quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:11 schreef Rifoki het volgende:
Heb je nooit een baan als ambtenaar overwogen?
De een werkt sneller dan de ander, maar stel dat ik maar 30% productief ben in vergelijking tot iemand met een normaal werktempo, dan is er een probleem. Ik ben niet debiel ofzo, dus zo'n laag werktempo accepteer ik van mezelf ook niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:14 schreef Leigh het volgende:
Je kunt ook accepteren dat jouw werktempo lager ligt dan wat anderen 'gewoon' achten.
Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:04 schreef Leigh het volgende:
Dus laag werktempo = debiel.
Jij moet echt iets doen aan je zelfbeeld, anders wordt het nooit wat.
Dat is het. Als het een chaos in je hoofd is, kan je heel moeilijk plannen en het overzicht zien. Op den duur kom ik er wel uit, maar ik zie er bij voorbaat al als een berg tegenop. Mensen die dat niet hebben, zijn al snel geneigd de conclusie te trekken dat die persoon sloom is en de kantjes ervan af loopt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:18 schreef 11_Dreams het volgende:
Heel herkenbaar TS.
Ik heb zelf ook allemaal verschillende (bij) baantjes gehad en het enige waar ik echt goed in ben is lesgeven. Ik hoop dat ook gauw weer te kunnen doen. Daar valt het niet op dat ik langzaam of snel werk. Ander werk waarbij je routine moet krijgen of gewoon snel moet weten hoe iets qua stappenplan verloopt gaat bij mij vaak rampzalig. Aan mijn intelligentie kan het niet liggen maar snel werken ho maar. Ik ga binnenkort onderzocht worden op ADHD, wie weet brengt dat wat op
Planmatig werken kun je denk ik leren. Of een baantje nemen waar de procedures en werkwijzes heel duidelijk afgebakend en gedefinieerd zijn. Waarbij er iemand met je meeloopt die je niet alleen vertelt wat je moet doen, maar ook hoe je het moet doen. Zodat je daar zelf niet meer over na hoeft te denken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
Ik vraag me af hoe ik ermee om moet leren gaan. Je kan misschien leren beter te plannen en overzichtelijker te werken, zodat het makkelijker is om sneller te werken. Snel én perfect kan niet. Als je snel werk wilt leveren, moet je genoegen nemen met een wat minder resultaat.
Misschien kun je eens proberen om je te laten onderzoeken op ADD/ADHD? Het lijkt alsof je nu niet weet waarom je langzaam werkt maar als dat eruit komt (of iets anders, wie weet) dan heb je in ieder geval duidelijk waar het vandaan komt en dan kun je er constructief mee bezig. Ik kan bijvoorbeeld niet wachten om ritalin te gaan gebruiken, ik denk dan veel helderder en kan beter werkenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
[..]
Dat is het. Als het een chaos in je hoofd is, kan je heel moeilijk plannen en het overzicht zien. Op den duur kom ik er wel uit, maar ik zie er bij voorbaat al als een berg tegenop. Mensen die dat niet hebben, zijn al snel geneigd de conclusie te trekken dat die persoon sloom is en de kantjes ervan af loopt.
Ik vraag me af hoe ik ermee om moet leren gaan. Je kan misschien leren beter te plannen en overzichtelijker te werken, zodat het makkelijker is om sneller te werken. Snel én perfect kan niet. Als je snel werk wilt leveren, moet je genoegen nemen met een wat minder resultaat.
Maar misschien ben ik meer gebaat door te leren wat beter voor mezelf op te komen. Me niet altijd proberen te schikken naar anderen, maar gewoon moet stellen dat ik mijn best zal doen en dat ze meer niet van mij kunnen verwachten en meer schijt hebben aan wat men van me vindt.
Ik heb idd getwijfeld of ik dat heb. Ik ben een paar jaar geleden uitgebreid psychologisch onderzocht en toen had ik ook aangekaart of ik dat mogelijk zou hebben. Ik heb het niet. Wel kwam eruit dat ik moeite heb met vaardigheden en informatieverwerking die te maken hebben met concentratievermogen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:53 schreef 11_Dreams het volgende:
Misschien kun je eens proberen om je te laten onderzoeken op ADD/ADHD?
Geloof me, bijna iedereen die ik ken pakt het op die manier aan. Dat is volgens mij niet iets waar je meteen een label aan moet verbinden.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:34 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
[..]
Ik heb idd getwijfeld of ik dat heb. Ik ben een paar jaar geleden uitgebreid psychologisch onderzocht en toen had ik ook aangekaart of ik dat mogelijk zou hebben. Ik heb het niet. Wel kwam eruit dat ik moeite heb met vaardigheden en informatieverwerking die te maken hebben met concentratievermogen.
Ik ben wel het overzicht snel kwijt. Heb ik ook thuis als ik de boel wil opruimen. Als ik bijvoorbeeld een hoop spullen wil opruimen, is het logisch dat je eerst de dingen verzameld die in een bepaalde kast horen en daarna de dingen die weer ergens anders thuishoren. In de praktijk lukt me dat gewoon niet. Ik begin met iets. Dan word ik afgeleid omdat ik bijvoorbeeld iets zie liggen wat ook gedaan moet worden en dan ga ik daar weer aan beginnen terwijl het andere nog niet klaar was.
Op mijn werk gaat dat wel beter, maar ik ben heel onzeker over mijn productiviteit. Als ik voor mijn gevoel wel lekker hard heb doorgewerkt, zou het naar mijn idee zomaar kunnen dat anderen vinden dat ik geen flikker heb uitgevoerd.
Dat is zo langzamerhand wel een fabeltje geworden!quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:19 schreef Maanvis het volgende:
Over ambtenaar worden: Het is niet eens zo'n gekke gedachte. Daar ligt minder druk op het werk en is er meer ruimte voor persoonlijke begeleiding mocht het mis gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |