Geef hier eens antwoord op Gia.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom deed je dat? Omdat iemand ooit eens landsgrenzen bedacht heeft, en je bekrompen bent en alles wat binnen die grenzen (of met mensen binnen die grenzen) gebeurd erger vindt dat wat er buiten gebeurd?
Sommige mensen voelen zich for some reason snel verboden met landgenoten. Ze maken zich nu dan bijvoorbeeld extra druk om de mensen waar ze zich dagelijks aan ergeren in de supermarkt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Je kent die mensen niet.
Dus waarom raakt dat je dan meer dan een vliegtuig vol Afrikanen?
JA WAAROM ZIJN WE VOOR ORANJE DIT WEKA ALLEEN VANWEGE DIE LANZGRENZEN? MENSENOPEN JE OGEN ELK MENS IS GELIJK!quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom deed je dat? Omdat iemand ooit eens landsgrenzen bedacht heeft, en je bekrompen bent en alles wat binnen die grenzen (of met mensen binnen die grenzen) gebeurd erger vindt dat wat er buiten gebeurd?
Of die klappen in het vliegtuig bij de landing...quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:22 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Sommige mensen voelen zich for some reason snel verboden met landgenoten. Ze maken zich nu dan bijvoorbeeld extra druk om de mensen waar ze zich dagelijks aan ergeren in de supermarkt.
Inderdaad ja. Mensen die in Nederland wonen, spreken dezelfde taal. Die families kwamen hier op tv om te vertellen hoezeer zij hoopten dat hun dierbaren nog teruggevonden werden. Je hebt daar toch meer een band mee dan met die mensen in dat andere land. Tenminste, ik wel. En het is niet zo dat ik het voor die mensen niet erg vindt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben voor kameroenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
JA WAAROM ZIJN WE VOOR ORANJE DIT WEKA ALLEEN VANWEGE DIE LANZGRENZEN? MENSENOPEN JE OGEN ELK MENS IS GELIJK!
quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Mensen die in Nederland wonen, spreken dezelfde taal. Die families kwamen hier op tv om te vertellen hoezeer zij hoopten dat hun dierbaren nog teruggevonden werden. Je hebt daar toch meer een band mee dan met die mensen in dat andere land. Tenminste, ik wel. En het is niet zo dat ik het voor die mensen niet erg vindt.
911 vond ik net zo vreselijk voor alle Amerikanen, terwijl daar toch eigenlijk vrijwel geen Nederlanders bij gedood zijn. Heel de wereld leefde daarmee mee. Het is dus niet zo dat we alleen rouwen om omgekomen Nederlanders, maar dat het ligt aan de impact van het gebeuren en de aantallen omgekomen mensen.
Als blijk van waardering, omdat de piloot toevallig zijn taak uitvoert.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Of die klappen in het vliegtuig bij de landing...
ja gaan we dat weer krijgenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:28 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Als blijk van waardering, omdat de piloot toevallig zijn taak uitvoert.
Ik zeg toch nergens dat ik dat minder erg vind voor die families in die andere landen. Ik zeg dat ik meer meeleef met de mensen die ik op tv erover hoor praten, verhalen die ik erover in de krant lees enz.....quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:27 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Die mensen in andere landen hebben ook familie. Hoe kan je het erger vinden voor Nederlandse families?
Ook gezinnen uit andere landen zijn hun kinderen verloren, maar dat is minder erg in jouw ogen?
Dat je dat nog probeerd goed te praten.![]()
Jezus
Of van die mensen die met een vissershoedje door de bus lopen na een excursie, om een fooi te verzamelen voor de chauffeur.quote:
Nu spreek je jezelf tegen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat ik dat minder erg vind voor die families in die andere landen. Ik zeg dat ik meer meeleef met de mensen die ik op tv erover hoor praten, verhalen die ik erover in de krant lees enz.....
Als er een aangrijpend verhaal van een Afrikaans gezin in de krant komt over die vliegramp waar de tranen van in je ogen springen, leef je daar ook mee mee. Maar je leest verhalen en hoort berichtgeving over Nederlanders.
Wat nog steeds niet wil zeggen dat het voor andere mensen minder erg is, of ik het minder erg vind.
Dat kan. En dat mag. Maar de meeste Nederlanders zullen toch voor Nederland zijn. Gaat Hugo dan ook een topic openen waarom we die andere landen de overwinning niet gunnen en alleen juichen, of misschien in sommige gevallen zelfs kijken, als Nederland scoort!!quote:
en dan elkaar triomfantelijk aankijken zo van... Dat hebben we goed gedaan hey!quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:30 schreef OeJ het volgende:
Ik klap ook graag mee als een vliegtuig veilig landt, dat vind ik altijd zo gezellig.
Natuurlijk niet, want het is een domme hypocrietquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan. En dat mag. Maar de meeste Nederlanders zullen toch voor Nederland zijn. Gaat Hugo dan ook een topic openen waarom we die andere landen de overwinning niet gunnen en alleen juichen, of misschien in sommige gevallen zelfs kijken, als Nederland scoort!!
Misschien moet je het dan gewoon even duidelijker uitleggen, want je spreekt jezelf inderdaad tegen zo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor. Of anders, leer begrijpend lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |