Ja. TS zegt dat iemand die het erger vindt dat Nederlanders zijn omgekomen dan dat Afrikanen zijn omgekomen feitelijk een Nederlander meer waard vinden dan een Afrikaner.quote:
Voor mij persoonlijk zijn die mensen die ik zelf ken en liefheb wel degelijk meer waard. Emotionele waarde enzo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:14 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Niet meer waard dan anderen, maar het raakt me wel meer als die mensen overlijden, omdat ik die mensen dan moet missen in mijn leven.
En het mag mij niet meer raken als landgenoten van me omkomen bij zo'n crash, dan mensen uit een ander land?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:14 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Niet meer waard dan anderen, maar het raakt me wel meer als die mensen overlijden, omdat ik die mensen dan moet missen in mijn leven.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En wij hebben nu precies hetzelfde. We vinden die Nederlanders niet meer waard, het raakt ons wel iets meer.
Slotje.
Jij snapt er daadwerkelijk HELEMAAL NIETS vanquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
En het mag mij niet meer raken als landgenoten van me omkomen bij zo'n crash, dan mensen uit een ander land?
Dat jou iets alleen raakt als je die mensen kent, zegt meer over jou dan over mij.
AMENquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:16 schreef Jumparound het volgende:
Voor de mensen die het nu nog niet snappen..
Er stort een vliegtuig Zuid Afrikaners neer...
Dat is erg.
Er stort een vliegtuig Nederlanders neer...
Dat is erg.
Zie je de overeenkomst? Het is erg en niet PLAATS-NU-EEN-HART-IN-JE-SIG-OM-JE-MEEDELEVEN-TE-TONEN-AAN-DE-FAMILIELEDEN-erg
quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
En het mag mij niet meer raken als landgenoten van me omkomen bij zo'n crash, dan mensen uit een ander land?
Dat jou iets alleen raakt als je die mensen kent, zegt meer over jou dan over mij.
Ja, en dat gevoel heb ik ook al als het Nederlanders betreft, i.p.v. mensen uit een ander land.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:16 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk zijn die mensen die ik zelf ken en liefheb wel degelijk meer waard. Emotionele waarde enzo.
Je kent die mensen niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En wij hebben nu precies hetzelfde. We vinden die Nederlanders niet meer waard, het raakt ons wel iets meer.
Slotje.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met jou en je manier van redenerenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en dat gevoel heb ik ook al als het Nederlanders betreft, i.p.v. mensen uit een ander land.
Die tsunami in Thailand destijds was verschrikkelijk. Toch leefde ik meer mee met de Nederlandse families die dierbaren vermisten, dan met de Thaise families die dierbaren vermisten. Hoewel het uiteraard voor iedereen even erg is.
Waarom deed je dat? Omdat iemand ooit eens landsgrenzen bedacht heeft, en je bekrompen bent en alles wat binnen die grenzen (of met mensen binnen die grenzen) gebeurd erger vindt dat wat er buiten gebeurd?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en dat gevoel heb ik ook al als het Nederlanders betreft, i.p.v. mensen uit een ander land.
Die tsunami in Thailand destijds was verschrikkelijk. Toch leefde ik meer mee met de Nederlandse families die dierbaren vermisten, dan met de Thaise families die dierbaren vermisten. Hoewel het uiteraard voor iedereen even erg is.
Nou, insgelijks, hoor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:20 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met jou en je manier van redeneren![]()
![]()
Dat is al 10 keer uitgelegd. Door verschillende mensen, ik blijf niet bezig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Je kent die mensen niet.
Dus waarom raakt dat je dan meer dan een vliegtuig vol Afrikanen?
Geef hier eens antwoord op Gia.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom deed je dat? Omdat iemand ooit eens landsgrenzen bedacht heeft, en je bekrompen bent en alles wat binnen die grenzen (of met mensen binnen die grenzen) gebeurd erger vindt dat wat er buiten gebeurd?
Sommige mensen voelen zich for some reason snel verboden met landgenoten. Ze maken zich nu dan bijvoorbeeld extra druk om de mensen waar ze zich dagelijks aan ergeren in de supermarkt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Je kent die mensen niet.
Dus waarom raakt dat je dan meer dan een vliegtuig vol Afrikanen?
JA WAAROM ZIJN WE VOOR ORANJE DIT WEKA ALLEEN VANWEGE DIE LANZGRENZEN? MENSENOPEN JE OGEN ELK MENS IS GELIJK!quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom deed je dat? Omdat iemand ooit eens landsgrenzen bedacht heeft, en je bekrompen bent en alles wat binnen die grenzen (of met mensen binnen die grenzen) gebeurd erger vindt dat wat er buiten gebeurd?
Of die klappen in het vliegtuig bij de landing...quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:22 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Sommige mensen voelen zich for some reason snel verboden met landgenoten. Ze maken zich nu dan bijvoorbeeld extra druk om de mensen waar ze zich dagelijks aan ergeren in de supermarkt.
Inderdaad ja. Mensen die in Nederland wonen, spreken dezelfde taal. Die families kwamen hier op tv om te vertellen hoezeer zij hoopten dat hun dierbaren nog teruggevonden werden. Je hebt daar toch meer een band mee dan met die mensen in dat andere land. Tenminste, ik wel. En het is niet zo dat ik het voor die mensen niet erg vindt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |