abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81351197
Waarschijnlijk de zoveelste topic over schoonmoeders maar ik zou toch graag jullie advies willen vragen in mijn situatie.

Mijn schoonmoeder en ik zijn totaal verschillend. Op zich geeft dat niets. Alleen wil ze dat we vaak bij haar langs komen. Of zij bij ons. Ze belt wel altijd netjes en komt niet onverwachts langs. Toch irriteert het me dat ze elke week belt om het te vragen. Van huis uit ben ik dat ook niet gewend. Ik kom wanneer ik zin heb. Ik heb mijn schoonmoeder dat ook gezegd en toen zei ze, als ik jullie niet vraag komen jullie niet. Dat is ook wel zo, maar het is zo een saai mens. Ik ga er liever niet heen. Ze bedenkt ook altijd smoesjes om ons toch weer naar dat hol van dr te lokken. Je ziet dan ook echt dat ze ervan geniet dat ze haar zin weer heeft... Heel irritand en onuitstaanbaar.

De eerste 2 jaar van mijn relatie zat ik werkelijk elke week bij mn schoonmoeder, ik werd er kotsmisselijk van hoe ze tegen me deed. Ze ratelde altijd aan een stuk over dr eigen saaie leven door en zei ook vaak dingen als 'wij zijn, zijn meisjes hé??'. Ook is ze een keer in ons huis geweest toen we op vakantie waren. Toen we terugkwamen had ze ook nog de opmerking 'volgende keer je asbak legen als je weggaat hé'. Op dat moment slikte ik nog alles van dat nare wijf maar ik kon haar wel wurgen.

Nu is het zo dat mijn vriend en ik een babytje hebben. Steeds als zij in de buurt komt begin ik echt lullig te doen. Ik zeg amper hoi tegen haar omdat ik het zo een kreng vind. Ze zegt ook vaak 'is toch mijn zoon hé' Alsof ze echt nog de rol van een moeder heeft die luiers moet verschonen. Ze wil ook persé oppassen en ik wil dat absoluut niet omdat ze dan elke week aan mijn kop kan zeiken over dingen die me geen bal interesseren. Pas (afglopen week) heb ik haar ook gezegd dat ik haar een vreselijke drammerd vind. Wat denk je? Begint ze te janken als een kleine baby... Serieus. Het leek wel een peuter die het snoepje niet kreeg wat ze wilde. Ik zei namelijk dat ik er geen zin in had dat ze op kwam passen. Ze snapte er niks van en begon te vloeken en te tieren dat het niet waar was wat ik zei. Ik bleef ook voet bij stuk houden dat ik dat wel vond.

Mijn relatie met haar is erg verstoord vind ik door de jaren heen. In het begin heb ik over me heen laten walsen en nu krijgt ze daar de rekening van want ze kan niets meer goed doen in mijn ogen. Ondanks dat ze zich al best heeft aangepast ten opzichte van vroeger. Wat kan ik doen om haar misschien meer te accepteren? Ik ben ook bang dat ik niet echt normaal meer tegen haar kan doen. Ik heb alleen nog maar zin om haar uit te schelden voor jankende drammende peuter.
pi_81351258
Maak het uit!

Dit gaat niet meer goed komen
  Forum Admin woensdag 12 mei 2010 @ 18:47:19 #3
58651 crew  murp
murp
pi_81351415
Hm, ik wil het niet uitmaken met mijn vriend... Soms wel hoor wanneer we er ruzie over hebben. Maar dan krijgt zij wel lekker haar zin en dat gun ik dr echt niet. Ik vind het ook zonde om er ruzie over te maken met mijn vriend.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:51:22 #5
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_81351512
Praat je wel is met je vriend erover dan?
I want to bla bla bla
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:51:52 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81351538
Dit komt doordat je nooit een goede relatie met je schoonmoeder bent begonnen.
Je hebt jezelf niet op een juiste manier gedragen tegenover je schoonmoeder in het verleden, daarom probeert ze nu zo drammerig te doen om zichzelf te bewijzen. Je schoonouders zijn mensen die bij je leven horen dus je zult ze met respect moeten behandelen, dan zullen zij dit ook bij jou doen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81351665
Ja heb het er vaak zat over met mijn vriend. Ik ben een dag van te voren al chagerijnig als ik er weer heen moet... Voor hem is dat ook niet echt leuk. Vind ook best rot voor hem. Maarja mijn schoonmoedr is echt een aparte hoor. Ze wil graag alles regelen en ik kan daar niet echt mee omgaan. Ik krop alles ook op totdat de bom barst..
pi_81351825
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:43 schreef marjoleindj het volgende:

Nu is het zo dat mijn vriend en ik een babytje hebben. Steeds als zij in de buurt komt begin ik echt lullig te doen. Ik zeg amper hoi tegen haar omdat ik het zo een kreng vind. Ze zegt ook vaak 'is toch mijn zoon hé' Alsof ze echt nog de rol van een moeder heeft die luiers moet verschonen. Ze wil ook persé oppassen en ik wil dat absoluut niet omdat ze dan elke week aan mijn kop kan zeiken over dingen die me geen bal interesseren. Pas (afglopen week) heb ik haar ook gezegd dat ik haar een vreselijke drammerd vind. Wat denk je? Begint ze te janken als een kleine baby...
heel eerlijk gezegd komt het eerder over alsof jij hier vooral het kreng bent...

die schoonmoeder doet niks specifieks 'verkeerd' (tenminste , ik lees in dat hele verhaal niet één specifiek moment waarvan je kunt stellen dat dat een duidelijk 'fout' is van die schoonmoeder) en is juist erg probleemloos volgens dat verhaal (aangeven dat je best kunt wegblijven als je geen zin hebt te komen), als je maar accepteert dat het gewoon familie is (de oma van je kind) en dat die contact wil houden.

en nee, van wat je verteld is er juist geen enkels prake van 'over je heen laten walsen'..dat is zielig calimero-gedrag om nu goed te praten dat je je als een kreng gedraagt tegenover die schoonmoeder.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:59:51 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81351874
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:54 schreef marjoleindj het volgende:
Ja heb het er vaak zat over met mijn vriend. Ik ben een dag van te voren al chagerijnig als ik er weer heen moet... Voor hem is dat ook niet echt leuk. Vind ook best rot voor hem. Maarja mijn schoonmoedr is echt een aparte hoor. Ze wil graag alles regelen en ik kan daar niet echt mee omgaan. Ik krop alles ook op totdat de bom barst..
Juist dat opkroppen heeft ervoor gezorgd dat je relatie met haar nu zo is. Een hond die altijd alles maar mag en eten van de tafel af pikt en jij laat dat gewoon toe, zo'n hond weet niet wat ie nou verkeerd heeft gedaan als je hem daarom ineens slaat. Zo is het ook met je schoonmoeder. Ze probeert zich nu te bewijzen .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81352014
Misschien ben ik ook wel het kreng geworden. Maar dat was ik in het begin echt niet hoor. Telkens kwam ze met van die stekende opmerkingen en daardoor ben ik gewoon een hekel aan haar gaan krijgen. Ik zou gewoon graag normaal met elkaar om kunnen gaan. Maar ik zou niet weten hoe. Ik heb inmiddels echt geen goed woord meer voor haar over.
pi_81352183
Oké ik heb haar te lang haar gang laten gaan. Maar hoe ga ik haar nu duidelijk maken dat ze ermee moet kappen? Dat ze zich niet hoeft te bewijzen want ik ben dr toch al spuugzat. Dat van dat bewijzen klopt wel helemaal. Ze kan het ook niet uitstaan dat ze niet mag oppassen omdat ze het al tegen iedereen heeft gezegd dat ze mag oppassen (dr zussen). Ze voelt zich er vreselijk lullig over dat k het niet wil.
Ze heeft trouwens nog een kleinkind die ze Nooit ziet. Kind is nu een jaar en ze heeft het ongeveer 6 keer gezien ondanks dat ze aan hun ook wekelijks vraagt of ze langs komen.
Ik zou het ook best fijn vinden als ze op kwam passen maar het staat me zo tegen om haar dr zin te geven. Dit is iets wat ik kan bepalen en waar zij helemaal niks over te zeggen heeft. Daarom verrek ik het om haar dr zin ook hierin weer te geven.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:10:25 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81352347
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:03 schreef marjoleindj het volgende:
Misschien ben ik ook wel het kreng geworden. Maar dat was ik in het begin echt niet hoor. Telkens kwam ze met van die stekende opmerkingen en daardoor ben ik gewoon een hekel aan haar gaan krijgen.
Meteen corrigeren, net als een hond die je wilt opvoeden. niet wachten en het laten opstapelen in je koppie.
quote:
Ik zou gewoon graag normaal met elkaar om kunnen gaan. Maar ik zou niet weten hoe. Ik heb inmiddels echt geen goed woord meer voor haar over.
Je moet jezelf iig weer openstellen voor normaal contact, en jezelf een beetje wegcijferen. Da's ook in het belang van je zoontje want die is ook gebaat bij een goede relatie tussen mama en oma. Kinderen krijgen daarvan veel meer mee dan je denkt.
Mbt het oppassen, dat bepaal je idd zelf, maar niet boos worden! Gewoon zeggen dat je het leuk vindt als ze op komt passen maar dat je dat dan zelf wel ff vraagt .
Een gedicht over Maanvis
pi_81357775
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 @ 18:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Juist dat opkroppen heeft ervoor gezorgd dat je relatie met haar nu zo is. Een hond die altijd alles maar mag en eten van de tafel af pikt en jij laat dat gewoon toe, zo'n hond weet niet wat ie nou verkeerd heeft gedaan als je hem daarom ineens slaat. Zo is het ook met je schoonmoeder. Ze probeert zich nu te bewijzen .
Sja, die Maanvis heeft gewoon volkomen gelijk. Kan er niets anders van maken.
Liej
pi_81360287
wat ben jij een onaardig secreet zeg. heb eens respect voor de vrouw die je vriend heeft gebaard en opgevoed. Blijkbaar heeft ze toch iets goeds gedaan
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:55:59 #15
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81360367
Geef duidelijker je grenzen aan. Het is JOUW huis, dus JIJ maakt de regels. En zij heeft zich daar maar naar te schikken. Andersom natuurlijk ook.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:31:04 #16
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_81362174
Pffffff ik herken het wel een beetje. Ik en mijn schoonmoeder gaat ook niet echt lekker. Gelukkig wonen mijn schoonouders in Spanje maar in september waren ze in Nederland en ik heb ze zoveel mogelijk gemeden, heb ze maar 5 uurtjes gezien en werd al knetter van dr

Kan je helaas geen advies geven, hooguit proberen eens rustig te praten? Proberen duidelijke afspraken te maken over het contact?

Wat vind je vriend er eigenlijk van? Hoe kijkt hij tegen zijn moeder aan? Mijn vriend begrijpt gelukkig mijn probleem met zijn moeder en dat geeft me al meer rust omdat ik me gewoon tegenover hem kan uitlaten en als ze er zijn dan maar flink op mijn tanden bijten. Maar dat is voor mij gemakkelijker want dat is nu niet meer zo vaak. Kan me goed voorstellen dat jou dit opbreekt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_81363245
Kun je niet 1 vaste dag in de maand prikken (1e zondag van de maand b.v.) dat jullie bij haar op bezoek komen, en 1 vaste dag in de maand waarin zij mag oppassen (tis tenslotte haar kleinkind)
En dat het daarbij blijft, omdat jullie nu een druk leven met een baby hebben.
Dan weet ze precies wanneer jullie komen, en hoeft ze ook niet iedere week te bellen. En dan kun jij je een beetje voorbereiden op het bezoek.

Ik denk dat je hoe dan ook toleranter moet worden, want in principe doet ze niets verkeerd.
Maar omdat je jaren van ergernis hebt opgebouwd gaan je nekharen al overeind staan bij het zien van je schoonmoeder. En dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk want dan kan ze in jouw ogen nooit meer iets goed doen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_81363367
Als ze veel klaagt over haar saaie leven, is ze gewoon eenzaam en hangt ze teveel aan jullie..
Je doet er niet veel aan, denk ik.
  Vis een optie? woensdag 12 mei 2010 @ 23:23:56 #19
70532 loveli
N
pi_81365022
quote:
Mijn relatie met haar is erg verstoord vind ik door de jaren heen. In het begin heb ik over me heen laten walsen en nu krijgt ze daar de rekening van want ze kan niets meer goed doen in mijn ogen. Ondanks dat ze zich al best heeft aangepast ten opzichte van vroeger. Wat kan ik doen om haar misschien meer te accepteren? Ik ben ook bang dat ik niet echt normaal meer tegen haar kan doen. Ik heb alleen nog maar zin om haar uit te schelden voor jankende drammende peuter.
Dus jij hebt fouten genmaakt en daarom ben je boos op haar? Verwijt jezelf dat deel waar jij schuld aan hebt en verwijt haar wat zij heeft misdaan. Alles wat je in het verleden hebt geaccepteerd telt niet als je er toen niets van gezegd hebt. Kijk eens hoeveel je overhoudt om haar terecht te verwijten. Spreek haar daarop aan.
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:06 schreef marjoleindj het volgende:
Ik zou het ook best fijn vinden als ze op kwam passen maar het staat me zo tegen om haar dr zin te geven. Dit is iets wat ik kan bepalen en waar zij helemaal niks over te zeggen heeft. Daarom verrek ik het om haar dr zin ook hierin weer te geven.
Pfoei, jij hebt echt issues. Je bent een machtsspelletje aan het spelen met je kind als middelpunt. En je gooit je eigen glazen in. Wat schiet je kind ermee op als het oma niet mag zien omdat mama een spelletje met oma speelt? Tijd om volwassen te worden en je verantwoordelijkheid te nemen.
crap in = crap out
pi_81366511
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:49 schreef Lotje-Plusone het volgende:
want in principe doet ze niets verkeerd.
Maar omdat je jaren van ergernis hebt opgebouwd gaan je nekharen al overeind staan bij het zien van je schoonmoeder. En dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk want dan kan ze in jouw ogen nooit meer iets goed doen.
pi_81368127
quote:
Waarschijnlijk de zoveelste topic over schoonmoeders maar ik zou toch graag jullie advies willen vragen in mijn situatie.

Mijn schoonmoeder en ik zijn totaal verschillend. Op zich geeft dat niets. Alleen wil ze dat we vaak bij haar langs komen. Of zij bij ons. Ze belt wel altijd netjes en komt niet onverwachts langs. Toch irriteert het me dat ze elke week belt om het te vragen. Van huis uit ben ik dat ook niet gewend. Ik kom wanneer ik zin heb. Ik heb mijn schoonmoeder dat ook gezegd en toen zei ze, als ik jullie niet vraag komen jullie niet. Dat is ook wel zo, maar het is zo een saai mens. Ik ga er liever niet heen. Ze bedenkt ook altijd smoesjes om ons toch weer naar dat hol van dr te lokken. Je ziet dan ook echt dat ze ervan geniet dat ze haar zin weer heeft... Heel irritand en onuitstaanbaar.

De eerste 2 jaar van mijn relatie zat ik werkelijk elke week bij mn schoonmoeder, ik werd er kotsmisselijk van hoe ze tegen me deed. Ze ratelde altijd aan een stuk over dr eigen saaie leven door en zei ook vaak dingen als 'wij zijn, zijn meisjes hé??'. Ook is ze een keer in ons huis geweest toen we op vakantie waren. Toen we terugkwamen had ze ook nog de opmerking 'volgende keer je asbak legen als je weggaat hé'. Op dat moment slikte ik nog alles van dat nare wijf maar ik kon haar wel wurgen.

Nu is het zo dat mijn vriend en ik een babytje hebben. Steeds als zij in de buurt komt begin ik echt lullig te doen. Ik zeg amper hoi tegen haar omdat ik het zo een kreng vind. Ze zegt ook vaak 'is toch mijn zoon hé' Alsof ze echt nog de rol van een moeder heeft die luiers moet verschonen. Ze wil ook persé oppassen en ik wil dat absoluut niet omdat ze dan elke week aan mijn kop kan zeiken over dingen die me geen bal interesseren. Pas (afglopen week) heb ik haar ook gezegd dat ik haar een vreselijke drammerd vind. Wat denk je? Begint ze te janken als een kleine baby... Serieus. Het leek wel een peuter die het snoepje niet kreeg wat ze wilde. Ik zei namelijk dat ik er geen zin in had dat ze op kwam passen. Ze snapte er niks van en begon te vloeken en te tieren dat het niet waar was wat ik zei. Ik bleef ook voet bij stuk houden dat ik dat wel vond.

Je zit in een leuk schuitje...

Probeer jezelf te trainen dat wanner zij iets zegt, dat je dat absoluut niet relevant en serieus opvat...

Dan komt het wel goed... Ik heb zo'n vermoeden dat je vriend daar ook zo over denkt... Vooralsnog kan ik dat niet met zekerheid vertellen..

Nou! Succes!
pi_81371754
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:06 schreef marjoleindj het volgende:
Oké ik heb haar te lang haar gang laten gaan. Maar hoe ga ik haar nu duidelijk maken dat ze ermee moet kappen? Dat ze zich niet hoeft te bewijzen want ik ben dr toch al spuugzat. Dat van dat bewijzen klopt wel helemaal. Ze kan het ook niet uitstaan dat ze niet mag oppassen omdat ze het al tegen iedereen heeft gezegd dat ze mag oppassen (dr zussen). Ze voelt zich er vreselijk lullig over dat k het niet wil.
Ze heeft trouwens nog een kleinkind die ze Nooit ziet. Kind is nu een jaar en ze heeft het ongeveer 6 keer gezien ondanks dat ze aan hun ook wekelijks vraagt of ze langs komen.
Ik vind jou zelf maar warrig en kinderachtig overkomen. Eerst zeg je dat ze niet op je kind mag passen, daarna zeg je weer dat je het toch wel fijn zou vinden maar je verrekt het haar haar zin te geven.
Wordt zelf eens volwassen, en stap er over heen. Je bent moeder van haar kleinkind. Zo veel moeders die ook niet altijd even goed overweg kunnen met hun schoonmoeders, maar ik zie eigenlijk geen reden om haar uit je leven te bannen omdat je haar spuugzat bent.
En ik mis in het hele verhaal wat je vriend er nu eigenlijk van vindt.
pi_81372052
TS, afgaande op wat ik hier lees vind ik jou enorm kinderachtig overkomen. Hoe oud ben je? Je stelt je enorm egoistisch op, jij wil niet dat zij haar zin krijgt, jij wil zus niet, zo niet, en zij doet álles verkeerd. Dat je jullie kind inzet als wapen in deze strijd vind ik helemaal belachelijk. Tijd om aan wat zelfreflectie te doen: jouw schoonmoeder is geen slecht mens en boven alles is zij de moeder van de man van je leven én de oma van jouw kind. Reden genoeg om wat meer moeite doen om de vrede te bewaren. Dus: stel je open, en grow up.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:31:41 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81372222
Vlamingen zeggen niet voor niet Trouw-Ma
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:16:34 #25
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_81372900
Misschien dat ik nu iets heel vreemds opper, maar waarom praat je er niet over met haar? Geef gewoon aan dat ze in het verleden wel eens kleine opmerkingen maakte die jou kwetste (waar je niks over zei) en je daardoor haar op een afstand wil houden. Dan begrijpt ze waar het vandaan komt en kun je ook haar verhaal horen. Dat klaart misschien al voor een heel groot deel de lucht.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:34:54 #26
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81373234
Wat een onaardig meisje ben jij. Ik heb zelden zo'n door haat gevoed stuk tekst gelezen.
De enige die wil dat de hele wereld om haar draait ben jij. Jij komt wanneer je zin hebt, jij doet lullig wanneer je zin hebt, zij is naar, zij is een kreng, jij negeert haar...

Poeh. Die vent van je zal ook wel een slappe lul zijn denk ik? Als je zo tegen mijn moeder had gedaan dan had je een heel groot probleem gehad. Engerd.
pi_81373453
Ga eens praten met elkaar. En dan niet tussen neus en lippen door zeggen 'ik vind u een drammer, houd daar mee op!', maar gewoon eens alleen langsgaan en dan goed om de tafel zitten, je grenzen aangeven en afspraken maken. Misschien van beide kanten een excuusje maken, en beterschap beloven. Dan heb je in de periode daarna iig iets om terug te vallen, en als ze zich dan debiel gedraagt kun je wijzen op dat gesprek en zeggen: 'we hadden afgesproken dat....' Etc

Schep duidelijkheid.
pi_81377970
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 09:15 schreef Lily-Ella het volgende:
TS, afgaande op wat ik hier lees vind ik jou enorm kinderachtig overkomen. Hoe oud ben je? Je stelt je enorm egoistisch op, jij wil niet dat zij haar zin krijgt, jij wil zus niet, zo niet, en zij doet álles verkeerd. Dat je jullie kind inzet als wapen in deze strijd vind ik helemaal belachelijk. Tijd om aan wat zelfreflectie te doen: jouw schoonmoeder is geen slecht mens en boven alles is zij de moeder van de man van je leven én de oma van jouw kind. Reden genoeg om wat meer moeite doen om de vrede te bewaren. Dus: stel je open, en grow up.
Ik zou het niet duidelijker kunnen verwoorden. Jouw vriend ís ook haar zoon en zij is nu eenmaal zijn moeder, bovendien de oma van jouw kind! Je kunt niet van een man verwachten dat hij het goed vindt als zijn vriendin zijn moeder afzeikt. Bij praktisch alle mannen is hun moeder de eerste vrouw in hun leven en zal zij altijd op zijn laagst op een gedeelde eerste plaats komen met zijn vriendin/vrouw. Accepteer dat en handel daar naar, van ruzie binnen een gezin wordt niemand beter! En voor je kind is het al helemaal niet leuk!
I had a signature once. It was awful.
pi_81395417
Iedereen bedankt voor de moeite om een reactie te plaatsen. Er staan tips bij waar ik echt wat mee kan. Super. Fijn om te horen dat meer mensen problemen met schoonfamilie hebben en me daardoor begrijpen..
Ook fijn om te horen dat mensen me niet begrijpen. Geeft mij ook de kans om er op een andere manier tegenaan te kijken. Veelal horen vrienden het verhaal van een kant en gaan ze mee praten waardoor het negatieve gevoel zich nog meer ontwikkeld.

Maanvis, erg duidelijk, ik begrijp de essentie van je verhaal. Ik moet dingen inderdaad niet opkroppen. IIk durf alleen niet echt goed meer iets tegen mijn schoonmoeder te zeggen. Ze begint meteen te janken en daardoor voel ik een grote rem om ergens over te beginnen. Ze is gewoonweg geen kritiek gewend van iemand. Meestal ben ik ook verbaasd als ze iets zegt en als ik er dan later over nadenk dan irriteert het me. Ik denk ook vaak 'had ik maar zus of zo gezegd'.

Mijn vriend denk er ook wel een beetje zo over. Hij zegt ook altijd 'alles wat ze zegt gaat me ene oor in en het andere oor uit'. Sja, voor hem misschien makkelijk maar voor mij een stuk minder.

Misschien moet ik erover heen stappen maar dat is wel heel moeilijk vind ik. Vergt veel energie om telkens maar weer mee te blijven bewegen. Het is echt een vervelende situatie.

Ohja, ik ben 23 jaar... Misschien wel jong.. Zou het later overgaan?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:23:07 #30
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_81406995
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef duivelin1 het volgende:
wat ben jij een onaardig secreet zeg. heb eens respect voor de vrouw die je vriend heeft gebaard en opgevoed. Blijkbaar heeft ze toch iets goeds gedaan
En verder: gewoon laten zwetsen, precies wat je vriend zegt: ene oor in, andere uit, daar zijn het schoonmoeders voor
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:29:07 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81407052
Zoals ik laatst tegen mijn schoonmoeder zei, die nat als een verzopen kat voor de deur stond..
Schoonmama, wat doe je toch buiten in de regen, het komt met bakken naar beneden, ga toch naar huis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81407081
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

heel eerlijk gezegd komt het eerder over alsof jij hier vooral het kreng bent...

die schoonmoeder doet niks specifieks 'verkeerd' (tenminste , ik lees in dat hele verhaal niet één specifiek moment waarvan je kunt stellen dat dat een duidelijk 'fout' is van die schoonmoeder) en is juist erg probleemloos volgens dat verhaal (aangeven dat je best kunt wegblijven als je geen zin hebt te komen), als je maar accepteert dat het gewoon familie is (de oma van je kind) en dat die contact wil houden.

en nee, van wat je verteld is er juist geen enkels prake van 'over je heen laten walsen'..dat is zielig calimero-gedrag om nu goed te praten dat je je als een kreng gedraagt tegenover die schoonmoeder.
Eens

Ondanks dat het wel eens irritant kan zijn, het overbemoeierige, is het toch vooral uit liefde en betrokkenheid dat ze dat doet als ik het zo lees.

Dus nodig haar eens een keer uit op de thee, als man en kind lekker weg zijn en praat er over als een stel volwassenen, en zeg niet domweg 'dat je haar drammerig' vindt.

Schrijf desnoods wat 'memory-cards''met dingen die je graag wilt zeggen tegen haar, met als kern: ik weet dat het goed bedoeld is, maar overdaad schaadt'
Ja doei.
pi_81702141
Dat je advies vraagt hoe je je schoonmoeder beter kunt accepteren is al een goede zet van je . Ik merk dat jouwn schoonmoeder wel en beetje een stereotype is in mijn ogen. Ik ben van turkse afkomst en het is bij ons standaart of beter gezegd te verwachten dat schoonmoeder-schoondochter relaties nooit perfect gaan lopen. Ik denk dat grotendeels jaloezie de oorzaak is. En ik denk ook bij joun schoonmoeder. Ze is de moeder van je vriend en zij heeft hem opgevoed en is ze zijn nummer 1 vrouw in haar leven. En jah dan komt de concurrent (schoondocher), liefde van zijn leven en moeder van zijn kinderen, en heeft zoon moedertjelief niet meer nodig. Dat kunnen ze gewoon niet hebben en dan gaan ze de schoondocher maar haten

Het beste wat je kunt doen is gewoon niet al te vaak serieus nemen. Je hoeft ook niet poeslief te doen. Het heeft gewoon tijd nodig. Maar jij bepaalt dingen wat er binnen jullie gezin gaat gebeuren. En haar negeren of uitmaken voor een kreng maakt de situatie alleen maar moeilijker natuurlijk. En hoe erg het ook misschien is, volgens mij is het alleen maar beter is dat je zoontje in de handen van zijn oma is tijdens oppas uren.

wat ben ik overigens zo blij dat mijn schoonmoeder totaal niet zo is
pi_81702474
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef duivelin1 het volgende:
Och, het klinkt anders wel alsof ze een schoonloeder heeft i.p.v. een schoonmoeder.
Als dat mens elke keer d'r zin probeert door te drijven en steken onder water geeft kan ik TS wel begrijpen.
Ik zou dat ook slecht trekken.
pi_81709900
Ik weet denk ik pcies wat je bedoeld en die mensen die alleen maar zeggen dat je egoïstisch bent.. sjahh. Niet iedereen is een familiepersoon en zit graag elke week bij pa en moe op de bank of iets dergelijks.

Ik moet er niet aan denken elke week mijn familie te zien.. afschuwelijk. Het zijn beste mensen alleen er is totaal geen raakvlak. De gesprekken zijn voor 3-4 minuten te doen, daarna is het weer afgelopen. wat hun boeit, boeit mij totaal niet en wat mij boeit boeit hun totaal niet.

Familie kun je niet kiezen, dus geforceerd vriendjes worden lukt toch niet. Je kan mekaar enkel respecteren in in hun waarde laten.
newb
pi_81710159
Kan je niet gewoon proberen om opnieuw te beginnen? Gewoon wat gebeurt is vergeten en met een schone lei beginnen? Moet je idd wel even je opgekropte haatgevoelens inslikken. Maar goed, je geeft aan dat je wel een normale relatie met je schoonmoeder wil hebben, en het is natuurlijk geven en nemen.

Ga gewoon eens een rustig gesprek aan met je schoonmoeder, alles rustig bespreken enzo. Je hoeft haar niet persé aardig te vinden, niemand kan met iedereen goed opschieten, maar je moet elkaar wel kunnen accepteren natuurlijk.

Overigens is het niet raar dat je schoonmoeder graag wil oppassen, waarschijnlijk haar eerste kleinkind, en ze zal er daarom ook superblij mee zijn als ze ook een beetje voor het kindje kan zorgen. Wees blij dat ze het aanbied, ik ken mensen die de grootste moeite hebben om een fatsoenlijke oppas te vinden, omdat hun eigen ouders het te druk hebben om op te passen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:03:19 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_81710455
Ik snap TS wel een beetje hoor. Mijn schoonloeder geeft ook altijd steken onder water en geeft me een onprettig gevoel.

Toen we nét terug waren van vakantie en mijn vriend haar belde om te vertellen dat we terug waren was haar eerste vraag: Wanneer komen jullie voor Moederdag?
En als er dingen mis gaan is het altijd mijn schuld, nooit die van haar geliefde zoon (voorbeeld: we zouden iets meenemen naar schoonloeder, dat waren we dan vergeten, en dan spreekt ze mij er op aan en niet haar zoon).

En dat "wij meisjes-gedoe" wat TS noemt, herken ik ook. Mijn schoonouders hebben maar één kind, mijn vriend. Mijn schoonmoeder had toen ik net een relatie met mijn vriend had het idee dat wij dan gezellig meisjesdingen gingen doen. En het stond haar niet aan dat ik daar geen trek in had.

Mijn remedie: schoonmoeder zoveel mogelijk mijden. Laat vriend en dochter maar samen op zondagmiddag daar gaan koffieleuten als ze dat willen, ik blijf lekker thuis. We eten daar iedere week omdat ze dan uit school op mijn dochter past, dat is wat mij betreft het enige moment in de week waarop ik haar zie.
En als ik haar toch zie: tanden op elkaar en doorbijten.
Fuck the EBU
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:17:06 #38
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_81710949
Een relatie werkt wel twee kanten op he. Sommigen mensen willen begrip als schoondochter van hun schoonmoeder, maar andersom is dat net zo.

Ik heb een hele lieve schoonmoeder maar ze is totaal niet mijn type mens. Ik heb ook nog 2 schoonzussen (haar dochters dus) en dat is allemaal 2/4/6 handen op 1 buik. Hartstikke leuk voor ze, maar het is aan mijn niet besteed. Ik krijg er een beetje de kriebels van. En dat ligt dan aan MIJ niet aan hen.

Voordat het vervelend kon worden, heb ik aan de bel getrokken. Wonderlijk want normaal ben ik niet zo doortastend. Ik ben letterlijk met mijn schoonmoeder ergens gaan zitten. Buiten en prive.
Het verhaal mijnerzijds was voornamelijk in de strekking van: hartstikke leuk allemaal, maar ik ben geen *achternaam van vriend* maar ik ben een *achternaam van mij*, waarmee ik aangaf dat ik ánders ben dan de mensen in hun gezin, en dat ik altijd anders zal zijn.
Verder wat compromiën over en weer, en ook beide de moeite gedaan om wederzijds begrip op te brengen omdat we allemaal dezelfde liefde hebben, haar zoon en mijn vriend.

Nog wat aanleerperikelen later, gaat het nu prima. Zij begrijpen ons en wij begrijpen hen. Respecteer dat een ander ook anders kan zijn. Het klinkt als en is een open deur, maar zo werkt het wel.

Een kennis van mij zei ook: Sommigen communiceren echt met gesprekken over onderwerpen die jij belangrijk vindt, en een ander communiceert met gesprekken over onderwerpen die zij belangrijk vinden.
Het duurde even voordat ik die bevatte...
pi_81711549
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:31 schreef Chanty het volgende:
Pffffff ik herken het wel een beetje. Ik en mijn schoonmoeder gaat ook niet echt lekker. Gelukkig wonen mijn schoonouders in Spanje maar in september waren ze in Nederland en ik heb ze zoveel mogelijk gemeden, heb ze maar 5 uurtjes gezien en werd al knetter van dr

Kan je helaas geen advies geven, hooguit proberen eens rustig te praten? Proberen duidelijke afspraken te maken over het contact?

Wat vind je vriend er eigenlijk van? Hoe kijkt hij tegen zijn moeder aan? Mijn vriend begrijpt gelukkig mijn probleem met zijn moeder en dat geeft me al meer rust omdat ik me gewoon tegenover hem kan uitlaten en als ze er zijn dan maar flink op mijn tanden bijten. Maar dat is voor mij gemakkelijker want dat is nu niet meer zo vaak. Kan me goed voorstellen dat jou dit opbreekt.
Je schoonouders in Spanje, mijn schoonmoeder woont daar ook. Heb je er dan geen last van als je eens voor 2 weken die kant op gaat? Ik ben altijd helemaal op na 2 weken Spanje.
Haters gonna hate.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:38:27 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_81711971
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Je schoonouders in Spanje, mijn schoonmoeder woont daar ook. Heb je er dan geen last van als je eens voor 2 weken die kant op gaat? Ik ben altijd helemaal op na 2 weken Spanje.
Wij zijn een keer mét mijn schoonouders een week naar Spanje (Tenerife) geweest. Ter ere van hun zoveeljarig huwelijk. Ik was stúk na die week, ik was zo blij dat wij naar huis gingen en zij nog een week bleven .

Dan zaten mijn vriend en ik op het strand, even lekker met zijn tweetjes. En dan kwamen zij ook naar het strand. Maar gingen wel 10 meter bij ons vandaan zitten "om ons wat tijd alleen te geven"

Mijn schoonvader is een heel aardige man met wie ik het prima kan vinden.

Mijn schoonmoeder is zo... opdringerig, en klagerig. Het helpt ook niet dat ze in de wao zit waardoor ze zwemt in de tijd. Terwijl ze best kan werken (ze heeft alleen maar een versleten knie). Dat ergert me ook aan haar. Ze doet heel klaaglijk, als je eens vraagt hoe het gaat gaat trekt ze een lijdend hoofd en schudt nee terwijl ze zachtjes zegt dat het helemaaal niet goed gaat. Maar wel vrolijk verre reizen maken. Ze moet een schop onder haar hol hebben en een kantoorbaan zoeken. Maar dat wil ze niet. Callcenter vindt ze niet leuk, typen vindt ze niet leuk, en dan blijft er weinig over aldus schoonloeder.

Dat lucht op .

Maar om weer even terug te gaan naar TS: is het geen oplossing, dat ze af en toe op je kind past. Bij haar thuis, zodat je niet het gevoel hebt dat je privacy wordt aangetast. Ik moet er zelf niet aan denken dat schoonloeder hier rondloopt zonder dat ik er ben. Dan heeft ze in ieder geval contact met je kindje en verlangt ze misschien ook wel minder naar contact met jou.
Verder wat ik aangaf haar toch een beetje te mijden, laat je vriend en je kindje lekker alleen naar haar toe gaan.

Succes!
Fuck the EBU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')