervaart. Omdat jij misschien denkt dat ik me aanstel hoef je mijn problemen niet naar beneden te praten. Zoals ik al zei, als ik me goed had gevoeld had ik ook schijt gehad en het niet erg gevonden het vast te dragen.
Je halve OP is aan een gedetailleerde beschrijving van je kapsel gewijd. Besteed er één regel aan een focus je op de rest, dat maakt ook beter duidelijk dat je zelf inziet dat het slechts iets onderliggends weerspiegelt.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:26 schreef Waterhoentje het volgende:
Ik had toch in de titel gezet dat het erna terugkwam? Ik leg alleen uit wat ze met mijn kapsel gedaan hebben voor ik me focus op de rest?
Op mij kwam het anders over alsof je gewoon eens flink wilde drammen over je kapsel. Je gaat er in meerdere posts gedetailleerd op in. Als dat er echt niet toe doet, waarom dan aandacht aan besteden?quote:Op zondag 16 mei 2010 13:26 schreef Waterhoentje het volgende:
Ik had toch in de titel gezet dat het erna terugkwam? Ik leg alleen uit wat ze met mijn kapsel gedaan hebben voor ik me focus op de rest?
Maar het doet er toch wel toe?quote:Op zondag 16 mei 2010 13:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op mij kwam het anders over alsof je gewoon eens flink wilde drammen over je kapsel. Je gaat er in meerdere posts gedetailleerd op in. Als dat er echt niet toe doet, waarom dan aandacht aan besteden?
Natuurlijk doet het er toe. Ik baal er nog steeds van. Maar mensen vroegen erover dus ik antwoordde erop. Maar het probleem is vooral me zo rot voelen om een verpest kapsel, wat buitenproportioneel is.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op mij kwam het anders over alsof je gewoon eens flink wilde drammen over je kapsel. Je gaat er in meerdere posts gedetailleerd op in. Als dat er echt niet toe doet, waarom dan aandacht aan besteden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Acht Cola, Acht Bier!
quote:Op zondag 16 mei 2010 14:33 schreef right_turn het volgende:
Zolang het haar op je doos maar goed zit!
Ik moest lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Helpt soms inderdaadquote:Op zondag 16 mei 2010 12:52 schreef Twizu het volgende:
Probeer zo min mogelijk in de spiegel te kijken en ga iets doen om je gedachten te verzetten. Ga een spelletje doen of bekijk wat fotoboeken van Fok!kers en je voelt je waarschijnlijk al snel wat beter.
Zeg dan gewoon meteen dat je een Lamon-kloon bentquote:Op zondag 16 mei 2010 13:03 schreef Waterhoentje het volgende:
[..]
Weet je, ik vond jouw posts altijd wel goed, maar nu zeg je echt iets kwetsends. Was jij niet dat meisje dat niet wist of ze nou bi was of lesbisch? Dan zeg ik toch ook niet 'dat doe je voor aandacht'? Ik hoef helemaal geen aandacht, denk je dat ik het leuk vind om me zo rot te voelen? Als ik aandacht wil ga ik wel me optutten ofzo.
Je kan ook aan je vaste kapster vragen of het mogelijk is om je haar te snijden, dan vallen de lagen vaak veel minder op en vallen een stuk beter.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef TNA het volgende:
Je drukte over je kapsel is slechts een uiting van onderliggende problemen. Gelukkig geef je zelf al aan naar de huisarts te gaan.
Wat dat kapsel betreft: niemand let er zo op als jijzelf.
quote:Op zondag 16 mei 2010 15:15 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon meteen dat je een Lamon-kloon bent
Gelukkig heb je een rijk vriendje, want dat is natuurlijk wél belangrijk.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:46 schreef Waterhoentje het volgende:
Lagen zijn ook gesneden hoor. Ik kan er nu niks meer aan doen dan het uit te laten groeien en elke 6 á 8 weken bijwerken.
Maarrr het gaat me erom dat ik door zoiets futiels van slag raak. Ik ga al mijn leven lang naar psychologen want ik had al eerder een dwangstoornis en ik heb last van paniekaanvallen en woedebuien gehad. Maar niks helpt...
pff dat was het ideale man topic, ik ga niet zeggen dat ik dat vervelend vind toch.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:48 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Gelukkig heb je een rijk vriendje, want dat is natuurlijk wél belangrijk.
Als je hier al zo op reageerd, wil ik niet weten wat er met je gebeurt als er iets ergs gebeurt (in de famillie ofzo)quote:Op zondag 16 mei 2010 12:47 schreef Waterhoentje het volgende:
Anderhalve week terug ging ik naar de kapper om mijn haar te laten bijpunten. Normaal ga ik naar een goede maar ik was een dagje bij mijn moeder en die kende nog wel een andere zei ze. Nou, deze heeft mijn haar geruineerd. Ze had er laagjes ingedaan waar ik helemaal niet om vroeg, er ech ingehakt en plukken gemist. Ik moest de dag erop naar mijn gewone kapper teruggaan om het nog enigzins toonbaar te maken. Maar alsnog ben ik niet tevreden. Ik heb lang dun steil haar en met die laagjes ziet het er echt debiel uit. Ik draag het in een zijscheiding nu en zet het vast, de enige manier waarop het nog toonbaar is. En nu moet ik maar wachten en elke zoveel weekn naar de kapper om de laagjes weg te knippen.
Maar... Waar een normaal mens na een dag of twee het zou accepteren en gewoon zou wachten tot het weer groeit (het is maar haar, toch..), voel ik me gigantisch depressief hierover. Ik ben erg gepest in mijn jeugd en daardoor was uiterlijk iets enorm belangrijks voor me. Ook had ik een dwangneurose die al een tijd weg was, maar nu is het teruggekomen. ik blijf mijn haar maar checken, ik blijf maar huilend wakker worden, het is bijna hetzelfde gevoel als dat ik een dierbare verloren zou hebben. Ik ben 'mezelf'kwijt. Mijn imago van 'mooie meid' waar ik nu zo trots op was. Het is echt niet gezond, en ik ga morgen ook langs de huisarts. Op het moment slik ik Valeriaan, van die kalmeringspilletjes die je bij de drogist kan halen. Iedereen om me heen is gigantisch lief voor me en probeert me beter te laten voelen, maar echt werken doet het niet...
Iemand bekend met iets soortgelijks?
Ik zit morgen ook bij de kapper. Zal even zeggen dat hij moet oppassen met de laagjes. Goddammit. Als je al je hele leven bij een psycholoog zit, zou ik een andere zoeken als ik jou was. Deze is kapot.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:46 schreef Waterhoentje het volgende:
Lagen zijn ook gesneden hoor. Ik kan er nu niks meer aan doen dan het uit te laten groeien en elke 6 á 8 weken bijwerken.
Maarrr het gaat me erom dat ik door zoiets futiels van slag raak. Ik ga al mijn leven lang naar psychologen want ik had al eerder een dwangstoornis en ik heb last van paniekaanvallen en woedebuien gehad. Maar niks helpt...
Je hebt gelukkig zelf al goed door dat het veel dieper zit. Gezeik van vroeger dat je nooit een plek hebt gegeven of hebt weten te verwerken.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:23 schreef Waterhoentje het volgende:
Nou, ik heb duidelijk gezegd dat dat kapsel het GETRIGGERD heeft. Mijn probleem is niet mijn kapsel allen. Mijn probleem is onzekerheid, depressie en paniekaanvallen. En dat kapsel gaat wel over. Maar dit zit dieper. Daarom post ik er een topic over. Bovendien is elk gevoel even belangrijk. Het gaat er om hoe iemand iets ervaart. Omdat jij misschien denkt dat ik me aanstel hoef je mijn problemen niet naar beneden te praten. Zoals ik al zei, als ik me goed had gevoeld had ik ook schijt gehad en het niet erg gevonden het vast te dragen.
Waarom is dat jammer?quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:51 schreef Kieswiel het volgende:
Beetje jammer dat de antwoorden vooral ' stel je niet zo aan' zijn op de vraag ' waarom stel ik me zo aan?'.
Omdat het geen antwoord op de vraag is.quote:
Dit klopt helemaal, bedankt dat je me serieus neemt! Vind het een beetje sneu om te doen alsof ike cht denk dat haar het belangrijkste is, anders had ik daar geen topic over gemaakt toch?:(quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:26 schreef Karammel het volgende:
Je was onzeker --> Je ging meer tijd en aandacht besteden aan je uiterlijk --> Je was ineens zeker van jezelf.
Niet een heel gekke gedachte dat jij dan de conclusie trekt dat je uiterlijk de reden is dat je je zeker kan gaan voelen. Typisch een vrouwenkwaaltje. Je had toentertijd een trigger nodig om je zekerder te gaan voelen. Die trigger was in jouw geval het optutten en mooimaken van jezelf.
Nu heb je het idee gekregen dat je niet meer knap bent en dan valt het allemaal weer de verkeerde kant op. Vrij logisch. Uit alles blijkt dat je die zelfverzekerdheid nooit uit jezelf haalde, maar puur uit je uiterlijk.
[..]
Je hebt gelukkig zelf al goed door dat het veel dieper zit. Gezeik van vroeger dat je nooit een plek hebt gegeven of hebt weten te verwerken.
Ik zou maar eens met een professional gaan praten. Die kunnen je veel beter helpen dan ieder ander hier.
Ah ja ok, inderdaad wel een dom antwoord op die vraag. Maar toch wel het enige antwoord op heel het probleem van TS. Ze hangt er veel te zwaar aan.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:48 schreef eleusis het volgende:
[..]
Omdat het geen antwoord op de vraag is.
Tegen mensen met for all you know, diep gewortelde psychische problemen, zeggen dat ze zich niet aan moeten stellen.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:33 schreef AryaMehr het volgende:
Lachwekkend; mensen die zich druk maken om allerlei pietluttigheden, terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen daadwerkelijk 'lijden'. Stel je niet aan man.
Een oplossing :quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:49 schreef Waterhoentje het volgende:
ja precies, het is het wachten dat me gek maakt. Ik had wel vake een slechte dag. Eczeem op mijn arm, make up die uitliep, etc. Dat maakte me niet uit, het was tijdelijk. Nu kan ik er niks tegen doen behalve wachten en dat maakt me gruwelijk onzeker en bang, want ik heb het niet onder controle en dan ben ik kwetsbaar.
Heel lief die laatste reactie dat ik in moet zien hoe mooi ik ook zonder ben.. dat liet me echt glimlachen... Niemand doet anders tegen me. Mensen doen juist superlief omdat ik er mee zit. Daarom juist vind ik het nog erger, dat ik van zoiets al helemaal flip terwijl het niemand wat uitmaak hoe ik eruitzie (ik ben niet eens op zoek naar een vriend dus ik heb mijn looks niet eens 'nodig) maar wie ik ben...
Iets met pot, ketel en zwart.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik nog nooit zo laag gezonken om een dramatisch topic te maken over een verneukt kapsel. En eerlijk gezegd, twijfels over je geaardheid lijken me wel iets dramatischer dan jouw bad hairday. Mens, draag het in een staart de komende 3, 4 weken en dan is er niks meer aan de hand.
Herinner jezelf liever dat het innerlijke hetgeen is wat echt telt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:22 schreef Waterhoentje het volgende:
En elke keer dat ik in de spiegel kijk probeer ik mezelf eraan te herinneren dat het alleen maar beter wordt straks.
Klopt, in het begin is er echter veel nadruk gelegd op het kapsel. Ik denk dat veel halverwege zijn blijven hangen met het lezen en gewoon willen reageren.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Gatverdamme, ik weet weer waarom ik niet zo vaak meer in R&P kom.
Begrip is te veel gevraagd. Die meid weet ook wel dat een verpest kapsel geen reden is om je zo te voelen, daarom opent ze juist dit topic, om de onderliggende problemen. Volgensmij vinden mensen het hier nu gewoon leuk om de ander een aansteller te noemen, i.p.v. naar de oorzaak te kijken.
Waar hebben jullie het over.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:10 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Klopt, in het begin is er echter veel nadruk gelegd op het kapsel. Ik denk dat veel halverwege zijn blijven hangen met het lezen en gewoon willen reageren.
Voor TS vind ik het jammer dat het topic een vervelende draai heeft gekregen, dat ze ook hier ook al niet begrepen wordt/werd..
Ik neem mijn woorden deels terug na het zien van haar andere topic.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:10 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Klopt, in het begin is er echter veel nadruk gelegd op het kapsel. Ik denk dat veel halverwege zijn blijven hangen met het lezen en gewoon willen reageren.
Voor TS vind ik het jammer dat het topic een vervelende draai heeft gekregen, dat ze ook hier ook al niet begrepen wordt/werd..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |