Michael Imperioli (Christopher) is maar 5 jaar jonger als hem, maar dat was idd niet te zienquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:13 schreef NoCigar het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik hem er altijd ongeveer 51 heb vinden uitzien. In het eerste seizoen moet ie iets van 38 zijn geweest!
Het eerste seizoen dat ik eind 1999 ooit nog op VHS kocht voor 199 gulden, ooit uitgeleend heb en nooit meer teruggekregen heb. Inmiddels allang vervangen natuurlijk.
Dat ie dood wordt geschoten?quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:52 schreef JimmyJames het volgende:
Wel pijnlijk dat ze in het NOS-item een stukje lieten zien van de laatste scene uit de serie
Zelfs de kijkers zijn het er niet over eens wat er gebeurt in de laatste scenequote:Op donderdag 20 juni 2013 13:03 schreef JimmyJames het volgende:
Een stuk van die scene waarin hij in dat café met carmella zit te praten. De scene heeft voor de kenners van de serie wel een bijzondere betekenis, de overige kijkers zal het idd niks zeggen.
nee das waar maar david chase heeft uitgelegd wat de betekenis isquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zelfs de kijkers zijn het er niet over eens wat er gebeurt in de laatste scene
Mhwoa, oplettende kijkers hadden het wel door.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zelfs de kijkers zijn het er niet over eens wat er gebeurt in de laatste scene
Er is een blog die frame voor frame uitlegt wat er gebeurdquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:24 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee das waar maar david chase heeft uitgelegd wat de betekenis is
Raar...quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:28 schreef Stefan het volgende:
Ik heb de sopranos nu 2x gezien en steeds skip ik t gelul met zn moeder en de psych, die maffiadingen vind ik veel leuker
Ik ben daar gewoon niet zo in geïnteresseerd, zoveel vind ik zn karakter trouwens niet veranderd, hij blijft de moordende neuroot met achtervolgingswaanzin tot t eind, Carmella maakt veel meer ontwikkelingen doorquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Raar...
''Het gelul'' met zijn moeder was juist een van de sterkste verhaallijnen in de serie als je het mij vraagt, en ''het gelul'' met de psych is zo'n beetje de rode draad van de hele serie aangezien zijn karakter daardoor zo ontwikkeld...
dan mis je een hoop geweldige dialogen en diepgang.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:28 schreef Stefan het volgende:
Ik heb de sopranos nu 2x gezien en steeds skip ik t gelul met zn moeder en de psych, die maffiadingen vind ik veel leuker
Dat kan natuurlijk!quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ben daar gewoon niet zo in geïnteresseerd, zoveel vind ik zn karakter trouwens niet veranderd, hij blijft de moordende neuroot met achtervolgingswaanzin tot t eind, Carmella maakt veel meer ontwikkelingen door
Uiteindelijk blijft ie een misdadiger waarmee het slecht afloopt dus sja.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:34 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dan mis je een hoop geweldige dialogen en diepgang.
het interessante aan de serie is de balans tussen al de facetten in tony's leven en hoe zijn karakter ermee omgaat.
dat maakt het karakter juist zo bijzonder
Hij kwam toen voor het eerst in beeld toen hij uit het vliegtuig kwam. Hij was nog ver weg, camera niet ingezoomed... Gelijk zag ik het, Tony Soprano! Manier van lopen manier van doen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:12 schreef planethugo het volgende:
in Killing Them Softly (2012) - IMDb deed ie trouwens ook een beetje zoals Tony acteren, wel een andere rol maar ook
Na de laatste aflevering ben ik ook op zoek gegaan, voor allebei de uitwegen valt wat te zeggen. Maar voor mij leeft Tony Soprano gewoon nog, een rustig leventje in Italië...quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er is een blog die frame voor frame uitlegt wat er gebeurd
...
vind het ook altijd grappig als hij iets hoort van Melfi, er niets van snapt en dan later tegen zijn groep wat interessant gaat doen met een zin die van Melfi komt, maar het dan net verkeerd zegtquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:26 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind die gesprekken met zijn psy juist fascinerend. Met name het moment waarop hij zijn beroep probeert te rechtvaardigen. Of wanneer de psy aangerand wordt, en ze ermee worstelt of ze het tony moet vertellen.
precies, niemand weet het zeker. Wat wel zeker is, is dat Gandolfini er niet meer is en we dus nooit meer iets nieuws van Tony Soprano gaan zienquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:36 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dit is gewoon een interpretatie. Het is niet zeker of Tony Soprano dood is. Al die blogs speculeren ook maar. Het enige wat de maker van de serie heeft gezegd is dat hij een open einde wilde. Hij was het zat om maar steeds iets voor te kauwen en 'closure' te geven.
Onzin, Chase heeft bevestigd dat ie hartstikke dood is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:36 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dit is gewoon een interpretatie. Het is niet zeker of Tony Soprano dood is. Al die blogs speculeren ook maar. Het enige wat de maker van de serie heeft gezegd is dat hij een open einde wilde. Hij was het zat om maar steeds iets voor te kauwen en 'closure' te geven.
Het mooie aan een open einde is dat je zelf mag bepalen wat er gaat gebeuren. James Gandolfini mag dood zijn, Tony Soprano leeft gewoon nog!quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Onzin, Chase heeft bevestigd dat ie hartstikke dood is.
edit: nou ja, niet specifiek zo te zien, maar in allerlei interviews werd wel duidelijk hoe het zit.
Dit is de beste analyse imo en hier staan meerdere quotes van Chase bij, ook nog uit 2012 en 2013:
http://masterofsopranos.w(...)lanation-of-the-end/
Maar dat is 't m juist, het is geen open einde.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:02 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Het mooie aan een open einde is dat je zelf mag bepalen wat er gaat gebeuren. James Gandolfini mag dood zijn, Tony Soprano leeft gewoon nog!
(David Chase, de maker)quote:If you look at the final episode really carefully, it’s all there.
quote:Chase in an interview for the HBO Sopranos final edition book confirmed the significance of the Torciano scene:
Question:Are they wasting their time? Is there a puzzle to be solved? [to the end]
Chase: There are no esoteric clues in there. No Da Vinci Code. Everything that pertains to that episode was in that episode. And it was in the episode before that and the one before that and seasons before this one and so on. There had been indications of what the end is like. Remember when Jerry Torciano was killed? Silvio was not aware that the gun had been fired until after Jerry was on his way down to the floor. Thats the way things happen: Its already going on by the time you even notice it.
Question: Are you saying?
Chase: Im not saying anything. Im not trying to be coy. Its just that I think that to explain it would diminish it.
Furthermore, from an Air America radio interview of David Chase conducted by Richard Belzer on April 14, 2008:
Richard Belzer: I was working with Steve Schirripa [Bacala] recently, we were judging Last Coming Standing for NBC and we were talking about a lot of things and he was saying he heard all of these theories for the show that had nothing to do with your intention and wasnt anything the actors thought, like little hints along the way, like a word, like when Tony and Steve are on the boat at the lake and they say you never know its gonna happen or you never know its gonna hit you
David Chase: That was part of the ending.
Richard Belzer: Oh, it was? see, what do I know? Were there other things in previous episodes that were hints towards it?
David Chase: There was that and there was a shooting in which Silvio was a witness, well he wasnt a witness, he was eating dinner with a couple of hookers and with some other guy who got hit and there was some visual stuff that went on there which sort of amplified Tonys remark to Bacala about you know you dont know its happened or you wont know it happened when it hits you. Thats about it.
Richard Belzer: Thats what John Kennedy said.
Die site die je eerder postte had ik vorig jaar al een keer doorgelezen. Allemaal leuk en aardig, maar zolang er geen aflevering is waar hij de kogel door zijn kop krijgt is het een open einde.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar dat is 't m juist, het is geen open einde.
[..]
(David Chase, de maker)
Nog meer :
[..]
Uiteraard ben je helemaal vrij om te denken wat je wilt, maar voor mij zijn er toch echt genoeg aanwijzingen geweest om zeker te weten dat de 'fade to black' betekende dat ie dood geschoten werd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:11 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Die site die je eerder postte had ik vorig jaar al een keer doorgelezen. Allemaal leuk en aardig, maar zolang er geen aflevering is waar hij de kogel door zijn kop krijgt is het een open einde.
Natuurlijk zijn er een hoop tekenen om aan te nemen dat het een liquidatie was en dat is ook aannemelijk. Je kan geen afstand nemen van de mafia.
Voor mij wordt het beeld zwart omdat alles compleet is, zijn familie is weer samen. Alles is klaar om er tussenuit te gaan.
Nee, dat klopt, maar :quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:15 schreef planethugo het volgende:
deze discussie is precies wat David Chase wilde, als het zo duidelijk was dan kan ie dat toch ook gewoon zeggen. Natuurlijk zijn er signalen gegeven dat je een kogel niet aan ziet komen, maar als hem op de man gevraagd wordt: is tony dood, dan heeft hij nog nooit JA gezegd.
enquote:If you look at the final episode really carefully, it’s all there.
zegt naar mijn mening genoeg.quote:Question:Are they wasting their time? Is there a puzzle to be solved? [to the end]
Chase: There are no esoteric clues in there. No Da Vinci Code. Everything that pertains to that episode was in that episode. And it was in the episode before that and the one before that and seasons before this one and so on. There had been indications of what the end is like. Remember when Jerry Torciano was killed? Silvio was not aware that the gun had been fired until after Jerry was on his way down to the floor. Thats the way things happen: Its already going on by the time you even notice it.
Question: Are you saying?
Chase: Im not saying anything. Im not trying to be coy. Its just that I think that to explain it would diminish it.
quote:
quote:I thought the episode itself might have been kind of a dud, but it wasn't. I was proud of it. I was satisfied that we'd done something. What I didn't understand was that the ending would be so talked-about that it would completely obliterate the rest of the episode that came before it. No one ever even saw it, talked about it, mentioned it or anything about it and I think didn't even interpret it correctly because all they talked about was that ending. I did not know that would happen.
I think a lot of people thought they were being made a fool of, that I was being really meta is that the word? and postmodern or just showing my quote-unquote "contempt" for the audience or going "Ha, ha, ha. It's just a TV show." None of that was what was going on. That was the best ending I knew to come up with and I thought it said some things but people didn't get it because they were angry. Or maybe it wasn't executed well.
I do wish that connection had been made better. To me the question is not whether Tony lived or died, and that's all that people wanted to know: "Well, did he live or did he die? You didn't finish the show. You didn't answer the question." That's preposterous. There was something else I was saying that was more important than whether Tony Soprano lived or died. About the fragility of all of it. The whole show had been about time in a way, and the time allotted on this Earth. That whole trip out to California was all about that what people called a dream sequence. And all the dream sequences within the show. Tony was dealing in mortality every day. He was dishing out life and death. And he was not happy. He was getting everything he wanted, that guy, but he wasn't happy. All I wanted to do was present the idea of how short life is and how precious it is. The only way I felt I could do that was to rip it away. And I think people did get it. It made them upset emotionally, but intellectually they didn't follow it. And that could very well be bad execution.
Did Tony die or didn't he die? Well, first of all, it really comes down to this: There was, what, six seasons of that show? Seven? Am I supposed to do a scene and ending where it shows that crime doesn't pay? Well, we saw that crime pays. We've been seeing that for how many years? Now, in another sense, we saw that crime didn't pay because it wasn't making him happy. He was an extremely isolated, unhappy man. And then finally, once in a while he would make a connection with his family and be happy there. But in this case, whatever happened, we never got to see the result of that. It was torn away from him and from us. I forget what my point was.
Hey homo, mooie spoilersquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er is een blog die frame voor frame uitlegt wat er gebeurd
Bel gaat
Deur gaat open
Tony Kijkt
Iemand komt binnen
Tony ziet wie het is
Bel gaat
Deur gaat open
Tony Kijkt
Iemand komt binnen
Tony ziet wie het is'
Bel gaat
Deur gaat open
Tony Kijkt
Iemand komt binnen
Tony ziet wie het is
Dochter loopt naar de deur
Bel gaat
Deur gaat open
Tony ziet niet meer wie het is want hij is dood
Je moeder is een hoer.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:15 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Darth Vader is de vader van Luke. Bruce Willis is de hele tijd al dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |