Ik snap die arts ook niet.quote:De journaliste belde met een van de behandeld artsen van de jongen, die zijn mobiele telefoon aan de 9-jarige gaf.
En dat iddquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:13 schreef pullup het volgende:
Die arts mogen ze ook wel op het matje roepen.![]()
Hij zou toch op zijn minst horen te zorgen dat die jongen afgeschermd blijft van dit soort engerds.
Ik vind dat 'de arts gaf zomaar ineens de telefoon door'-verhaal een beetje moeilijk te geloven. Zeker omdat dat knulletje zogezegd dacht dat familie aan de lijn had. Wellicht dat mevrouw de verslaggeefster zich eerst tegen de arts als familie of een bekende had uitgegeven? Lijkt me dat je anders als arts ook niet zo'n knulletje even een journalist te woord laat staan in zijn situatie.quote:Ruben: Mijn benen doen erg pijn
door Jolande van der Graaf
AMSTERDAM/TRIPOLI - Ruben van Assouw (9), de Tilburgse jongen, die de vliegramp in Libië als enige overleefde, stond gisterochtend in een kortstondig en hartverscheurend telefoongesprek vanuit zijn ziekenhuisbed De Telegraaf te woord.
Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11). Nadat Ruben rond negen uur in de ochtend op de intensive care van een kinderafdeling in een ziekenhuis in Tripoli was gewassen en wat slokjes water en vruchtensap te drinken had gekregen, gaf een van zijn behandelend artsen plotseling zijn mobiele telefoon door.
De arts liet de jongen enkele minuten met de verslaggeefster van deze krant praten. Bij het horen van zijn naam en de woorden 'Hallo Ruben, kun je me horen?' reageerde de jongen aanvankelijk emotioneel. Maar toen Ruben begreep dat hij geen familie aan de telefoon had, werd hij kalmer. Hij vond het overduidelijk prettig om weer zijn eigen taal te horen en vertelde dat het 'best wel goed' met hem ging. "Ik heet Ruben en kom uit Holland. Het gaat wel, maar mijn benen doen erg pijn", vervolgde het slachtoffertje, dat diverse gecompliceerde botbreuken opliep tijdens de ramp met de Airbus en woensdag een urenlange operatie onderging.
Ruben kon niet vertellen wat hem was overkomen en wist, hoogstwaarschijnlijk door de shock en bepaalde medicijnen, klaarblijkelijk niet dat zijn vliegtuig was neergestort. "Ik lig in een ziekenhuis. Er zijn hier mannen en vrouwen. Ik weet niet hoe ik hier ben gekomen, ik weet verder niets", zei hij. "Ik wil gewoon doorgaan. Ik wil me wassen, aankleden en dan doorgaan."
Nu je het zegt, zou dat heel goed zo gegaan kunnen zijn inderdaad. En helaas maakt dat de actie van de telegraaf alleen maar walgelijker.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vind dat 'de arts gaf zomaar ineens de telefoon door'-verhaal een beetje moeilijk te geloven. Zeker omdat dat knulletje zogezegd dacht dat familie aan de lijn had. Wellicht dat mevrouw de verslaggeefster zich eerst tegen de arts als familie of een bekende had uitgegeven? Lijkt me dat je anders als arts ook niet zo'n knulletje even een journalist te woord laat staan in zijn situatie.
Ja natuurlijk, die heeft zich minimaal voorgedaan als een vriendin van de familie.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vind dat 'de arts gaf zomaar ineens de telefoon door'-verhaal een beetje moeilijk te geloven. Zeker omdat dat knulletje zogezegd dacht dat familie aan de lijn had. Wellicht dat mevrouw de verslaggeefster zich eerst tegen de arts als familie of een bekende had uitgegeven? Lijkt me dat je anders als arts ook niet zo'n knulletje even een journalist te woord laat staan in zijn situatie.
Want dat knulletje is wereldnieuws, dus neem aan dat De Telegraaf niet de eerste media is die hem wil spreken. Dus waarom zou die arts dan nu ineens zo onzorgvuldig zijn en 'zomaar' de telefoon bij dat ventje in z'n handen douwenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:20 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nu je het zegt, zou dat heel goed zo gegaan kunnen zijn inderdaad. En helaas maakt dat de actie van de telegraaf alleen maar walgelijker.
Je weet ook niet wat die "journalist" (rat is een betere naam voor zulke figuren) tegen die arts heeft gezegd.quote:
Dat realiseerde ik me net ook. Maar toch, hij had wel wat voorzichtiger kunnen zijn. Bijvoorbeeld laten terugbellen als de oom en tante aanwezig waren.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Je weet ook niet wat die "journalist" (rat is een betere naam voor zulke figuren) tegen die arts heeft gezegd.
Ook al is het een derde wereldland, ik ga er toch wel vanuit dat ook daar een arts gewoon een opleiding heeft genoten en genoeg verdiend om zich niet tot dit niveau te verlagen. En uiteraard gewoon het beste voor z'n patiënt wil, en dat lijkt me niet dat hij NOG groter nieuws is hier in NL.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:22 schreef pleeborstel het volgende:
Of de arts heeft wat geld toegeschoven gekregen....
quote:Bij de Telegraaf werken aasgieren
Zoals iedereen ondertussen wel weet was er één overlevende van de verschrikkelijke vliegramp in Tripoli: een 9-jarig jongetje uit Tilburg. Tijdens de ramp verloor hij zijn oudere broer en beide ouders. Zelf ligt hij met zware beenbreuken op de intensive care in Tripoli met om hem heen dokters en zusters die goed voor hem zorgen, maar die een taal spreken die hij niet begrijpt. Het is allemaal hartverscheurend en je hoopt dat iedereen zijn best doet om Ruben weer beter te krijgen en psychologisch te ondersteunen bij het omgaan met dit drama.
De Telegraaf denkt hier heel anders over: zij gaan gewoon even lekker bellen met een getraumatiseerd jongetje dat suf is van de medicatie. Vandaag in de krant en een nieuw dieptepunt in een lange geschiedenis van dieptepunten van de Telegraaf.
Ik zie de Telegraaf er voor aan om te vragen: "En hoe vind je het dat je ouders en broertje dood zijn"quote:"Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11)"
Dat stukje inderdaad. Echt ongelooflijkquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:35 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik zie de Telegraaf er voor aan om te vragen: "En hoe vind je het dat je ouders en broertje dood zijn"
Hebben ze meteen zijn eerste reactie op hoe hij op het nieuws reageert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |