quote:
Op maandag 17 mei 2010 02:31 schreef Daffodil31LE het volgende:[..]
Nee, niet DE oplossing. Wel eentje die (bijvoorbeeld) snackbarhouders ademruimte geeft.
Als iemand bij jou thuis met een mes komt dreigen en jij hebt een knuppel, bezemsteel, stofzuigerslang, fiestpomp of weet ik veel achter de deur staan, dan sla je zo'n messentrekker toch ook helemaal de tering?
Puur hypothetisch... Ja, ik zal hem wel op z'n muil slaan uit zelfverdediging..
Of ik hem de nominativus in zou slaan, weet ik niet, even buiten spel zetten lijkt me voldoende.
Wat betreft snackbareigenaren of winkeliers, tsja.. Ze hebben het natuurlijk niet makkelijk met overvallen en dergelijke, maar het is nu niet zo dat snackbareigenaren berecht worden en meerdere jaren in de cel komen, tenzij ze een ernstig delict hebben gepleegd (iemand doodslaan). Ook komen de daders zoals in het filmpje niet meteen vrij en worden ze ook niet in de watten gelegd. Meer investeren in veiligheid en snellere procedures okay, maar de burger de mogelijkheid van zelfverdediging uitbreiden naar bijvoorbeeld het recht om met wapens het eigen domein te verdedigen is mij te Amerikaans.
Verder is wat dat betreft de informatie natuurlijk gekleurd; de eigenaar zal het altijd onzin vinden dat hij verantwoording voor zijn geweldsdaden moet afleggen en de publieke opinie zal de straf voor zulk tuig altijd te laag vinden. Maar moet iemand die een ander naar de tering slaat een lintje krijgen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.