quote:Man In Black is NOT The Monster
* Think about it - his body was found by Jacob after he passed through The Source. It's not that he became The Monster, rather The Monster was created after a man passed through it, which was not supposed to happen, and so Malevolence was released from it. Jacob's brother is dead, he died when his head hit the rock, The Monster simply has his memories much in the same way that it has Locke's. I feel this should be corrected on the introduction in his article, because in my eyes, The Monster and the original, living Man In Black are separate entities.
Onlogische theorie, want hij gaat uit van een MiB die dood was op het moment dat hij de grot inging; dus geen mens meer, maar gewoon een dood lijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:17 schreef Cahir het volgende:
Ik heb net S06E15 gekeken en ik snap iets niet. Jacob kon zijn tweelingbroer toch nooit doden?
Verder sta ik 100% achter deze theorie van lostpedia:
[..]
Hij heeft hem niet direct gedood. Net zoals dat MIB Jin, Sun en Sayid niet direct heeft gedood/kunnen doden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:02 schreef Cahir het volgende:
Maar hoe zit het nou met mijn eerste vraag; hoe kon Jacob nou zijn tweelingbroer doden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste adres voor al uw primeurs!
Waarom zegt iedereen dan dat MiB de tweelingbroer van Jacob is? Hij neemt toch enkel zijn gedaante aan?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:05 schreef Bragi het volgende:
[..]
Hij heeft hem niet direct gedood. Net zoals dat MIB Jin, Sun en Sayid niet direct heeft gedood/kunnen doden.
Als Sawyer niet met dat lontje had lopen klooien, waren ze niet dood geweest (bom was niet afgegaan; zoals de lont in de Black Rock ook uitging). Er is dus een mediator in het verhaal. Maar bij het doden van zijn broer is die absent.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:05 schreef Bragi het volgende:
[..]
Hij heeft hem niet direct gedood. Net zoals dat MIB Jin, Sun en Sayid niet direct heeft gedood/kunnen doden.
Hij heeft hem niet gedood. Hij vroeg aan 'moeder' of hij dood zou gaan als hij op het licht af zou gaan. Haar antwoord was dat je niet dood zal gaan, maar dat het véél erger zou zijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:02 schreef Cahir het volgende:
Maar hoe zit het nou met mijn eerste vraag; hoe kon Jacob nou zijn tweelingbroer doden
Ik denk ook niet dat Jacob dat gedaan heeft. Zoals ik het zie is Jacob's tweelingbroer bewusteloos, maar nog in leven, the source ingedreven. Daar is hem zijn lichaam afgenomen en leeft zijn entiteit of geest voort als Smokey. Dus MiB is daar in mijn ogen niet dood gegaan.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:02 schreef Cahir het volgende:
In de scene op het strand (waar ze dat schip zien) en de scenes in de Richard episode neemt hij denk ik wel de gedaante van Jacobs tweelingbroer aan. In feite dus zijn eigen originele gedaante. Want ik ga er vanuit dat deze scenes zich afspelen na de scenes van de vorige ep.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:19 schreef Cahir het volgende:
[..]
Waarom zegt iedereen dan dat MiB de tweelingbroer van Jacob is? Hij neemt toch enkel zijn gedaante aan?
Gaar ook dat Jacob een hoopje as werd, volgensmij houd je eerder een verkoold lijk over.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:18 schreef Hoss het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Jacob dat gedaan heeft. Zoals ik het zie is Jacob's tweelingbroer bewusteloos, maar nog in leven, the source ingedreven. Daar is hem zijn lichaam afgenomen en leeft zijn entiteit of geest voort als Smokey. Dus MiB is daar in mijn ogen niet dood gegaan.
Het is trouwens wel lastig om te bepalen wanneer iemand wel of niet een ander heeft gedood. Want heeft Ben bijvoorbeeld Jacob gedood, of was het toch MiB die hem in het vuur schopte? Dat laatste is niet mogelijk en het is waarschijnlijk de steekwond geweest die zijn dood veroorzaakte en niet het vuur, maar het blijft natuurlijk lastig.
Hij heeft hem veranderd, Moeders zei ook dat het licht aanraken erger was dan de dood.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:02 schreef Cahir het volgende:
Volgens mij is hij het gewoon, maar is hij dus door zijn contact met de energie een rookmonster geworden en gescheiden van zijn originele lichaam.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:19 schreef Cahir het volgende:
[..]
Waarom zegt iedereen dan dat MiB de tweelingbroer van Jacob is? Hij neemt toch enkel zijn gedaante aan?
Totaal niet mee eens. Smokey is mijn inziens duidelijk wel de broer van Jacob, alleen is hij zijn lichaam kwijt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:17 schreef FoXje het volgende:
Broer van Jacob=NIET smokey! Dat is toch wel duidelijk? Smokey nam alleen die gedaante aan, net zoals bij Locke.
Maar ik snap er verder ook niet echt veel van
De gesprekken van vorig seizoen tussen MiB en Jacob hebben niet kunnen plaatsvinden voordat MiB zijn lichaam stierf.... want toen was Jacob nog niet de beschermheer van het eiland.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:17 schreef FoXje het volgende:
Broer van Jacob=NIET smokey! Dat is toch wel duidelijk? Smokey nam alleen die gedaante aan, net zoals bij Locke.
Maar ik snap er verder ook niet echt veel van
Ohja, die bron uit de tempel, niet eens meer aan gedacht. Ben benieuwd wat het verband is.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Jacob's broer werd gestript van zijn "humanity" als je dat nog herinnert van eerdere aflevering waarin hij dat vertelt aan richard.
Soort van leven maar toch dood zijn.
Meer ziel dan lichaam ofzo.
Die bron was toch een soort van "leven en dood en reincarnatie" bron?
Dus tja hij zal er wel tussenin gevangen zijn geraakt toen zijn lichaam er eenmaal doorheen ging.
Was dat niet een 'zijtak' van die licht/water-bron?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ohja, die bron uit de tempel, niet eens meer aan gedacht. Ben benieuwd wat het verband is.
Nee ik bedoelde die grot/water met licht.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ohja, die bron uit de tempel, niet eens meer aan gedacht. Ben benieuwd wat het verband is.
Dat is nog onbeantwoord en ik denk dat we daar wel iets meer uitleg over zullen krijgen. Hoe Jacob van het eiland af kon, terwijl Smokey op het eiland bleef.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:55 schreef Gezicht het volgende:
Trouwens, het kwam toevallig in me op. Jacob is toch voordat ze op het eiland kwamen bij een aantal v.d. hoofdpersonen geweest?
Wie heeft er dan in die tijd op het eiland gelet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |