Sommige mensen koesteren hun probleem nou eenmaal, dat is helemaal een onderdeel van hun identiteit geworden. En als ze dan het probleem oplossen moeten ze ineens concurreren met verder iedereen in plaats van lekker anti je daarnaan onttrekken. Dat is waarom mensen emo worden. Er zitten veel voordelen aan de slachtofferpositie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Dwab het volgende:
Ja, maar daar hadden we het niet over... Het ging over lelijke mannen die psychische problemen hebben en gefrustreerd zijn omdat ze geen vrouw kunnen krijgen.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:26 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Sommige mensen koesteren hun probleem nou eenmaal, dat is helemaal een onderdeel van hun identiteit geworden. En als ze dan het probleem oplossen moeten ze ineens concurreren met verder iedereen in plaats van lekker anti je daarnaan onttrekken. Dat is waarom mensen emo worden. Er zitten veel voordelen aan de slachtofferpositie.
Ja! eindelijk een man die het begrijptquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wilde laats iets toevoegen aan de andere discussie, maar ik dacht laat maar zitten. Maar deze toch open is, voeg ik het toch toe.
Persoonlijk, naar mijn mening, hebben mooie mensen een betere karakter. Ik vind dat ze vaker liever zijn, medelevend zijn, zelfverzekerd zijn, gezellig en spontaan zijn, en in het algemeen positiever zijn.
En soms ook arrogant / grootheidswaanzin / te oppervlakkig. Verschilt erg per persoon naar mijn ervaring.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wilde laats iets toevoegen aan de andere discussie, maar ik dacht laat maar zitten. Maar deze toch open is, voeg ik het toch toe.
Persoonlijk, naar mijn mening, hebben mooie mensen een betere karakter. Ik vind dat ze vaker liever zijn, medelevend zijn, zelfverzekerd zijn, gezellig en spontaan zijn, en in het algemeen positiever zijn.
Ja tuurlijk. Dat kan ook.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:45 schreef Fortitude het volgende:
[..]
En soms ook arrogant / grootheidswaanzin / te oppervlakkig. Verschilt erg per persoon naar mijn ervaring.
Idd, ik zie echt totaal geen link tussen schoonheid en een bepaald soort persoonlijkheid.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:45 schreef Fortitude het volgende:
[..]
En soms ook arrogant / grootheidswaanzin / te oppervlakkig. Verschilt erg per persoon naar mijn ervaring.
Naja ik ben het dus wel met Keep_Walking eens. Aangezien die mooie mensen hun uiterlijk mee hebben kunnen ze zich beter ontwikkelen. Het ligt er alleen aan hoe ze er mee omgaan. Goed dan krijg je een persoon zoals K_W beschreef, slecht zoals ik beschreef.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:46 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Idd, ik zie echt totaal geen link tussen schoonheid en een bepaald soort persoonlijkheid.
Alles verschilt erg per persoon, ik neem aan dat hij het over gemiddeld heeft en niet beweerd dat van de mooie mensen die met het slechtste karakter altijd nog een beter karakter heeft dan de leukste van de niet-mooien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:45 schreef Fortitude het volgende:
Ik heb de laatste paar pagina's van het vorig deel vluchtig gelezen, weet dus niet exact wat daar besproken is, maar mijn opmerking blijft staan: in hoeverre je je ontwikkelt is van zo enorm veel factoren afhankelijk, ik zou dat echt niet ophangen aan alleen schoonheid of het gebrek daar aan. Er zijn ook zat mooie mensen die niet helemaal door hebben hoe mooi ze zijn, dan pluk je ook niet de vruchten van de 'voordeeltjes'.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:48 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Naja ik ben het dus wel met Keep_Walking eens. Aangezien die mooie mensen hun uiterlijk mee hebben kunnen ze zich beter ontwikkelen. Het ligt er alleen aan hoe ze er mee omgaan. Goed dan krijg je een persoon zoals K_W beschreef, slecht zoals ik beschreef.
Niet dat minder mooie mensen geen van deze eigenschappen kunnen hebben.
Niet alleen controle maar ook een contrastfunctie. Kijk mij eens, ik doe toch maar mooi dit en dat ondanks mijn ellende. En als het tegenzit, ligt dat ook altijd een de kommer & de kwel. Nooit aan jezelf. Als je mee zou moeten doen met de mainstream, heb je ineens niet meer die joker om in te zetten.quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:
Of knappe mannen die rondkarren in zo'n busje en zichzelf helemaal kapot werken door 60 uur per week vloeren te zetten.
40 uur is beter, maar dan verdienen ze natuurlijk te weinig. Studeren en fatsoenlijk carrière maken is goed. Dan heb je op je 50ste ook nog een lichaam over.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:03 schreef Dipkip het volgende:
[..]
![]()
Maar 40 uur is wel ok? Of mag je alleen vloeren leggen als je lelijk bent? Ik snap je niet.
Met die knappe vrouwen komt het wel goed, lijkt me. Met die knappe mannen dan weer niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:
Ik kan ook alleen maar lachen om knappe vrouwen die niet anders doen dan roddelen met vriendinnen en winkelen. Of knappe mannen die rondkarren in zo'n busje en zichzelf helemaal kapot werken door 60 uur per week vloeren te zetten.
Goeie kans dat dat soort mensen hard balen op hun 40ste dat ze vroeger niet wat meer moeite hebben gedaan.
Veel mensen die in die busjes rondkarren hebben niet de capaciteiten om te studeren. En dan nog, wat heeft aantrekkelijk zijn er mee te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:06 schreef Fortitude het volgende:
40 uur is beter, studeren en fatsoenlijk carrière maken is goed. Dan heb je op je 50ste ook nog een lichaam over.
Hoe groot is de percentage mensen die HBO of hoger hebben, trouwens? Niet zo hoog, toch? Op de eerste pagina zei iemand dat maar 20% WO doen, maar dat is bullshit. Zo'n 5% doet WO, hoorde ik. Misschien zelfs minder.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:06 schreef Fortitude het volgende:
[..]
40 uur is beter, maar dan verdienen ze natuurlijk te weinig. Studeren en fatsoenlijk carrière maken is goed. Dan heb je op je 50ste ook nog een lichaam over.
Daar geloof ik weinig van, tenminste niet dat ze daar niet de kans voor hebben gehad. Ze hebben zichzelf niet ontwikkeld om het wel te kunnen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:07 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Veel mensen die in die busjes rondkarren hebben niet de capaciteiten om te studeren. En dan nog, wat heeft aantrekkelijk zijn er mee te maken.
Ongeveer 1 op de 4 mensen is hoger opgeleid, dus WO of HBO.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe groot is de percentage mensen die HBO of hoger hebben, trouwens? Niet zo hoog, toch? Op de eerste pagina zei iemand dat maar 20% WO doen, maar dat is bullshit. Zo'n 5% doet WO, hoorde ik. Misschien zelfs minder.
Alle mensen die ik ken die in busjes rondrijden of ander laagopgeleid werk doen konden gewoon echt niet goed leren, haalden met veel moeite alsnog de MAVO niet. Dan zit HBO er gewoon niet in voor je.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:12 schreef Fortitude het volgende:
Daar geloof ik weinig van, tenminste niet dat ze daar niet de kans voor hebben gehad. Ze hebben zichzelf niet ontwikkeld om het wel te kunnen.
Ja dat denk ik ook eigenlijk. Waren altijd de stoerste, de meest populairste, en de eerste 25 jaar van je leven maakt het niet veel uit of je een goede baan of diploma hebt. Dus zij kunnen de eerste 25 jaar van hun leven gewoon genieten van alles.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:12 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Daar geloof ik weinig van, tenminste niet dat ze daar niet de kans voor hebben gehad. Ze hebben zichzelf niet ontwikkeld om het wel te kunnen.
En dit heeft te maken met hetgeen waar EviL_AleX het over had. Dat knappe mensen minder druk hebben om zichzelf te ontwikkelen. Bij dat soort gasten krijg ik vaak de indruk dat dat de rede is waarom ze daar zitten.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=71822NED&D1=1&D2=0&D3=0&D4=0&D5=a&D6=0&D7=l&HDR=T,G2,G1,G6,G3,G5&STB=G4&VW=Tquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe groot is de percentage mensen die HBO of hoger hebben, trouwens? Niet zo hoog, toch? Op de eerste pagina zei iemand dat maar 20% WO doen, maar dat is bullshit. Zo'n 5% doet WO, hoorde ik. Misschien zelfs minder.
Naar mijn beleving zijn dat soort mensen zwaar in de minderheid. En dat het vooral hetgeen is wat K_W zegt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:14 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Alle mensen die ik ken die in busjes rondrijden of ander laagopgeleid werk doen konden gewoon echt niet goed leren, haalden met veel moeite alsnog de MAVO niet. Dan zit HBO er gewoon niet in voor je.
Motivatie is belangrijk, maar een bepaald intelligentieniveau / kunnen leren is een vereiste. Met een IQ van 80 ga je het gewoon niet redden of je nou gemotiveerd bent of niet.
Je gelooft niet in IQ? Je kunt alles, als je maar wil? Hoe amerikaans van jequote:Op woensdag 12 mei 2010 22:19 schreef Fortitude het volgende:
Naar mijn beleving zijn dat soort mensen zwaar in de minderheid. En dat het vooral hetgeen is wat K_W zegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |