abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 mei 2010 @ 02:17:00 #51
122997 zquing
Drama Junk
pi_81521442
triest
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 17 mei 2010 @ 02:21:42 #52
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81521491
quote:
Op maandag 17 mei 2010 02:13 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Was het maar waar. Dit soort incidenten gebeuren te vaak en teveel. Als je zo'n overvaller meteen met een eind hout je zaak uit kan timmeren zonder opgepakt te worden, zouden er heel snel minder overvallers in ongehavende toestand rondlopen.
En waar ligt de grens?
Het was bedoeld om zo'n ridicuul standpunt aan de kaak te stellen, maar ik had met die post niet verwacht hier een voorstander voor zelfrecht aan te treffen... Denk je echt dat dit de oplossing zou zijn?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 17 mei 2010 @ 02:31:34 #53
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81521628
quote:
Op maandag 17 mei 2010 02:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En waar ligt de grens?
Het was bedoeld om zo'n ridicuul standpunt aan de kaak te stellen, maar ik had met die post niet verwacht hier een voorstander voor zelfrecht aan te treffen... Denk je echt dat dit de oplossing zou zijn?
Nee, niet DE oplossing. Wel eentje die (bijvoorbeeld) snackbarhouders ademruimte geeft.

Als iemand bij jou thuis met een mes komt dreigen en jij hebt een knuppel, bezemsteel, stofzuigerslang, fiestpomp of weet ik veel achter de deur staan, dan sla je zo'n messentrekker toch ook helemaal de tering?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 17 mei 2010 @ 02:41:57 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81521770
quote:
Op maandag 17 mei 2010 02:31 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee, niet DE oplossing. Wel eentje die (bijvoorbeeld) snackbarhouders ademruimte geeft.

Als iemand bij jou thuis met een mes komt dreigen en jij hebt een knuppel, bezemsteel, stofzuigerslang, fiestpomp of weet ik veel achter de deur staan, dan sla je zo'n messentrekker toch ook helemaal de tering?
Puur hypothetisch... Ja, ik zal hem wel op z'n muil slaan uit zelfverdediging..
Of ik hem de nominativus in zou slaan, weet ik niet, even buiten spel zetten lijkt me voldoende.

Wat betreft snackbareigenaren of winkeliers, tsja.. Ze hebben het natuurlijk niet makkelijk met overvallen en dergelijke, maar het is nu niet zo dat snackbareigenaren berecht worden en meerdere jaren in de cel komen, tenzij ze een ernstig delict hebben gepleegd (iemand doodslaan). Ook komen de daders zoals in het filmpje niet meteen vrij en worden ze ook niet in de watten gelegd. Meer investeren in veiligheid en snellere procedures okay, maar de burger de mogelijkheid van zelfverdediging uitbreiden naar bijvoorbeeld het recht om met wapens het eigen domein te verdedigen is mij te Amerikaans.

Verder is wat dat betreft de informatie natuurlijk gekleurd; de eigenaar zal het altijd onzin vinden dat hij verantwoording voor zijn geweldsdaden moet afleggen en de publieke opinie zal de straf voor zulk tuig altijd te laag vinden. Maar moet iemand die een ander naar de tering slaat een lintje krijgen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_81541564
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_81542653
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:21 schreef dramatiek het volgende:

"Vuile kut-middenstander."
pi_81547112
quote:
Op maandag 17 mei 2010 02:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Puur hypothetisch... Ja, ik zal hem wel op z'n muil slaan uit zelfverdediging..
Of ik hem de nominativus in zou slaan, weet ik niet, even buiten spel zetten lijkt me voldoende.

Wat betreft snackbareigenaren of winkeliers, tsja.. Ze hebben het natuurlijk niet makkelijk met overvallen en dergelijke, maar het is nu niet zo dat snackbareigenaren berecht worden en meerdere jaren in de cel komen, tenzij ze een ernstig delict hebben gepleegd (iemand doodslaan). Ook komen de daders zoals in het filmpje niet meteen vrij en worden ze ook niet in de watten gelegd. Meer investeren in veiligheid en snellere procedures okay, maar de burger de mogelijkheid van zelfverdediging uitbreiden naar bijvoorbeeld het recht om met wapens het eigen domein te verdedigen is mij te Amerikaans.

Verder is wat dat betreft de informatie natuurlijk gekleurd; de eigenaar zal het altijd onzin vinden dat hij verantwoording voor zijn geweldsdaden moet afleggen en de publieke opinie zal de straf voor zulk tuig altijd te laag vinden. Maar moet iemand die een ander naar de tering slaat een lintje krijgen?
Nominativus
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_81563667
quote:
Op maandag 17 mei 2010 02:31 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat mag. Je mag de voorwerpen wapens die je binnen handbereik hebt, gebruiken om je te verdedigen.
Je mag jezelf met gepast geweld verdedigen.
Je mag niet iemand helemaal lens slaan of vermoorden.

Dus simpel: je mag geen eigen rechter spelen.
Omdat je ook niet zou wilen dat iemand over jou eigen rechter speelt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:59:45 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_81641010
Slap flimpje veel open deuren en het snijd weinig hout.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')