abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:33:33 #51
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_81855744
Vandaag niet zoveel gedaan [heb donderdag ook mn eindpresentatie van dit schooljaar] maar wel de keukenkastjes nog eens geschilderd, planken geïnstalleerd [altijd handig, zat er niet in ] en de nieuwe handvatjes opgeschroefd.

Oh en een afzuigkap gekocht! Morgen ophangen en de badkamer klaarmaken om te tegelen [waarschijnlijk ivoorzwarte mosategeltjes van 10x10cm]

en zou eigenlijk vanochtend terugkomen maar dat wordt woensdagmiddag
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 25 mei 2010 @ 08:22:00 #52
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_81858333
Lijkt gelijk een stuk chiquer, die zwarte deurtjes.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_81859156
tof!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_81860372
Leuk gedaan ja!
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:06:18 #55
74276 saaw
pi_81902978
Vanochtend eerst alle bouwwinkels afgeweest om materialen te halen en tegeltjes uit te zoeken. Deze zijn het geworden voor op de grond

Ook hebben we de tegels die nu op de muren zitten gevonden dus kunnen we het uitgebroken stuk muur tot de grond doortegelen. In eerste instantie doen we alleen het douche gedeelte [wat er nu dus uit ligt] maar we willen uiteindelijk de hele badamervloer met deze tegels.

Vervolgens eerst de warmwaterleiding geisoleerd, de achterwand dichtgemaakt en de kieren gedicht

Daarna volgde het mengen van het egaliseer spul

En het gieten ervan

En na het eerste uitharden het putje schoonmaken en een beetje schuren zodat het aflopen is naar het putje toe

Tijdens het wachten heb ik nog even de trapkast leeggehaald, schoongemaakt en geschilderd.

Omdat we ineens een afwasmachine hebben komt waarschijnlijk ook de vriezer in dit hok te staan maar dat wordt nog even passen en meten. Als het niet gaat komt ie in de studeerkamer te staan.

Oh en nog even de afzuigkap gemonteerd

En het muurtje in de studeerkamer was eindelijk droog dus die is eerst geplamuurd en geimpregneerd

en vervolgens heb ik de eerste laag geel er maar meteen opgesmeerd

Het lijkt hier wat meer oranje dan het daadwerkelijk is. Moet wel nog een keer denk ik want het dekt niet fantastisch en dan komen hier uiteindelijk de bruine banen op.

Morgen komt eindelijk terug en gaat hij met mijn paps samen hopelijk de muurtjes slopen.
Hij heeft de kaasplanken ook opgehaald voor de kasten en planken dus misschien dat we morgenavond al beginnen aan de kledingkast.
pi_81908589
zo wat ga jij hard zeg. Ziet er goed uit .
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:01:54 #57
301448 eightone.
Trophies are like herpes.
pi_81921807
De keuken wordt mooi! Stuk beter dan die witte deurtjes inderdaad.
Wanneer komen die wasbak en aanrechtblad nou?

Ben ook benieuwd hoe die muur met die bruine strepen uit gaat pakken. Maar het schiet al flink op.
So you like showtunes? That doesn't mean you're gay, just means you're awful.
pi_81924303
Interessant allemaal en ik kan ook van mij kant nu zeggen dat tussen nu en een
jaar ik een nieuw huis heb en ik voor de hele verbouwing een jaar uitrek omdat dit
het laatste huis wordt waar ik naartoe verhuis en ik dus alles custommade wil hebben.
75 topics = FIN
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:59:22 #59
74276 saaw
pi_81924663
thanks allemaal

Nieuwe wasbak en aanrecht komt pas over een poosje. Eerst maar de badkamer, vloeren en muren realiseren zodat we kunnen verhuizen. De vloeren moeten we ook nog isoleren [vanuit de kruipruimte] en een tochportiek maken en het tuintje opknappen maar dat heeft allemaal geen haast.
Ik zou dolgraag de tijd nemen voor de verbouwing maar we hebben gewoon geen geld om dubbele lasten te betalen dus er zit niets anders op.
Wij gaan ook zeker alles nog helemaal naar onze wensen aanpassen maar dat kan prima als je er al woont.
pi_81980442
als je eenmaal kunt douchen (of in ieder geval beetje water poedelen) en kunt koken dan valt er prima te wonen en toch verder te klussen.
mooi chic geworden de keuken!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81988092
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:40 schreef WRH het volgende:
als je eenmaal kunt douchen (of in ieder geval beetje water poedelen) en kunt koken dan valt er prima te wonen en toch verder te klussen.
mooi chic geworden de keuken!
pi_81988793
Met wat voor verf heb je de keukenkastjes gedaan? Ik begrijp dat niet, ik meen dat je keukenkastjes toch met speciale verf moet doen of kan dat ook met die krijjtbordverf? Dat zou ik ook wel willen namelijk.
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:08:40 #63
74276 saaw
pi_81994370
Waarom zou je keukenkastjes met speciale verf moeten doen?
Ik heb er eerst kunststof primer opgesmeerd en dan kun je alle houtverf gebruiken die je wil.

Vandaag had ik mn fototoestel niet bij me dus heb alleen wat fototjes gemaakt met zn iPhone

Begonnen met de vreselijke tegelvloer

heeft de badkamervloer getegeld

En ik heb de muur getaped en geschilderd maar ben vergeten een foto te maken toen het klaar was dus dat houden jullie even tegoed

Maandag verhuizen ben vandaag begonnen met inpakken
pi_82008703
spannend! leuke tegeltjes!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82008750
leuke tegeltjes inderdaad maar wel goed voegen hoor anders doen ze vast pijn aan je voeten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82012241
Mooi dat die oude tegels er uit gaan! Jullie zijn goed bezig!
pi_82020112
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:08 schreef saaw het volgende:
Waarom zou je keukenkastjes met speciale verf moeten doen?
Ik heb er eerst kunststof primer opgesmeerd en dan kun je alle houtverf gebruiken die je wil.
Ik zag bij de bouwmarkt keukenkastjesverf (erg duur). Dit klinkt inderdaad veel beter, zal eens kijken naar die kunstof primer.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:46:30 #68
74276 saaw
pi_82097736
De underlayment die onder de tegels van de woonkamer ligt zit muurvast [de schroeven zitten verstopt in de tegellijm] dus we hebben besloten toch de kaasplanken vloer te leggen in de woonkamer.
Verder waren we zo druk met de badkamer er ineens bij dat de muurtjes er nog niet uit zijn dus dat moet jammergenoeg gaan gebeuren als we er al wonen, maar daar zit even niets anders op.

Vandaag de laatste dingetjes aan het doen en aan het inpakken, morgen verhuizen
Heb gister wat foto's gemaakt maar even geen tijd om ze online te zetten maar maak er vandaag wel weer en dan kan ik vanavond weer eens een foto-update plaatsen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')