Na lang plannen en het uitwisselen van heel wat prive berichtjes was het afgelopen zaterdagmiddag was tijd voor mij om af te reizen naar Babberich voor enkele elektriciteitsklusjes bij ToT.
Mooi op tijd kwam ik om iets na half 2 aan in Babberich alwaar de deur van de woning van ToT al eerder open ging dan dat ik uit de auto was
Na een algemene kennismaking en het praten over de nodige koetjes en kalfjes was het tijd om de eerste klus van de middag te beginnen namelijk het functioneel maken van de buitenlamp bij de poort van huize ToT.
![]()
Letterlijk een klusje van 10 minuten aangezien de kabel al op zijn plek hing en alleen een kwestie was van demonteren van de lamp, verwijderen van de oude aansluiting en het aansluiten van de nieuwe kabel. Deze nieuwe kabel was
precies lang genoeg

om de lamp aan te kunnen sluiten, de wijze les hier bij was dat ToT kabels in het vervolg gewoon ruim iets langer moet laten; op de bouw zeggen we niet voor niks liever een kabel of draad een meter te lang dan 10 cm te kort.
Daarna was het tijd om in de woonkamer een mooie hanglamp op te hangen ipv de plafoniere die er hing. De hanglamp moest wel mooi boven het midden van de tafel komen te hangen.
Probleem hierbij was dat het plafond van een soort holle bouwstenen was gemaakt want na de gaten voor de beugel van de lamp afgemeten te hebben en het eerste gat geboord te hebben schoten we bij het boren van het tweede gat zo in één keer in een holle ruimte
Na een kleine modificatie aan de beugel (C) Vonkenboer 2010

en het bevestigen van de beugel leek ons de constructie stevig genoeg.
![]()
![]()
ToT met gevaar voor eigen leven

verwijderd hier de ouwe plafoniere, terwijl ik een snoer bevestig aan de nieuwe lamp.
![]()
Op de achtergrond zie je de lamp al hangen; hier ben ik bezig met het aansluiten van de kabel op de bedrading in de centraaldoos.
![]()
En er was licht
Het gootje hebben wij bewust los gelaten aangezien we geen goed passend afdek kapje hadden voor de centraaldoos, dus dat was eigenlijk nog niet mooi pas te maken.
De lamp is hier ook nog zonder kapjes.
![]()
Met kapjes
Verder hebben we nog een paar schakelaars vervangen, wat geouwehoerd

en op een niet heel erg professionele wijze dit spotje opgehangen.
![]()
Disclaimer : Deze bedrading is niet aangelegd door Vonkenboer en was voor zaterdag 18 september al aangelegd in huize ToT
![]()
Het idee van een spotje daar is helemaal niet slecht bedacht maar de wijze waarop hij nu aangesloten is niet het mooist, ToT zal daar terzijnertijd zelf een oplossing voor bedenken.
Na een paar glazen cola en een warme hap uit de frituur pan was het langzaam weer eens tijd om terug te reizen naar huis. Ik wil ToT bij deze bedanken voor zijn uitstekende gastvrijheid en wens hem nog veel klus plezier in zijn woning toe