abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2010 @ 08:45:57 #51
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_81661645
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enig idee wat straliing doet met microelectronica?
Of denk je dat er ringkerngeheugen in zit?
Ik heb geen exact idee, jij?
Ik heb alleen niet het idee dat je binaire constructie zichzelf zo kan veranderen dat er exact 1 bitje veranderd. Het is misschien voor een computer leek te geloven dat dit een soort knopje aan/uit ofwel 0/1 is.. maar zo werkt het natuurlijk niet.
Jij vertrouwd er op van wel?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:04:26 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81705835
ik wacht nog steeds op een logfile van Voyager. Schiet eens op jongens, mijn decryptieprogramma's zijn al opgestart!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:32:52 #53
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81717133
Nieuwe alien firmware'tje erop !
pi_81726591
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 08:45 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik heb geen exact idee, jij?
Ik heb alleen niet het idee dat je binaire constructie zichzelf zo kan veranderen dat er exact 1 bitje veranderd. Het is misschien voor een computer leek te geloven dat dit een soort knopje aan/uit ofwel 0/1 is.. maar zo werkt het natuurlijk niet.
Jij vertrouwd er op van wel?
Nou heb ik er wel enigzins verstand van en ja, bitjes kunnen 'gewoon' flippen. Daarom heeft 'hedendaags' geheugen (maar ook harddisks) ook foutcorrectie om dit te detecteren en zo mogelijk te corrigeren. Je wil niet weten hoe vaak dit dagelijks in je eigen computer gebeurt en gewoon gecorrigeerd wordt.

Begin hier maar met lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Parity_bit en bijvoorbeeld: http://www.pcguide.com/ref/ram/errParity-c.html
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:59:25 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81726867
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:54 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Nou heb ik er wel enigzins verstand van en ja, bitjes kunnen 'gewoon' flippen. Daarom heeft 'hedendaags' geheugen (maar ook harddisks) ook foutcorrectie om dit te detecteren en zo mogelijk te corrigeren. Je wil niet weten hoe vaak dit dagelijks in je eigen computer gebeurt en gewoon gecorrigeerd wordt.

Begin hier maar met lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Parity_bit en bijvoorbeeld: http://www.pcguide.com/ref/ram/errParity-c.html
Maar heb je ook een linkje naar het datamodel van Voyager?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81729449
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar heb je ook een linkje naar het datamodel van Voyager?
Nope, maar ik heb dan ook geen zin om te zoeken.

Gebrek aan datamodel van Voyager doet op welke manier afbreuk aan mijn argument dat bits flippen en dat hier (tegenwoordig, misschien toen ook al) rekening mee wordt gehouden ?

Foutcorrectie bestaat om kleine fouten te herstellen, en zal falen wanneer er grote fouten ontstaan. Dan kan 1 omgevallen bitje de druppel zijn die niet te herstellen valt.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:58:02 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81729543
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:55 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Nope, maar ik heb dan ook geen zin om te zoeken.

Gebrek aan datamodel van Voyager doet op welke manier afbreuk aan mijn argument dat bits flippen en dat hier (tegenwoordig, misschien toen ook al) rekening mee wordt gehouden ?

Foutcorrectie bestaat om kleine fouten te herstellen, en zal falen wanneer er grote fouten ontstaan. Dan kan 1 omgevallen bitje de druppel zijn die niet te herstellen valt.
Het gaat er ff om of Voyager zo'n dataflipcorrectie heeft . Aangezien NASA denkt dat er aliens aan de gang zijn, ga ik er vanuit dat Voyager zo'n dataflipcorrectie heeft en er echt rare data doorheen komt

[ Bericht 5% gewijzigd door Maanvis op 21-05-2010 18:03:45 ]
Een gedicht over Maanvis
pi_81730135
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het gaat er ff om of Voyager zo'n dataflipcorrectie heeft . Aangezien NASA denkt dat er aliens aan de gang zijn, ga ik er vanuit dat het Voyage zo'n dataflipcorrectie heeft en er echt rare data doorheen komt
Paar dingen:

1: Het maakt op zich niet veel uit, valt er 1 bitje om zonder correctie/detectie dan heb je een probleem. Heb je die detectie/correctie wel dan is het niet het eerste bitje maar het n-de bitje maar het probleem is precies hetzelfde.

2: Waar zegt NASA dat er Aliens aan de gang zijn ?

3: Bij mijn weten heeft er gister of eergister een reset van een zut geheugen plaatsgevonden en dat zou het probleem opgelost moeten hebben.

4: Je zal verbaasd zijn wat voor data er uit je keyboard komt als er van elke keystroke een bitje ontbreekt. Is niet te lezen. Maar het patroon is wel zo herkenbaar (uit verwachting) dat je het tot 1 bitje kan herleiden. Da's ook wat hier gebeurd is denk ik.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:23:27 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81730542
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:13 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Paar dingen:

1: Het maakt op zich niet veel uit, valt er 1 bitje om zonder correctie/detectie dan heb je een probleem. Heb je die detectie/correctie wel dan is het niet het eerste bitje maar het n-de bitje maar het probleem is precies hetzelfde.
Dan moeten er structureel meer dan 2 bitjes omvallen . Valt er 1 bit om, dan treedt de parity correctie in werking. Vallen er 2 bits om dan is de parity gelijk en is de fout ondetecteerbaar. Vallen er 3 bitjes om dan is de parity weer ongelijk
quote:
2: Waar zegt NASA dat er Aliens aan de gang zijn ?
NASA zegt dat dat ding onbekende data uitzendt. Als er iets mis kon zijn met het apparaat dan had NASA dat er wel bij gezegd, lijkt me .
quote:
3: Bij mijn weten heeft er gister of eergister een reset van een zut geheugen plaatsgevonden en dat zou het probleem opgelost moeten hebben.
Link?
quote:
4: Je zal verbaasd zijn wat voor data er uit je keyboard komt als er van elke keystroke een bitje ontbreekt. Is niet te lezen. Maar het patroon is wel zo herkenbaar (uit verwachting) dat je het tot 1 bitje kan herleiden. Da's ook wat hier gebeurd is denk ik.
Dat hoef je me niet uit te leggen.
Een gedicht over Maanvis
pi_81730894
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan moeten er structureel meer dan 2 bitjes omvallen . Valt er 1 bit om, dan treedt de parity correctie in werking. Vallen er 2 bits om dan is de parity gelijk en is de fout ondetecteerbaar. Vallen er 3 bitjes om dan is de parity weer ongelijk
[..]
Parity is maar 1 HELE simple manier van foutdetection he! Weet ik veel wat dat geheugen gebruikt. Punt blijft: op 1 moment is 1 bit te veel
quote:
NASA zegt dat dat ding onbekende data uitzendt. Als er iets mis kon zijn met het apparaat dan had NASA dat er wel bij gezegd, lijkt me .
[..]
http://www.space.com/miss(...)-problem-100506.html

Verandering in het patroon, niet 'OMG het is iets nieuws'
quote:
Link?
[..]
http://www.jpl.nasa.gov/news/news.cfm?release=2010-151
quote:
Dat hoef je me niet uit te leggen.
Volgens mij leg ik al veel te veel uit aan jou jongeman, ik denk dat je me aan het jennen bent

p.s.
En nu heb ik GVD nog moeten zoeken naar links ook!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:35:25 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81730970
nou heb ik wel wat ik wilde
aliens hebben het dus niet gedaan, het was een geheugenprobleem.
Jammer, ik had mijn decryptieprogramma's al klaar!

MYSTERIE OPGELOST, SLOTJE
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')