quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:37 schreef Arn0 het volgende:Don't hit me, maar ik begin nu pas echt The Last Shadow Puppets te waarderen. Heb het album altijd onderschat en de singles had ik nog niet eens beluisterd. Damn, ze hebben erg goede b-kanten
Heb echt erg veel spijt dat ik ze nooit live heb gezien. En

voor Aisumasen's I Want You (She's So Heavy) soundcheck verhaal

Sowieso had ik eigenlijk altijd de verkeerde versie beluisterd van die cover, Paradiso versie klinkt veel beter. Toch wel een geslaagde cover.
Wijsheid komt met de jaren

!
Het blijft een van m'n favoriete albums van de jaren '00. Nu was ik altijd al een groot fan van liedjes in de stijl van bijvoorbeeld Jacques Brel, en ik weet zeker dat dit ook een grote inspiratiebron voor Miles en Alex was. Luister zijn "Jacky" en "Mathilde" om te begrijpen wat ik bedoel, en al helemaal de Engelse herbewerkingen van Scott Walker. Die stijl gecombineerd met 2 van zulke getalenteerde songwriters. Geweldig.
quote:
Van mij ook! Als die niet door voor het grootste deel door Turner is geschreven, weet ik het ook niet meer. Zeer kenmerkend. Heb het eind wel altijd wat onbevredigend gevonden, vergelijkbaar met de onbenutte potentie uit bijvoorbeeld "The Afternoon's Hat" en wel meer van "Humbug".
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:39 schreef hallo-daar het volgende:[..] Het valt me trouwens op dat de Turner-composities mij beter bevallen. [..]
Hoe weet je dat

? Ongeveer 4 nummers zijn voor het grootste deel door Alex geschreven, ook zo'n 4 door Miles alleen, de rest samen. Welke exact weet niemand precies, maar ik heb wel zo m'n vermoedens. Mijn favoriete nummer is een Miles-compositie: "Standing Next To Me". Een klassieker.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:42 schreef Arn0 het volgende:Ik vind het trouwens best moeilijk om Miles zijn stem te onderscheiden van Alex zijn stem

Had ik in het begin ook, ze smelten prachtig samen. Kon jij bijvoorbeeld gelijk horen wie op het album "The Chamber" zingt?
quote:
Op maandag 31 mei 2010 23:40 schreef Haunter het volgende:Nu we het toch over TLSP hebben, zullen ze binnen een korte tijd nog de studio in gaan voor hun 2e plaat? Daar was toch wel sprake van, na de tour van de apen?
Al zit ik op dit moment meer te wachten op nieuwe TLSP dan op nieuwe AM, ga ik daar niet van uit! Miles z'n soloplaat is voltooid (stijl: Lennon Plastic Ono Band) en komt naar alle waarschijnlijkheid in de nazomer uit. Hij oefent op dit moment (met z'n nieuwe band) in Liverpool. Benieuwd of Arctic Monkeys alweer hun pijlen richten op een eventueel volgend album. De "Humbug"-periode was nu ook weer niet zo uitgebreid.
Ben blij dat ik TLSP 2 keer live zag, want dat blijft een van de tofste live-performances die ik ooit gezien heb. Het TLSP-project kwam voor beide precies op het juiste moment, een vaste formule zou te geforceerd zijn. Denk ook daarom dat een eventueel vervolg nog wel even op zich zal laten wachten.