Mijn partner en ik wonen al 8 jaar samen en zijn nog steeds geen fiscaal partner. Althans, dat geven we niet op. Hij krijgt nog steeds zorgtoeslag die hij niet zou krijgen als we dat wel zouden opgeven.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:27 schreef Chinless het volgende:
Zolang je 6 maanden of langer samen woont, zijn jullie fiscaal partner. Voor subsidies, vergoedingen enzo moet je dus beide inkomen berekenen.
Lees dit eens.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mijn partner en ik wonen al 8 jaar samen en zijn nog steeds geen fiscaal partner. Althans, dat geven we niet op. Hij krijgt nog steeds zorgtoeslag die hij niet zou krijgen als we dat wel zouden opgeven.
En dan?quote:
Zou je wel eens een probleem kunnen hebben...hopelijk komen ze er niet achter.quote:
Dit dus.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:27 schreef Chinless het volgende:
Zolang je 6 maanden of langer samen woont, zijn jullie fiscaal partner. Voor subsidies, vergoedingen enzo moet je dus beide inkomen berekenen.
Je bent dus een fraudeurquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mijn partner en ik wonen al 8 jaar samen en zijn nog steeds geen fiscaal partner. Althans, dat geven we niet op. Hij krijgt nog steeds zorgtoeslag die hij niet zou krijgen als we dat wel zouden opgeven.
quote:Een ander misverstand is dat wanneer u niet voor fiscaal partnerschap kiest, u ook andere toeslagen op basis van één inkomen kunt krijgen(huurtoeslag/ zorgtoeslag). Ook dit is een misverstand; voor genoemde toeslagen moet u altijd het gezamelijk inkomen van het huishouden nemen, ook al bent u geen fiscaal partner.
Tsjaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou je wel eens een probleem kunnen hebben...hopelijk komen ze er niet achter.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:48 schreef Roadtoad het volgende:
Fiscaal partnerschap is een keuze. Al is die er hoofdzakelijk om voordelen te hebben dacht ik maar oke, zal wel soms niet zo uitpakken.
Fiscaal partnerschap is voor huurtoeslag dan ook niet per se relevant. Wel ben jij z'n toeslagpartner en dus pleeg je wel degelijk fraude....al 8 jaar.quote:
quote:U staat langer dan 6 maanden onafgebroken met die persoon op het zelfde adres ingeschreven.
U voert in die periode een gezamenlijke huishouding.
U bent allebei 18 jaar of ouder.
Het is een keuze, maar.....quote:
Huh, wij krijgen 1 bedrag zorgtoeslag voor 2 personen en wij zijn ook geen fiscale partnersquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je moet toch even nagaan welke definitie je gemeente hanteert t.a.v. alleenstaand. Als dat betekent dat je geen gemeenschappelijk huishouden mag voeren (wat jij toch wel doet), val je erbuiten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:35 schreef RandomMoron het volgende:
we wonen minder dan 6 maanden samen
Als je partner niet bij jouw adres ingeschreven staat komen ze er waarschijnlijk niet achter.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:06 schreef karr-1 het volgende:
Yep dat we dan al 8 jaar fraude plegen is een feit. In totaal zal het misschien om 300 euro gaan, dus geen idee wat er gebeurt als ze er uiteindelijk achter komen.
Je financiële draagkracht is groter door jullie gezamenlijke huishouden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:04 schreef heaven7 het volgende:
Toch snap ik het niet want wij krijgen minder dan als we het apart zouden krijgen terwijl een zorgverzekering toch echt niet goedkoper is als je samenwoont
Een zelf bedachte voorwaarde. Hoe je aan deze informatie komt is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:27 schreef Chinless het volgende:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |