abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81542040
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:16 schreef Symer het volgende:
Aan die kleine inconsistenties valt altijd wel een mouw te passen, dat boeit me niet zo veel.
Toch heb ik altijd gevonden dat Lost zichzelf verplichtte aan een hogere standaard juist omdat er vaak zoveel waarde werd gegeven aan kleine dingen.
  maandag 17 mei 2010 @ 17:42:26 #242
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81542444
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:16 schreef Symer het volgende:
Aan die kleine inconsistenties valt altijd wel een mouw te passen, dat boeit me niet zo veel.
Mij juist wel.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81543060
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:32 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Toch heb ik altijd gevonden dat Lost zichzelf verplichtte aan een hogere standaard juist omdat er vaak zoveel waarde werd gegeven aan kleine dingen.
Vind ik niet. Het klopt dat wij met een vergrootglas kijken en dat de makers ons ook uitgenodigd hebben om dat te doen. Maar je kunt redelijkerwijs niet verwachten dat alle details over 6 jaar volledig met elkaar in overeenstemming zijn.

Dat kun je wellicht van boeken verwachten waar de auteur jaren op het verhaal zit te broeden, maar niet bij een tv-serie waar de schrijvers van allerlei externe dingen afhankelijk zijn.

Daar heb ik dan ook wel vrede mee.

Dat de geschiedenis van het eiland nu nog zo incompleet is dat we alle hints daarover nergens aan op kunnen hangen vind ik erger.
  maandag 17 mei 2010 @ 17:58:24 #244
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81543150
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:55 schreef Symer het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het klopt dat wij met een vergrootglas kijken en dat de makers ons ook uitgenodigd hebben om dat te doen. Maar je kunt redelijkerwijs niet verwachten dat alle details over 6 jaar volledig met elkaar in overeenstemming zijn.

Dat kun je wellicht van boeken verwachten waar de auteur jaren op het verhaal zit te broeden, maar niet bij een tv-serie waar de schrijvers van allerlei externe dingen afhankelijk zijn.

True, dat is dan ook wel weer waar.

Maar tóch zit ik persoonlijk eerder met een verhaaltechnisch gezien onverklaarbare gebeurtenis dan met een gebeurtenis die gewoonweg geen directe uitleg krijgt. Voor dat laatste kan ik mijn fantasie nog gebruiken, bij dat eerste zit je op een gegeven moment gewoon vast.
  maandag 17 mei 2010 @ 17:59:15 #245
133369 Jivis
Critikut
pi_81543190
quote:

[..]

Ik vind het daarentegen wel belangrijk dat het grote plaatje op het eind terug te voeren is naar seizoen 1.
Amen.
pi_81543199
quote:

[..]
Van alle serie-schrijvers zijn de schrijvers van Lost toch wel het meeste vrij gelaten in hun doen en laten, qua budget, onderwerpen, whatever.
De acteur van Michael die over de zeik ging toen hij er flatsboem uitgeschreven werd
http://www.tvguide.com/news/lost-harold-perrineau-36053.aspx
  maandag 17 mei 2010 @ 18:05:21 #247
133369 Jivis
Critikut
pi_81543490
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:59 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Van alle serie-schrijvers zijn de schrijvers van Lost toch wel het meeste vrij gelaten in hun doen en laten, qua budget, onderwerpen, whatever.
De acteur van Michael die over de zeik ging toen hij er flatsboem uitgeschreven werd
http://www.tvguide.com/news/lost-harold-perrineau-36053.aspx
Wat ongelofelijk idioot dat hij zijn exit toeschrijft aan zijn huidskleur .
Amen.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:10:05 #248
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81543703
Klinkt gewoon als iemand die is begaan met zijn karakter.

Maar dit:
quote:
Perrineau: Listen, if I'm being really candid, there are all these questions about how they respond to black people on the show. Sayid gets to meet Nadia again, and Desmond and Penny hook up again, but a little black boy and his father hooking up, that wasn't interesting? Instead, Walt just winds up being another fatherless child. It plays into a really big, weird stereotype and, being a black person myself, that wasn't so interesting. Perrineau: Listen, if I'm being really candid, there are all these questions about how they respond to black people on the show. Sayid gets to meet Nadia again, and Desmond and Penny hook up again, but a little black boy and his father hooking up, that wasn't interesting? Instead, Walt just winds up being another fatherless child. It plays into a really big, weird stereotype and, being a black person myself, that wasn't so interesting.
is wel een beetje jammer.
pi_81543887
De schrijvers vinden ouder/kind-relaties (en -herenigingen) gewoon niet interessant als die niet compleet disfunctioneel zijn.

Jin ging ook dood zonder Ji-Yeon te zien. Claire ziet Aaron ook nooit meer terug denk ik.
pi_81543930
Not Penny's Boat was voor mij ook wel een tof moment. Verder ga ik pas na het seizoen 6 kijken wat me favo aflevering is.

Denkt niemand er mee over na, wat er was gebeurt als er iemands in die doodskist had gelegen dan Locke?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  maandag 17 mei 2010 @ 18:16:16 #251
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_81543990
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:14 schreef Symer het volgende:
De schrijvers vinden ouder/kind-relaties (en -herenigingen) gewoon niet interessant als die niet compleet disfunctioneel zijn.

Jin ging ook dood zonder Ji-Yeon te zien. Claire ziet Aaron ook nooit meer terug denk ik.
Dat vond ik nog het treurigste van het sterven van Jin en Sun, het ouderloos opgroeien van Ji-Yeon
  maandag 17 mei 2010 @ 18:17:52 #252
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81544064
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
Not Penny's Boat was voor mij ook wel een tof moment. Verder ga ik pas na het seizoen 6 kijken wat me favo aflevering is.

Denkt niemand er mee over na, wat er was gebeurt als er iemands in die doodskist had gelegen dan Locke?
Wat bedoel je precies met 'als'?
pi_81544142
of met 'iemands'?
  maandag 17 mei 2010 @ 18:20:53 #254
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81544233
Ik snap niet -in het geval van Locke en de doodskist- wat het nut is van denken over hoe het zou zijn als...

Wat zou er gebeurd zijn als Kate nou lelijk was? Of als Ben niet van zulke grote ogen had? Of als Locke een lange baard had?
  maandag 17 mei 2010 @ 18:21:19 #255
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81544253
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:14 schreef Symer het volgende:

Nog zoiets. Sun laat Ji-Yeon probleemloos achter. Jin wil er ook niet terug naar toe. Aaron wordt door Claire gedumpt op het eiland en Kate dumpt 'm later opnieuw omdat ze terug wil. En Michael laat Walt ook achter om terug te keren. Terwijl er toch een paar tussen zitten die obsessief bezig waren met hun kind, hun kind was alles ... althans tot het een andere plottwist in de weg stond, dan werd het zonder verpinken bij de eerste de beste kennis of ver familielid gedumpt.

De enige wiens personage trouw aan zichzelf bleef qua verhouding met het kind was Desmond. Die wilde helemaal niet terug, die werd gedwongen. De rest ging eigenlijk volledig in tegen karakterontwikkelingen die zich daarvoor afspeelden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:23:07 #256
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81544344
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nog zoiets. Sun laat Ji-Yeon probleemloos achter. Jin wil er ook niet terug naar toe. Aaron wordt door Claire gedumpt op het eiland en Kate dumpt 'm later opnieuw omdat ze terug wil. En Michael laat Walt ook achter om terug te keren. Terwijl er toch een paar tussen zitten die obsessief bezig waren met hun kind, hun kind was alles ... althans tot het een andere plottwist in de weg stond, dan werd het zonder verpinken bij de eerste de beste kennis of ver familielid gedumpt.

De enige wiens personage trouw aan zichzelf bleef qua verhouding met het kind was Desmond. Die wilde helemaal niet terug, die werd gedwongen. De rest ging eigenlijk volledig in tegen karakterontwikkelingen die zich daarvoor afspeelden.
Sun, Michael en Kate vertrouwden er blijkbaar op dat ze even een klusje gingen klaren op het eiland en dat ze daarna weer terug zouden kunnen.

Wat Jin betreft:
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:22 schreef Bragi het volgende:
Tsja, als je op het punt staat om je vrouw dood te zien gaan, denk je dan nog aan je dochter, die je zelf nog nooit hebt gezien/gehoord (los van wat foto's) en waarvan het maar de vraag is of je die ooit nog wel te zien krijgt?
  maandag 17 mei 2010 @ 18:27:00 #257
133369 Jivis
Critikut
pi_81544494
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:20 schreef Bragi het volgende:
Ik snap niet -in het geval van Locke en de doodskist- wat het nut is van denken over hoe het zou zijn als...

Wat zou er gebeurd zijn als Kate nou lelijk was? Of als Ben niet van zulke grote ogen had? Of als Locke een lange baard had?
Of als Kate een goed, diepzinnig personage was geweest .
Amen.
pi_81544575
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:17 schreef Bragi het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met 'als'?
Als Locke het niet was. Hadden we dan een andere verhaal lijn gehad? Ik weet bevoorbeeld niet waarom ze die scenes met Sawyer en volgens mij Desmond hebben opgenomen?
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:19 schreef Symer het volgende:
of met 'iemands'?
oeh oeh, een typfoutje . Voor zoiets ga je maar naar KLB
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:20 schreef Bragi het volgende:

Dat is wel ff iets anders he, genoeg mensen vinden Kate lelijk
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  maandag 17 mei 2010 @ 18:35:14 #259
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81544895
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:28 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Als Locke het niet was. Hadden we dan een andere verhaal lijn gehad? Ik weet bevoorbeeld niet waarom ze die scenes met Sawyer en volgens mij Desmond hebben opgenomen?
Ik kan het mis hebben, maar was dat niet puur om spoilers te vermijden?

En het is 'bijvoorbeeld', maar ik zit al in KLB(SC).
quote:
Dat is wel ff iets anders he, genoeg mensen vinden Kate lelijk
Ja, maar die mensen...
  maandag 17 mei 2010 @ 18:35:38 #260
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81544909
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:23 schreef Bragi het volgende:

[..]

Sun, Michael en Kate vertrouwden er blijkbaar op dat ze even een klusje gingen klaren op het eiland en dat ze daarna weer terug zouden kunnen.

Wat Jin betreft:
[..]
Voor één van hen zou die uitleg acceptabel zijn (Jin en Sun en dan vind ik het nog steeds discutabel), maar Michael en Claire zouden hun kind echt nooit meer achterlaten, het was de hele drijfveer van het personage. Het is gewoon een nogal luie oplossing die een paar keer is herkauwd uit gemakzucht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')