geef mij maar die bevelshuishoudingquote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lies. De bevelshuishouding is verleden tijd, tegenwoordig is het zogenaamde onderhandelingshuishouden pedagogisch meer verantwoord.
Tja, maar jij bent anders dan bijvoorbeeld mijn kind. Er is geen manier die voor iedereen geldt, ik zou hier een heel ongelukkig kind hebben als ik het zou aanpakken zoals jij nu zegt. En onderschat kinderen niet, begrijpen meer dan je denkt, mits je ze de ruimte geeft en dingen uitlegt (en waarom ook niet? vanwege de "bevelshuishouding"..?) Zoals gezegd hoef je echt niet alles uit te leggen, maar verwachten dat een kind dingen doet of laat zonder de motivatie erachter te weten is in mijn ogen een tikje naief. Ik doe ook geen dingen als me niet wordt uitgelegd waarom.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:39 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
geef mij maar die bevelshuishouding![]()
jonge kinderen zijn vaak nog veel te jong om bepaalde dingen te begrijpen. dan volstaat dus een een 'Nee, omdat ik het zeg' en dan komen ze er later als ze wat ouder zijn wel achter (met bijvoorbeeld uitleg van de ouders) waarom dat zo was.
zo is het in mijn kindertijd ook gegaan en daar heb ik helemaal geen problemen van ondervonden
maar moet je een kind opzadelen met allerlei argumentatie waarom hij of zij iets niet zou mogen? ga je hem alle schadelijke gevolgen van alcohol uitleggen op 4 jarige leeftijd omdat hij het biertje van papa op wil drinken of zeg je dan dat hij dat niet mag en hij zijn eigen drankjes heeft?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:45 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Tja, maar jij bent anders dan bijvoorbeeld mijn kind. Er is geen manier die voor iedereen geldt, ik zou hier een heel ongelukkig kind hebben als ik het zou aanpakken zoals jij nu zegt. En onderschat kinderen niet, begrijpen meer dan je denkt, mits je ze de ruimte geeft en dingen uitlegt (en waarom ook niet? vanwege de "bevelshuishouding"..?) Zoals gezegd hoef je echt niet alles uit te leggen, maar verwachten dat een kind dingen doet of laat zonder de motivatie erachter te weten is in mijn ogen een tikje naief. Ik doe ook geen dingen als me niet wordt uitgelegd waarom.
Ik voel me vaak die irritante kutmoeder, gezien de blikken soms. Maar nee is nee en een serie slijmen gaat van mijn nee echt geen ja maken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:12 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar moet je een kind opzadelen met allerlei argumentatie waarom hij of zij iets niet zou mogen? ga je hem alle schadelijke gevolgen van alcohol uitleggen op 4 jarige leeftijd omdat hij het biertje van papa op wil drinken of zeg je dan dat hij dat niet mag en hij zijn eigen drankjes heeft?
en als je al uitlegt wat de schadelijk gevolgen zijn: dan raakt het kind in de war want papa mag het blijkbaar wel drinken....![]()
oftewel: je hoeft echt niet altijd en uitgebreid alles uit te leggen, maar natuurlijk moet je ook wel eens uitleg geven omdat je je kind natuurlijk niet dom wil houden
beetje gulde middenweg en niet zoals ik weleens zie in de supermarkt: een moeder in heftige discussie met kind waarom hij geen zakje chips mag hebben....dat hoefde ik als kind echt niet te proberen! zo'n kind weet dondersgoed dat hij het niet mag maar blijft net zolang doorjengelen totdat moeders breekt en hem toch maar dat zakje chips geeft zodat hij zijn klep maar houdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |