abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81354151
Een serieuze vraag.

Blij is natuurlijk ver overtrokken, maar kan me niet voorstellen dat bij de spindoctors en campagneteams van beide partijen geen gevoel van opluchting is dat het nieuws niet gedomineerd wordt door de uitglijders van De Vries en Brinkman, sterker nog, je hoort er helemaal niets meer over, terwijl vanochtend de ochtendkranten er vol van stonden.

Men kan terugdenken aan Britse spindoctor die suggereerde om snel slecht binnenlands nieuws naar buiten te brengen na 11 september 2001, aangezien men er toch geen aandacht aan zou besteden.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:58:33 #2
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_81354519
Doorlopen mensen, er is geen reden tot paniek, de piloot is onwel geworden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:00:29 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_81354616
Niet, want die dingen krijgen nog een flinke staart
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:04:14 #4
65918 IBAZ
broeinest
pi_81354789
Staartwind.
pi_81356508
remlof je staat op repeat!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:38:34 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_81356564
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
remlof je staat op repeat!
Ja ja, foutje met m'n mobiel, al gefixt.
pi_81356666
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:51 schreef Rookert het volgende:
Een serieuze vraag.

Blij is natuurlijk ver overtrokken, maar kan me niet voorstellen dat bij de spindoctors en campagneteams van beide partijen geen gevoel van opluchting is dat het nieuws niet gedomineerd wordt door de uitglijders van De Vries en Brinkman, sterker nog, je hoort er helemaal niets meer over, terwijl vanochtend de ochtendkranten er vol van stonden.

Men kan terugdenken aan Britse spindoctor die suggereerde om snel slecht binnenlands nieuws naar buiten te brengen na 11 september 2001, aangezien men er toch geen aandacht aan zou besteden.
Dat is inderdaad een bewezen tactiek. Maar ik vind het in dit geval wel meevallen. Hoe triest een vliegtuigramp altijd is, het is geen tragedie van ongekende omvang (en dus valt het wel mee met de aandacht van de media).

Je kan je ook afvragen of het wel zo laakbaar is om dit te doen. Niemand wordt verplicht dat nieuws rondom die vliegtuigramp te verkiezen boven het politieke nieuws (en vice versa). Dat de grotere mediabedrijven geen aandacht besteden aan een onderwerp betekent niet dat je dat zelf niet meer hoeft te doen.

(En trouwens, er is hier op geen enkele manier sprake van mogelijk laakbaar gedrag aangezien die vliegtuigramp kwam ná het nieuws rond De Vries en Brinkman.)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_81357207
quote:
..uitglijders van De Vries en Brinkman, sterker nog, je hoort er helemaal niets meer over, terwijl vanochtend de ochtendkranten er vol van stonden.
meer als uitglijders zijn het ook niet, het zou je aan het denken moeten zetten over de media in het algemeen en jouw vorm van tijdverdrijf.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81357626
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:40 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een bewezen tactiek. Maar ik vind het in dit geval wel meevallen. Hoe triest een vliegtuigramp altijd is, het is geen tragedie van ongekende omvang (en dus valt het wel mee met de aandacht van de media).

Je kan je ook afvragen of het wel zo laakbaar is om dit te doen. Niemand wordt verplicht dat nieuws rondom die vliegtuigramp te verkiezen boven het politieke nieuws (en vice versa). Dat de grotere mediabedrijven geen aandacht besteden aan een onderwerp betekent niet dat je dat zelf niet meer hoeft te doen.

(En trouwens, er is hier op geen enkele manier sprake van mogelijk laakbaar gedrag aangezien die vliegtuigramp kwam ná het nieuws rond De Vries en Brinkman.)
Nee, natuurlijk mogen mensen zelf wel het nieuws lezen wat ze willen lezen, maar daar spelen spindoctors op in, dat is hun vak. Ik stel alleen maar dat campagnemensen misschien in hun handjes knijpen met dit nieuws. Campagne is opgeschort tot en met komende vrijdag, Hemelvaart zit er tussen, schade kan worden beperkt, weekend erbij, maandag leest niemand er meer wat over, terwijl het anders zou worden uitgemolken
pi_81357734
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:00 schreef Rookert het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk mogen mensen zelf wel het nieuws lezen wat ze willen lezen, maar daar spelen spindoctors op in, dat is hun vak. Ik stel alleen maar dat campagnemensen misschien in hun handjes knijpen met dit nieuws. Campagne is opgeschort tot en met komende vrijdag, Hemelvaart zit er tussen, schade kan worden beperkt, weekend erbij, maandag leest niemand er meer wat over, terwijl het anders zou worden uitgemolken
Misschien, maar het kan volgende week weer net zo hard worden opgepikt als er nieuwe feiten boven water komen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:09:13 #11
249756 Symphonic
Look o Look
pi_81358072
Precies, het is slechts uitstel van executie.
Dat gaat later alsnog uitvergroot en overbelicht worden
Juin uit Eigen Tuin!
pi_81358373
quote:
terwijl het anders zou worden uitgemolken
Het is al behoorlijk uitgemolken. Wat moet er nog meer gezegd worden over De Vries en zn thuissituatie?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_81358746
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:15 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is al behoorlijk uitgemolken. Wat moet er nog meer gezegd worden over De Vries en zn thuissituatie?
Laat dat maar aan De Telegraaf over
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:29:33 #14
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81359013
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:15 schreef Argento het volgende:

[..]

De Vries woont nu op een kazerne tussen nog meer soldates. Dit gaat echt nog zijn eigen dynamiek krijgen, om in de woorden van JP te spreken.
pi_81359076
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:29 schreef Pool het volgende:

[..]

De Vries woont nu op een kazerne tussen nog meer soldates. Dit gaat echt nog zijn eigen dynamiek krijgen, om in de woorden van JP te spreken.
Hij gaat ze alle hoekstenen van de samenleving laten zien
pi_81359974
quote:
Een serieuze vraag.

BP zal er ook wel blij mee zijn...al waren die toch al niet erg veel op TV. De grootste olieramp ooit die slechts sporadisch op TV komt.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_81360070
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:47 schreef dramatiek het volgende:

[..]

BP zal er ook wel blij mee zijn...al waren die toch al niet erg veel op TV. De grootste olieramp ooit die slechts sporadisch op TV komt.
De schade valt tot nu toe nog wel mee hoor, schijnt ook niet zoveel natuur in de Golf van Mexico te zitten. Heb je al berichten gezien over honderden, zo niet duizenden besmeurde vogels en en dode vissen etc? Ik niet.
pi_81360321
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:49 schreef Rookert het volgende:

[..]

De schade valt tot nu toe nog wel mee hoor, schijnt ook niet zoveel natuur in de Golf van Mexico te zitten. Heb je al berichten gezien over honderden, zo niet duizenden besmeurde vogels en en dode vissen etc? Ik niet.
Komt nog wel, denk dat het rietje wat ze gebruiken om de boel op te slurpen niet groot genoeg is. Op zich is het wel nieuwswaardig om, in deze tijd, het verhaal wat beter in beeld te brengen. De oorzaken hebben wel enige gelijkenis met de fundamenten van de huidige crisis.
pi_81360515
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Komt nog wel, denk dat het rietje wat ze gebruiken om de boel op te slurpen niet groot genoeg is. Op zich is het wel nieuwswaardig om, in deze tijd, het verhaal wat beter in beeld te brengen. De oorzaken hebben wel enige gelijkenis met de fundamenten van de totale crisis.
Het enige wat wel slecht is dat er een vliegverbod boven het gebied heerst, zodat we nul beelden van de totale omvang hebben.
pi_81360695
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:59 schreef Rookert het volgende:

[..]

Het enige wat wel slecht is dat er een vliegverbod boven het gebied heerst, zodat we nul beelden van de totale omvang hebben.
Alhoewel het gevolg erg is, vind ik de oorzaak belangrijker. Ik hoef geen zwarte vlek te zien, dan staar ik wel naar een zwarte muur.
pi_81361064
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:02 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Alhoewel het gevolg erg is, vind ik de oorzaak belangrijker. Ik hoef geen zwarte vlek te zien, dan staar ik wel naar een zwarte muur.
Yup, ze bespaarden geld door geen 2e beveiligingsafsluiter te plaatsen, dat kost namelijk $500.000. In Brazilië en Zweden is dit wel verplicht, dus hier heeft ook de Amerikaanse overheid schuld.

BP betaalt trouwens een soort van rampenbelasting van 2 dollar(cent?) per zoveel liter olie, dus als ze zeggen dat ze het helemaal zelf betalen is dat niet zo nobel als het klinkt.
pi_81365049
quote:

[..]

De actie van Brinkman zal nog wel even dooretteren, maar afgezien daarvan had Wilders de angel er al uitgerukt met een slimme reactie. De nieuwsrubrieken waren er eigenlijk al klaar mee.

De Vries is een sexschandaal en daar kan geen ramp tegenop. Diverse media (vooral die in het lagere segment) bijten zich hier nu in vast en laten niet los voordat ze een sappig verhaal hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door justanick op 12-05-2010 23:39:47 ]
pi_81366068
quote:
BNW'ers suggereren dat Rumsfeld expres op 10 september 2001 heeft aangekondigd dat ze een 2300miljard dollar kwijt waren geraakt bij defensie, zodat het overschaduwd zou worden door de aanslagen en ze er mee weg zouden komen.

We zullen er maar vanuit moeten gaan dat het toeval was dat het een dag voor de aanslagen bekend werd gemaakt, maar het bewijst wel je punt dat dit soort rampnieuws binnenlandse schandalen kan overschaduwen.
pi_81371251
Ik vind het kut voor de mensen die het zijn overkomen en hun naasten. Of het nou Duitsers zijn, of Nederlanders. Het zijn verloren levens.
pi_81371488
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef Rookert het volgende:

[..]

Yup, ze bespaarden geld door geen 2e beveiligingsafsluiter te plaatsen, dat kost namelijk $500.000. In Brazilië en Zweden is dit wel verplicht, dus hier heeft ook de Amerikaanse overheid schuld.

BP betaalt trouwens een soort van rampenbelasting van 2 dollar(cent?) per zoveel liter olie, dus als ze zeggen dat ze het helemaal zelf betalen is dat niet zo nobel als het klinkt.
Met een max van 75 miljoen geloof ik (totale opruimingskosten) Daarbij boorden ze ook nog dieper dan toegestaan etc etc

""
Strangely, the BP CEO stated that BP was responsible for cleaning up the spill. That is strange, how can they be responsible for cleaning up the spill if they were not responsible for the spill. However, what the CEO failed to mention is that due to legislation passed during the Bush Administration, their liability is capped at $75 million
""
pi_81373773
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef Rookert het volgende:

[..]

NRC.next gelezen ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81381225
Over enkele dagen wordt de verkiezingscampagne hervat en pakken we de draad weer op waar we waren gebleven.
pi_81381266
quote:
Een serieuze vraag.

Blij is natuurlijk ver overtrokken, maar kan me niet voorstellen dat bij de
spindoctors en campagneteams van beide partijen geen gevoel van
opluchting is dat het nieuws niet gedomineerd wordt door de uitglijders
van De Vries en Brinkman, sterker nog, je hoort er helemaal niets meer
over, terwijl vanochtend de ochtendkranten er vol van stonden.
Je hele TT is overtrokken en suggestief.

Alsof men bij voorbaat al zo zou denken.

Voor de rest ga ik niet eens in op de rest van je OP
omdat je start al helemaal fout is.
75 topics = FIN
pi_81381368
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:00 schreef FP128 het volgende:

[..]

Je hele TT is overtrokken en suggestief.

Alsof men bij voorbaat al zo zou denken.
Niet zo naïef. Niet iedereen is gelijk een sentimenteel, emotioneel wrak als er een ramp gebeurt.
pi_81416352
Ach, de staat doet altijd goede zaken als Nederlanders komen te overlijden. Kassa voor de overheid.
pi_81416408
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:53 schreef nikk het volgende:
Ach, de staat doet altijd goede zaken als Nederlanders komen te overlijden. Kassa voor de overheid.
Op welke manier?
pi_81416802
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:54 schreef waht het volgende:

[..]

Op welke manier?
Erf- en schenkbelasting. Het is helemaal feest als een compleet gezin omkomt. Dan komt het vrijgekomen kapitaal in een hogere schaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')