abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 18:25:06 #151
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83967348
Ik heb met ToT overlegd; om na mijn vakantie een paar klusjes bij hem te doen.
pi_84289628
ik ga zaterdag bij ToT klussen, rulerofdeath gaat waarschijnlijk ook mee
pi_84289726
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:55 schreef omearos het volgende:
ik ga zaterdag bij ToT klussen, rulerofdeath gaat waarschijnlijk ook mee
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 09:47:17 #154
92034 crew  Vonkenboer
pi_84304557
Ik ga op een latere datum bij ToT klussen; waarschijnlijk nadat ik op vakantie geweest ben
pi_84444954
En ze zijn geweest! *O* Omearos en Rulerofdeath hebben 3 deuren geschilderd. :) (Ik heb ook wat mee zitten klungelen! :') ) Het was gezellig, en ik ben echt blij dat deze klus geklaard is. Ik zat er echt mee.

1 van de deuren, afgeschuurd en met schildersplakband afgeplakt

Aan het schilderen. (Let niet op de tyfusbende in de keuken! :@ )

Nog meer aan het schilderen. :) Hier kun je goed zien dat de grondlaag wit is, ik er een terracotta alkydlaag op heb gesmeerd (tot ik geen zin meer had), en er nu een bruine acrylverflaag overheen komt. De kleurtinten lijken in de eerste instantie erg op elkaar, maar er is wel een duidelijk verschil.
De verfrest op de deurpost is door een buurman er op gesmeerd om te kijken wat voor kleur er in het blik zat! :')

De eindresultaatfoto's volgen als ik het deurbeslag en de klinken er weer op heb zitten en de oude verfrestanten van de ruitjes afgekrabd heb. :)

Ben blij! :D
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:00:21 #156
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_84446041
zoo, ik ben weer thuis.

Mooi dat je blij bent. ik vond het erg leuk om te helpen
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_84447499
Ook weer thuis

Het was idd gezellig :Y zo maar eens alle schuurstof van me af spoelen onder de douche ;)
pi_84448879
Fijn te horen dat jullie het naar jullie zin hadden! :)
Ja ik lul nogal veel! :@
pi_84451854
^O^ wat goed!!!
pi_85470155
ik ga komende zaterdag bij CollinDH aan de slag :)
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 18:09:02 #161
92034 crew  Vonkenboer
pi_85482425
Deze week heb ik even contact met ToT, waarschijnlijk wordt het pas na de verjaardag van mijn vriendin dus dat zou inhouden de tweede week van september.

Eerder heb ik gewoon stomweg geen tijd :@
Maar belofte maakt schuld, dus het gaat zeer zeker wel gebeuren !
pi_85563854
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:08 schreef Gurb het volgende:
ik ga komende zaterdag bij CollinDH aan de slag :)
Weer veel gerepareerd in het anti-kraak pand !

En lunch op het dakterras met uitzicht op zee, was gezellig.
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_85564021
^O^ goede bezig!!
Hebben jullie nog foto's? ;)
pi_85596397
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:05 schreef Ml-etje het volgende:
^O^ goede bezig!!
Hebben jullie nog foto's? ;)
Ik iig niet, maar Collin kan misschien nog foto's maken van:
- de werkende TL verlichting op de parkeerplaats of in de technische ruimte
- het werkende slot van de nooddeur of de deur naar het dak
- de werkende screens
- de dichte vloer in de computerruimte

Het was iig een geslaagde dag :)
pi_86147234
Collin?
  Moderator zaterdag 11 september 2010 @ 19:20:28 #166
92034 crew  Vonkenboer
pi_86358571
Leuk Vonk! vergeet je camera niet :)
  Moderator maandag 13 september 2010 @ 18:14:16 #168
92034 crew  Vonkenboer
  Moderator zaterdag 18 september 2010 @ 12:36:30 #169
92034 crew  Vonkenboer
pi_86568166
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Bijna op weg naar ToT :P
Zo werk jij maar halve dagen? :P
Werkse :)
pi_86568534
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Bijna op weg naar ToT :P
*O*
  Moderator zaterdag 18 september 2010 @ 20:05:11 #172
92034 crew  Vonkenboer
pi_86579686
Zo; en weer thuis. De foto's komen er morgen aan eerst even douchen en zulks :)

Ik wil ToT bij deze bedanken voor zijn gastvrijheid gedurende deze middag *O* dat was uitstekend ! *O*
pi_86588971
Hehehe okee dan! :D En jij bedankt voor je hulp! Helemaal top man!
Alleen zwaar klote dat ik die blindplaten had gekocht i.p.v. schakelaars! :') _O- :@

Pfff die lampjes die ik er in heb gedaan zijn trouwens echt veel te fel: 5 x 9 watt aan spaarlampen = 1 unmeunig sterke bouwlamp! :')
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 13:43:48 #174
92034 crew  Vonkenboer
pi_86598696
Na lang plannen en het uitwisselen van heel wat prive berichtjes was het afgelopen zaterdagmiddag was tijd voor mij om af te reizen naar Babberich voor enkele elektriciteitsklusjes bij ToT.

Mooi op tijd kwam ik om iets na half 2 aan in Babberich alwaar de deur van de woning van ToT al eerder open ging dan dat ik uit de auto was :P

Na een algemene kennismaking en het praten over de nodige koetjes en kalfjes was het tijd om de eerste klus van de middag te beginnen namelijk het functioneel maken van de buitenlamp bij de poort van huize ToT.

Letterlijk een klusje van 10 minuten aangezien de kabel al op zijn plek hing en alleen een kwestie was van demonteren van de lamp, verwijderen van de oude aansluiting en het aansluiten van de nieuwe kabel. Deze nieuwe kabel was precies lang genoeg :X om de lamp aan te kunnen sluiten, de wijze les hier bij was dat ToT kabels in het vervolg gewoon ruim iets langer moet laten; op de bouw zeggen we niet voor niks liever een kabel of draad een meter te lang dan 10 cm te kort.

Daarna was het tijd om in de woonkamer een mooie hanglamp op te hangen ipv de plafoniere die er hing. De hanglamp moest wel mooi boven het midden van de tafel komen te hangen.
Probleem hierbij was dat het plafond van een soort holle bouwstenen was gemaakt want na de gaten voor de beugel van de lamp afgemeten te hebben en het eerste gat geboord te hebben schoten we bij het boren van het tweede gat zo in één keer in een holle ruimte :{
Na een kleine modificatie aan de beugel (C) Vonkenboer 2010 O-) en het bevestigen van de beugel leek ons de constructie stevig genoeg.

ToT met gevaar voor eigen leven ;) verwijderd hier de ouwe plafoniere, terwijl ik een snoer bevestig aan de nieuwe lamp.

Op de achtergrond zie je de lamp al hangen; hier ben ik bezig met het aansluiten van de kabel op de bedrading in de centraaldoos.

En er was licht *O*

Het gootje hebben wij bewust los gelaten aangezien we geen goed passend afdek kapje hadden voor de centraaldoos, dus dat was eigenlijk nog niet mooi pas te maken.
De lamp is hier ook nog zonder kapjes.

Met kapjes *O*

Verder hebben we nog een paar schakelaars vervangen, wat geouwehoerd :+ en op een niet heel erg professionele wijze dit spotje opgehangen.

Disclaimer : Deze bedrading is niet aangelegd door Vonkenboer en was voor zaterdag 18 september al aangelegd in huize ToT :|W

Het idee van een spotje daar is helemaal niet slecht bedacht maar de wijze waarop hij nu aangesloten is niet het mooist, ToT zal daar terzijnertijd zelf een oplossing voor bedenken.

Na een paar glazen cola en een warme hap uit de frituur pan was het langzaam weer eens tijd om terug te reizen naar huis. Ik wil ToT bij deze bedanken voor zijn uitstekende gastvrijheid en wens hem nog veel klus plezier in zijn woning toe *O*
pi_86600632
Hehehe okee dan! :D
Thx man! :)
Ja die kabel had ik misschien idd nét iets aan de krappe kant gemaakt! ;) Ja hij is eigenlijk wel langer, maar daar ligt een unmeunige lading hout op! :')
Gisteravond brandde die sensorlamp overigens nonstop! :') ik zal eens naar de instellingen kijken.

@ de bedrading van dat spotje: dat was al zo toen ik het his kocht, alleen was de boel toen afgetimmerd met foeilelijke ouderwetse schrootjes! :r

Morgen of zo maar weer de bouwmarkt in duiken voor meer schakelaars en wat minder sterke lampjes! :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')