abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81358503
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Xebrozius het volgende:
Stel je voor dat je eens je echte mening geeft op televisie. Bekrompen Nederlanders zijn de zieligste Nederlanders.
Hij is 1 van de weinige mensen op de Nederlandse Televisie, die z'n mening niet van een ander leent. Goed dat er ook eens een tegengeluid gehoord wordt en we niet alleen maar moeten horen hoe verschrikkelijk het is, en dat we ons met z'n allen massaal kut moeten gaan voelen voor een 60tal mensen die bijna niemand kent.
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:18:47 #77
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_81358561
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
Maar Borst is juist hier diegene die vindt dat je je mening niet mag uiten. Je mag je blijkbaar niet verdrietiger voelen over dode Nederlanders dan over dode Engelsen.
Werkelijk...? Jij bent niet gerelateerd aan een van deze slachtoffers en jij voelt je verdrietig?
Jij bent zeker zo'n persoon:

pi_81358595
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:17 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Hij is 1 van de weinige mensen op de Nederlandse Televisie, die z'n mening niet van een ander leent. Goed dat er ook eens een tegengeluid gehoord wordt en we niet alleen maar moeten horen hoe verschrikkelijk het is, en dat we ons met z'n allen massaal kut moeten gaan voelen voor een 60tal mensen die bijna niemand kent.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:20:21 #79
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81358628
Hugo had gelijk.
Bedankt Hans.
pi_81358664
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:14 schreef Seam het volgende:

[..]

Nee hoor, hij heeft gewoon veel met voetbal. Borst heeft net zoveel respect voor andere topvoetballers.
Respect? Misschien, maar ik had het over aandacht. Hij geeft Nederlanders in de media meer aandacht dan buitenlanders. Niet alleen met voetbal, maar dat is met alles zo. Want dat doet iedere Nederlandse tv-persoonlijkheid.

Behalve Boudewijn Buch (rip) misschien.
pi_81358755
Hij heeft gelijk, het stoppen van Gio > vliegtuigramp
pi_81358765
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:18 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Werkelijk...? Jij bent niet gerelateerd aan een van deze slachtoffers en jij voelt je verdrietig?
Je leest niet goed.

Ik voel me niet verdrietig. Het gaat meer over het verschil in iets je aangrijpen wanneer het bij Nederlanders gebeurt dan wanneer het bij niet-Nederlanders gebeurt.
pi_81358813
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:17 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Hij is 1 van de weinige mensen op de Nederlandse Televisie, die z'n mening niet van een ander leent. Goed dat er ook eens een tegengeluid gehoord wordt
Dat kun je van de leider van de pedopartij net zo goed zeggen.
pi_81359054
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dat kun je van de leider van de pedopartij net zo goed zeggen.
Dat klopt. Als iemand een steekhoudend verhaal heeft dat afwijkt van de standaard lijkt het me wenselijk om daar aandacht aan te besteden. Hoe verwerpelijk het verhaal ook lijkt.
pi_81359159
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:30 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Dat klopt. Als iemand een steekhoudend verhaal heeft dat afwijkt van de standaard lijkt het me wenselijk om daar aandacht aan te besteden. Hoe verwerpelijk het verhaal ook lijkt.
Ok, 1 punt voor jou.

Toch vind ik het hypocriet wat Borst zegt. Dat het hem niets uitmaakt of er een Engelsman sterft of een Nederlander.
pi_81359372
Ik weet niet waar het over gaat, maar Hugo Borst heeft altijd gelijk.
pi_81359375
Ik heb net zoveel te maken met een Engelsman die ik niet ken, als met een Nederlander die ik niet ken hoor.
Feyenoord Rotterdam
pi_81359477
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:32 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ok, 1 punt voor jou.

Toch vind ik het hypocriet wat Borst zegt. Dat het hem niets uitmaakt of er een Engelsman sterft of een Nederlander.
Vind het meer getuigen van een waardering voor mensen als mens ipv geselecteerd op nationaliteit.
pi_81359488
quote:

[..]

Ok, 1 punt voor jou.

Ik snap hem wel; beide personen ken je niet, en een engelsman is net zoveel waard als een nederlander. Als m'n moeder overlijd interesseert het niemand, als patrica paay overlijd is het groot nieuws. Niemand kent mijn moeder, maar patrica paay kennen heel veel mensen, en veel mensen zullen haar zelfs missen, ondanks dat ze natuurlijk een domme hoer is.

Oftewel; compassie en medeleven tonen met mensen die je niet kent over internet is gewoon hypocriet.
pi_81359550
quote:

[..]

Ok, 1 punt voor jou.

Sommige mensen zijn heel erg emotioneel en sommige niet. Of dit een zwakte, slecht,goed of wat dan ook is kan je over twisten, maar je moet beide standpunten kunnen accepteren.
pi_81359581
http://www.dumpert.nl/med(...)en_fuck_schelen.html

Hier het filmpje.

Hij heeft gelijk vind ik, als het 62 Engelsen waren geweest hadden ze De TV Draait Door niet geschrapt en hadden we gewoon kunnen lachen, niet denkende aan de ver van ons bed show in Tripoli. Als het in Nederland was geweest had ik er me er beter in kunnen vinden, maar dit incident raakt de Nederlandse samenleving niet dusdanig dat je zulke stappen hoeft te nemen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:40:53 #92
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81359607
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:33 schreef Geretardeerd het volgende:
Rot toch op, man. Hij had gewoon gelijk. Zodra het 62 Duitsers waren; hadden de Nederlanders staan juichen.
In welk universum leef jij?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:45:36 #93
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_81359864
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:44 schreef Sigmund666 het volgende:
Totdat blijkt dat de ouders van Hugo Borst in het geheim op reis gingen naar Zuid-Afrika om hun gouden bruiloft te vieren. Dan zal meneer zich niet rot lachen. Eikel
Wat klets jij uit je nek ..Hugo zijn vader is paar jaar geleden overleden. Over zijn moeder weet ik niet of ze nog leeft..
pi_81359897
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:38 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Vind het meer getuigen van een waardering voor mensen als mens ipv geselecteerd op nationaliteit.
Ja, maar laat hem dan zich altijd zo gedragen in de media.
pi_81360045
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:38 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Ik snap hem wel; beide personen ken je niet, en een engelsman is net zoveel waard als een nederlander.
Waarom dan anders in de media wel altijd heel veel interesse tonen in Nederlanders? Waarom moet Borst nu opeens een scene maken?
quote:
Oftewel; compassie en medeleven tonen met mensen die je niet kent over internet is gewoon hypocriet.
Dat heeft niets met hypocrisie te maken. Zoiets kun je gewoon oprecht voelen. Dat kun je aanstellerij vinden, dat vind ik ook wel eigenlijk, desalniettemin kan dat gevoel wel bestaan.
pi_81360129
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:46 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja, maar laat hem dan zich altijd zo gedragen in de media.
Dat is aan hem de keus. Daarbij lijkt me dat lastig als je vaak in de media zit met hun sensatiezucht.
En toch, of ie zich alleen nu zo gedraagt of altijd, t geeft mensen in ieder geval stof tot nadenken. Een kritische blik op onze leefwijze is nooit verkeerd.
pi_81360205
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:45 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wat klets jij uit je nek ..Hugo zijn vader is paar jaar geleden overleden. Over zijn moeder weet ik niet of ze nog leeft..
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:53:04 #98
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_81360236
quote:

[..]

Ok, 1 punt voor jou.

Waar begint die rampsensatie ...

Bij een neergestort vliegtuig.
Bij omgekomen mensen
Bij omgekomen Nederlanders.
En bij welke hoeveelheid, ...1,5,9,18,36,58?

Het maakt mij niets uit of het Biafranen, Somaliėrs, Turken, Chinezen of wat dan ook zijn die er zijn omgekomen en ook van de omgekomen Nederlanders lig ik geen seconde wakker zolang het geen bekenden of familieleden van mij zijn.

De wereld draait door, en in die doordraaiende wereld van Hugo Borst is nieuws over een voetballer waar iets over te vertellen is net zo goed nieuws als een neergestort vliegtuig waar verder niets zinnigs over te zeggen is.

Aangezien voetbal mij worst zal wezen is ook dat nieuwtje over die voetballer voor mij van weinig waarde, maar dat was die onzin over dat vliegtuig ook, dat was hypocriete zinloze zendervulling.

Het gedicht van Nico was indrukwekkend genoeg, en meer was niet nodig geweest.
pi_81360238
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:50 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Dat is aan hem de keus. Daarbij lijkt me dat lastig als je vaak in de media zit met hun sensatiezucht.
Hij doet het toch echt zelf.
quote:
En toch, of ie zich alleen nu zo gedraagt of altijd, t geeft mensen in ieder geval stof tot nadenken. Een kritische blik op onze leefwijze is nooit verkeerd.
Respectloos om zo'n discussie op de dag van de ramp aan te zwengelen. Er zijn 100000000 nieuwtjes bij DWDD geweest waar hij tafelheer was en waarbij je kon denken "Is dit nou alleen maar bijzonder omdat het Nederlanders zijn?" en toen hield hij z'n mond.
pi_81360557
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hij doet het toch echt zelf.
[..]

Respectloos om zo'n discussie op de dag van de ramp aan te zwengelen. Er zijn 100000000 nieuwtjes bij DWDD geweest waar hij tafelheer was en waarbij je kon denken "Is dit nou alleen maar bijzonder omdat het Nederlanders zijn?" en toen hield hij z'n mond.
Hoe is dat respectloos? Als een nabestaande of bekende van een overledene in de media duikt en zich gekwetst of weet ik veel wat voelt door wat iemand erover zegt, wat dan ook, is dat een tekortkoming van de persoon zelf. Je kunt niet van mensen die er niets mee te maken hebben verwachten dat ze hun mening maar stil houden. Even de werkelijkheid ontvluchten bij een tragedie is prima maar je hebt geen recht om te verwachten dat anderen daar aan meewerken door zich aan je aan te passen.
Het is hetzelfde als schelden met kanker. Mensen verliezen geėmotioneerd alle verstand en gaan dan roepen dat het ze pijn doet als ze met het woord geconfronteerd worden. Ja de realiteit is ooit hard. Kun je er niet mee omgaan, zoek hulp. Zeik niet op anderen die dat wel kunnen.

Daarbij is nu juist een perfecte timing voor Hugo om zulks een opmerking te maken. Nu is de aandacht er nog.

Oh en mbt die 1000000 eerdere nieuwtjes, wijsheid komt met de jaren he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')