heel eerlijk gezegd komt het eerder over alsof jij hier vooral het kreng bent...quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:43 schreef marjoleindj het volgende:
Nu is het zo dat mijn vriend en ik een babytje hebben. Steeds als zij in de buurt komt begin ik echt lullig te doen. Ik zeg amper hoi tegen haar omdat ik het zo een kreng vind. Ze zegt ook vaak 'is toch mijn zoon hé' Alsof ze echt nog de rol van een moeder heeft die luiers moet verschonen. Ze wil ook persé oppassen en ik wil dat absoluut niet omdat ze dan elke week aan mijn kop kan zeiken over dingen die me geen bal interesseren. Pas (afglopen week) heb ik haar ook gezegd dat ik haar een vreselijke drammerd vind. Wat denk je? Begint ze te janken als een kleine baby...
Juist dat opkroppen heeft ervoor gezorgd dat je relatie met haar nu zo is. Een hond die altijd alles maar mag en eten van de tafel af pikt en jij laat dat gewoon toe, zo'n hond weet niet wat ie nou verkeerd heeft gedaan als je hem daarom ineens slaat. Zo is het ook met je schoonmoeder. Ze probeert zich nu te bewijzenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:54 schreef marjoleindj het volgende:
Ja heb het er vaak zat over met mijn vriend. Ik ben een dag van te voren al chagerijnig als ik er weer heen moet... Voor hem is dat ook niet echt leuk. Vind ook best rot voor hem. Maarja mijn schoonmoedr is echt een aparte hoor. Ze wil graag alles regelen en ik kan daar niet echt mee omgaan. Ik krop alles ook op totdat de bom barst..
Meteen corrigeren, net als een hond die je wilt opvoeden. niet wachten en het laten opstapelen in je koppie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:03 schreef marjoleindj het volgende:
Misschien ben ik ook wel het kreng geworden. Maar dat was ik in het begin echt niet hoor. Telkens kwam ze met van die stekende opmerkingen en daardoor ben ik gewoon een hekel aan haar gaan krijgen.
Je moet jezelf iig weer openstellen voor normaal contact, en jezelf een beetje wegcijferen. Da's ook in het belang van je zoontje want die is ook gebaat bij een goede relatie tussen mama en oma. Kinderen krijgen daarvan veel meer mee dan je denkt.quote:Ik zou gewoon graag normaal met elkaar om kunnen gaan. Maar ik zou niet weten hoe. Ik heb inmiddels echt geen goed woord meer voor haar over.
Sja, die Maanvis heeft gewoon volkomen gelijk. Kan er niets anders van maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 @ 18:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Juist dat opkroppen heeft ervoor gezorgd dat je relatie met haar nu zo is. Een hond die altijd alles maar mag en eten van de tafel af pikt en jij laat dat gewoon toe, zo'n hond weet niet wat ie nou verkeerd heeft gedaan als je hem daarom ineens slaat. Zo is het ook met je schoonmoeder. Ze probeert zich nu te bewijzen.
Dus jij hebt fouten genmaakt en daarom ben je boos op haar? Verwijt jezelf dat deel waar jij schuld aan hebt en verwijt haar wat zij heeft misdaan. Alles wat je in het verleden hebt geaccepteerd telt niet als je er toen niets van gezegd hebt. Kijk eens hoeveel je overhoudt om haar terecht te verwijten. Spreek haar daarop aan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:43 schreef marjoleindj het volgende:
Mijn relatie met haar is erg verstoord vind ik door de jaren heen. In het begin heb ik over me heen laten walsen en nu krijgt ze daar de rekening van want ze kan niets meer goed doen in mijn ogen. Ondanks dat ze zich al best heeft aangepast ten opzichte van vroeger. Wat kan ik doen om haar misschien meer te accepteren? Ik ben ook bang dat ik niet echt normaal meer tegen haar kan doen. Ik heb alleen nog maar zin om haar uit te schelden voor jankende drammende peuter.
Pfoei, jij hebt echt issues. Je bent een machtsspelletje aan het spelen met je kind als middelpunt. En je gooit je eigen glazen in. Wat schiet je kind ermee op als het oma niet mag zien omdat mama een spelletje met oma speelt? Tijd om volwassen te worden en je verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:06 schreef marjoleindj het volgende:
Ik zou het ook best fijn vinden als ze op kwam passen maar het staat me zo tegen om haar dr zin te geven. Dit is iets wat ik kan bepalen en waar zij helemaal niks over te zeggen heeft. Daarom verrek ik het om haar dr zin ook hierin weer te geven.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:49 schreef Lotje-Plusone het volgende:
want in principe doet ze niets verkeerd.
Maar omdat je jaren van ergernis hebt opgebouwd gaan je nekharen al overeind staan bij het zien van je schoonmoeder. En dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk want dan kan ze in jouw ogen nooit meer iets goed doen.
Je zit in een leuk schuitje...quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:43 schreef marjoleindj het volgende:
Waarschijnlijk de zoveelste topic over schoonmoeders maar ik zou toch graag jullie advies willen vragen in mijn situatie.
Mijn schoonmoeder en ik zijn totaal verschillend. Op zich geeft dat niets. Alleen wil ze dat we vaak bij haar langs komen. Of zij bij ons. Ze belt wel altijd netjes en komt niet onverwachts langs. Toch irriteert het me dat ze elke week belt om het te vragen. Van huis uit ben ik dat ook niet gewend. Ik kom wanneer ik zin heb. Ik heb mijn schoonmoeder dat ook gezegd en toen zei ze, als ik jullie niet vraag komen jullie niet. Dat is ook wel zo, maar het is zo een saai mens. Ik ga er liever niet heen. Ze bedenkt ook altijd smoesjes om ons toch weer naar dat hol van dr te lokken. Je ziet dan ook echt dat ze ervan geniet dat ze haar zin weer heeft... Heel irritand en onuitstaanbaar.
De eerste 2 jaar van mijn relatie zat ik werkelijk elke week bij mn schoonmoeder, ik werd er kotsmisselijk van hoe ze tegen me deed. Ze ratelde altijd aan een stuk over dr eigen saaie leven door en zei ook vaak dingen als 'wij zijn, zijn meisjes hé??'. Ook is ze een keer in ons huis geweest toen we op vakantie waren. Toen we terugkwamen had ze ook nog de opmerking 'volgende keer je asbak legen als je weggaat hé'. Op dat moment slikte ik nog alles van dat nare wijf maar ik kon haar wel wurgen.
Nu is het zo dat mijn vriend en ik een babytje hebben. Steeds als zij in de buurt komt begin ik echt lullig te doen. Ik zeg amper hoi tegen haar omdat ik het zo een kreng vind. Ze zegt ook vaak 'is toch mijn zoon hé' Alsof ze echt nog de rol van een moeder heeft die luiers moet verschonen. Ze wil ook persé oppassen en ik wil dat absoluut niet omdat ze dan elke week aan mijn kop kan zeiken over dingen die me geen bal interesseren. Pas (afglopen week) heb ik haar ook gezegd dat ik haar een vreselijke drammerd vind. Wat denk je? Begint ze te janken als een kleine baby... Serieus. Het leek wel een peuter die het snoepje niet kreeg wat ze wilde. Ik zei namelijk dat ik er geen zin in had dat ze op kwam passen. Ze snapte er niks van en begon te vloeken en te tieren dat het niet waar was wat ik zei. Ik bleef ook voet bij stuk houden dat ik dat wel vond.
Mijn relatie met haar is erg verstoord vind ik door de jaren heen. In het begin heb ik over me heen laten walsen en nu krijgt ze daar de rekening van want ze kan niets meer goed doen in mijn ogen. Ondanks dat ze zich al best heeft aangepast ten opzichte van vroeger. Wat kan ik doen om haar misschien meer te accepteren? Ik ben ook bang dat ik niet echt normaal meer tegen haar kan doen. Ik heb alleen nog maar zin om haar uit te schelden voor jankende drammende peuter.
Ik vind jou zelf maar warrig en kinderachtig overkomen. Eerst zeg je dat ze niet op je kind mag passen, daarna zeg je weer dat je het toch wel fijn zou vinden maar je verrekt het haar haar zin te geven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:06 schreef marjoleindj het volgende:
Oké ik heb haar te lang haar gang laten gaan. Maar hoe ga ik haar nu duidelijk maken dat ze ermee moet kappen? Dat ze zich niet hoeft te bewijzen want ik ben dr toch al spuugzat. Dat van dat bewijzen klopt wel helemaal. Ze kan het ook niet uitstaan dat ze niet mag oppassen omdat ze het al tegen iedereen heeft gezegd dat ze mag oppassen (dr zussen). Ze voelt zich er vreselijk lullig over dat k het niet wil.
Ze heeft trouwens nog een kleinkind die ze Nooit ziet. Kind is nu een jaar en ze heeft het ongeveer 6 keer gezien ondanks dat ze aan hun ook wekelijks vraagt of ze langs komen.
Ik zou het ook best fijn vinden als ze op kwam passen maar het staat me zo tegen om haar dr zin te geven. Dit is iets wat ik kan bepalen en waar zij helemaal niks over te zeggen heeft. Daarom verrek ik het om haar dr zin ook hierin weer te geven.
Ik zou het niet duidelijker kunnen verwoorden. Jouw vriend ís ook haar zoon en zij is nu eenmaal zijn moeder, bovendien de oma van jouw kind! Je kunt niet van een man verwachten dat hij het goed vindt als zijn vriendin zijn moeder afzeikt. Bij praktisch alle mannen is hun moeder de eerste vrouw in hun leven en zal zij altijd op zijn laagst op een gedeelde eerste plaats komen met zijn vriendin/vrouw. Accepteer dat en handel daar naar, van ruzie binnen een gezin wordt niemand beter! En voor je kind is het al helemaal niet leuk!quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:15 schreef Lily-Ella het volgende:
TS, afgaande op wat ik hier lees vind ik jou enorm kinderachtig overkomen. Hoe oud ben je? Je stelt je enorm egoistisch op, jij wil niet dat zij haar zin krijgt, jij wil zus niet, zo niet, en zij doet álles verkeerd. Dat je jullie kind inzet als wapen in deze strijd vind ik helemaal belachelijk. Tijd om aan wat zelfreflectie te doen: jouw schoonmoeder is geen slecht mens en boven alles is zij de moeder van de man van je leven én de oma van jouw kind. Reden genoeg om wat meer moeite doen om de vrede te bewaren. Dus: stel je open, en grow up.
En verder: gewoon laten zwetsen, precies wat je vriend zegt: ene oor in, andere uit, daar zijn het schoonmoeders voorquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef duivelin1 het volgende:
wat ben jij een onaardig secreet zeg. heb eens respect voor de vrouw die je vriend heeft gebaard en opgevoed. Blijkbaar heeft ze toch iets goeds gedaan
Eensquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
heel eerlijk gezegd komt het eerder over alsof jij hier vooral het kreng bent...
die schoonmoeder doet niks specifieks 'verkeerd' (tenminste , ik lees in dat hele verhaal niet één specifiek moment waarvan je kunt stellen dat dat een duidelijk 'fout' is van die schoonmoeder) en is juist erg probleemloos volgens dat verhaal (aangeven dat je best kunt wegblijven als je geen zin hebt te komen), als je maar accepteert dat het gewoon familie is (de oma van je kind) en dat die contact wil houden.
en nee, van wat je verteld is er juist geen enkels prake van 'over je heen laten walsen'..dat is zielig calimero-gedrag om nu goed te praten dat je je als een kreng gedraagt tegenover die schoonmoeder.
Och, het klinkt anders wel alsof ze een schoonloeder heeft i.p.v. een schoonmoeder.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef duivelin1 het volgende:
wat ben jij een onaardig secreet zeg. heb eens respect voor de vrouw die je vriend heeft gebaard en opgevoed. Blijkbaar heeft ze toch iets goeds gedaan
Je schoonouders in Spanje, mijn schoonmoeder woont daar ook. Heb je er dan geen last van als je eens voor 2 weken die kant op gaat? Ik ben altijd helemaal op na 2 weken Spanje.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:31 schreef Chanty het volgende:
Pffffff ik herken het wel een beetje. Ik en mijn schoonmoeder gaat ook niet echt lekker. Gelukkig wonen mijn schoonouders in Spanje maar in september waren ze in Nederland en ik heb ze zoveel mogelijk gemeden, heb ze maar 5 uurtjes gezien en werd al knetter van dr
Kan je helaas geen advies geven, hooguit proberen eens rustig te praten? Proberen duidelijke afspraken te maken over het contact?
Wat vind je vriend er eigenlijk van? Hoe kijkt hij tegen zijn moeder aan? Mijn vriend begrijpt gelukkig mijn probleem met zijn moeder en dat geeft me al meer rust omdat ik me gewoon tegenover hem kan uitlaten en als ze er zijn dan maar flink op mijn tanden bijten. Maar dat is voor mij gemakkelijker want dat is nu niet meer zo vaak. Kan me goed voorstellen dat jou dit opbreekt.
Wij zijn een keer mét mijn schoonouders een week naar Spanje (Tenerife) geweest. Ter ere van hun zoveeljarig huwelijk. Ik was stúk na die week, ik was zo blij dat wij naar huis gingen en zij nog een week blevenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Je schoonouders in Spanje, mijn schoonmoeder woont daar ook. Heb je er dan geen last van als je eens voor 2 weken die kant op gaat? Ik ben altijd helemaal op na 2 weken Spanje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |