abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81442275
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voor de prijs van brood heeft de overheid jaren lang een minimum prijs gehanteerd. Dus zo'n goed voorbeeld voor een vrije markt is dat eigenlijk niet. Hetzelfde geld ook voor de woningmarkt, de overheid houd kunstmatig de productie eenheden laag om zo een prijsvorming te bewerkstelligen, daarmee word in feite een minimumprijs voor wonen (via de prijsvorming van de grondprijs) ingevoerd.
Wat gebeurt er overigens als jij je huis voor minder dan de door jou verzonnen minimumprijs?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81442385
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nederland is veel groter dan die paar pandjes rond een paar oude grachten. De overheid heeft vast wel iets beters te doen dan zich zorgen te maken over de prijs van Amsterdamse appartementjes.
Tot dusver kost 020 de belastingbetaler alleen maar klauwen met geld, netto gezien gaat er meer geld naar die stad toe dan er uit komt.
Beantwoord voor de verandering eens de vraag
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81442487
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Het ging over de maximumprijs.

Ik denk ik zeg het effe
Zelfde riedel, de overheid schrijft een maximumprijs voor sociale woningen voor die ver boven de marktprijs ligt. Wat de overheid daarentegen wel doet is een maximum opleggen m.b.t. de huurverhoging. Ik wil best met mijn verhuurder daar zelf over kunnen onderhandelen, maar dat mag niet van de overheid. Als je particulier huurt kun je daar wel zelf over onderhandelen, ik denk dat je er dan echt niet slechter af komt dan datgene dat de overheid oplegt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81442537
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zelfde riedel, de overheid schrijft een maximumprijs voor sociale woningen voor die ver boven de marktprijs ligt. Wat de overheid daarentegen wel doet is een maximum opleggen m.b.t. de huurverhoging. Ik wil best met mijn verhuurder daar zelf over kunnen onderhandelen, maar dat mag niet van de overheid. Als je particulier huurt kun je daar wel zelf over onderhandelen, ik denk dat je er dan echt niet slechter af komt dan datgene dat de overheid oplegt.
Wat is er dan op tegen?
pi_81442592
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat gebeurt er overigens als jij je huis voor minder dan de door jou verzonnen minimumprijs?
Stel eerst eens een duidelijk vraag
I'll sing you a lullaby.
pi_81442643
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Stel eerst eens een duidelijk vraag
Verkoopt er tussen zetten
pi_81442850
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wat is er dan op tegen?
Ik heb er ook niets op tegen, mits de overheid elk ander instrument om de markt te manipuleren los laat. Dat betekend dus dat het RO beleid veel meer vrijheid geeft m.b.t. waar je mag bouwen, recreatiewoningen permanent bewoont mogen worden, je geen enkele subsidie in welke vorm dan ook mag geven (dus ook niet aan noodlijdende banken, verzekeraars en pensioenfondsen), dus ook jouw geliefde HRA gaat er dan af. Ik denk niet dat jij als vastgoedmagnaat daar erg vrolijk van gaat worden
I'll sing you a lullaby.
pi_81442965
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb er ook niets op tegen, mits de overheid elk ander instrument om de markt te manipuleren los laat. Dat betekend dus dat het RO beleid veel meer vrijheid geeft m.b.t. waar je mag bouwen, recreatiewoningen permanent bewoont mogen worden, je geen enkele subsidie in welke vorm dan ook mag geven (dus ook niet aan noodlijdende banken, verzekeraars en pensioenfondsen), dus ook jouw geliefde HRA gaat er dan af. Ik denk niet dat jij als vastgoedmagnaat daar erg vrolijk van gaat worden
Je klinkt net als een kleuter, als jij dit doet haal ik mijn grote broer erbij

Wat blijf je toch een kneus
pi_81443639
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Je klinkt net als een kleuter, als jij dit doet haal ik mijn grote broer erbij

Wat blijf je toch een kneus

Ja ik ga mijn grote broer erbij halen, je wilt de essentie niet begrijpen, ik ben niet tegen het vrijgeven van de markt, maar dan moet je het wel in zijn geheel doen. Dat is toch niet zo moeilijk te bevatten lijkt mij. Maar don't worry.... je HRA zal nog wel even blijven bestaan, de overheid zal gewoon andere manieren vinden om de huizenbezitter hard in zijn portemonnee te treffen, linksom of rechtsom, je kent hem denk ik wel..
I'll sing you a lullaby.
pi_81445582
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja ik ga mijn grote broer erbij halen, je wilt de essentie niet begrijpen, ik ben niet tegen het vrijgeven van de markt, maar dan moet je het wel in zijn geheel doen. Dat is toch niet zo moeilijk te bevatten lijkt mij. Maar don't worry.... je HRA zal nog wel even blijven bestaan, de overheid zal gewoon andere manieren vinden om de huizenbezitter hard in zijn portemonnee te treffen, linksom of rechtsom, je kent hem denk ik wel..
Je ijlt weer verder. Er is een markt, de koopmarkt voor huizen. Die is prima in orde, daar hoeft niks aan te veranderen

De huurmarkt niet, dus moet je die aanpakken door max. prijzen aan te pakken
pi_81445602
Wanneer ga je overigens mijn vragen beantwoorden of blijf je ijlen?
pi_81446073
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk meer redenen dan alleen maar financieel belang tegen het vrijgeven van recreatiewoningen.. Denk aan voorzieningen, wegen, brandweer, etc etc etc.. Dat jij het simpel acht, is niet hetzelfde als simpel zijn. Men denkt altijd in hun eigen belang, schuttingen, winst, eigen tuin, prive, etc etc. Ook gelden voor een recreatiewoningen een ander 'bouwbesluit' dan voor de normale, ofwel het kan niet zomaar worden omgezet. Belastingen is ook al helemaal een ander verhaal. Ook meer vrijheid in waar je mag bouwen leidt niet per definitie tot een hogere woonkwaliteit.. Tuurlijk iedereen wil wel op de heuvelrug, of aan de Loosdrechtse plassen wonen... Maar dat veranderd snel als ook echt iedereen dat mag doen, de recreatiewaarde verdwijnt, net als de woonwaarde. Dan heb ik het nog niet eens over de druk op de wegen die ontstaat als ineens iedereen daar wil gaan wonen. Beleid en ontwerp ontkom je dus niet aan, het wordt anders gegarandeerd een complete puinzooi.

Het 2e punt ben ik overigens compleet met je eens.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:19:40 #288
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81449651
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je ijlt weer verder. Er is een markt, de koopmarkt voor huizen. Die is prima in orde, daar hoeft niks aan te veranderen

De huurmarkt niet, dus moet je die aanpakken door max. prijzen aan te pakken
En dus mensen met een lage huur weg jagen uit hun huizen zo dat zij "gestimuleerd" worden zich diep in de schulden te steken om een duur huis te kopen, zodat jou huis onder anderen meer waard wordt en dat jij geen problemen hebt over 5 jaar met je aflossingsvrije top-hypotheek.

Heb ik het zo een beetje in kort samengevat voor je?
pi_81449664
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:19 schreef luckyb1rd het volgende:

[..]

En dus mensen met een lage huur weg jagen uit hun huizen zo dat zij "gestimuleerd" worden zich diep in de schulden te steken om een duur huis te kopen, zodat jou huis onder anderen meer waard wordt en dat jij geen problemen hebt over 5 jaar met je aflossingsvrije top-hypotheek.

Heb ik het zo een beetje in kort samengevat voor je?
Nee
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:25:38 #290
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81449700
Zo kom je wel over..

Laat gewoon iedereen wonen waar hij/zij wil, ik ben ervoor dat de overheid zo min mogelik met de totale huizenmarkt bemoeid, jij wil alleen de woningbouwverenigingen aanpakken ik zeg beide, geen huursubidie, geen koopsubisidie en HRA uitfaseren. Daar staat inkomstenbelastingverlaging tegenover..
pi_81449721
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:25 schreef luckyb1rd het volgende:
Zo kom je wel over..

Laat gewoon iedereen wonen waar hij/zij wil, ik ben ervoor dat de overheid zo min mogelik met de totale huizenmarkt bemoeid, jij wil alleen de woningbouwverenigingen aanpakken ik zeg beide, geen huursubidie, geen koopsubisidie en HRA uitfaseren. Daar staat inkomstenbelastingverlaging tegenover..
DAt dus, alle subsidies, aftrekposten en bijtellingen afschaffen
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81449803
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:27 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

DAt dus, alle subsidies, aftrekposten en bijtellingen afschaffen
HRA heeft niks te maken met de huizenmarkt
pi_81450123
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

huh? je claim dat huursubsidies wel invloed hebben op de huizenmarkt, maar hra niet. nja, het zal wel met je. trolltrolltroll, je doet maar.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81450320
quote:

Heb jij de afgelopen maanden niet meerdere malen geblaat dat de HRA het huizenbezit stimuleert?
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:16:45 #295
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81450409
Het beste is om maar te negeren en het topic dood te laten bloeden want als je komt met " HRA heeft niks te maken met de huizenmarkt" dan heb je eigenlijk niet veel meer te zeggen
pi_81450486
DAM(N)
pi_81450692
quote:

[..]

O, waarmee dan wel??
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81450794
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:16 schreef luckyb1rd het volgende:
Het beste is om maar te negeren en het topic dood te laten bloeden want als je komt met " HRA heeft niks te maken met de huizenmarkt" dan heb je eigenlijk niet veel meer te zeggen
Dood laten bloeden, mooi niet!

DAM's input gaat er voor zorgen dat we voor het eind van het jaar op deeltje 100 zitten
I'll sing you a lullaby.
pi_81450960
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:33 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

O, waarmee dan wel??
Belastingen
pi_81450978
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heb jij de afgelopen maanden niet meerdere malen geblaat dat de HRA het huizenbezit stimuleert?
Doet het ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')