omdat jij de nederlandse versie gebruikt. Zie de OP voor een link waar alle formules vertaald worden tussen verschillende talen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:55 schreef verzer het volgende:
[..]
Ik krijg de #NAAM? foutmeldingHeb gewoon dezelfde formule gebruikt
=SUMPRODUCT((A$2:A$962=A968)*(B$2:B$962<8))
heb de tabel onder de lijst gezet, A968 is dus klas A
Enig idee hoe dit kan?
Dankje! het werktquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:57 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
omdat jij de nederlandse versie gebruikt. Zie de OP voor een link waar alle formules vertaald worden tussen verschillende talen.
Vooruit dan maar...quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:49 schreef Holy_Goat het volgende:
kopieer die eerst maar eens netjes hierheen
Geen idee wie die lijst heeft gemaakt, dus ben niet aansprakelijkquote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:03 schreef verzer het volgende:
[..]
Dankje! het werkt![]()
Alleen staat het in die OP lijst wel verkeerd.
http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html
Bij Nederlands staat somprodukt, maar bij mij werkt ie pas bij somproduct
tnxquote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:22 schreef DaFan het volgende:
Je weet dat 1 januari op een vrijdag was. Zet in de 2e cel 8 januari.
En dan doortrekken. Fertig.
A1 -> 8-1-10quote:
Pagina 10 even lezen: http://www.econ.kuleuven.(...)at/edu/excel2000.pdfquote:
Ik zou in 1e instantie rijen en kolommen verwisselen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:23 schreef Johnns het volgende:
Even een copy-paste uit dit topic:
Ik heb in Excel een overzicht met gegevens van een enquête (32 respondenten). Deze tabel is als volgt opgebouwd:
[ afbeelding ]
Antwoord 1, antwoord 2 etc. betreft de persoon (id) die de enquête heeft ingevuld.
Nu wil ik ga per vraag antwoorden kunnen filteren, en indien mogelijk ook combinaties van vragen (2 variabelen).
Het lukt mij alleen niet om een fatsoenlijke draaitabel te produceren. Is het uberhaupt mogelijk wat ik wil?
En zo ja, kan iemand even helpen?
Al eens gekeken naar SPSS?quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:23 schreef Johnns het volgende:
Even een copy-paste uit dit topic:
Ik heb in Excel een overzicht met gegevens van een enquête (32 respondenten). Deze tabel is als volgt opgebouwd:
[ afbeelding ]
Antwoord 1, antwoord 2 etc. betreft de persoon (id) die de enquête heeft ingevuld.
Nu wil ik ga per vraag antwoorden kunnen filteren, en indien mogelijk ook combinaties van vragen (2 variabelen).
Het lukt mij alleen niet om een fatsoenlijke draaitabel te produceren. Is het uberhaupt mogelijk wat ik wil?
En zo ja, kan iemand even helpen?
De verwijzingen kloppen niet in het voorbeeld, maar ze moeten gecombineerd worden omdat hij uit een ander blad moet zoeken (= vert.zoeken), daar iets met een waarde moet doen (=ALS) en dat moet dan uitgedrukt worden in goed/fout (= ISFOUT)...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:54 schreef DaFan het volgende:
Waarom moet je ze combineren. Er zit geen overlap in qua ranges?
thanks! het is gelukt!quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik zou in 1e instantie rijen en kolommen verwisselen.
Dit kan gemakkelijk door alles te selecteren en in een ander blad te copieren met als toevoeging transpose.
Dan heb je een mooie database.
En geef dan eens op wat je precies voor informatie wil.
ken het programma alleen heb niet de tijd om me er in te verdiepen helaas.quote:
Ik maak mn kruistabellen in SPSS, de rest doe ik ook lekker met Excel.. Verder heb ik dus ook de ballen verstand van SPSSquote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:06 schreef Johnns het volgende:
[..]
thanks! het is gelukt!
[..]
ken het programma alleen heb niet de tijd om me er in te verdiepen helaas.
1 |
1 |
je wil dus zeg maar van "1-1" 1 en 1 maken?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:22 schreef Sport_Life het volgende:
#@$(*& @_($&_@$&@_$ Klote Excel!!
Ik loop weer ergens tegenaan.
De bedoeling is om 'tekst-cijfers' naar getallen te vertalen (want met tekst kan excel niet rekenen)
Dus de formule is:
[ code verwijderd ]
Om dit als een getal weer te geven, moet de functie =Waarde() erbij. Maar het volgende werkt niet:
[ code verwijderd ]
want dan negeert hij de ISLEEG functie weer.
Iemand een idee wat de juiste formule is?
Whut?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:52 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Hoe kan ik de tekst "overnemen" van de link naar een cel?
Ik heb op een gegeven moment alle cellen gelinkt. Maar daarna wil ik er mee gaan schuiven, maar als ik dat doe, verandert hij de links ook.
Kan ik dat op de een of andere manier "mergen" ofzo?
Klopt, en dan in cijfer-vorm.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:00 schreef qu63 het volgende:
[..]
je wil dus zeg maar van "1-1" 1 en 1 maken?
=AANTAL.ALS(A1:A4;"<8:00")-AANTAL.ALS(A1:A4;"<7:00")quote:Op maandag 31 mei 2010 16:38 schreef teamlead het volgende:
ik heb een reeks tijden (weergegeven als HH:MM ) in een kolom.
Nu wil ik graag weten hoeveel van die tijden vallen binnen een bepaalde range, bijvoorbeeld tussen 07:00 en 08:00
Hoe doe ik datzonder handmatig te turven
Ah, zo kan 't natuurlijk ook!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:46 schreef DaFan het volgende:
[..]
=AANTAL.ALS(A1:A4;"<8:00")-AANTAL.ALS(A1:A4;"<7:00")
Klopt ik begon er ook meequote:Op maandag 31 mei 2010 16:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, zo kan 't natuurlijk ook!
Ik was aan het klooien met aantal.als(A1:A4(EN(>7:00;<8:00)) maar dat werkt niet
Ik ken een aantal opties maar die kan ik helaas niet gebruiken.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:50 schreef DaFan het volgende:
Nick;
Vaag! Zou het niet weten zo, komt waarschijnlijk omdat je een vloeiende lijn forceert.
Misschien kan je proberen het in 2 series op te splitsen en daar waar het 100% is een rechte lijn te maken, maar dat is meer een (slechte) workaround dan een oplossing.
Grafieken zijn niet mijn ding.
Via de validatielijstquote:Op maandag 31 mei 2010 20:32 schreef slimmen001 het volgende:
ik heb een vraagje
hoe kan ik iets zoals dit in mijn bestand zetten?
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | do while cells(i,1) <>"" doevents cells(i,2)=right(cells(i,1),2) cells(i,1)=left(cells(i,1),4) i=i+1 loop |
A1 t/m C1 (samenvoegen dus) = Groep Aquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:36 schreef Bjoro het volgende:
ff een vraagje, is het mogelijk om dit overzichtje in een excelsheet te krijgen ?
En dan natuurlijk met in stand houden van de huidige kolom indeling
hahaha, sorry...linkje doet niet wat ik wil.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:50 schreef qu63 het volgende:
[..]
A1 t/m C1 (samenvoegen dus) = Groep A
A2 = Zuid-Afrika
C2 = Mexico
A4 = Urugay
C4 = Frankrijk
En dat dan voor alle groepen..
Of snap ik je vraag niet
deze link bedoel je?quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:58 schreef Bjoro het volgende:
[..]
hahaha, sorry...linkje doet niet wat ik wil.
Als je op zo'n land klikt zie je een overzicht van alle spelers....en dat wil ik graag in excel zetten.
Sorry voor mijn onduidelijkheid
als ik die kopieer en plak plaatst excel deze in kolom A bij mijquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
deze link bedoel je?
Maar dat is toch gewoon een tabel die je over kunt nemen?
Handmatig overtikken/regel voor regel copypasten?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:06 schreef Bjoro het volgende:
[..]
als ik die kopieer en plak plaatst excel deze in kolom A bij mij
was ik al bang voor, dat dat niet kanquote:Op donderdag 3 juni 2010 10:08 schreef qu63 het volgende:
Handmatig overtikken/regel voor regel copypasten?
Of zoek een site waarbij je het wel kan copypasten
Hey, wij doen toch ook mee?quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hebben DaFan en Deetch hun vakanties wel op elkaar afgestemd, zodat we in de zomermaanden niet met een onbeheerd Excel-forum zitten.
![]()
En anders: laptop mee in de tent.
Lol, ik ga pas eind augustus/begin septemeber weg. Maar meestal is het ook niet zo heel druk in de zomer.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hebben DaFan en Deetch hun vakanties wel op elkaar afgestemd, zodat we in de zomermaanden niet met een onbeheerd Excel-forum zitten.
![]()
Hele kolom A selecteren en dan in je menu data de optie "Text to columns" (of de nederlandse vertaling daarvan) gebruiken, met de optie delimited (gescheiden op teken) zul je dan een heel end moeten komen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:06 schreef Bjoro het volgende:
[..]
als ik die kopieer en plak plaatst excel deze in kolom A bij mij
In mijn Excel 2007 kwam het ook allemaal in A1 te staan..quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Hele kolom A selecteren en dan in je menu data de optie "Text to columns" (of de nederlandse vertaling daarvan) gebruiken, met de optie delimited (gescheiden op teken) zul je dan een heel end moeten komen.
In excel 2007 gebeurt dat trouwens al automatisch.
Dan hebben jullie allemaal een stomme excel 2007quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
In mijn Excel 2007 kwam het ook allemaal in A1 te staan..
ga het proberen, thanks !quote:Op donderdag 3 juni 2010 13:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Hele kolom A selecteren en dan in je menu data de optie "Text to columns" (of de nederlandse vertaling daarvan) gebruiken, met de optie delimited (gescheiden op teken) zul je dan een heel end moeten komen.
In excel 2007 gebeurt dat trouwens al automatisch.
Bij aanpassen aan pagina onder pagina-indeling de dialoogvenster openen. Bij tabblad pagina -> schaal kiezen voor aanpassen aan 1 bij 1 pagina.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:44 schreef fotostarter het volgende:
Mensen,
Ik heb in excel een sheet welke net buiten de printmarges valt.
Echter kan ik de kolommen niet smaller maken omdat de info dan niet zichtbaar is.
Nu weet ik dat er een optie is, om brede/te lange sheets toch nog op 1 pagina te krijgen.
Hoe krijg ik dit juist ingesteld? ( office 2007 Engels)
Allereerst:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:44 schreef fotostarter het volgende:
Mensen,
Ik heb in excel een sheet welke net buiten de printmarges valt.
Echter kan ik de kolommen niet smaller maken omdat de info dan niet zichtbaar is.
Nu weet ik dat er een optie is, om brede/te lange sheets toch nog op 1 pagina te krijgen.
Hoe krijg ik dit juist ingesteld? ( office 2007 Engels)
Ik had 'm al aangepast naar Tekst maar dat werkt niet, blijft ###. Oh en helemaal niet zo veelomvattend, paar honderd tekens...quote:Op maandag 7 juni 2010 19:30 schreef DaFan het volgende:
buishuis:
VERT.ZOEKEN of VLOOKUP, succes.
Isegrim:
Wat is 'veelomvattend'?
Ik heb een cel met 28650 karakters erin (is maximum).
Met Wrap aan komt het allemaal netjes in een grote cel (wel heel breed)
Met Shrink to fit wordt de grootte van de tekst aangepast dus dat is geen oplossing.
Met dat soort dingen ishet wellicht een idee om Commentaar te maken?
Als ik het type aanpas van Text naar General (standaard oid), dan wordt het ####, dus voor jou zou het andersom moeten zijn!
Ik geloof dat het werkt.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:38 schreef DaFan het volgende:
Juist als ik er Tekst van maak komt bij mij het probleem op. Dus aanpassen naar Standaard (of hoe dat dan ook heet in NL, de eerste optie)
ey!quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
![]()
Zet in D1: 15quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:44 schreef dewaremulder het volgende:
Hallo,
ik heb het volgende probleem met excel 2003/2007
Ik wil in C1 de waarde van A15 laten zien
In C2 de waarde van A20
In C3 de waarde van A25
In C4 de waarde van A30
Kortom, Het moet de kolom mag steeds het zelfde blijven, maar de verwijzing naar de rij moet dus telkens 5 eenheden opschuiven. Hoe kan ik eenvoudig in C5 de waarde van A35 tonen? Wanneer ik de 4 verwijzingen naar beneden sleep, krijg ik in C5 de waarde van A19 te zien. Hoe kan ik dit laatste dus eenvoudig voorkomen?
Alvast bedankt!
Tsja, het kan altijd nog mooier.quote:
dude, daar heb je toch geen excel voor nodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:26 schreef static het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar ik word er gierend gek van terwijl het basisschool rekenen is waarschijnlijk.
Ik heb twee cijfers, zeg:
900 staat tot 260000
a staat to b
Wat gebeurt er met A (900) als ik van B (260000) 240000 maak? Hoe kan ik dat in Excel doen?
?????quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:26 schreef static het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar ik word er gierend gek van terwijl het basisschool rekenen is waarschijnlijk.
Ik heb twee cijfers, zeg:
900 staat tot 260000
a staat to b
Wat gebeurt er met A (900) als ik van B (260000) 240000 maak? Hoe kan ik dat in Excel doen?
maar je hebt wel antwoord gekregen dus eigenlijk zijn we best liefquote:
ik snap hem nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:11 schreef Holy_Goat het volgende:
he, er bestaat niet zoiets als een domme vraag static.
voor static
en 3 wordt dan 0,41 bedoel je?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:28 schreef StiffIer het volgende:
Zit er in excel een formule waarmee ik een reeks getallen kan schalen tussen 0 en 1?
dus als ik deze reeks heb:
-2
3
7
10
wordt -2 gelijkgesteld aan 0 en 10 wordt 1.
thnx
Top! Dit was alles wat ik zocht. Bedankt!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:35 schreef qu63 het volgende:
[..]
en 3 wordt dan 0,41 bedoel je?
A1: -2
A2: 3
A3: 7
A4: 10
B1: =(A1-$A$1)/(MAX($A$1:$A$4)-MIN($A$1:$A$4))
B2: =(A2-$A$1)/(MAX($A$1:$A$4)-MIN($A$1:$A$4))
B3: =(A3-$A$1)/(MAX($A$1:$A$4)-MIN($A$1:$A$4))
B4: =(A4-$A$1)/(MAX($A$1:$A$4)-MIN($A$1:$A$4))
En aan te passen naar smaak natuurlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:21 schreef StiffIer het volgende:
[..]
Top! Dit was alles wat ik zocht. Bedankt!
Cijfer tentamen: 8,4quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:22 schreef Sport_Life het volgende:
#@$(*& @_($&_@$&@_$ Klote Excel!!
Ik loop weer ergens tegenaan.
De bedoeling is om 'tekst-cijfers' naar getallen te vertalen (want met tekst kan excel niet rekenen)
Dus de formule is:
[ code verwijderd ]
Om dit als een getal weer te geven, moet de functie =Waarde() erbij. Maar het volgende werkt niet:
[ code verwijderd ]
want dan negeert hij de ISLEEG functie weer.
Iemand een idee wat de juiste formule is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |