Omdat die beelden ons laten weten dat er kinderen worden afgeslacht in Rwanda, dat er een hongersnood is in Ethiopië, dat er kindsoldaten zijn in Cambodia, en dat er meisjes worden verkracht in Darfur.quote:Op zondag 16 mei 2010 08:49 schreef dylany het volgende:
Waarom horen we de mensen die zich zo druk maken over dit telefoontje niet ook als er kinderen uit oorlogsgebied of hongerende kinderen op televisie of in een interview verschijnen?
Wordt een interview met zo’n kind niet of minder schandalig gevonden omdat het een buitenlands kind of een kind zonder naam is?
Ik begrijp het.quote:Op zondag 16 mei 2010 08:55 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Omdat die beelden ons laten weten dat er kinderen worden afgeslacht in Rwanda, dat er een hongersnood is in Ethiopië, dat er kindsoldaten zijn in Cambodia, en dat er meisjes worden verkracht in Darfur.
Zonder die beelden kunnen we dat allemaal lekker negeren. Zonder die beelden geen publieke druk, geen interventie, geen noodhulp, geen BandAid, geen Unicef, etcetera.
De nieuwswaarde van een voorpagina interview met Ruben (MIJN BENEN DOEN ERG PIJN) is echter 0,0. Dus om daar nou een kind voor lastig te vallen, dat schiet een hoop mensen in het verkeerde keelgat.
Wat zeik je nou?quote:Op zondag 16 mei 2010 09:15 schreef dylany het volgende:
[..]
Ik begrijp het.
Het is nodig die kinderen te interviewen anders geloven we het niet.![]()
Daarom mogen wij de kinderen zonder naam wel prostitueren.
En wat heeft dat toch goed geholpen he, 0,0 hongersnood meerquote:Op zondag 16 mei 2010 09:22 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Wat zeik je nou?
Ben nou maar blij dat we in de jaren 80 al die hongernegertjes hebben laten zien, anders was dat hele LiveAid waarschijnlijk niet eens gebeurd.
Zeg ik dat?quote:Op zondag 16 mei 2010 10:04 schreef Samson het volgende:
[..]
En wat heeft dat toch goed geholpen he, 0,0 hongersnood meer
Dat is helemaal niet mijn punt, ik reageerde enkel op dit deel van het verhaal.quote:Op zondag 16 mei 2010 10:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
En wat is je punt? Laat die beelden van Vietnam enzo maar zitten, want het heeft toch geen zin en het veranderd toch niets?
Hell, laat heel dat journalistiek maar varen want ze bereiken toch niks? Kranten maar niet meer doen? Journaals?![]()
En ondertussen werk jij er nog even vrolijk aan mee door eea zelf ook weer neer te zetten. Goed bezig!quote:
Precies mijn gedachte toen ik dat zag....quote:Op zondag 16 mei 2010 11:46 schreef justanick het volgende:
[..]
En ondertussen werk jij er nog even vrolijk aan mee door eea zelf ook weer neer te zetten. Goed bezig!
quote:Op zondag 16 mei 2010 11:46 schreef justanick het volgende:
[..]
En ondertussen werk jij er nog even vrolijk aan mee door eea zelf ook weer neer te zetten. Goed bezig!
quote:Op zondag 16 mei 2010 10:04 schreef Samson het volgende:
[..]
Wil je over je frustraties praten? Je hoeft er niet mee rond te blijven lopen hoor, er is altijd ergens professionele hulp voor je beschikbaarquote:
Lezen is moeilijk geloof ik, want tot nu toe had ik mij nog niet in deze discussie gemengd. Wel met stijgende verbazing meegelezen overigens - en jouw post was de spreekwoordelijke druppel.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:00 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Je kunt hoe dan ook niet winnen met jullie twee.
Maar goed, gelukkig weet ik dat jullie het van binnen wel perfect snappen. Dat er een verschil is tussen die foto die het lot van de Vietnam oorlog heeft bezegeld, en de foto's van Ruben.
Maar laat je vooral zo kennen.
En zoals ik zelf al eerder heb geschreven in dit topic (dat heb je waarschijnlijk gemist), is dit niet OPEENS een woede uitbarsting richting de Telegraaf.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:15 schreef justanick het volgende:
Overigens is de 'publieke woede' op de Televaag selectief. Dit is niet de eerste keer dat NL-media als een stelletje aasgieren zich op de ellende-prooi storten. Ik herinner je even aan de vliegramp op Schiphol, nog niet zo lang geleden. Toen stonden de camera's van de NOS en Nova vooraan bij de nabestaanden. Milly B, toen was er een strijd gaande tussen
Weer een pareltje!quote:Op zondag 16 mei 2010 12:14 schreef Samson het volgende:
[..]
Wil je over je frustraties praten? Je hoeft er niet mee rond te blijven lopen hoor, er is altijd ergens professionele hulp voor je beschikbaar
Kijk naar de cijfers; zodra media hier als aasgieren bovenop springen gaan alle cijfers door het dak. Dit is blijkbaar wat we collectief met z'n allen willen. Je schijnt zelf nog niet te beseffen dat je hier net zo hard aan meedoet, oa door de foto's in kwestie te herpubliceren zoals een echte persmuskiet betaamd. Net zoals je voor die rotzooi naar de website van de Televaag hebt moeten gaan. Vinden zij niet erg hoor, levert ze weer centen op... Dus uiteindelijk stimuleer je ze gewoon om het nog een keertje te doen.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Dat kun je hypocriet vinden (het hippe woord van de week, zo lijkt het wel), maar ik zie het eerder als een natuurlijke correctie op een hele foute trend.
Je slaat de spijker op zn kop met dit verhaalquote:Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef justanick het volgende:
[..]
Kijk naar de cijfers; zodra media hier als aasgieren bovenop springen gaan alle cijfers door het dak. Dit is blijkbaar wat we collectief met z'n allen willen. Je schijnt zelf nog niet te beseffen dat je hier net zo hard aan meedoet, oa door de foto's in kwestie te herpubliceren zoals een echte persmuskiet betaamd. Net zoals je voor die rotzooi naar de website van de Televaag hebt moeten gaan. Vinden zij niet erg hoor, levert ze weer centen op... Dus uiteindelijk stimuleer je ze gewoon om het nog een keertje te doen.
Net zoals in de eerdere gevallen. Want toen was er nauwelijks ophef over wat de pers toen deed. Nu plotseling wel, want het is 'de druppel' die de emmer deed overlopen. Yeah, sure. Ondertussen zaten ze wel met z'n allen kwijlend voor de TV live te bekijken hoe het lijk van Milly werd opgegraven op RTL, SBS en bij de NOS. Om vervolgens de volgende dag alle nieuwssites af te gaan op zoek naar meer informatie en een krantje te kopen. Ik durf je ook wel te garanderen dat de servers van de Televaag op de ochtend van de publicatie van het gewraakte interview stonden te roken vanwege de hoeveelheid traffic naar de site.
Zolang je dit soort 'nieuws' blijft bekijken, blijft lezen en blijft beluisteren zullen de media geen spat veranderen. Het scoort, mensen willen het weten, dus doen ze het ook. Natuurlijk kun je dan je eigen geweten sussen door ergens op een forum de verontwaardige fatsoensmens te gaan spelen, maar meer dan dat is het ook niet. Het niet bezoeken van de websites, het niet lezen van kranten, het niet bekijken van nieuwsrubrieken en het niet beluisteren van radioprogramma's die te ver gaan is natuurlijk de oplossing (dat merken ze nl in hun inkomsten), maar stel je eens voor dat je daadwerkelijk wat moet doen ipv een beetje te gaan brullen op een forum. Dat laatste is immers veel makkelijker en sust je geweten ook wel.
Again, pathetic.
Zozo, je hebt wel een flinke kennis van zestien miljoen Nederlanders, he?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef justanick het volgende:
[..]
Kijk naar de cijfers; zodra media hier als aasgieren bovenop springen gaan alle cijfers door het dak. Dit is blijkbaar wat we collectief met z'n allen willen. Je schijnt zelf nog niet te beseffen dat je hier net zo hard aan meedoet, oa door de foto's in kwestie te herpubliceren zoals een echte persmuskiet betaamd. Net zoals je voor die rotzooi naar de website van de Televaag hebt moeten gaan. Vinden zij niet erg hoor, levert ze weer centen op... Dus uiteindelijk stimuleer je ze gewoon om het nog een keertje te doen.
Net zoals in de eerdere gevallen. Want toen was er nauwelijks ophef over wat de pers toen deed. Nu plotseling wel, want het is 'de druppel' die de emmer deed overlopen. Yeah, sure. Ondertussen zaten ze wel met z'n allen kwijlend voor de TV live te bekijken hoe het lijk van Milly werd opgegraven op RTL, SBS en bij de NOS. Om vervolgens de volgende dag alle nieuwssites af te gaan op zoek naar meer informatie en een krantje te kopen. Ik durf je ook wel te garanderen dat de servers van de Televaag op de ochtend van de publicatie van het gewraakte interview stonden te roken vanwege de hoeveelheid traffic naar de site.
Zolang je dit soort 'nieuws' blijft bekijken, blijft lezen en blijft beluisteren zullen de media geen spat veranderen. Het scoort, mensen willen het weten, dus doen ze het ook. Natuurlijk kun je dan je eigen geweten sussen door ergens op een forum de verontwaardige fatsoensmens te gaan spelen, maar meer dan dat is het ook niet. Het niet bezoeken van de websites, het niet lezen van kranten, het niet bekijken van nieuwsrubrieken en het niet beluisteren van radioprogramma's die te ver gaan is natuurlijk de oplossing (dat merken ze nl in hun inkomsten), maar stel je eens voor dat je daadwerkelijk wat moet doen ipv een beetje te gaan brullen op een forum. Dat laatste is immers veel makkelijker en sust je geweten ook wel.
Again, pathetic.
Zo, kansloze post zeg.quote:Op zondag 16 mei 2010 10:04 schreef Samson het volgende:
[..]
Heej, de andere kids in de zandbak vragen zich af waar je blijft!quote:Op zondag 16 mei 2010 12:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Zozo, je hebt wel een flinke kennis van zestien miljoen Nederlanders, he?
Professor![]()
___
"Je schijnt zelf nog niet te beseffen dat je hier net zo hard aan meedoet, oa door de foto's in kwestie te herpubliceren"
quote:Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Heej, de andere kids in de zandbak vragen zich af waar je blijft!
Het begint met A en eindigt met lzheimerquote:Op zondag 16 mei 2010 12:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
![]()
Moet ik 'wat een pareltje' nog van stal halen of kun je dat inmiddels zelf invullen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |