Tuurlijk niet. 't Is alleen wel anders voor de statistieken. Heeft het kind de vliegtuigcrash overleefd, of is ze per ongeluk gewond geraakt doordat een vliegtuig in haar buurt neerstortte?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Een kind heeft het overleefd. Maakt het dan nog wat uit wat voor nationaliteit het heeft en of het een jongen of meisje is? Krijg een Nederlands kind meer sympathie en is een meisje zieliger dan een jongen? Hoe werkt zoiets precies?
Op nu.nl wordt nu gezegd dat het dus toch niet zeker is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:35 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het is net dus meerdere keren bevestigd. Maar het kan natuurlijk alsnog niet kloppen.
Nee, ik hoef geen duidelijkheid. Maar als iedere vijf minuten iets anders wordt gezegd dan krijg je natuurlijke interesse in wat nu de waarheid is. Het is niet de eerste prioriteit voor de mensen daar, maar als het toch bekend wordt mag ik daar best blij mee zijn. En als ik wil speculeren, dan mag ik dat gewoon, ookal vind jij dat niet gepastquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom? Heb je familie in dat vliegtuig dat je NU duidelijkheid moet hebben?
Na zo'n ongeval is er altijd heel erg veel onduidelijk en als je het even de tijd geeft dan klopt het meeste vanzelf weer. Hoef je niet eens op fok voor te speculeren, komt allemaal vanzelf buiten fok om in orde
Vlak bij het vliegveld. Je doet alsof ze midden in de Sahara zijn neergestort.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:12 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat de fuck een kind daar doet, in de woestijn.
Niet alleen het kindje hoor. Denk je nou echt dat dit zulk groot nieuws was geweest als er geen Nederlanders, of maar een paar waren omgekomen? Tuurlijk niet, dan is het gewoon een ongeluk net als alle anderen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Een kind heeft het overleefd. Maakt het dan nog wat uit wat voor nationaliteit het heeft en of het een jongen of meisje is? Krijg een Nederlands kind meer sympathie en is een meisje zieliger dan een jongen? Hoe werkt zoiets precies?
Het heeft alles te maken met de honger naar nieuws.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:33 schreef Isabeau het volgende:
NOS meldde net dat het ministerie van Buitenlandse Zaken het bevestigd heeft. Ik neem aan dat de ambassade dat ter plekke heeft vastgesteld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Op nu.nl wordt nu gezegd dat het dus toch niet zeker is.
Ik kan me voorstellen dat een arts bij een kind wat niet aanspreekbaar is ook niet kan vaststellen of het Nederlands is of niet.
En dat zonder dat er een kopvoddentax over is betaaldquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Hij wordt overigens geholpen door een gehoofddoekte vrouw. Verschrikkelijk!
Lees gewoon de nieuwsberichten en combineer de feiten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:34 schreef Tegan het volgende:
Nee, maar er werden zoveel dingen gezegd dat duidelijkheid wel fijn is nu.
Dat denk ik ook. Of dat er rechtsstreeks contact was met de behandelend arts.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
NOS meldde net dat het ministerie van Buitenlandse Zaken het bevestigd heeft. Ik neem aan dat de ambassade dat ter plekke heeft vastgesteld.
Is dat Gaddafi's bijnaam?quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik verwacht kamervragen van Wilbers.
Eh, ik snap je bericht niet, want dat heb ik dus al gedaanquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Lees gewoon de nieuwsberichten en combineer de feiten.
- De behandelende arts belde de Nederlandse ambassade.
- Ministerie van buitenlandse zaken bevestigd.
- Vliegtuig stortte neer binnen 5 seconden afstand van de landingsbaan.
Het is gewoon een Nederlands kind dat terugkeerde van vakantie. Dat gezeik over huidskleur en afkomst ook altijd....![]()
http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=&daddr=32.659467,13.1611&hl=en&geocode=&mra=mi&mrsp=0&sz=18&sll=32.659745,13.161455&sspn=0.002434,0.004286&ie=UTF8&ll=32.659556,13.161117&spn=0.002434,0.004286&t=h&z=18>quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:38 schreef Qebbel het volgende:
Dit is waarschijnlijk de crash site trouwens. Staat (stond?) idd een gebouw.
http://maps.google.com/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=32.660911,13.119221&spn=0.002132,0.003439&t=h&z=18
Dictators staan er nou niet echt om bekend goed voor hun land te kunnen zorgen. Ik denk dat meneer Gaddafi het liever aan auto's, dure whiskey en z'n lijfwachten uitgeeft.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik begrijp niet hoe zo'n olierijk land zo'n pauper-infrastructuur kan hebben. Ghadaffi heeft er echt een puinhoop van gemaakt.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
NOS meldde net dat het ministerie van Buitenlandse Zaken het bevestigd heeft. Ik neem aan dat de ambassade dat ter plekke heeft vastgesteld.
nu.nlquote:Er heerst veel onduidelijkheid over de nationaliteit, het geslacht en de leeftijd van het kind. Een Libische woordvoerder meldde in eerste instantie dat het om een Nederlands kind van tien jaar zou gaan, maar daarover zijn inmiddels twijfels. Het ministerie van Buitenlandse Zaken maakte bekend dat het om een jongetje gaat, op de beelden spreekt de behandelend arts echter over een ''ze''.
In Libie en zeker in de hoofdstad Tripoli kunnen kinderen best moderne kleding aanhebben, en nike's aan hun voeten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:43 schreef maartena het volgende:
Overigens kan ook aan het type kleding wat het kind droeg bepaald worden waar ie vandaan kwam..... als er Nederlands op de waslabels staat, of in ieder geval iets wat niet verkrijgbaar is in Libie, dan kun je al snel conclusies trekken of het een slachtoffer uit het vliegveld was of iemand die toevallig binnen 5 seconden van de landingsbaan rondliep om vliegtuigen te kijken. Wat had hij bijvoorbeeld in zijn zakken, wat voor schoenen had hij aan, etc..... je kunt al vrij snel bepalen of de persoon uit Libie kwam of westers is, en die behandelende arts kan ook conclusies trekken natuurlijk.
Boycots. Tot eind jaren 90 werd Libie nog door de EU geboycot, en de VS doet dat nog steeds..... Pas in deze eeuw is de relatie tussen de EU en Libie verzacht, wat dit soort vakantievluchten dan ook mogelijk maakte, omdat de boycots opgeheven werden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik begrijp niet hoe zo'n olierijk land zo'n pauper-infrastructuur kan hebben. Ghadaffi heeft er echt een puinhoop van gemaakt.
Gezien de klap is het volgens mij best aannemelijk dat hij helemaal geen kleren aanhad. Zeker geen schoenen. En waslabels, zijn die niet allemaal in 't engels? Made in China...quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:43 schreef maartena het volgende:
Overigens kan ook aan het type kleding wat het kind droeg bepaald worden waar ie vandaan kwam..... als er Nederlands op de waslabels staat, of in ieder geval iets wat niet verkrijgbaar is in Libie, dan kun je al snel conclusies trekken of het een slachtoffer uit het vliegveld was of iemand die toevallig binnen 5 seconden van de landingsbaan rondliep om vliegtuigen te kijken. Wat had hij bijvoorbeeld in zijn zakken, wat voor schoenen had hij aan, etc..... je kunt al vrij snel bepalen of de persoon uit Libie kwam of westers is, en die behandelende arts kan ook conclusies trekken natuurlijk.
Valt wel mee hoor, Ghadaffi heeft veel werk gemaakt van de drinkwatervoorziening.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
quote:In Libië liet Gaddafi de 1.860 kilometer Great Man-made River aanleggen om water, dat uit de Nubische aquifer onder de Sahara wordt opgepompt, naar de kust te brengen. Ook Gaddafi wil zijn land zelfvoorzienend maken en de woestijn tot bloei brengen. Zijn kunstmatige rivier, waarvan de eerste fase in 1991 gereed kwam, kost 25 miljard dollar. Ook Libië importeert nog steeds voedsel, terwijl het voor het werk op het land Egyptische arbeiders heeft aangetrokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |