abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82534900
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 07:27 schreef Ml-etje het volgende:
ZIjn er al concrete afspraken gemaakt hier?
En BlOemEtje hoe gaat het bij jou??
Bij mij zijn nog geen concrete afspraken gemaakt, ik heb wel PM contact me ColinDH, dus het dreigt goed te komen.
pi_82535328
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 08:40 schreef Gurb het volgende:

[..]

Bij mij zijn nog geen concrete afspraken gemaakt, ik heb wel PM contact me ColinDH, dus het dreigt goed te komen.
dol op dreiging
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82543042
zo, ik ga mn spullen even bij elkaar pakken en richting bloemetje.
Ik ben klaar voor de aftrap van deze actie
pi_82543274
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:21 schreef Ultimato het volgende:
zo, ik ga mn spullen even bij elkaar pakken en richting bloemetje.
Ik ben klaar voor de aftrap van deze actie
Nog even wat eten en ik ben er ook klaar voor !
Tot zo
pi_82543969
camera in den aanslag?
pi_82581262
Zo, de aftrap is gegeven.

Tip voor anderen: spreek niet op een kruising af het kan zomaar gebeuren dat je allebei op pak m beet 10 meter van elkaar staat te wachten tot ieman besluit de ander te vragen of diegene soms *naam* is

Goed, samen met bloemetje en vriend met 2 auto's vanuit Alphen a/d Rijn vertrokken naar brabant om wat steigerplanken op te halen die ze daar hadden besteld en laten zagen.
Eenmaal aangekomen in de straat waar we moesten wezen was het nog even zoeken waar we moesten zijn. Nadat de vriend van Bloemetje de contactpersoon had gebeld en het pand gevonden was kwamen we tot een aparte ontdekking. Ondanks dat er niemand was bleek het niet afgesloten te zijn
Vrij snel na het telefoontje kwam er echter iemand aan om de zaken af te handelen.

Toen bleek de hoeveelheid toch handzamer als verwacht maaar we hebben het wel netjes over 2 auto's verdeeld.
Na daar nog 'even' te hebben staan praten voor het bedrijf zijn we weer teruggereden naar Alphen alwaar we de planken hebben uitgeladen en naar het huis van Bloemetje en partner hebben gebracht.
Na afloop hebben we nog gezellig zitten kletsen tot het tijd was om te gaan, een mens moet tenslotte ook eten zo nu en dan.

Al met al een gezellig dagje met wat leerpunten:
- hoe afspreken(herkenning punten??)
- afspraken maken met een eventueel bedrijf over aanwezigheid van personeel (ik neem aan dat ze niet overal de deur maar open laten )
- 12v koffiezetapparaat mee voor als je onverhoopt lang staat te kletsen bij het ophaalader

Voor herhaling vatbaar? absoluut!

Hulde aan ML'etje voor het initiatief

aanvullingen en foto's zullen door Bloemetje vast wel komen.

En nu voor de anderen: vort aan t werk! er zijn klusjes te doen!
pi_82581876
Goed bezig !!
En hulde ook aan Vonk hé ik lift mee op zijn ervaring en hij kan veeel beter tabellen bouwen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82759348
blOemetjE hoe is het met de foto's ?
pi_82760176
bl0emetjE en ik hebben afgesproken, dat wil zeggen, we gaan afspreken, maar ik moet eerst alle benodigde materialen verzamelen. Ik zie helaas niemand in de kluspool die ik kan helpen.
pi_82760373
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:23 schreef Syytön het volgende:
bl0emetjE en ik hebben afgesproken, dat wil zeggen, we gaan afspreken, maar ik moet eerst alle benodigde materialen verzamelen. Ik zie helaas niemand in de kluspool die ik kan helpen.
Volgend jaar hopelijk nieuwe ronden nieuwe kansen thanx voor de update!
pi_82760855
Bij ons moet de trap nog geverfd worden. En wat binnendeuren. Ik heb mijn vader zo gek gevonden de oprit te voorzien van wat extra tegeltjes. Trappen verven kan wel alleen in het weekend van 24 juli i.v.m. huisdieren.
pi_82760917
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij ons moet de trap nog geverfd worden. En wat binnendeuren. Ik heb mijn vader zo gek gevonden de oprit te voorzien van wat extra tegeltjes. Trappen verven kan wel alleen in het weekend van 24 juli i.v.m. huisdieren.
denk dat je het beste de mensen in je kluspool kunt pm-en
pi_82816179
Late reactie:

Het was een zeer geslaagde dag, inderdaad het afspreken hadden we iets beter kunnen plannen al viel dat al met al gelukkig ook erg mee!
Ultimato is lief en alles is helemaal goed gegaan!

Ik kan hier met gepaste trots melden dat onze bureaus inmiddels klaar zijn!
Ik ga nu foto's uploaden, mijn computer is kapot (en bij de reparateur) maar ik heb mijn laptop inmiddels onder controle

Zometeen (of morgen) volgen de foto's!
pi_82816444
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:54 schreef bl0emetjE het volgende:

Ultimato is lief

voor goeie ben ik tot een hoop bereid haha
Ik kom binnenkort wel kijken naar de bureau's
pi_82817657
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:59 schreef Ultimato het volgende:

[..]

voor goeie ben ik tot een hoop bereid haha
Ik kom binnenkort wel kijken naar de bureau's
Gezellig! Hier alvast een voorproefje:

De foto's!!
Op de laptop is het lastig te zien of de foto's licht of donker zijn, dus ik hoop dat het een beetje te zien is allemaal!

Daar zijn we dan:

Inladen:

Thuis (beetje onscherp):

Kiek&boe:

Na 3 dagen planken schuren, eindelijk echt klussen:

En zie hier! Twee relaxte bureaus van 2 meter breed + 80 cm diep (ze zijn echt groot!):

Enigszins ingericht (vriendjes comp + mijn laptop, want mijn comp bij reparateur):

pi_82853375
Vind die bureau's echt die wil ik ook wel
En superactie Ultimato en BloEmetjE!
pi_82862021
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:16 schreef Ml-etje het volgende:
Vind die bureau's echt die wil ik ook wel
En superactie Ultimato en bl0emetjE!
Jaa, wij zijn er ook zeer blij mee! En ook met de fokkluspool, want in ons eentje konden we de planken niet ophalen

Ben benieuwd naar de volgenden die gaan klussen hier!
pi_82867555
Goed resultaat zeg ! van de kluspool .

En een heerlijk bureau met zoveel ruimte.
Alleen ben ik benieuwd of je / jullie het zo opgeruimd houden ?
Komen er nog planken en kasten en rollades bij ?

* kijkt om zich heen...
pi_82867601
Wij gaan dit weekend verf halen dus dan kan er bij ons ook geklust worden
pi_82867619
quote:
De inbox "syytön" is niet beschikbaar

Zet die eens open joh, ik heb een auto
pi_82867625
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 07:25 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Anders wil ik hem wel pm-en kom er wel door
pi_82867647
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 07:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Anders wil ik hem wel pm-en kom er wel door
Ik ben nieuwsgierig wat voor transport problemen hij heeft of andere problemen bij het verzamelen van de materialen.
pi_82868398
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 07:30 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Ik ben nieuwsgierig wat voor transport problemen hij heeft of andere problemen bij het verzamelen van de materialen.
Ga ik even voor je pm-en dat hij hier even moet komen kijken
pi_82876714
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 07:16 schreef AnneX het volgende:
Goed resultaat zeg ! van de kluspool .

En een heerlijk bureau met zoveel ruimte.
Alleen ben ik benieuwd of je / jullie het zo opgeruimd houden ?
Komen er nog planken en kasten en rollades bij ?

* kijkt om zich heen...

Aan de andere kant van de kamer hebben we 2 hele grote kasten staan met allemaal plankjes en laatjes enzo. Deze moeten nog een beetje gereorganiseerd worden en dan kunnen als het goed is al onze studieboeken e.d. daar in. (nu ligt de helft overal en nergens te slingeren, maar de kasten zijn groot genoeg, dus alle onzin troep eruit en weg en dan de studieboekjes er weer netjes in!)

Verder op het bureau wil ik misschien nog mijn naaimachine neerzetten denk ik. Maar even kijken hoeveel ruimte dat in beslag gaat nemen, want ik vind het dan ook wel weer zonde als dan meteen mijn bureau vol is De naaimachine staat nu op de eettafel, die tafel is ook groot, dus hij staat daar ook weer niet perse in de weg, maar ook niet ideaal.

We hebben ook nog een printer, die komt op een klein kastje met laatjes/vakje eronder voor papier e.d. en op wielen zodat we die evt onder het bureau kunnen schuiven. Even kijken of we daar iets leuks voor kunnen vinden of maken.

Vriendje speelt gitaar en zijn gitaren staan aan de zijkant van de kamer (onder de ramen), versterkers staan in de berging en de effectpedalen staan in het raamkozijn (??) maar mogen dan als het goed is ook in de studiekast.

Kortom: we hebben teveel zooi en dat gaan we opruimen en dan kunnen de bureaus hopelijk netjes opgeruimd blijven met veel werkruimte! En zodat we relaxed kunnen studeren en hobby-en

Hetzelfde van de troep geldt voor de rest van het huis, ook daar willen we grondig opruimen en zoveel mogelijk overbodige zooi wegdoen. We willen loze dingen weggooien, en leuke dingen eerst in een soort 'garage-sale' aan vrienden slijten voor een klein prijsje en als niemand het wil, dan naar de kringloop brengen. Als het goed is hebben we dan uiteindelijk gewoon genoeg ruimte voor de spullen die we wel gebruiken en nuttig zijn en hoeven er geen dingen meer zomaar rond te slingeren Het plan is om dit deze zomer allemaal een beetje te fixen, vandaag of morgen gaan we iig vast weer eens naar de vuilstort om de berging beneden in de kelder leger te maken! We vonden het iig gewoon eens tijd voor een grote opruiming! Misschien is dat wel een topic waard in k&w, een groot 'ruim je huis op' topic met tips&tricks en voor&na's
pi_82885837
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 07:25 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Ik heb geen auto nodig hoor. Maar wij gaan gordijnen maken en ik moet eerst stof en zoomband en haakjes en whatnot kopen.
Of bedoelde je dat je nog een klus hebt waar ik jou mee kan helpen?
pi_82887935
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:35 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ik heb geen auto nodig hoor. Maar wij gaan gordijnen maken en ik moet eerst stof en zoomband en haakjes en whatnot kopen.
Of bedoelde je dat je nog een klus hebt waar ik jou mee kan helpen?
Whaha, my bad... Ik had een woordje gemist...
quote:
Als je die over het hoofd leest lijkt het net alsof jij hulp nodig hebt bij het verzamelen van je spullen
pi_82889006
Haha, ja dat dacht ik al, ik had het beter als volgende regel kunnen zetten. Maareh, jij hebt niet toevallig een nieuw laminaatje in je huis nodig?
pi_82910278
BloEmetje zou je toch kunnen helpen met de gordijnen Syytön?
Ben een beetje slaperig dus als ik me vergis
pi_82910804
*gooit een pot sterke koffie naar ML-etje*

was er nog iemand uit een andere pool die wel gecertificeerd is voor het vervangen van groepenkasten en bereid is wat verder te reizen?
pi_82911102
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:15 schreef Ultimato het volgende:
*gooit een pot sterke koffie naar ML-etje*

was er nog iemand uit een andere pool die wel gecertificeerd is voor het vervangen van groepenkasten en bereid is wat verder te reizen?
* pot terug gooit koffie en kijken gaat
pi_82911199
Vonk misschien? Of Cv-boer of Ou-tannu?
Pm je ze zelf? Het probleem is vaak de zegeltang helaas.
Kunnen zij allemaal niet laat het dan even weten
pi_82911709
PM's verzonden.
Het zou voor alledrie wel een eind reizen zijn maar ik blijf hoop houden.

ennuh pas jij wel op.. er zijn mensen die aggressief worden als ze iemand koffie zien verspillen haha
pi_82933734
edit zelf ook verkeerd gelezen

Ik ga dus sytton helpen en sytton zoekt iemand die zij weer kan helpen!
pi_82940010
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:13 schreef bl0emetjE het volgende:
edit zelf ook verkeerd gelezen

Ik ga dus sytton helpen en sytton zoekt iemand die zij weer kan helpen!
pi_82941243
ik heb NEN3140 VP ik vervang wel vaker groepenkasten maar ik weet niet zeker of ik het officieel mag

verder heb geen zegeltang nodig voor het vervangen van een groepenkast (misschien als je geen hoofdschakelaar hebt, dan kan je de 35amp eruit draaien)
namaste
pi_82942439
wat ik opmaak uit diverse documenten op onder andere eigenhuis.nl moet de installatie voldoen aan de NEN 1010 norm?
Misschien dat Vonkenboer of een ander info kan geven over of jij voldoende gekwalificeerd bent voor het vervangen van een groepenkast.
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 20:02:30 #137
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_82947127
Een installatie moet voldoen aan de NEN1010, de NEN1010 is de norm voor het installeren van elektrische installaties, toestellen en heeft betrekking op bijvoorbeeld de minimale doorsnede van kabels, de maximale waarde van zekeringen, kabelberekeningen, veiligheid in een installatie, maximale aantal draden door een buis, overzichtelijkheid van een elektrotechnische installatie.

Kortom alles wat te maken heeft met het aanleggen en in gebruik nemen van elektrotechnische installaties.
pi_82956625
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Een installatie moet voldoen aan de NEN1010, de NEN1010 is de norm voor het installeren van elektrische installaties, toestellen en heeft betrekking op bijvoorbeeld de minimale doorsnede van kabels, de maximale waarde van zekeringen, kabelberekeningen, veiligheid in een installatie, maximale aantal draden door een buis, overzichtelijkheid van een elektrotechnische installatie.

Kortom alles wat te maken heeft met het aanleggen en in gebruik nemen van elektrotechnische installaties.
ik ben op de hoogte van de meeste voorschriften in de nen1010 en als ik twijfel of het niet vertrouw dan zoek ik het op, maar mag ik een meterkast plaatsen (dat het officieel is) of maakt het niet uit wie het doet als het maar volgens de nen1010 norm?

ik heb hier en daar wel foto's denk ik van klanten waar ik meterkasten heb geplaatst. netjes lusjes om de bouten bij de aardstrip. het installatiedraad met een lusje boven de automaat voor eventuele aanpassingen etc
namaste
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 23:00:57 #139
92034 crew  Vonkenboer
pi_82957678
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:43 schreef Dulk het volgende:

[..]

ik ben op de hoogte van de meeste voorschriften in de nen1010 en als ik twijfel of het niet vertrouw dan zoek ik het op, maar mag ik een meterkast plaatsen (dat het officieel is) of maakt het niet uit wie het doet als het maar volgens de nen1010 norm?

ik heb hier en daar wel foto's denk ik van klanten waar ik meterkasten heb geplaatst. netjes lusjes om de bouten bij de aardstrip. het installatiedraad met een lusje boven de automaat voor eventuele aanpassingen etc

Heb je een vakopleiding (mbo) electrotechniek afgerond ?
pi_82958502
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je een vakopleiding (mbo) electrotechniek afgerond ?
ik heb succesvol afgerond
MBO niveau 4 elektrotechniek Middenkaderfunctionaris Telematica
namaste
pi_83179624
de verf is binnen en Rallydame en ik gaan afspraken om gezellig samen te gaan kwasten
pi_83184640
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:43 schreef Dulk het volgende:

[..]

Precies, wie hem aanlegt maakt niets uit, zolang het maar volgens de regels is.
Vrom verklaart dit trouwens ook expliciet, wel is het zo dat je verplicht bent om aan te kunnen tonen dat dezelfde veiligheidsgraad behaalt wordt.
Aangezien dit natuurlijk zeer moeilijk en/of zeer kostbaar is, zullen de erkende bedrijven werken volgens de NEN normen om uit te sluiten dat ze voor hoge kosten komen te staan.

Als je je meterkast zelf installeert, dan kun je hem daarna natuurlijk altijd laten keuren door het energiebedrijf.

Een kast vervangen zonder echt verder gekke dingen uithalen is natuurlijk ook niet echt moeilijk, mits je weet waar je mee bezig bent.

Wel ben ik een voorstander van de NEN-normen en/of NPR-bladen.
Het is echter zo dat de wetgever wel meerdere mogelijkheden moet bieden, als zij de NEN-normen verplicht zou stellen als enigste norm dan moeten ze deze ook gratis ter beschikking stellen.
Juist door het feit dat ze meerdere (on)-mogelijkheden bieden hoeven ze deze dus ook niet gratis beschikbaar te stellen.
En zo blijkt maar weer dat alles een geld kwestie is.
quote:

[ Bericht 15% gewijzigd door klipper op 23-06-2010 11:20:30 ]
  Moderator zondag 27 juni 2010 @ 19:49:28 #143
92034 crew  Vonkenboer
pi_83369622
Hoe is het eigenlijk gesteld met onze klussers helpen klussers actie ?
Zijn er al meer zaken gerealiseerd en/of afspraken gemaakt ?
pi_83370762
Rallydame komt mij volgende week zaterdag helpen met schilderen
pi_83600702
Vandaag komt Rallydame!
pi_83600970
Zijn hier helden met glasvlies behang?
pi_83624193
Dankzij Rallydame's hulp gingen we vandaag van dit

naar dit

Rallydame bedankt! Ging vlot zo
De tussendoor foto's door de buurman volgen miss nog met onherkenbaar maken van de users.

We komen snel die kant uit!
Morgen de grijze rand even kwasten
pi_83625250
Mooi geworden, de dames hebben een stuk vakwerk afgeleverd
pi_83870101
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:48 schreef Ml-etje het volgende:
Dankzij Rallydame's hulp gingen we vandaag van dit

[ afbeelding ]

naar dit

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Rallydame bedankt! Ging vlot zo
De tussendoor foto's door de buurman volgen miss nog met onherkenbaar maken van de users.

We komen snel die kant uit!
Morgen de grijze rand even kwasten
Wow! Wat een berg werk verzet in 1 dagje! Ziet er super uit!
pi_83935944
yes nu nog een keer bij Rallydame klussen

Samen is gewoon veel leuker dus ik ben mijn telefoonlijst aan het afbellen

Who's next?? Al iemand concrete plannen??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')