abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81353304
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:31 schreef hooibaal het volgende:
Midden in een crisis met gierende werkloosheid beweren dat dat voor iedereen zijn of haar eigen schuld is, getuigt ook niet van een overschot aan realiteitszin.

En daarnaast, ik ben niet egoïstisch of wat ook, maar het is een zaak van ieder voor zich waaraan hij of zij zijn eigen geld uitgeeft en wat hij belangrijk vindt.
Ik geloof gewoon absoluut niet dat er geen baan te vinden is. Naar mijn idee is dat gewoon een gebrek aan verantwoordelijkheid.

Ik zou iedereen aanraden een bepaald carrière doel na te streven. Dan komt dit land nog ergens.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:33:54 #42
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81353342
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:29 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Maar met 1 x modaal een huis kopen is wel wat lastiger anders. . Vooral als er -tig gegadigden op de markt bijkomen die verplicht hun huurhuis uitgejaagd worden. Maar goed, prima, zet alle tokkies lekker bij elkaar in goedkope pauperflats en jaag de mensen met nog een beetje fatsoen en geld d'r uit. Eens kijken hoe die prachtwijken opknappen!
Je haalt hier wel een punt aan die ik ook een beetje dubbel vind. Door de sociale woningen weer uitsluitend te verhuren aan de 'armen' zou ghetto vorming in de hand kunnen werken. Ik weet alleen niet hoe zoiets in de praktijk werkt.

Dat de huizenmarkt op dit moment scheef gegroeid is ben ik met je eens. Ik vind het dan ook de verantwoordelijkheid van de overheid om hier in te grijpen en de koop van huizen door modalen te stimuleren. Daar moeten middelen voor zijn.
Feit is echter wel dat de huizenmarkt zo bizar in elkaar zit juist OMDAT er teveel scheefhuurders zijn.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:34:40 #43
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_81353379
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik geloof gewoon absoluut niet dat er geen baan te vinden is. Naar mijn idee is dat gewoon een gebrek aan verantwoordelijkheid.

Ik zou iedereen aanraden een bepaald carrière doel na te streven. Dan komt dit land nog ergens.
Maar voor die mensen die dat niet doen en dus geen geld hebben, moet ik dus mijn huurhuis uit?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_81353403
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee hoor, ik freelance. En in dat woninkie van mij houdt geen paupergezin het langer dan een maand vol. Maar die domme kankeropmerking van je schoot me wel in het verkeerde keelgat. Dat je de ziekte krijgt, met je gezin erbij.
Bovenstaande quote zegt mij genoeg knul.. Je bent zeldzaam. Zelden een rakker gezien die zonder waarde en normen is grootgebracht. Ook jou wens ik positief gezien het beste (en dat zijn geen ziektes), maar gewoon het beste..

Ik vind het van buitengewoon weinig klasse getuigen wat je hierboven zegt. Maar goed, er zullen dus toch wel verschillen zijn in klasse. Ik hoopte dat dat een leugen was
pi_81353406
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Blijkbaar groot genoeg zie de bron
In de bron staat alleen maar dat je als modale verdiener straks niet meer in een wbv woning kan komen, maar hoeveel huidige scheefwoners er zijn en wat ze ermee gaan doen lees ik nergens.

Verder lezen we dat door deze maatregel de wbv's nog minder huizen kunnen gaan bouwen, waardoor we natuurlijk kunnen concluderen dat de druk op de huurwoningmarkt alleen maar meer toeneemt.
pi_81353425
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:33 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Je haalt hier wel een punt aan die ik ook een beetje dubbel vind. Door de sociale woningen weer uitsluitend te verhuren aan de 'armen' zou ghetto vorming in de hand kunnen werken. Ik weet alleen niet hoe zoiets in de praktijk werkt.

Dat de huizenmarkt op dit moment scheef gegroeid is ben ik met je eens. Ik vind het dan ook de verantwoordelijkheid van de overheid om hier in te grijpen en de koop van huizen door modalen te stimuleren. Daar moeten middelen voor zijn.
Feit is echter wel dat de huizenmarkt zo bizar in elkaar zit juist OMDAT er teveel scheefhuurders zijn.
nee de huizenmarkt zit zo bizar in elkaar omdat woningcoorporaties samen met gemeenten bepalen hoeveel huizen erbij komen. en het worden er soms zelfs minder dan meer.

overheid moet gewoon wat meer vrij geven en coorporaties weer bij de overheid laten horen (zonder winstoogmerk)
pi_81353443
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:31 schreef hooibaal het volgende:
Midden in een crisis met gierende werkloosheid beweren dat dat voor iedereen zijn of haar eigen schuld is, getuigt ook niet van een overschot aan realiteitszin.

En daarnaast, ik ben niet egoïstisch of wat ook, maar het is een zaak van ieder voor zich waaraan hij of zij zijn eigen geld uitgeeft en wat hij belangrijk vindt.
Prima, zolang je maar niet met je reet in een sociale huurwoning gaat zitten om anderen hun geluk te ontnemen. Of heb je niet het realiteitsbenul dat die huurhuizen ook echt noodzaak zijn voor sommige mensen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 19:36:43 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81353465
Zolang ik bijna een half miljoen ouderwetse guldens moet lenen voor een rijtjeshuis weiger ik te kopen.
Laten ze eerst maat wat doen aan die belachelijk hoge prijzen van huizen.
Over prijsafspraken gesproken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81353483
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:33 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

De tokkies wonen toch allen in een flat. Daar heb je een vereniging van eigenaren en als je niet je maandelijkse fee wil betalen, ben je je hut kwijt en heb je verlies geleden. Lijkt me toch best een compelling event om te betalen.
pi_81353517
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar voor die mensen die dat niet doen en dus geen geld hebben, moet ik dus mijn huurhuis uit?
Precies. Omdat zij het verrotten mag jij verhuizen. Succes is een keuze maar in NL een straf! En dat voor een probleem dat door diezelfde overheid (en woningcorporaties) is veroorzaakt... Proost!
pi_81353557
Ok TS, stel je verdiend een modaal inkomen van 1700 netto, je hebt 1 kind, dan komt dit op ongeveer het volgende neer als je een koopwoning van 2 ton hebt:

-Hypotheek: 700 euro
-Gas, Water, Licht: 100 euro
-Ziektekostenverzekering gezin: 200 euro
-Internet en Mobiel: 80 euro
-Verzekeringen huis en aansprakelijkheid: 30 euro
-WOZ belasting: 90 euro per maand
-HRA aftrek +300 per maand.

Komt erop neer dat je als gezin dus alles moet doen voor 200 euro per week, dus eten, drinken, bijzondere onkosten, etcetera.

TS leg me eens uit, wie er hier harder moet gaan werken?

Komt erop neer dat
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_81353569
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:36 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang ik bijna een half miljoen ouderwetse guldens moet lenen voor een rijtjeshuis weiger ik te kopen.
Laten ze eerst maat wat doen aan die belachelijk hoge prijzen van huizen.
Over prijsafspraken gesproken.
Joh mijn ouwe lui hebben jaren geleden een hutje gekocht voor NFL 200.000 dat hok is inmiddels 35 jaar later veel en veel en veel meer waard geworden. Dus je kan het zien als lening of investering. Mijn ouders hebben een prachtig en super verzorgd hok. De maandelijkse lasten zijn om te lachen. Volgens mij Euro 100 ofzo.. Hoe relaxed..
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:38:51 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81353570
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat zit je nou te ouwehoeren, dwaas? Iedereen kan op straat komen te staan en uiteindelijk komt iedereen die zijn best doet wel weer aan werk. Maar niet altijd van het ene op het andere moment en de kans is ook nog eens aanwezig dat je aan salaris moet inleveren.
Om nog maar te zwijgen van zelfstandigen met een onregelmatig inkomen.

Niet iedereen is het type geslaagde BMW-ondernemer waar jij een harde van krijgt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:39:56 #54
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_81353622
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:36 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Prima, zolang je maar niet met je reet in een sociale huurwoning gaat zitten om anderen hun geluk te ontnemen. Of heb je niet het realiteitsbenul dat die huurhuizen ook echt noodzaak zijn voor sommige mensen?
Ik zit niet in een sociale huurwoning om anderen hun geluk te ontnemen, maar omdat ik woongenot niet bijster interessant vind (ben er toch bijna nooit, slaap en ontbijt eigenlijk alleen hier. En Fok!, af en toe). Ik heb dus ook geen zin om een onevenredig deel van mijn geld uit te geven aan iets wat ik minder belangrijk vind.

Bijzonder vervelend voor de mensen die daardoor moeite hebben om een huis te vinden (maar hee, als ze *knip* een baan kunnen vinden, waarom kunnen ze dan niet *knip* een huis vinden?) maar het probleem zit in een woningtekort, niet in mijn prioriteiten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_81353628
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Joh mijn ouwe lui hebben jaren geleden een hutje gekocht voor NFL 200.000 dat hok is inmiddels 35 jaar later veel en veel en veel meer waard geworden. Dus je kan het zien als lening of investering. Mijn ouders hebben een prachtig en super verzorgd hok. De maandelijkse lasten zijn om te lachen. Volgens mij Euro 100 ofzo.. Hoe relaxed..
Ja, de babyboomers hebben prima voor zichzelf gezorgd dat is duidelijk. Wat heeft dat met nu te maken?
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:40:10 #56
3542 Gia
User under construction
pi_81353637
Ik vind dat woningbouwverenigingen best een onderscheid mogen maken bij inschrijving op basis van inkomen. Sowieso is dat ook al het geval. Iemand met een laag inkomen kan zich niet inschrijven voor een huurhuis dat hij niet kan betalen. Andersom moet dus ook mogen: Iemand met een hoger inkomen niet inschrijven voor huizen onder de 500 euro.
Daarboven moet gewoon wel kunnen, aangezien ze dan toch al geen huurtoeslag krijgen, dus in een dergelijk huis al meer betalen dan hun buurman die de volle mep aan huurtoeslag krijgt.

Verder gewoon: Wie het eerst komt, het eerst woont. Iedereen moet op zijn beurt wachten. Mensen dwingen een huis te kopen slaat echt nergens op.
pi_81353646
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:38 schreef raptorix het volgende:
Ok TS, stel je verdiend een modaal inkomen van 1700 netto, je hebt 1 kind, dan komt dit op ongeveer het volgende neer als je een koopwoning van 2 ton hebt:

-Hypotheek: 700 euro
-Gas, Water, Licht: 100 euro
-Ziektekostenverzekering gezin: 200 euro
-Internet en Mobiel: 80 euro30 euro
-Verzekeringen huis en aansprakelijkheid: 30 euro
-WOZ belasting: 90 euro per maand
-HRA aftrek +300 per maand.

Komt erop neer dat je als gezin dus alles moet doen voor 200 euro per week, dus eten, drinken, bijzondere onkosten, etcetera.

TS leg me eens uit, wie er hier harder moet gaan werken?

Komt erop neer dat
Alles is een keuze. Koop je maar een goedkoper hok, of je gaat beide werken, of je gaat aan je carrière en je competenties werken. Geen zin??? Ook dat is een keuze
pi_81353648
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:36 schreef draaijer het volgende:

[..]

De tokkies wonen toch allen in een flat. Daar heb je een vereniging van eigenaren en als je niet je maandelijkse fee wil betalen, ben je je hut kwijt en heb je verlies geleden. Lijkt me toch best een compelling event om te betalen.
TS woont kennelijk niet in Amsterdam, de meest fantastische huurwoningen worden weggegeven aan Tokkies zonder werk, terwijl ik voor een leuke plek me bont en blauw moet betalen.
pi_81353660
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Alles is een keuze. Koop je maar een goedkoper hok, of je gaat beide werken, of je gaat aan je carrière en je competenties werken. Geen zin??? Ook dat is een keuze
En dat is geen keuze voor tokkies die helemaal niet werken?
pi_81353668
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Jij bent echt raar. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')