abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81373120
quote:
De tante troost de intens verdrietige moeder, de honden in de woning blijven onophoudelijk blaffen.
Tot zover de Telegraaf van vandaag...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81373209
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:22 schreef Q. het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)er-lot-van-gezin.ece
[..]

Mijn oude dorp. Mijn oude kerk. De kans dat ik die mensen ken is meer dan 80%. Heb mn ouders nog niet kunnen bereiken, die kennen ze 100% zeker.
Das rot Q.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:35:52 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81373259
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
Ja, met de huidige snelle media heeft iedereen al beelden en informatie die je normaal pas veel later hebt, daardoor lopen feiten en fictie zo door elkaar dat ze door een leek vrijwel niet meer van elkaar te onderscheiden zijn.

En omdat iedereen de informatie denkt te hebben, denkt ook iedereen te weten hoe het wel of niet moet of kan zijn gebeurd.

Natuurijk is het vliegtuig in uitzonderlijk veel stukken uiteen gespat, maar dat zegt nog weinig over de toedracht, die kan nog steeds een natuurlijke zijn (microburst bijvoorbeeld) maar het kan net zo goed een aanslag vanaf de grond zijn, of een aanslag in het vliegtuig... of iets compleet anders.

We weten nog helemaal niets, en een deskundige zal zich er niet toe laten verleiden zaken als vaststaand feit of onmogelijk aan te duiden, slechts op basis van de beelden. Maar goed, altijd leken die het beter weten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_81373282
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje vroeg om nu al een BNW-achtig sausje over dit hele gebeuren te gieten. En dat zie je steeds vaker in een tijd waarin iedereen meent de wijsheid in pacht te hebben.
Ik ben 100% anti-BNW, mja, als je een beetje kennis hebt van zaken mag je best vraagtekens plaatsen bij dit geval.
pi_81373334
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:36 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik ben 100% anti-BNW, mja, als je een beetje kennis hebt van zaken mag je best vraagtekens plaatsen bij dit geval.
Als je kennis van zaken hebt.

Helaas is het vaak zo dat mensen die geen kennis van zaken hebben vraagtekens gaan zetten. Ineens zijn mensen vliegtuig deskundige, weten ze alles van Libie en hoe piloten (zouden moeten) reageren.
Leaf
pi_81373409
1 ding eindelijk bevestigd:
quote:
Identiteit overlevende nu bekend

` Het staat nu vast dat de overlevende
van de vliegramp in Tripoli in Libië
een Nederlandse jongen van negen jaar
is.Een medewerkster van de Nederlandse
ambassade heeft met hem kunnen spreken.

De jongen vertelde dat hij Ruben heet.
Hij komt uit Tilburg en hij maakt het
naar omstandigheden redelijk,meldt het
ministerie van Buitenlandse Zaken.

Een oom en een tante van de jongen zijn
vanochtend met een regeringsvliegtuig
naar Libië vertrokken.Ze zullen zo snel
mogelijk naar het ziekenhuis in Tripoli
gebracht worden om Ruben te bezoeken.
Zodra zijn gezondheidstoestand dat
toelaat,gaat hij terug naar Nederland,
Leaf
pi_81373498
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je kennis van zaken hebt.

Helaas is het vaak zo dat mensen die geen kennis van zaken hebben vraagtekens gaan zetten. Ineens zijn mensen vliegtuig deskundige, weten ze alles van Libie en hoe piloten (zouden moeten) reageren.
Er is geen reden om meteen maar aan te nemen dat niemand kennis van zaken heeft. En wat betreffende user postte over een eventuele explosie vlak boven de grond is alles behalve raar en BNW-achtig in dit geval.
pi_81373509
Goeiemorgen....

Wat een nieuwsberichten zijn er weer bijgekomen.... Alweer een aantal slachtoffers verder bekend, waaronder twee knappe zussen van 21 en 25, en moeder en haar twee tienerzonen, een compleet gezin.... Ik vind het toch wel heel erg heftig als alles zo een gezicht begint te krijgen

En ik ben verschrikkelijk benieuwd naar de oorzaak, ik zou niet weten waarom een terroristische aanslag uit te sluiten is, maar als je de verhalen leest dat het personeel dronken was kan het ook gewoon een heul domme actie van de piloot zijn geweest... of toch een grof technisch mankement van het gloednieuwe vliegtuig?

Pfff, het zou je maar gebeuren....
I had a signature once. It was awful.
pi_81373548
Lijkt me gelul dat van die alcohollucht van het personeel. Waar komt dát nou weer vandaan? Ook verklaart dit niet de explosies die gehoord en gezien zijn door een ooggetuige en de crashsite met vele kleine onderdelen verspreid over een relatief klein gebied.
pi_81373626
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 09:06 schreef Shoombak het volgende:
Het mooie is nog wel dat de Nederlandse media doen alsof er een nieuwe 911 is gebeurd, maar gezien het aantal topics hier interesseert het de gemiddelde Nederlander vrij weinig
Tja, het is 'gewoon' een vliegtuig ongeluk zoals die wel vaker voorkomen.
Zitten alleen wat Nederlanders in nu, dan is het natuurlijk heel bijzonder ineens..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:53:24 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81373643
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:47 schreef zoeperzazke het volgende:
Goeiemorgen....

Wat een nieuwsberichten zijn er weer bijgekomen.... Alweer een aantal slachtoffers verder bekend, waaronder twee knappe zussen van 21 en 25, en moeder en haar twee tienerzonen, een compleet gezin.... Ik vind het toch wel heel erg heftig als alles zo een gezicht begint te krijgen

En ik ben verschrikkelijk benieuwd naar de oorzaak, ik zou niet weten waarom een terroristische aanslag uit te sluiten is, maar als je de verhalen leest dat het personeel dronken was kan het ook gewoon een heul domme actie van de piloot zijn geweest... of toch een grof technisch mankement van het gloednieuwe vliegtuig?

Pfff, het zou je maar gebeuren....
Het is idd raar als mensen een gezicht krijgen, voor het jongentje had ik ergens nog gehoopt dat het een kind van gescheiden ouders was, en dat er in NL dus nog gewoon een ouder zou zijn om het kind op te vangen, maar hij was een kind van ouders die hun koperen bruiloft met een reisje vierden....

Overigens hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n berichtje in de Telegraaf over dronken personeel, dat komt over het algemeen al niet veel voor, maar bij een Arabische maatschappij lijkt het me niet voor de hand liggend dat het personeel kan drinken en daar mee weg kan komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:54:21 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81373662
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Lijkt me gelul dat van die alcohollucht van het personeel. Waar komt dát nou weer vandaan? Ook verklaart dit niet de explosies die gehoord en gezien zijn door een ooggetuige en de crashsite met vele kleine onderdelen verspreid over een relatief klein gebied.
Mwah, las ik niet verspreid over zo'n 800 meter?? Dat is nogal een eind....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:54:21 #88
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81373663
Is er al een luchtfoto van de brokstukken?
Is al exact de afstand tot de baandrempel bekend?
Is er iets bekend over gemelde problemen van de piloten aan de verkeersleiding?

Als je die dingen weet is er misschien een conclusie te trekken wat er ongeveer gebeurd is.
Maar nog steeds niet wat de oorzaak van die gebeurtenis is.
Wie dit leest is gek
pi_81373746
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:53 schreef Leandra het volgende:
Overigens hecht ik niet heel veel waarde aan zo'n berichtje in de Telegraaf over dronken personeel, dat komt over het algemeen al niet veel voor, maar bij een Arabische maatschappij lijkt het me niet voor de hand liggend dat het personeel kan drinken en daar mee weg kan komen.
Nee zo'n berichtje komt van een Tante Truus die de Telegraaf heeft gebeld van "och witte nog dat wij doar ook mee gevlogen emme? Da was wa heej!", en die waarschijnlijk op basis van een vlaag alcohol (die eerder van de trolley dan van de stewardess kwam) haar conclusies getrokken... Kan best natuurlijk.... Misschien is het ook wel waar, dat zal dan ook wel snel genoeg blijken. Ik denk niet dat het de meest plausibele oorzaak is van de crash. Ik lees nu ook dat er toch wel zeer dichte en laaghangende mist was, zo dicht dat opstijgende vliegtuigen de crashplaats al niet eens meer konden zien.
I had a signature once. It was awful.
pi_81373754
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 10:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is er al een luchtfoto van de brokstukken?
Is al exact de afstand tot de baandrempel bekend?
Is er iets bekend over gemelde problemen van de piloten aan de verkeersleiding?

Als je die dingen weet is er misschien een conclusie te trekken wat er ongeveer gebeurd is.
Maar nog steeds niet wat de oorzaak van die gebeurtenis is.
Geen foto, maar in de telegraaf van vandaag staat wel ene plaatje met waar de crashplaats is ten opzichte van de landingsbaan.
I had a signature once. It was awful.
pi_81373788
Hier is trouwens het weer van Tripoli. Heeft iemand het exacte tijdstip van de crash?

HLLT 120620 VRB03KT 2000 BR BKN003 20/18 Q1009
HLLT 120620Z VRB03KT 2000 BR BKN003 20/18 Q1009
HLLT 120550 00000KT 2000 BR BKN003 19/18 Q1009
HLLT 120550Z 00000KT 2000 BR BKN003 19/18 Q1009
HLLT 120520Z VRB03KT 2000 BR BKN003 19/17 Q1009
HLLT 120450Z 26007KT 2000 BR FEW003 19/17 Q1009
HLLT 120425Z 27008KT 2000 BR NSC 19/17 Q1009
HLLT 120420Z 27007KT 5000 BR NSC 19/17 Q1009
HLLT 120350Z VRB01KT 6000 NSC 19/17 Q1008
HLLT 120250Z 35003KT 6000 SKC 19/17 Q1008
HLLT 112350Z 31004KT 7000 SKC 20/17 Q1008
HLLT 112250 32005KT 7000 SKC 21/17 Q1008
HLLT 112250Z 32005KT 7000 SKC 21/17 Q1008
HLLT 112150 34003KT 7000 SKC 22/16 Q1008
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:04:21 #92
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81373867
06.00
Wie dit leest is gek
pi_81373892
Ja..............
En wat voor tijd is dat?
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:06:10 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81373916
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
06.00
Nederlandse tijd.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:06:39 #95
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81373927
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:05 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja..............
En wat voor tijd is dat?
Halverwege tussen 5 en 7 uur smorgens
Wie dit leest is gek
pi_81373934
Lokaal, zulu?



Weet je wat, anders laat je mij gewoon effe de bron zien, dan kijk ik zelf wel.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:07:31 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81373947
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Halverwege tussen 5 en 7 uur smorgens
In Tripoli ook? Of is het daar tussen 4 en 6 of tussen 6 en 8?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:08:14 #98
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81373967
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Lokaal, zulu?



Weet je wat, anders laat je mij gewoon effe de bron zien, dan kijk ik zelf wel.
De OP
Wie dit leest is gek
pi_81374025
Het was 06.00 uur lokale tijd.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81374038
Nja, beetje matig dat er geen tijdzone bij staat, maar laten we uitgaan van 06:00 lokale tijd, dan was het weer dus behoorlijk goed, 5-6km zicht, heiig, geen bewolking, zwakke wind. Alleen de opkomende zon in combinatie met de heiigheid kon misschien wat lastig zijn, maar uiteraard geen reden om een vliegtuig te crashen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')