abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81479916
Waarom horen we de mensen die zich zo druk maken over dit telefoontje niet ook als er kinderen uit oorlogsgebied of hongerende kinderen op televisie of in een interview verschijnen?

Wordt een interview met zo’n kind niet of minder schandalig gevonden omdat het een buitenlands kind of een kind zonder naam is?
  zondag 16 mei 2010 @ 08:55:50 #227
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_81479954
quote:
Op zondag 16 mei 2010 08:49 schreef dylany het volgende:
Waarom horen we de mensen die zich zo druk maken over dit telefoontje niet ook als er kinderen uit oorlogsgebied of hongerende kinderen op televisie of in een interview verschijnen?

Wordt een interview met zo’n kind niet of minder schandalig gevonden omdat het een buitenlands kind of een kind zonder naam is?
Omdat die beelden ons laten weten dat er kinderen worden afgeslacht in Rwanda, dat er een hongersnood is in Ethiopië, dat er kindsoldaten zijn in Cambodia, en dat er meisjes worden verkracht in Darfur.

Zonder die beelden kunnen we dat allemaal lekker negeren. Zonder die beelden geen publieke druk, geen interventie, geen noodhulp, geen BandAid, geen Unicef, etcetera.

De nieuwswaarde van een voorpagina interview met Ruben (MIJN BENEN DOEN ERG PIJN) is echter 0,0. Dus om daar nou een kind voor lastig te vallen, dat schiet een hoop mensen in het verkeerde keelgat.
  zondag 16 mei 2010 @ 09:10:10 #228
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81480046
Nodig:

___

Niet nodig:

pi_81480080
quote:
Op zondag 16 mei 2010 08:55 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Omdat die beelden ons laten weten dat er kinderen worden afgeslacht in Rwanda, dat er een hongersnood is in Ethiopië, dat er kindsoldaten zijn in Cambodia, en dat er meisjes worden verkracht in Darfur.

Zonder die beelden kunnen we dat allemaal lekker negeren. Zonder die beelden geen publieke druk, geen interventie, geen noodhulp, geen BandAid, geen Unicef, etcetera.

De nieuwswaarde van een voorpagina interview met Ruben (MIJN BENEN DOEN ERG PIJN) is echter 0,0. Dus om daar nou een kind voor lastig te vallen, dat schiet een hoop mensen in het verkeerde keelgat.
Ik begrijp het.

Het is nodig die kinderen te interviewen anders geloven we het niet.

Daarom mogen wij de kinderen zonder naam wel prostitueren.
  zondag 16 mei 2010 @ 09:22:09 #230
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81480129
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:15 schreef dylany het volgende:

[..]

Ik begrijp het.

Het is nodig die kinderen te interviewen anders geloven we het niet.

Daarom mogen wij de kinderen zonder naam wel prostitueren.
Wat zeik je nou?

Ben nou maar blij dat we in de jaren 80 al die hongernegertjes hebben laten zien, anders was dat hele LiveAid waarschijnlijk niet eens gebeurd.
pi_81480581
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:22 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Wat zeik je nou?

Ben nou maar blij dat we in de jaren 80 al die hongernegertjes hebben laten zien, anders was dat hele LiveAid waarschijnlijk niet eens gebeurd.
En wat heeft dat toch goed geholpen he, 0,0 hongersnood meer
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 16 mei 2010 @ 10:06:16 #232
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81480598
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:04 schreef Samson het volgende:

[..]

Zeg ik dat?

En wat is je punt? Laat die beelden van Vietnam enzo maar zitten, want het heeft toch geen zin en het veranderd toch niets?

Hell, laat heel dat journalistiek maar varen want ze bereiken toch niks? Kranten maar niet meer doen? Journaals?
pi_81480796
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Zeg ik dat?

En wat is je punt? Laat die beelden van Vietnam enzo maar zitten, want het heeft toch geen zin en het veranderd toch niets?

Hell, laat heel dat journalistiek maar varen want ze bereiken toch niks? Kranten maar niet meer doen? Journaals?
Dat is helemaal niet mijn punt, ik reageerde enkel op dit deel van het verhaal.
pi_81482702
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:10 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Nodig:

___

Niet nodig:

En ondertussen werk jij er nog even vrolijk aan mee door eea zelf ook weer neer te zetten. Goed bezig!
pi_81483052
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:46 schreef justanick het volgende:

[..]

En ondertussen werk jij er nog even vrolijk aan mee door eea zelf ook weer neer te zetten. Goed bezig!
Precies mijn gedachte toen ik dat zag....
  zondag 16 mei 2010 @ 12:00:42 #236
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81483124
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:46 schreef justanick het volgende:

[..]

Je kunt hoe dan ook niet winnen met jullie twee.

Maar goed, gelukkig weet ik dat jullie het van binnen wel perfect snappen. Dat er een verschil is tussen die foto die het lot van de Vietnam oorlog heeft bezegeld, en de foto's van Ruben.

Maar laat je vooral zo kennen.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:01:06 #237
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81483135
quote:

[..]

Dit blijft een pareltje.
pi_81483570
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:01 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Dit blijft een pareltje.
Wil je over je frustraties praten? Je hoeft er niet mee rond te blijven lopen hoor, er is altijd ergens professionele hulp voor je beschikbaar
pi_81483588
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:00 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Je kunt hoe dan ook niet winnen met jullie twee.

Maar goed, gelukkig weet ik dat jullie het van binnen wel perfect snappen. Dat er een verschil is tussen die foto die het lot van de Vietnam oorlog heeft bezegeld, en de foto's van Ruben.

Maar laat je vooral zo kennen.
Lezen is moeilijk geloof ik, want tot nu toe had ik mij nog niet in deze discussie gemengd. Wel met stijgende verbazing meegelezen overigens - en jouw post was de spreekwoordelijke druppel.

Wel afgeven op de Televaag, maar ondertussen net zo hard meedoen door de foto's zelf ook te publiceren. Maar nee, dat is plotseling anders, want jij probeert er een punt mee te maken en de Televaag niet... Strikt genomen probeerde de Televaag ook een punt te maken, namelijk het onderstrepen van de ellende die de ramp heeft veroorzaakt. Maar omdat jij het daar persoonlijk niet mee eens bent, is de Televaag fout en jij niet, voor exact hetzelfde gedrag (aasgiertje spelen).

Pathetic.

Overigens is de 'publieke woede' op de Televaag selectief. Dit is niet de eerste keer dat NL-media als een stelletje aasgieren zich op de ellende-prooi storten. Ik herinner je even aan de vliegramp op Schiphol, nog niet zo lang geleden. Toen stonden de camera's van de NOS en Nova vooraan bij de nabestaanden. Milly B, toen was er een strijd gaande tussen RTL, SBS en de NOS wie er als eerste kon melden dat ze vermoord was, compleet met camera's uitgericht op de achtertuin waar ze op dat moment het lijk aan het opgraven waren. Hell, zelfs het lijk van Fortuyn stond prominent op de voorpagina van verschillende kranten (w.o. de Azijnbode). Afgezien van enkele rimpelingen rondom Fortuyn kan ik mij geen publieke ophef herinneren over het gejaag op info tijdens de Schiphol crash of het onfortuinlijke geval van Milly B.

Iedereen die nu schreeuwt heeft gewoon boter op zijn/haar hoofd. Want ondertussen gaan de kijkcijfers van de rubrieken die berichten over dit soort zaken door het dak, verkopen de kranten als een tierelier, levert een vermelding hierover op een willekeurige totaal niet gerelateerde site direct een spike op in de bezoekersaantallen en scoren de nieuwszenders op de radio als nooit tevoren. We sturen deze media feeding frenzy zelf gewoon aan. Als je wilt dat de pers zich terughoudender opstelt, moet je dit soort berichten compleet negeren, niet lezen en niet naar luisteren. Het herpubliceren van foto's voedt de feeding frenzy alleen maar verder; op dat punt verschil je geen micrometer van de gemiddelde persmuskiet die alle fatsoensgrenzen terzijde schuift op zoek naar een vers stukje info.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:20:31 #240
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81483759
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:15 schreef justanick het volgende:

Overigens is de 'publieke woede' op de Televaag selectief. Dit is niet de eerste keer dat NL-media als een stelletje aasgieren zich op de ellende-prooi storten. Ik herinner je even aan de vliegramp op Schiphol, nog niet zo lang geleden. Toen stonden de camera's van de NOS en Nova vooraan bij de nabestaanden. Milly B, toen was er een strijd gaande tussen
En zoals ik zelf al eerder heb geschreven in dit topic (dat heb je waarschijnlijk gemist), is dit niet OPEENS een woede uitbarsting richting de Telegraaf.

Dit is de druppel die de emmer deed overlopen na ALLE incidenten die jij opnoemt. De live begrafenis van Milly Boele, de foto's frontaal in beeld, de voorgeloezen dagboeken van dode kinderen, het telefoontje naar het weeskind, etc. Het idee dat we allemaal maar recht hebben om alles te zien van alles en iedereen.

Dat is iets wat al jarenlang steeds erger word, zowel bij de NOS als RTL als bij de Telegraaf: iets waar we al jarenlang veel te weinig van zeggen. De afgelopen tijd zwelde de kritiek al aan (kritiek op de hysterie rond Milly Boele, twijfels over de foto's van Ruben frontaal in beeld), maar het walgelijke telefoontje naar Ruben is voor veel mensen het punt waar ze niet meer stil zijn en kenbaar maken wat ze nou eigenlijk van die trend vinden.

Dat kun je hypocriet vinden (het hippe woord van de week, zo lijkt het wel), maar ik zie het eerder als een natuurlijke correctie op een hele foute trend.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:26:39 #241
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81483967
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:14 schreef Samson het volgende:

[..]

Wil je over je frustraties praten? Je hoeft er niet mee rond te blijven lopen hoor, er is altijd ergens professionele hulp voor je beschikbaar
Weer een pareltje!
pi_81484434
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Weer een pareltje!
Je bent eng
pi_81484465
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Dat kun je hypocriet vinden (het hippe woord van de week, zo lijkt het wel), maar ik zie het eerder als een natuurlijke correctie op een hele foute trend.
Kijk naar de cijfers; zodra media hier als aasgieren bovenop springen gaan alle cijfers door het dak. Dit is blijkbaar wat we collectief met z'n allen willen. Je schijnt zelf nog niet te beseffen dat je hier net zo hard aan meedoet, oa door de foto's in kwestie te herpubliceren zoals een echte persmuskiet betaamd. Net zoals je voor die rotzooi naar de website van de Televaag hebt moeten gaan. Vinden zij niet erg hoor, levert ze weer centen op... Dus uiteindelijk stimuleer je ze gewoon om het nog een keertje te doen.

Net zoals in de eerdere gevallen. Want toen was er nauwelijks ophef over wat de pers toen deed. Nu plotseling wel, want het is 'de druppel' die de emmer deed overlopen. Yeah, sure. Ondertussen zaten ze wel met z'n allen kwijlend voor de TV live te bekijken hoe het lijk van Milly werd opgegraven op RTL, SBS en bij de NOS. Om vervolgens de volgende dag alle nieuwssites af te gaan op zoek naar meer informatie en een krantje te kopen. Ik durf je ook wel te garanderen dat de servers van de Televaag op de ochtend van de publicatie van het gewraakte interview stonden te roken vanwege de hoeveelheid traffic naar de site.

Zolang je dit soort 'nieuws' blijft bekijken, blijft lezen en blijft beluisteren zullen de media geen spat veranderen. Het scoort, mensen willen het weten, dus doen ze het ook. Natuurlijk kun je dan je eigen geweten sussen door ergens op een forum de verontwaardige fatsoensmens te gaan spelen, maar meer dan dat is het ook niet. Het niet bezoeken van de websites, het niet lezen van kranten, het niet bekijken van nieuwsrubrieken en het niet beluisteren van radioprogramma's die te ver gaan is natuurlijk de oplossing (dat merken ze nl in hun inkomsten), maar stel je eens voor dat je daadwerkelijk wat moet doen ipv een beetje te gaan brullen op een forum. Dat laatste is immers veel makkelijker en sust je geweten ook wel.

Again, pathetic.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:43:05 #244
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81484485
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Samson het volgende:

[..]

Je bent eng
Alweer een!
pi_81484526
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef justanick het volgende:

[..]

Kijk naar de cijfers; zodra media hier als aasgieren bovenop springen gaan alle cijfers door het dak. Dit is blijkbaar wat we collectief met z'n allen willen. Je schijnt zelf nog niet te beseffen dat je hier net zo hard aan meedoet, oa door de foto's in kwestie te herpubliceren zoals een echte persmuskiet betaamd. Net zoals je voor die rotzooi naar de website van de Televaag hebt moeten gaan. Vinden zij niet erg hoor, levert ze weer centen op... Dus uiteindelijk stimuleer je ze gewoon om het nog een keertje te doen.

Net zoals in de eerdere gevallen. Want toen was er nauwelijks ophef over wat de pers toen deed. Nu plotseling wel, want het is 'de druppel' die de emmer deed overlopen. Yeah, sure. Ondertussen zaten ze wel met z'n allen kwijlend voor de TV live te bekijken hoe het lijk van Milly werd opgegraven op RTL, SBS en bij de NOS. Om vervolgens de volgende dag alle nieuwssites af te gaan op zoek naar meer informatie en een krantje te kopen. Ik durf je ook wel te garanderen dat de servers van de Televaag op de ochtend van de publicatie van het gewraakte interview stonden te roken vanwege de hoeveelheid traffic naar de site.

Zolang je dit soort 'nieuws' blijft bekijken, blijft lezen en blijft beluisteren zullen de media geen spat veranderen. Het scoort, mensen willen het weten, dus doen ze het ook. Natuurlijk kun je dan je eigen geweten sussen door ergens op een forum de verontwaardige fatsoensmens te gaan spelen, maar meer dan dat is het ook niet. Het niet bezoeken van de websites, het niet lezen van kranten, het niet bekijken van nieuwsrubrieken en het niet beluisteren van radioprogramma's die te ver gaan is natuurlijk de oplossing (dat merken ze nl in hun inkomsten), maar stel je eens voor dat je daadwerkelijk wat moet doen ipv een beetje te gaan brullen op een forum. Dat laatste is immers veel makkelijker en sust je geweten ook wel.

Again, pathetic.
Je slaat de spijker op zn kop met dit verhaal
  zondag 16 mei 2010 @ 12:45:19 #246
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81484557
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef justanick het volgende:

[..]

Again, pathetic.
Zozo, je hebt wel een flinke kennis van zestien miljoen Nederlanders, he?

Professor

___

"Je schijnt zelf nog niet te beseffen dat je hier net zo hard aan meedoet, oa door de foto's in kwestie te herpubliceren"

zondag 16 mei 2010 @ 12:45:33 #247
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_81484567
quote:

[..]

Zo, kansloze post zeg.
pi_81484585
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Zozo, je hebt wel een flinke kennis van zestien miljoen Nederlanders, he?

Professor

___

"Je schijnt zelf nog niet te beseffen dat je hier net zo hard aan meedoet, oa door de foto's in kwestie te herpubliceren"

Heej, de andere kids in de zandbak vragen zich af waar je blijft!
  zondag 16 mei 2010 @ 12:47:24 #249
256363 ZoKanIkHetOok
pi_81484625
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef Samson het volgende:

[..]

Heej, de andere kids in de zandbak vragen zich af waar je blijft!

Moet ik 'wat een pareltje' nog van stal halen of kun je dat inmiddels zelf invullen?
pi_81484684
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Moet ik 'wat een pareltje' nog van stal halen of kun je dat inmiddels zelf invullen?
Het begint met A en eindigt met lzheimer Frustrerend he, als je door Justanick er uit wordt geluld in een discussie en vervolgens enkel nog wat zielige quotes kunt plaatsen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')