abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:02:43 #1
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81392032
Teil Elb: Hört es dann nimmer wieder auf??

Huiskamer:

http://i15.photobucket.com/albums/a379/Duderinnetje/DSC00974.jpg

Extra zitkamer boven:

Slaapkamer:

Keuken:

Werkkamer en overloop:

De tuin en schuur:

En de befaamde lampenconstructie:

Inmiddels is het dak vernieuwd en de buitenboel strak in de lak gezet.
En nu zijn we bijna klaar

En deze

doen we niet.

Dude & Arty's nieuwe Parkplatz
Dude & Arty's nieuwe Parkplatz (Teil zwei)
Dude & Arty's Parkplatz (dritte teil)
Dude en Arty's Parkplatz (Vierte Teil schon wieder!)
Dude en Artys Parkplatz (fünfte Teil, ganz geil!)
Dude's & Arty's Parkplatz - Teil Sex: Heisse Spass im Schnee
Dude & Arty's Parkplatz! Ja wie sagt man das...siebende Teil
Dude & Arty's Parkplatz, Teil acht: Sturm und Drang!
Dude & Arty's Parkplatz, Teil nein. Jawohl! Nein! Jawohl!
Dude en Arty's Parkplatz: Teil Zehn, ohne Spell Fausse!!
En onze medebewoners:
Help Dude de natuur door: gekke beesten op de Parkplatz.

Lees Ze Allemaal!

Nou ja, lees in elk geval even mijn noodkreet over het deurbeslag, hieronder.

[ Bericht 11% gewijzigd door Duderella op 13-05-2010 20:58:20 ]
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:20:06 #2
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81392844
Vraag! Help!

Wij hebben zo'n mooie ronde jaren'30-voordeur die net helemaal is opgeknapt. Nu is alleen de deurgreep nog een doorn in het oog. Ergens in de jaren '80 hebben een stel onverlaten het oude deurbeslag verwijderd en er iets monsterlijks opgezet:

Nu willen we dit graag vervangen. Probleem is, dat er drie dikke schroefgaten onder de plaat zitten, die écht niet netjes weg te werken zullen zijn. Liefst willen we dus weer een 'plaat' (dat heet een schild, officieel), maar dan jaren '30-stijl, of in elk geval met een knop, in plaats van dit 'ding'.
Ik heb me al suf gegoogled, maar ik kan nergens een schild met knop (en sleutelgat!) vinden in een stijl die wat passender is. Is er iemand zoiets weet of dat wel bestaat? Of weet iemand een andere oplossing?

Om te illustreren dat er dus drie schroefgaten onder elkaar zitten, een kiek van de binnenkant, zonder afdekplaat:

Help en dank!
pi_81395244
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:20 schreef Duderella het volgende:
Vraag! Help!

Wij hebben zo'n mooie ronde jaren'30-voordeur die net helemaal is opgeknapt. Nu is alleen de deurgreep nog een doorn in het oog. Ergens in de jaren '80 hebben een stel onverlaten het oude deurbeslag verwijderd en er iets monsterlijks opgezet:

[ afbeelding ]

Nu willen we dit graag vervangen. Probleem is, dat er drie dikke schroefgaten onder de plaat zitten, die écht niet netjes weg te werken zullen zijn. Liefst willen we dus weer een 'plaat' (dat heet een schild, officieel), maar dan jaren '30-stijl, of in elk geval met een knop, in plaats van dit 'ding'.
Ik heb me al suf gegoogled, maar ik kan nergens een schild met knop (en sleutelgat!) vinden in een stijl die wat passender is. Is er iemand zoiets weet of dat wel bestaat? Of weet iemand een andere oplossing?

Om te illustreren dat er dus drie schroefgaten onder elkaar zitten, een kiek van de binnenkant, zonder afdekplaat:
[ afbeelding ]

Help en dank!
Losse knop plaatsen, het gat zit nog (lelijk weggewerkt) achter de gele sticker en een oplegslot plaatsen. Het lijkt erop dat de huidige eurocilinder op de plaats van het oude oplegslot zat.
Past in ieder geval beter bij de stijl.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:50:32 #4
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81399064
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:18 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Losse knop plaatsen, het gat zit nog (lelijk weggewerkt) achter de gele sticker en een oplegslot plaatsen. Het lijkt erop dat de huidige eurocilinder op de plaats van het oude oplegslot zat.
Past in ieder geval beter bij de stijl.
Dat zou het mooiste zijn, maar dan hebben we dus drie dikke gaten in de deur, waar nu het schild zit. Vandaar dat ik liever weer een schild zou willen. Het wordt zo'n dichtgeplamuurde gatenkaas anders.
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:08:40 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81399911
Ben je al bij Weijntjes langs geweest? Die hebben in de winkel echt méga veel
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:27:06 #6
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81402988
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Ben je al bij Weijntjes langs geweest? Die hebben in de winkel echt méga veel
Morgen gaan we bij Kroon langs hier.

Of zit Wijntjes ook in Groningen?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 01:36:01 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81404811
Nope, alleen in A'dam, Bussem, Utrecht en Den Bosch...
Maar daar zijn jullie vast wel eens een keertje in de buurt toch?
Mijn ervaring is dat bij lange na niet alles op de website staat, ze hebben echt heel veel.
Hier hebben we ook wat hang en sluitwerk en gietijzeren trapleuninghouders er vandaan.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 11:06:40 #8
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81410385
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:36 schreef BBQ-kip het volgende:
Nope, alleen in A'dam, Bussem, Utrecht en Den Bosch...
Maar daar zijn jullie vast wel eens een keertje in de buurt toch?
Mijn ervaring is dat bij lange na niet alles op de website staat, ze hebben echt heel veel.
Hier hebben we ook wat hang en sluitwerk en gietijzeren trapleuninghouders er vandaan.
Ongetwijfeld en ik knoop het in mijn TomTom oren, dank voor de tip!
pi_81429404
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:50 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dat zou het mooiste zijn, maar dan hebben we dus drie dikke gaten in de deur, waar nu het schild zit. Vandaar dat ik liever weer een schild zou willen. Het wordt zo'n dichtgeplamuurde gatenkaas anders.
Met een proppenboor en een beetje geduld maak je prachtige houten stopjes, die je in de gaten lijmt. Daar heb je geen plamuur of vloeibaar hout voor nodig. Als de deur het echt waard is, gebruik je voor de proppen een stukje hout uit de deur op een plek waar je het niet ziet, zoals de scharnierkant. Anders gebruik je een stukje gewoon hout van dezelfde houtsoort.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:20:28 #10
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81430595
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:56 schreef Plankje55 het volgende:

[..]

Met een proppenboor en een beetje geduld maak je prachtige houten stopjes, die je in de gaten lijmt. Daar heb je geen plamuur of vloeibaar hout voor nodig. Als de deur het echt waard is, gebruik je voor de proppen een stukje hout uit de deur op een plek waar je het niet ziet, zoals de scharnierkant. Anders gebruik je een stukje gewoon hout van dezelfde houtsoort.
Dat klinkt als een mooi geduldwerkje.

Ik vrees dat wij inmiddels iets luier zijn geweest, maar we zijn wél geslaagd: we hebben een mooie jaren'30-achtige set kunnen bestellen bij Kroon in Groningen. Over een week of twee zal 'ie er wel zijn. Ik denk dat het absoluut het summum was geweest om het op jouw manier te doen en dan ook een echte oude knop en een echt oud sleutelplaatje te zoeken, maar we zijn toch erg tevreden met ons compromis.

Als het erop zit, zal ik kieken!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:31:13 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81431097
Wat goed! Mooi dat het gelukt is!
Heb je plaatjes ervan?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:51:33 #12
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81432384
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:31 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat goed! Mooi dat het gelukt is!
Heb je plaatjes ervan?
Hoop dat dit lukt:

Maar dan met een gewone ronde deurknop (die op het plaatje is een beetje vreemd).
pi_81433950
euh... heb je / jullie niet voor messing gekozen als jaren '30.
Op het plaatje lijkt het rvs.
pi_81436644
Ziet jullie woonkamer e.d. er nog hetzelfde uit eigenlijk?
En in welke kleur is het houtwerk binnen geverfd? Als ik die deuren zo mooi strak in de verf zie krijg ik meteen zin om mijn deuren ook te gaan verven ware het niet dat ik moet schuren, gaatjes opvullen, verf afbranden, zucht, verven is leuk maar het werk er om heen is vreselijk
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:27:08 #15
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81437758
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:19 schreef AnneX het volgende:
euh... heb je / jullie niet voor messing gekozen als jaren '30.
Op het plaatje lijkt het rvs.
Nee messing vind ik verschrikkelijk.
En het originele beslag in huis is ook geen messing, anders had ik me er misschien nog wel 'verplicht' toe gevoeld.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:06 schreef Syytön het volgende:
Ziet jullie woonkamer e.d. er nog hetzelfde uit eigenlijk?
En in welke kleur is het houtwerk binnen geverfd? Als ik die deuren zo mooi strak in de verf zie krijg ik meteen zin om mijn deuren ook te gaan verven ware het niet dat ik moet schuren, gaatjes opvullen, verf afbranden, zucht, verven is leuk maar het werk er om heen is vreselijk
Ja, het ziet er nog zo uit. Er zijn wel wat nieuwe accessoires verschenen hier en daar (we verzamelen nog al graag spul van jonge ontwerperstudio's en dus het wisselt nog wel eens. ), maar de grote lijnen zijn hetzelfde. Zal ik binnenkort nog weer eens een fotorondje doen?
Zo veel mogelijkheden om te schuiven met spullen hebben we trouwens ook niet, in deze pijpenla!

Verven! Ik moet er niet meer aan denken. 22 DEUREN! Nooit meer!

(Maar we zijn er wel heel trots op hoor. De schilder die laatst de buitenboel deed, vond het van 'professionele kwaliteit' binnen )

Gewoon beginnen Syytön. De zomer komt eraan. Deuren open en schuren maar.

[ Bericht 29% gewijzigd door Duderella op 14-05-2010 22:34:09 ]
pi_81438696
Jaaa, ik wil nieuwe interieurfoto's!!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:49:53 #17
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81438899
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:46 schreef Syytön het volgende:
Ik zal.
Doe ik het even als het een beetje zonnig weer is.
Vind ik zelf ook wel leuk om te hebben, wat actuele huis-foto's.
pi_81440083
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:46 schreef Syytön het volgende:
Daar sluit ik me helemaal bij aan!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_81440847
Wat een mooi huis! En echt smaakvol ingericht/gedecoreerd, tuin idem!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:38:39 #20
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81444742
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:24 schreef Beijtje het volgende:
Wat een mooi huis! En echt smaakvol ingericht/gedecoreerd, tuin idem!
Dank Beijtje!

Ik moet wel zeggen dat zo'n huis van zichzelf al zo mooi is, dat het al snel goed is hoor. Eigenlijk hoef je er als bewoner niet veel aan te doen.
pi_81448285
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:38 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dank Beijtje!

Ik moet wel zeggen dat zo'n huis van zichzelf al zo mooi is, dat het al snel goed is hoor. Eigenlijk hoef je er als bewoner niet veel aan te doen.
??? ben je de voorgaande 10 delen vergeten? en de kippenslachterij?
Itt. todat het de plicht is van de eigenaar om het mooi te maken na de voorgaande emo verwaarlozing...
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:03:20 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81450174
Deurkrukvindpost!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:32:07 #23
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81451875
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:04 schreef AnneX het volgende:

[..]

??? ben je de voorgaande 10 delen vergeten? en de kippenslachterij?
Itt. todat het de plicht is van de eigenaar om het mooi te maken na de voorgaande emo verwaarlozing...
Oh ja!
De kippenslachterij was een beetje een smet op de jaren'30-pret.

Ik heb al een paar binnenfoto's bij avond. Ik zal er wat plaatsen. Ik maak ook nog een groter rondje door het huis, want boven hebben we ook wel wat veranderd (zúlke mooie kasten voor op de werkkamer gevonden ). Het is wel een enorme ongegeneerde spam en voor veel mensen totáál niet interessant, dus excuses daarvoor. In de posts hierna gaat het gewoon weer over zaagsel en ondervloeren en plintjes (want Arty gaat zo een vloertje leggen).
Vergeef me de mogelijke kleurvertekening, want kunstlicht en ons cameraatje zijn nooit grote vrinden geworden.

* Blub *

Achter:

(Voor deze IKEA-kast zoeken we nog een andere. Ik vind 'm wel heel gaaf, maar wil een variant waarbij ook de tussenplanken 'dik' zijn.)

O en onze topstukken op het toilet:

zaterdag 15 mei 2010 @ 11:36:18 #24
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81451967
Ik móet jullie nog ons nieuwe schilderij en de nieuwe schoenlepel laten zien.

Schoenlepel???

Yups!
pi_81455276
Mooi huis!

De bioscoopstoelen zijn verhuisd naar een andere kamer?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_81455872
Leuk! Nog niet veel veranderd beneden zie ik. Wel veel kleine dingetjes. Heb je niet af en toe zo'n neiging om die oranje muur in een opwelling een hele andere kleur te schilderen?
Die katten-brandweerauto is geniaal trouwens, zag dat ze nog een paar andere varianten daarvan hebben. Ik weet alleen al precies hoe het zit als ik die voor mijn kat zou kopen; meneer zou er aan snuffelen, inspringen, en vervolgens concluderen dat mijn op de grond rondslingerende shirtje of een stapeltje kranten in een hoek een perfecte slaapplek is. En indien deze of andere varianten niet voor handen zijn, zou meneer zich op het kleed in de woonkamer nestelen. Nee, het zou pas interessant zijn als ik dat ding toevallig ergens bij kreeg en van plan was om weg te gooien, of ik het ergens anders voor zou moeten gebruiken.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:04:57 #27
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81456120
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:36 schreef Cyan het volgende:
Mooi huis!

De bioscoopstoelen zijn verhuisd naar een andere kamer?
Ja! Die staan nu boven.

Hier (al zie je ze niet):

Dit zou ooit de TV-kamer worden, maar wordt straks meidenkamer voor de Franse vakantiedraken. Deze is to be continued dus.

Nog wat laatste snapshots en dan laat ik jullie wieder mit Ruhe:

De befaamde schoenlepel op de gang. Is 'ie niet fantastisch?

Dit schilderij kregen we van mijn vriendinnekes voor ons trouwen:

We willen er nog eentje bij uit de serie, maar kunnen niet zo goed kiezen.

De werkkamerkasten:

Passen zalige ladingen paparessen in.

Kiekerdekiek en dan houden we d'r mee op:

zaterdag 15 mei 2010 @ 14:16:36 #28
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81456408
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:56 schreef Syytön het volgende:
Leuk! Nog niet veel veranderd beneden zie ik. Wel veel kleine dingetjes. Heb je niet af en toe zo'n neiging om die oranje muur in een opwelling een hele andere kleur te schilderen?
Ik heb werkelijk nooit meer de neiging tot het schilderen van wát ook!
quote:
Die katten-brandweerauto is geniaal trouwens, zag dat ze nog een paar andere varianten daarvan hebben. Ik weet alleen al precies hoe het zit als ik die voor mijn kat zou kopen; meneer zou er aan snuffelen, inspringen, en vervolgens concluderen dat mijn op de grond rondslingerende shirtje of een stapeltje kranten in een hoek een perfecte slaapplek is. En indien deze of andere varianten niet voor handen zijn, zou meneer zich op het kleed in de woonkamer nestelen. Nee, het zou pas interessant zijn als ik dat ding toevallig ergens bij kreeg en van plan was om weg te gooien, of ik het ergens anders voor zou moeten gebruiken.
Deze foto is ook genomen op het enige moment in de bestaansgeschiedenis van deze brandweerauto, dat Poes achter het stuur kroop.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:46:45 #29
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_81457304
Die actionfigures.

Mooi huis en gewaagde kleuren. Limoengroen in de keuken? Wát. Ziet er wel enorm tof uit. En die rode kleur in de zitkamer is ook mooi.
Hoe ben je d'rop gekomen om je huiskamer oranje te verven, als ik vragen mag? Lijkt me niet een van de kleuren die je meteen binnenschiet als je je eigen huiskamer mag gaan verven.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:49:56 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81457396
Die schoenlepel! Te leuk!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:54:05 #31
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81457527
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:46 schreef eightone. het volgende:
Die actionfigures.

Mooi huis en gewaagde kleuren. Limoengroen in de keuken? Wát. Ziet er wel enorm tof uit. En die rode kleur in de zitkamer is ook mooi.
Hoe ben je d'rop gekomen om je huiskamer oranje te verven, als ik vragen mag? Lijkt me niet een van de kleuren die je meteen binnenschiet als je je eigen huiskamer mag gaan verven.
Arty heeft altijd gezegd: ik wil best samenwonen, maar dan wil ik ook een oranje muur!

(Ik denk dat hij dacht dat ik me dan nog eens achter de oren zou krabbelen. )
pi_81472331
Heerlijk huis
  zondag 16 mei 2010 @ 02:19:22 #33
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81478352
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:54 schreef Duderella het volgende:

[..]

Arty heeft altijd gezegd: ik wil best samenwonen, maar dan wil ik ook een oranje muur!

Ik was dus echt al een paar jaar in de veronderstelling dat Arty een vrouw is en jullie gezellig een potjesstel vormen
  zondag 16 mei 2010 @ 02:19:55 #34
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81478357
Geweldige foto's trouwens, leuk om te zien!

(is jullie huis altijd zo netjes? echt bizar opgeruimd zeg!)
  zondag 16 mei 2010 @ 12:15:51 #35
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_81483610
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:54 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ah.
Mag ik nog heel nieuwsgierig zijn en vragen waar je die vaas, schilderij en lamp vandaan komen?
quote:
Op zondag 16 mei 2010 02:19 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik was dus echt al een paar jaar in de veronderstelling dat Arty een vrouw is en jullie gezellig een potjesstel vormen
!
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:06:15 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81487693
quote:

[..]

pi_81488602
quote:

pi_81488658
quote:

Ons huis wel, ik kan echt niet tegen troep. Schoon is een ander verhaal
Ik heb niet het idee dat Dude een 'sloddervosdude' is of ik moet heul fout zitten
  zondag 16 mei 2010 @ 17:09:55 #39
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81494840
quote:

[..]

Echt waar?

ArtyShock is een heuse man hoor, en hoe. Maar je hebt toch wel kieken van hem gezien in dit topic?

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderella op 16-05-2010 17:17:37 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 17:17:03 #40
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81495149
quote:
Geweldige foto's trouwens, leuk om te zien!

Mja, ik vrees van wel. We zijn maar met zijn tweeën en wat voor rommel heb je dan. Je leest eens een krant en je drinkt een glas.
We doen het er echt niet om, maar meer dan dit valt er bij ons niet te beleven.
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:15 schreef eightone. het volgende:

[..]

Ah.
Mag ik nog heel nieuwsgierig zijn en vragen waar je die vaas, schilderij en lamp vandaan komen? [ afbeelding ]
[..]

!
Vazen zijn van Pol's Potten, lamp is van Brunklaus en het schilderij is van Ibride.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:38:50 #41
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_81496000
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:09 schreef Duderella het volgende:

[..]

Echt waar?

ArtyShock is een heuse man hoor, en hoe. Maar je hebt toch wel kieken van hem gezien in dit topic?
Hehehehe, vast wel maar op een of andere manier heb ik dat verdrongen en jullie door elkaar gehaald met een stel andere Fokkers (denk ik )

En ondanks dat wij ook met zijn tweetjes zijn is het echt wel snel een puinhoop hier. Zéker als we weer aan het klussen zijn geslagen
  zondag 16 mei 2010 @ 17:45:09 #42
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81496267
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:38 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Hehehehe, vast wel maar op een of andere manier heb ik dat verdrongen en jullie door elkaar gehaald met een stel andere Fokkers (denk ik )
Ik verdring het ook wel eens hoor. Maar dan noemt hij het woord 'dolby-surround' en dan ben ik er weer helemaal!
quote:
En ondanks dat wij ook met zijn tweetjes zijn is het echt wel snel een puinhoop hier. Zéker als we weer aan het klussen zijn geslagen
Ja maar wij slaan vrij zelden meer aan het klussen. Dat scheelt in de troep, denk ik.
En echt, al deden we ons best, troep maken we niet. (Of we zouden de wasmand moeten leegkieperen op de salontafel, of dat soort dingen, maar daar zie ik dan het nut weer niet van in. )
pi_81496524
Wat een onwijs mooi huis Dude! I like your style! Vooral die eetkamerstoeltjes geweldig!
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:17 schreef Duderella het volgende:
Vazen zijn van Pol's Potten, lamp is van Brunklaus en het schilderij is van Ibride.
briljant!
  zondag 16 mei 2010 @ 17:54:40 #44
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81496651
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Wat een onwijs mooi huis Dude! I like your style! Vooral die eetkamerstoeltjes geweldig!
[..]

briljant!
Oh ja!

zondag 16 mei 2010 @ 18:56:29 #45
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_81499426
oeeeeeeh 050 stuff! Ik heb nog 050 spullen in dozen zitten. Zonde! Moet ik toch maar snel een keer wat mee gaan doen! Maar echt te gek die oranje muur..
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zondag 16 mei 2010 @ 20:24:38 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81503815
Maar wat doe je dan met je post? Stop je echt elk bankafschrift netjes in een mapje zodra het binnen is?
Hier lig er eig. altijd wel zo'n stapel met onbestemde zooi op tafel.
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 20:27:29 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81503988
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wat doe je dan met je post? Stop je echt elk bankafschrift netjes in een mapje zodra het binnen is?
En iedere keer maar weer zeggen: ik ga het bij houden !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_81504083
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Owww totaal herkenbaar.. het is schier onmogelijk de boel hier langer dan 2 dagen netjes te houden
  zondag 16 mei 2010 @ 21:16:52 #49
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81507770
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef Brighteyes het volgende:
Bankafschriften komen louter digitaal binnen.
En andere post ligt boven op de werkkamer.

Waarom zou je zoiets op de bank neerleggen, bij wijze van spreken?

Ik snap 'rommel' echt niet. Hoe kom je eraan en waarom besluit je dingen op de vloer te gooien, in plaats van in een doos, map of postbakje? Wat is handig aan 'troep'? Ik vind het onhandig. Voor zo ver het al te maken is. Ik zou het echt een kunst vinden. Waar haal je rommel vandaan?
  zondag 16 mei 2010 @ 21:18:04 #50
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81507853
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja poeh oeh, al die post van de IBG, ga er maar aan staan!
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 21:20:27 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81508051
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:16 schreef Duderella het volgende:

[..]

Bankafschriften komen louter digitaal binnen.
En andere post ligt boven op de werkkamer.

Waarom zou je zoiets op de bank neerleggen, bij wijze van spreken?

Ik snap 'rommel' echt niet. Hoe kom je eraan en waarom besluit je dingen op de vloer te gooien, in plaats van in een doos, map of postbakje? Wat is handig aan 'troep'? Ik vind het onhandig. Voor zo ver het al te maken is. Ik zou het echt een kunst vinden. Waar haal je rommel vandaan?
*kijkt op zijn bureau

Een boek waar ik net mee bezig was.
Een pen die daar ligt.
Een leeg kopje waar thee in zat
Auto sleutels omdat ik nadat ik met de auto weg ben geweest met het boek bezig ben gegaan
Acculader van mijn laptop
Random reader
Portemonnee die ik uit mijn broek gehaald heb
Telefoon idem
Papieren voor school die ik eventjes daar neer heb gelegd -anders vergeet ik ze-
Een bordje waarop een koek lag

Het vraagt zoveel tijd om dat allemaal steeeeds weer op te bergen. En ik moet 20 plankjes hebben om alles een plekje te geven
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:18 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ja poeh oeh, al die post van de IBG, ga er maar aan staan!
IBG
Pensioen blablabla van mijn werk
Hanze wil ook wel post sturen
Salarisstrookje
Bekeuring voor te hard rijden
Zorgdeclaratie
Werk weer met post: kluiscode bewaren net als inlogcode
DigiD
IBG
Belastingdienst die zegt dat ik geld terug krijg
Sowieso auto papieren van Univé
Heb nog papieren liggen van Unigarant (verzekering voor de telefoon)
  zondag 16 mei 2010 @ 21:21:50 #52
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81508183
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

*kijkt op zijn bureau

Moderator zondag 16 mei 2010 @ 21:22:20 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_81508219
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Duderella het volgende:

[..]

Kut. Ik snap hem

Het had ook best de vloer kunnen zijn hoor
pi_81508948
Meestal ontstaat troep hier omdat ik gewoon geen zin heb weer op te staan om het op de goede plek terug te leggen..
pi_81509402
En hier is het werken tegen de klippen op om het opgeruimd te houden.
Gelukkig komt 1 x week de hh en dan moet het - van mij - in de kast - lade - kliko- naar de schuur. haha

AnneX (m) vindt het huiselijk ! en "we wonen toch niet in de showroom ".
Tgl. is het oh en ah als hij ziet hoeveel ruimte er is indien alles aan kant is.
Genoeg om weer iets te laten slingeren.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:50:54 #56
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81510424
Ik vind het knap hoor, rommel maken. Begrijp me niet verkeerd.
Ik zou er echter speciaal voor naar een winkel moeten of zo.

En als ik al een krant laat slingeren, legt de hulp 'm wel op tafel.

De rest van de huiselijke paperassen ligt op de werkkamer. Vieze kopjes staan in de vaatwasser. Gedragen onderbroeken liggen in de wasmand. Huissleutels zitten in een broekzak. Boeken liggen naast het bed. Post krijgen we nauwelijks (Nee Nee en digitaal).

Ik kan daar niets onhandigs aan bespeuren, dus waarom jullie je zo voorstaan op 'gezellige' rommel, is mij een raadsel.

Het enige dat hier rondslingert zijn kattenspeeltjes en lipsticks. En die zijn juist weer handig, wanneer ze 'rommelen.'
  zondag 16 mei 2010 @ 21:57:52 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81510969
Ik vind die rommel helemaal niet gezellig. En toch kan ik het niet...

Wat er hier nu op de eettafel zwerft? Petje van Sasha, 2 vaatdoekjes die uit de was komen en naar de keuken moeten, dekseltje, digiding van bank, boekje, 2 pennen, notitieblokje, doos tissues, voorleesboekje, helm van Oscar, bekeuring, foto-kabeltje, boek dat terug moet naar mijn ouders, slabbetje, stapel miscellaneous post, ordner van stinkies werk, velletje stickers etc. etc.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:00:08 #58
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81511150
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind die rommel helemaal niet gezellig. En toch kan ik het niet...

Wat er hier nu op de eettafel zwerft? Petje van Sasha, 2 vaatdoekjes die uit de was komen en naar de keuken moeten, dekseltje, digiding van bank, boekje, 2 pennen, notitieblokje, doos tissues, voorleesboekje, helm van Oscar, bekeuring, foto-kabeltje, boek dat terug moet naar mijn ouders, slabbetje, stapel miscellaneous post, ordner van stinkies werk, velletje stickers etc. etc.
Jij hebt twee koters! Mens! Dan zou ik ook rommel hebben. Dat is toch helemaal niet erg!
Ik zou met twee koters na twee weken moeten worden onzet met behulp van een shovel.

En de rest klinkt als onze werkkamer.
pi_81512032
Wij verzamelen de kleine rommeldingen, post & zuks het meest op onze PC-'bureaus' /werkruimte en af en toe ruim ik die op, cq haal ik het leeg om te poetsen en flikker ik weer lekker veel weg.
Op de eet- en salontafel liggen alleen soms een krant, een tijdschrift, een boek, 2 waxinelichtjes die op een bepaalde manier móeten staan van mij en als we niet lezen maar tv kijken daar liggen die kranten/tijdschr/boeken op een stapel
Toen de jongetjes klein waren ruimde ik 's avonds als ze naar bed waren altijd behoorlijk op, kan gewoon niet tegen al die zooi blijkbaar, lijkt me heerlijk om het gewoon te kunnen laten liggen BE, zonder dat je je eraan stoort

We dwalen af
pi_81512594
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:00 schreef Duderella het volgende:

[..]

Jij hebt twee koters! Mens! Dan zou ik ook rommel hebben. Dat is toch helemaal niet erg!
Ik zou met twee koters na twee weken moeten worden onzet met behulp van een shovel.

En de rest klinkt als onze werkkamer.
HIlarisch

Maar de kroonluchter, het schilderij, de schoenlepel
En de vaas
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:41:34 #61
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81588405
Lieve rommelkonten, dan nu een update van De Tochthal.

Jaaaaaaaaaaaaaaren en jaaaaaaaaaaaaaaren zeiden we: oh ja, daar moet óók nog een houten vloertje in. En jaaaaaaaaaaaaaa ren en jaaaaaaaaaaaaaaren dronken we daar dan een rosétje op en gingen we over tot de orde van de dag.

Tot afgelopen weekend. Volgende week wordt de hele vloerbende opnieuw in de olie gezet, dus dat was een mooie stok achter de voordeur:

Voor:

Tijdens:

Mijn vaste vriendin:

En klaar:

Zelfs de plintjes zijn al gelegd.
Nou, doe ons dat maar eens na!
pi_81588580
Nice!!
pi_81589796
Nogal houterig die vriendin he?
Maar het is strakkkkkk hoor
pi_81590875
Sjiekdefriemel
pi_81591547
En dat je daar dan jaaaaaaaren over "moet" doen ! hé.

Goud hoor, zo'n houterige vriendin.

n.b. het gras !
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:24:25 #66
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81593169
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:53 schreef AnneX het volgende:
En dat je daar dan jaaaaaaaren over "moet" doen ! hé.
Dat snap je achteraf dan niet hè?
quote:
Goud hoor, zo'n houterige vriendin.

n.b. het gras !
Flink bossie hout voor de deur hè?

En een lekker matje gras erachter - dankzij de tuinman.
  zondag 23 mei 2010 @ 02:09:27 #67
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_81780786
Jullie wouwen rommel zien?
Komt ur rommel!

De vloer van de voorkamer moest immers in de eulie. Dus er was geen ontkomen aan stapelen. Dinsdag volgen de achterkamer en de keuken.

Opgeknapt is het!

pi_81791027
Opgeknapt &
Die muur is toch wel erg kèk
  zondag 23 mei 2010 @ 15:11:12 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81791386
Rommel!

Maar wel mooi weer hoor!
pi_81798130
knapt op
  Moderator zaterdag 19 juni 2010 @ 12:12:16 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83016633
  zaterdag 19 juni 2010 @ 13:06:00 #72
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83018268
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:12 schreef Renesite het volgende:
Niet verhuizen?

http://www.funda.nl/koop/(...)-oosterbadstraat-10/

!!!!
Oh

Maar volgens mij heeft het een kamer minder. (Gelukkig. )
  Moderator zaterdag 19 juni 2010 @ 13:07:51 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83018309
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:06 schreef Duderella het volgende:

[..]

Oh

Maar volgens mij heeft het een kamer minder. (Gelukkig. )
Hahhaa, kwam hem tegen en ben op slag verliefd. Ze mogen van mij de spulletjes laten staan !!

Ja, wel maar twee kamers
  zaterdag 19 juni 2010 @ 13:15:32 #74
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83018494
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hahhaa, kwam hem tegen en ben op slag verliefd. Ze mogen van mij de spulletjes laten staan !!

Ja, wel maar twee kamers
En de helft minder tuin. Maar wel een plaatje hoor, dat huis! Mooi ingericht ook! En relatief niet duur.
  Moderator zaterdag 19 juni 2010 @ 13:17:27 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83018554
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:15 schreef Duderella het volgende:

[..]

En de helft minder tuin. Maar wel een plaatje hoor, dat huis! Mooi ingericht ook! En relatief niet duur.
Het is een groter type schipperswoning. Verder gewoon smaakvol. Wat negatief eraan is... ik denk de wat kleinere tuin en een slaapkamer minder. Normale maat schipperswoningen zijn 2 ton, 225000. Wat dat betreft snap ik de prijsstelling wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')